Astral-> Du har helt ret med de der døre, jeg har selv prøvet at få vækket min kundalini . Hvilket jeg går ud fra er det samme som at åbne dørene du snakker om, der desværre ikke kan lukkes helt igen. Det er sket at folk er blevet fejldiagnosticeret som skizofrene, men istedet er det folk der ikke har været modnet nok spirituelt til at overskue eller klare de visioner man risikerer at få med en vækket kundalini. Det er nogle år siden det skete at jeg fik nogle virkeligt intense visioner på 5g amazon, Jeg smeltede helt sammen med brahman(verdens alt'et)og så hvordan alt hang sammen. jeg går stadig og tygger på det, og er sikker på at jeg vil blive ved med det resten af livet. Jeg er gået hen og blevet overbevist om at det er budhisterne der har bedst fat i hvad der foregår uden for denne verden , og hvad der sker når man dør. Og det kan sku godt ærgre mig at jeg ikke bare kunnet have fortsat mit liv i lykkelig uvidenhed som indædt ateist og hedonist til fingerspidserne. Men på den anden side er det også fedt at der er blevet udfyldt et spirituelt tomrum i min sjæl.
Det er faktisk lige her for nylig jeg har regnet ud hvad det er der foregår i min sjæl, eller rettere, jeg har fundet ud af hvilken vej jeg skal gå for at få en større indsigt i den.
Jeg har gået rundt og troet at jeg var lidt småskizofren, men det var heldigvis symptomer på en vækket kundalini
Her er en liste over nogle af de symptomer der kan komme hvis man har fået vækket sin kundalini:
Citat:
Om kundalini
Kundalinis kendetegn:
Brændende varme eller iskolde strømme, der bevæger sig op gennem rygraden
Pirring i underlivet, langs rygraden og i hovedet
Vibrationer, uro eller kramper i benene og andre steder i kroppen
Smerter, spændinger eller stivhed i nakken samt hovedsmerter
Hurtig puls og øget stofskifte
Overfølsomhed overfor lyde, menneskers nærvær og andre påvirkninger
Orgasmefornemmelser forskellige steder i kroppen eller totale, kosmiske orgasmer
Mystiske/religiøse oplevelser, åbenbaringer og/eller kosmiske glimt
Parapsykiske evner, Lysfænomener
Problematisk balance mellem seksuelle impulser og åndelig drift
Angst pga. uvished om processen
Svækket koncentrationsevne og hukommelsesbesvær
Søvnløshed, manisk opstemthed vekslende med depression og energiforladthed
Total isolation fordi de indre oplevelser ikke kan kommunikeres ud.
NB! Tilstedeværelsen af nogle af de nævnte kendetegn er ikke ensbetydende med kundalinirejsning.
Kundalini:
Ordet kundalini stammer fra Hinduisme og er et sanskrit ord som er vanskelig at oversætte og der er delte meninger om ordets betydning.
Kundalinikraften er beskrevet i de hinduistiske skrifter som en sammenrullet slange der ligger og sover i ethvert menneske ved rodchakret eller ved halebenet. Den kan vækkes ved at dyrke yoga og meditation.
Kundalini er den almindeligvis skjulte psykoseksuelle kraft, som når den vækkes, stiger langs den subtile krops midterkanal. Kunda betyder dam eller energireservoir. Når kundalinienergien styres rigtig, kan den forårsage kosmisk bevidsthed og frigørelse. Men energien kan også føre til fysiske og psykiske problemer.
Mulige udløsende faktorer:
Kundalinirejsning optræder især som følgevirkning af yoga, meditation, healing eller krops- og psykoterapi. Blandt udløsningsfaktorer kan nævnes: fødsler, ulykkelig kærlighed, cølibat, dyb sorg, høj feber og indtagelse af stoffer. Men en kundalinirejsning kan også komme pludselig, uden påviselig grund.
kopieret fra Foreningen Kundalinis hjemmeside
http://hjem.get2net.dk/kundalini/ Venlig hilsen
Fråder[/url]