Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 07:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Jeg har gået og funderet over en oplevelse jeg havde under en meditation for omkring 2 måneder siden. Jeg mediterede over at jeg havde brug for hjælp og styrke til at ændre nogle ting i mit liv. Jeg lå i min seng og mediterede en aften ,som så mange andre, og da jeg var godt i trance eller hvad det nu hedder skete der noget underligt.

Fra det sydøstlige hjørne af mit soveværelse kom der pludselig en skikkelse svævende og standsede lige ved siden af mig (midt i min seng). Det var en rød, mandlig skikkelse med horn som stod med en trefork. Han lignede noget som jeg forbinder med en dæmon eller djævlen men var ikke det mindste ond.

På samme tid kom der en skikkelse svævende fra det sydvestlige hjørne men denne gang var det en smuk kvinde, iført en skinnende hvid kjole. Hun standsede så ved min anden side, dvs højre side (og stod midt i mit natbord).

Jeg rakte ud efter hendes kjole (som blafrede som om at der blæste) for at finde ud af om jeg var faldet i søvn og derfor drømte. Jeg kunne tydeligt mærke hendes silkebløde kjole og konstaterede så at jeg hverken drømte eller var blevet skør. Af én eller anden grund følte jeg mig rigtig tryg ved de to skikkelser som bare stod og betragtede mig. Jeg spurgte efter om de ville hjælpe mig og give mig styrke til at foretage de ændringer i mit liv som der skulle til. "Manden" nikkede bare kort men kvinden derimod svarede at hun ville gøre alt hvad hun kunne for at hjælpe og det samme ville manden. Hun lagde så hendes varme hånd på min pande og smilte til mig. Et smil der forsikrede mig om at alting nok skulle gå. Jeg sagde tak og derefter forsvandt de af samme vej som de kom ind.

Jeg kan ikke finde nogen fornuftig forklaring på det her da det virker lidt fucked up og har været lidt nervøs for at fortælle det til andre. Det skal lige siges at jeg ikke var påvirket af stoffer af nogen art. Det var ren og skær meditation.

Tænkte at det her forum nok er det bedste sted at bede om hjælp til sådanne ting. Håber at nogle af jer kan hjælpe lidt med det her.

Har i nogen bud på hvad det har været? Om de har været symbol på noget? Var det ren tankespind eller har nogen prøvet noget lignende?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universets Kerne, we all float down here.
da jeg sad og læste din post kom jeg til at tænke på at hvis himmelen og helvede eksisterede og det var djævelen og måske jomfru maria, så tror jeg sku for længst de har sluttet fred og derfor er verden et mix af godt og ondt, men ok jeg tror ikke på kristendommen. Det kunne være at grunden til at den mandlige skikkelse kun nikkede var for at understrege at det ville blive hårdt og tage noget arbejde fra din side, og den kvindelige skikkelse ville måske forsikre dig at de begge var på din side og de nok skulle gøre alt hvad de kunne for at hjælpe dig.

Titel:
Junior medlem

Jepp, det kan du have helt ret i. Jeg har selv tænkt på det. Men jeg har bare en idé om at der ligger mere i det end som sådan..... Der må virkelig have været gang i nogle indre "processer" på det tidspunkt eller også er jeg sgu nok bare blevet skør, hehe. Men det skumle vare bare at det var så virkeligt. Har oplevet mange skøre ting under meditation men ikke noget der bare nærmer sig den oplevelse. :-)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Vel, himmel og helvede er jo ikke ting der eksisterer som mange kristne idag normalt fremfører det, som objektivt eksisterende virkeligheder. De er kontinenter i ens bevidsthed, eller en del af bevidsthedens fænomenologi, og at benægte den ene fremfor den anden er forkert. De to fænomener eksisterer sammen, og man kan f.eks. efter en tur i himmerige, ende ligesålangt ned i helvede. Det du så, var to arketypiske repræsentationer for dem begge. Nok fordi du på det tidspunkt skulle have at vide de begge var til stede.
Det vigtige er at harmonisere de to ting, og ikke hige efter den ene fremfor den anden.

Så det er, imo, en god og vigtig oplevelse du har fået. Lær af den ;-)

Titel:
Junior medlem

Citat:
Odden skrev:
Det vigtige er at harmonisere de to ting, og ikke hige efter den ene fremfor den anden.

Det tror jeg at du har helt ret i. Jeg er også af den overbevisning at alting har en klar modsætning og at de gerne skal være i balance. Som feks maskulin og feminin energi. For at være ordentligt i balance skal man være i kontakt med begge sider og acceptere dem fuldt ud.

En tilføjelse til min første besked:

På det tidspunkt jeg mediterede havde jeg lige stoppet et større E misbrug og var slet ikke i kontakt med mine følelser længere. Det var én af de ting jeg gerne ville rette op på. Kæmper stadigvæk med det men er heldigvis i bedring.

Jeg håber at det jeg skriver giver mening for jeg er ikke vant til at "chatte" over computeren. :-).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
*Odden* Kan man ikke godt sammenligne den oplevelse Shaitan havde med at hans "jing & jang" balance har været ude af kontrol under misbruget eller andre psykiske problemer og at hans balance-"ånder" viste ham at han ville få rettet op på problemet ved hjælp af dem...?

*shaitan* Håber du kommer dig over dit misbrug, og at du tager din oplevelse seriøst! Vær ikke bange for at spørge om den slags. Jeg har engang haft en kommunikation kørende med en gammel indianer dame på et stærkt LSA trip. Det er der ikke noget galt i. Man skal efter min mening ikke tage afstand fra den slags oplevelser, men til gengæld fortælle om den til folk der VIL forstå dig. Ellers er det umulige at forklare.

-Cope

Titel:
Junior medlem

Skønt at få bekræftet at jeg ikke var blevet skør. :-). Det var også en oplevelse jeg tog meget seriøst da det virkede meget stærkt. Er nu også færdig med misbruget og kan komme videre i livet. Det er fedt at høre at nogle har haft lignende oplevelser. Var det ikke vildt underligt da i prøvede det første gang?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Cope: Jo, ying - yang ubalance kunne det være. Men man skal være lidt påpasselig med at tolke det hele indenfor én ramme. Der er mange forskellige udlægninger af denne slags oplevelser, med mange lighedspunkter, og mange forskelle.

Edit: Desuden er Djævlen og Englen typisk katolske/kristne arketypiske repræsentationer. Så måske det der vil væfre godt for Shaitan at læse, ville være tekster fra de traditioner.
Men jeg er sikker på at du (shaitan) vil lære meget hvis du også kigger udover de traditioner.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]