Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 23:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Dette emne er lidt for at bygge på hvad jeg tror er psy.dk formål.
nemlig som jeg ser det, at åbne folk for at enkelte stofgrupper kan have en særdeles gavlig virkning på menesket og samfundet generalt. Men kan vi sætte navn på hvilke stoffer det protientelt kunne være, jeg snakker her på længere varene positive effekter, som ville komme det danske samfund til gode som helhed.

Jeg læste en gang en artikkel om en by i Indien hvor hampplanter var en lige så stor del af deres hverdag som hvede er af vores, De betraktede nærmest deres planter som hellige, og de skulle efter sigene leve i meget stor harmoni. selv børnene fik hampfrø på deres yougurt. jeg gerne hører jeres mening om hvilke gode ting en lignene situation ville give i danmark.

Hvorfor er vi så dumme at vi i vesten skal kriminaliseret planter, som jeg tror er en stor gave til verden, bare på det grundlag af det kan misbrues, af folk som tror de bare har fat i et normalt lammestof. Er det ikke trættene at leve i et land hvor tusindvis dør på hospitaler år for tidligt p.g.a lungekræft, og der hænger den ene alkoholafhængig efter den anden nede på cykelpubben, for ikke at snakke om dem der sidder derhjemme. alkohol er skyld i så mange tåbelige ting, så som skilsmisser, vold, leverskader.

Vi ved alle hvordan de forskellige stoffer på virker det enkelte individ, men hvordan påvirker man samfundet, her snakker jeg både på de positive og negative ting, her til kan jeg sige at jeg selv ikke mener at man skal tager et eller andet hver dag, men måske bruge disse ting som de altid i historien har været brug, som indianene brugte dem(peyote, svampe) eller som afrikanke stammer brugte dem, ved højtider og som et religiøst redskab.

Eks.
HASH, som jeg helt sikkert har en positiv effekt på menesket, af positive ting vil jeg nævne, øget fælledskabsfølese og ansvar for de svageste i samfundet, mindre unødligt vold i hverdagen og i byen,

LSD,har et efter min mening stor potientalle for behandlig af samfundssygdomme, så som depresion og angst, under kontrol og under den rigtige vejledning. en mere dybegåene forståelse for lives ægte værdier, størrer spirituel og måske religiøse indsigter.

-------
Der er dog stoffer som jeg mener ikke bidrager med noget, og som jeg i bund og grund synes er lortestoffer og noget fandens lort. her kan jeg nævne heroin, amf, ektasy piller, og cokain.

Dette er min mening og den er selvfølgelig kun min, men jeg vil meget gerne havde jeres komentarer til dette. :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

benja skrev:
Dette emne er lidt for at bygge på hvad jeg tror er psy.dk formål.
nemlig som jeg ser det, at åbne folk for at enkelte stofgrupper kan have en særdeles gavlig virkning på menesket og samfundet generalt. Men kan vi sætte navn på hvilke stoffer det protientelt kunne være, jeg snakker her på længere varene positive effekter, som ville komme det danske samfund til gode som helhed.

Jeg er ikke selv i tvivl om at man ved at tillade kyndig og ansvarlig brug af psykedeliske stoffer vil kunne gavne menneskeheden fantastisk meget.

Citat:
Jeg læste en gang en artikkel om en by i Indien hvor hampplanter var en lige så stor del af deres hverdag som hvede er af vores, De betraktede nærmest deres planter som hellige, og de skulle efter sigene leve i meget stor harmoni. selv børnene fik hampfrø på deres yougurt. jeg gerne hører jeres mening om hvilke gode ting en lignene situation ville give i danmark.

Der er ingen tvivl om at hampeplanten har mange gavnlige egenskaber. Hampefrø indeholder en for mennesket nærmest perfekt fedtsyre-sammensætning, hampefibre er nok de stærkeste plantefibre man kender, og desuden er hamp mere end velegnet som afgrøde i et økologisk sædskifte. I det hele taget findes der nok ikke mange planter der er lige så alsidige som hampeplanten.
Jeg tror dog ikke at man vil få særligt meget godt ud af et dagligt forbrug af cannabis som rusmiddel. Tværtimod vil det sandsynligvis skabe problemer, hvis ikke man formår at holde sit forbrug nede på et fornuftigt niveau.

Citat:
Hvorfor er vi så dumme at vi i vesten skal kriminaliseret planter, som jeg tror er en stor gave til verden, bare på det grundlag af det kan misbrues, af folk som tror de bare har fat i et normalt lammestof. Er det ikke trættene at leve i et land hvor tusindvis dør på hospitaler år for tidligt p.g.a lungekræft, og der hænger den ene alkoholafhængig efter den anden nede på cykelpubben, for ikke at snakke om dem der sidder derhjemme. alkohol er skyld i så mange tåbelige ting, så som skilsmisser, vold, leverskader.

