Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 23:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Det kosmiske livs kredsløb:
Det normale menneskelivs kredsløb kører sådan her: Man får nogle børn der selv får børn når de er blevet voksne osv. Sådan har det foregået i mange generationer. Kredsløbet ændrer sig ikke hvis vi smider en sjæl med i købet- en til hvert menneske. Det er der heller ikke noget nyt i. Her kommer noget nyt: Ligesom der findes utallige stjerner i dette univers, findes der også utallige universer. vi kan dog kun se det her univers. I de andre universer er der også liv. Så menneskeheden er ufattelig gammel, og ikke kun de 2-300 tusind år, som nogle forskere tror. Gud har engang været et 100%normalt menneske i et tidligere univers. For os har han altid været gud. Ligesom gud arbejdede sig op til at blive gud fra menneske , kan vi mennesker også gøre os fortjent til det. Det er dog indrettet så smart at man ikke bliver gud før man er 100%parat til det. Det er en naturlig udvikling at man kommer tættere og tættere på det guddommelige i sig selv, og noget der sker automatisk. Og jo tættere vi kommer på det guddommelige i os selv jo bedre mennesker bliver vi også automatisk. Så på den måde kan det kun gå fremad. Vi er lige på tærsklen til den gyldne tidsalder, hvor alt bliver meget bedre, på alle måder.

venlig hilsen
Fråder

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Fråder
(jeg skriver kommentaren her, men det er også en kommentar til dine to andre topic´s: Min nye religion og fortolkning af Johannes åbenbaring )

Det er smukt at du har så mange tanker om det guddommelige og meningen med sjælevandring, osv. men jeg forstår ikke hvorfor du har så travlt med at "forkynde" over for andre, hvis vi alle er dømt til at blive visere og visere efterhånden som vi reinkarnerer? Så er alt jo iorden. Der er ikke noget vi skal frelses fra, for selv de værste handlinger kan man lære noget af (som du selv skriver, kommer det vi sender ud tilbage til os).
Jeg synes det er fint at du giver udtryk for dine meninger og tro, men når du skriver at "sådan er det", bliver det en envejs kommunikation, hvor emnet ikke kan diskuteres. Guds veje er uransagelige, og vejene til Rom mange. Lad være med at blive forblændet af din evne til at se , og lad være med at falde for selvforherligelse (du udråber dig selv til profet). Mange mennesker før dig, er faldet for begæret efter magten når de har set ind i det uendelige, og dermed lukker de godt og grundigt for de universelle skatkamrer igen. At se de store mysterier kræver et mere ydmygt sind.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg mener at jeg har stået ansigt til ansigt med gud, engang for nogle år siden. Men det er først her på det sidste jeg har indset at det var gud jeg mødte, for dengang jeg mødte ham var jeg på 5g amazon, og jeg troede det bare var svampene der havde givet mig nogle ordentlige halluer, det gjorde de også, men noget af det var også guddomelige visioner. Grunden til at jeg vil forkynde min religion er at mange mennesker lever et liv hvor de er alt for ego centreret, og famler rundt i blinde. Man skal tage hensyn til alle sine medmennesker. Vi har teknologien og resurserne til at frelse hele jorden. Nu mangler vi bare viljen og modet til at gennemføre det.
Venlig hilsen
Fråder

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Fråder, jeg synes du modsiger dig selv. Du skriver:

Citat:
Grunden til at jeg vil forkynde min religion er at mange mennesker lever et liv hvor de er alt for ego centreret, og famler rundt i blinde.

-men samtidig skriver du i et andet topic:
Citat:
Jeg kan tilbyde:
1.evigt liv
2.et godt langt liv
3.lækkert udseende
4.sund krop
5.Diverse talenter
6.god samvittighed
7.Den rette vej til gud og himlene
8.og guddommelighed til sidste

Og slutter af med:

Citat:
ps.
Både Jesus, Mohammed og Buddha var ægte profeter ligesom mig

For helvede Fråder! Det er da en egocentrering der vil noget! Det er fint at du vil dele dine guddommelige visioner med andre, men du tager patent på dem, når du erklærer dig en ægte profet, som kan "tilbyde" en religion til andre. Vi kan alle være vores egen profet når vi oplever det guddommelige, og vi kan tale og dele vores oplevelser med hinanden. Men du hæver dig op på et pidestal, som om du har oplevet noget mere sandt og mere rigtigt end hvad nogen andre kan. Jeg lover dig for, at du ikke er enestående når du siger at du har mødt "Gud". Vi alle kan møde det guddommelige hvis vi søger det (specielt på 5 g amazon!), for det guddommelige er inde i os selv og alting omkring os, men det gør os ikke til profeter over hinanden. Tag og fald lidt ned, og vis så din Gud lidt ydmyghed, istedet for at pille navle og spekulerer i messias-titler! :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fanny: Det er rigtigt godt skrevet, jeg er helt enig.

