Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 03:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: En klage....
Insane psychedelia user!

"Et seriøst forum hvor man kan diskutere nogen af de dybere aspekter i psykedeliske oplevelser, og de shamanistiske/filosofiske overvejelser man tygger på for tiden."

Hvordan kan man lukke en tråd med begrundelsen at latterlig lommefilosofi ikke tillades her? Hvilke wacke tanker må man skrive om og hvilke må man ikke?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Wacked tanker er til Fuck-forummet.
Har pm'et med manden og forklaret ham grunden til lukningen af emnet.
Og i kan da godt få PM'en her.

Citat:
Hej Psytrancer,
Det er en god idé, har også overvejet at gøre det tit. Men har ikke haft tid (Hvilket også er grunden til jeg overvejer at stoppe som mod.).

Men med hensyn til dit topic, er det som sådan ikke noget galt i det, men det er bare på et temmeligt simpelt plan. Og selvfølgelig kan jeg se, at hvis nu vi var elektroner der fungerede i et andet væsens hjerne, så ville det stille en masse nye problemstillinger for det ontologiske og metafysiske spgm.
Men, man skal ikke tænke særlig langt til at kunne se at idéen er langt ude, eftersom vores sprog f.eks. er temmeligt mere kompliceret en enkelte udladninger af energi. Vi fungerer mere kompliceret en hvad et elektron, eller en celle gør.
Og vi har, et element af vilje, måske fri vilje (dette kan diskuteres, men der er i hvert fald elementer af frihed i vores eksistens)
Så hvis vi var små celler i et stort væsen, må det godtnok være forvirret væsen ;P...

Men jeg skal se hvad jeg kan gøre ang. dit forslag.
Og bliv bare ved med at tænke over ting, og komme med indlæg

Peace
-Satori

Det var grunden, og dessuden kørte den også ud i off-topic pis...
Men jo, klagen er berettiget eftersom jeg lukkede på et rimelig tyndt grundlag. Så håber dette kan opklare noget.

Titel:
Insane psychedelia user!

Slet knappen er jo til for at fjerne offtopic pis ;)

Jeg mener at jeg er rimeligt jordnær (no offence), så jeg mener at mange af postsene herinde er gakke, så hvor går grænsen til filosofi til blæsthed? Jeg er helt enig i dig i at der ikke er så meget der peger på at teorien kan passe, men er meget filosofi ikke tanker som man højest sandsynligt aldrig vil kunne forklare?

Jeg synes bare at det lød lidt filosofi-snobberi agtigt, men hvad kan man forvente :P

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Haha, ja jeg er kanon snobbet... Synes også det er for dårligt at folk ikke har set det endnu.

Og nej, meget filosofi er ikke bare virkelighedsfjerne filosofier. Noget er, men ikke alt.

Men altså... Jeg vil give dig ret i at denne er lige på den udefinerbare grænse.. såå jeg åbner topic igen, og låser dette (sletter det ikke da folk stadig skal kunne se hvor filosofi-snobbet jeg er).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]