Du har ret, lige præcis tobak og alkohol er utroligt skadeligt. Men i vores samfund tåler vi ikke at man træder ud over normerne, og normerne indeholder altså kun de lovlige rusmidler. Heldigvis er dette ved at ændre sig, der bliver flere og flere som bruger andre stoffer end de lovlige som deres foretrukne rusmidler, så på lidt længere sigt kan man nok godt forvente at lovgivningen bliver lempet. Det vælger jeg i hvert fald at tro.

Citat:
Vi ved alle hvordan de forskellige stoffer på virker det enkelte individ, men hvordan påvirker man samfundet, her snakker jeg både på de positive og negative ting, her til kan jeg sige at jeg selv ikke mener at man skal tager et eller andet hver dag, men måske bruge disse ting som de altid i historien har været brug, som indianene brugte dem(peyote, svampe) eller som afrikanke stammer brugte dem, ved højtider og som et religiøst redskab.

Man påvirker samfundet ved sit eget eksempel. Hvis du kan påvirke nogle af dine venner, så kan det sprede sig som ringe i vandet, og ind i mellem mødes disse ringe fra forskellige mennesker, og jo flere vi bliver, jo større bliver bølgen.

Citat:
Eks.
HASH, som jeg helt sikkert har en positiv effekt på menesket, af positive ting vil jeg nævne, øget fælledskabsfølese og ansvar for de svageste i samfundet, mindre unødligt vold i hverdagen og i byen,

Lige præcis hash må jeg tilstå at jeg ikke kan se noget potentiale i mht. at påvirke samfundet i en positiv retning. Bevares, hvis folk ville bruge hash i stedet for alkohol, ville vi da være nået et stykke, men jeg tror stadig man er bedst tjent med helt at holde sig fra det, eller i hvert fald kun bruge det nogle få gange om året.

Citat:
LSD,har et efter min mening stor potientalle for behandlig af samfundssygdomme, så som depresion og angst, under kontrol og under den rigtige vejledning. en mere dybegåene forståelse for lives ægte værdier, størrer spirituel og måske religiøse indsigter.

Dette er jeg helt enig i. I samme åndedræt kan nævnes psilocybinsvampe, ayahuasca, meskalinkakti, og flere andre psykedeliske stoffer. MDMA er også meget anvendelig her.

Citat:
Der er dog stoffer som jeg mener ikke bidrager med noget, og som jeg i bund og grund synes er lortestoffer og noget fandens lort. her kan jeg nævne heroin, amf, ektasy piller, og cokain.

Jeg kan ikke forstå hvorfor du nævner ecstasy i den sammenhæng. MDMA har et stort potentiale i behandling af diverse psykiske lidelser, det er der slet ingen tvivl om. De andre stoffer du nævner har for det meste ikke samme potentiale, men kan dog bruges medicinsk i andre sammenhænge.

Det er nogenlunde hvad jeg har at sige til det... :)

Titel:
Junior medlem

først, rigtigt godt indlæg.

Grunden til jeg mævte ekstasy, som et af de stoffer der der kunne bidrage med noget positivt, er forbi stoffet for det meste er meget urent og fuldt med diverse andre stoffer, men Mdma i en ren form, måske statskontrolerer kvalitet :P . ville være godt.

Du skriver lidt om hvilke stoffer som du synes kunne har positive virkninger, men mere specifik hvilke virkninger tænkte du på.

jeg kan godt lige din tankegang med ringene i vandet, den er lidt eventyrs agtig :wink: .

Jeg ser med stor glæde frem til den dag hvor man kan hente ren statskontroleret lsd,mdma,meskalin,dmt,psilocybin,thc i MATAS 8) , men jeg tror det er en ting som ligger langt unde i fremtiden, så når den tid kommer er man nok kun interesret i sin ostemad og sin sveskegrød :cry: .

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Som Child tror jeg ikke at mere udbredt hash vil være specielt udviklende for samfundet. Bl.a. vil det nok virke ret negativt på produktiviteten :) .

Et eksempel på at rusmidler faktisk kan være et stort problem for et samfund er brugen af khat i Somalia: [url=http://www.information.dk/Fremvisning/Arkiv/ArkSonarFrames.dna?pSonarCmd=GoToDocCommand?Session=11044587,0,0,1%26GOTOSELECTION=[0]se artikel fra Information[/url]

Titel:
Junior medlem

khat er vist også noget i stil med coke ikke.

Ja det med hash og produktiviteten har jeg også tænkt på :P , så kunne det være at vi stoppede med at være et samfund, som bestod af totalt produktive arbejdsmyre, uden andet formål i lvet end at skabe det største og rigeste rige(myretue).