Fråder: Check din PM

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Manden er psykisk ude at skide.. Det er meningsløst at debatere. Er I virkelig så fucking blinde, at I tror at Fråder mener det her om en måned.

Fråder, har du tænkt over at din hjerne måske er blevet kemisk forandret af et års hårdt forbrug af psilocybin? Ja, det ved jeg du har! Hvorfor kan du så ikke acceptere at dit gudesyn og dit kald som messias er kemisk induceret?

Fanny, jeg så også modsætningen (det egocentriske), men den har jo for fanden da hele tiden været der i Fråders argumentation.

Jeg fanme træt af energier, kundalinerer og andet pseudopjat. Det hjælper måske folk der gerne vil drømme, men da for fanden ikke Fråder..

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Ashoka: du har ret. Jeg lod mig bare rive med.
Fråder: Jeg håber du får det bedre, og så drop al den hash og hvad du ellers tager. Jeg tror du "flyver" fint uden!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Norway
Alt er pjat utenfor direkte erfaring..

Nå, egocentrisk. Vell, dette er et veldig misforstått lite fenomen.
La oss spille spillet omvent: Vist du er fullstendig egocentrisk, hva vil det si? Vel der første spørsmålet man må svare på er "hva vil man"? Vil du ha venner? vil du bli elsket av andre? vil du ha respekt, og folk som ser opp til deg? vell, er det da lurt å være slem, grådig eller ufølsom? ville ikke den perfekte ego være super snill? Det andre spørsmålet er hva mener du med deg selv? Zen går ofte denne veien, kjører fulstendig egoisme. Fordi egoet egentlig ikke finnes, men vi bare tror den finnes, er det ingenting å kvitte seg med. Alt man kan gjøre er å finne ut at hele ego tingen er en illusjon. Som vist du skulle fortelle ein person som tror jorden er flat at den er rund, vell, den personen ville rett ikke tro meg. Så vi må følge flat-jord-personens primisser. Vist jorden er flat, la oss fine enden og kikke utenfor. Og vi må passe godt på at vi seiler i ein rett linje, og ikke i ring. Nå, når han har seilt jorden rundt og finner at han endte opp på samme plass som han startet, kan han i det minste begynne å tro at jorda er sylinder formet. Og vi kan si at hvist han gjør dette i alle retninger, så skjer det samme. Dette er ein zen måte å finne det ut på. The fool who persist in his folly will become wise.. zen speeder opp the folly.

Hva psychadeliske gjør når den "løser opp" egoet slik at gud kan erfares, er å floode/overbelaste sanse inntrykka som hjernen tar imot slik at egoet ikke har sjangs å følge med og katogorisere alt. Den gir opp (vist du gir slipp og bare er). Dette styrkes usedvanlig mye hvist du trener på å bevist følge med på alle sanse inntrykka du har samtidlig. egoet klarer bare å følge med på 2-3 ting samtidlig (noen klare flere), men har ikke sjangs på alt sammen samtildlig, men du kan det, den du som ikke er egoet men bevistheten egoet er i. (for lack of better words). Skillet mellom utsiden og innsiden opphører, skillet var jo bare ein ide.
Du er alt og alt er deg, du har ingen inside og det finnes ingen utside, begge er en og samme handling. Du erfarer degselv direkte som gud.

Om dette er ein bra ting, er ein relativ ting. For noen er dette ein bra ting, for andre kan det være ikke så bra. Si vist ein zen buddhist, yogi whatever oppdager det, er det store sansynligheter for at det er ein bra ting. De har byggestener en slik erfaring kan lande på. Ein uempatisk person kan innse han er gud, og tenke, hey, hvorfor ikke bare drepe volta og torturere alle sammen? han er jo gud, alle er han, han kan gjøre hva han vill. Nå dette er sant, han kan det, men med litt grunnlegende viten og visdom ser man at det er mer intelligente og givende måter å gjøre hva man vill på en vold, mord etc. Så det kommer ann på. Uansett hvor god ein ting er, bør man ikke presse det på noen. Du bør tilby det ja, og vist noen er klare for å ta imot det, vil de være uhyre takknemlig for at noen har tilbydt det, hvist de ikke er klare, vil pressing bare lukke dem mer.

egosentrisk er ikke noe eg personlig synes er lurt å bli mindre av, heller tvert om, innse at alt eg gjør er egosentrisk så lenge eg erfarer eksistensen gjenom ideen av meg selv. Og desto mer av megselv eg erfarer desto mer ser eg at bildet eg har av meg selv (ego) ikke har noe somhelst med den meg eg erfarer i dette øyeblikket å gjøre. Alle tanker om meg selv er bare billige karikaturer i forhold til det enorme mengde informasjon eg får om megselv i dette øyeblikk.

Eg tror mange trenger en ny religion, men bare fordi de ikke forstår hva religion er, for den som forstår fullstendig hva religion er, trenger ingen religion..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]