Det kunne være interesant at lave en liste om de forskellige stoffers positive og negative virkninger på samfundet..
:D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Helt enig i at hash på længere (og faktisk også kortere) sigt gør dig sløv og jeg tror, uden nogen videnskabeligt, at kroppen bedre kan kapere med et par pils.
Mescalin, LSD/LSA osv. bruges da stadig til behandling?? Jeg er enig i at disse stoffer kan bruges positivt, men jeg må indrømme, selvom det er en hæmsko for mig selv, at det ihvertfald ikke skal kunne købes som håndkøb, men KUN bruges i tilsyn af professionelle. Ellers tror jeg forbruget vil stige ret voldsomt og blive et stort problem. Vi diskuterede noget lignende i et andet topic.

Men hvis det blev lovliggjort de forskellige stoffer, skulle det så sælges af staten eller hvad var jeres tanker??

-PEACE NIGGER!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Helt enig i at hash på længere (og faktisk også kortere) sigt gør dig sløv og jeg tror, uden nogen videnskabeligt, at kroppen bedre kan kapere med et par pils.
Mescalin, LSD/LSA osv. bruges da stadig til behandling?? Jeg er enig i at disse stoffer kan bruges positivt, men jeg må indrømme, selvom det er en hæmsko for mig selv, at det ihvertfald ikke skal kunne købes som håndkøb, men KUN bruges i tilsyn af professionelle. Ellers tror jeg forbruget vil stige ret voldsomt og blive et stort problem. Vi diskuterede noget lignende i et andet topic.

Men hvis det blev lovliggjort de forskellige stoffer, skulle det så sælges af staten eller hvad var jeres tanker??

-PEACE!

Titel:
Junior medlem

Måske skulle det fungerer lidt som det gør i amsterdam, hvor hash bliver solt på kaffebare, det der med at lsd o.s.v skulle være i den lokale superbrugs er lidt for langt ude. men måske skulle man kræve at sælger havde en form for bevilling, ligesom det er tilfældet med alkohol, og så kun tillade et bestemt antal (autoriserede forhandlere :) ) at sælge, på den måde kunne man forhindre at folk skulle henvende sig til skumle og tit usle narkohandlere.

Alt dette ville også indebære at nogle glemte eller fordomsfyldte stoffer ville få den naturlige plads i samfundet, som de efter min mening atid har været tiltænkt. hertil kan man nævne at de uden sammenligning mest afhængighedsskabene og skadelige stoffer (alkohol, nikotin) pudsit nok er fuldt lovlige, det er et faktum at folk dør i tusinvis hver år af spiritus og nikotin det er bare at se på statistikerne. disse stoffer har sjovt nok absolut ingen positive effekter på samfundet, udover at de sløver folkes moral, og efter min mening totalt underkuer det meneskelige sinds protientiel, de udskyder kun sindstilstande som de så løbene tilmed forværer(angst, depression o.s.v).

Folk der har prøvet ting som svampe, meskalin, dmt med flere. ved at de hvis brugt rigtigt og ansvarligt, kan fungere som værktøjer for sindet, de kan åbne dig for en anden verden, en verden med andre spilleregler, en verden hvor du som individ ikke er unik, men hvor fælledskabet er gud, og alt dette forstår du på mere end et overfladisk og tankeplan, du ved det er rigtigt i dit hjerte.

F.eks har jeg læst en del herinde snakke om EGO død, det er en ting man kommer til at gennemgå før eller siden hvis man (leger) med bevisthedudvidene stoffer, når man gennengår dette sker der så mange ting med ens person. det kan være dødsenshårdt for syken, hvis man ikke kan give slip på sit gamle jeg, den man tror man er, ens overbevisning om ens unikhed. efter jeg har oplevet dette, og også læst en masse om forskellige stamme og ursamfund, er jeg overbevist om at det er en nødvendighed for et meneskes modenhed at kæmpe denne kamp en gang i ens liv. uden jeg skal lyde overlegen har jeg tit snakket med folk eller bare overhørt samtaler, hvor jeg tænker, nej hvor er de dog DYBT udmodne og overfladiske, egocentrerede bare inderst inde bange, og de ved det ikke engang selv, det er her nogle stoffer kan være meget behjælpelige, for jeg tror alle menesker har kæmpe protientiel, de skal måske bare hjælpes lidt på vej.

lad være med at citeret en stor tænker eller filosof, og tro du er noget. arbejd med din krop og dit sinds vider, og du vil finde ud af at DU har den største viden og de mest geniale tanker gemt i dig selv, du skal bare lære at åbne op for den, brug meditation, drømme og enkelte stoffer til at gøre dette meget nemmere for dig. du kan lære det koble fra den simple linære tanke, og koble på en slags kosmisk tankegang, hvor i der ligger alt den viden og oplevelser du kan forstille dig.

Alt for nu

:D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]