Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 sep 2025 23:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:
Nu er det jo altså bevist, at man bliver sløv, dummere og umotiveret af hash, så jeg kan ikke se, hvorfor man er fordomsfuld og uvidende, når man vælger at holde sig fra det.

Ja, hvis du misbruger stoffet så er disse effekter så alvorlige at det begynder at skade personen, men ellers er der jo ingen af disse virkninger, når personen bliver ædru igen. Jeg er sgu lidt overrasket over at du køber Forbudssidens argumenter så ukritisk (læs Cannabismyter i stedet for!). (Desuden skriver Johnny the Stoner jo ikke, at man er fordomsfuld eller uvidende, når man vælger at holde sig fra det ... blot at forbudssiden baserer deres FORBUD på uvidenhed og fordomme)

Desuden, og det er endnu vigtigere, er kriminaliseringen af hashrygerne tåbelig, da de gældende forbud jo ikke forhindrer folk i at ryge hash - blot straffer de en risikabel adfærd og måske misbrug med endnu mere straf. Tværtimod kan man sige, at den lukkethed der er omkring hash øger chancerne for at en person ender i misbrug og mindsker mulighederne for at få hjælp.

Titel:
Medlem

Hamber skrev:
Det jeg mener, er, at i teorien burde det være muligt at kræve et folkevalg vedr. fri hash! Nu når vi lever i et frit og demokratisk land.

AHAHA HAHAHA jeg holder aldrig med at grine igen. Danmark er ingen af delene.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Hash er mega fucking street (ligesom Aarhus) og derfor bør det legaliseres. Det er bare fordi politikerne ikke ved hvor nice hash er. De er rigtig dumme. Man bliver klog af at ryge hash, og det har jeg gjort. Det er for niiiiice.

Og så check lige det her TOTALT MEGA FEDE TRACK om legalisering af hash.
http://ingonation.mymusic.dk/diskografi/sang.asp?id=87910

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

The Man in The Dark Sedan skrev:
angående legalisering af hash så vil mine forældre gerne have at jeg finder 3 tekster eller andet oplysende materiale om hash, så de kan få et større indblik i rusmiddlet på en oplysende og saglig måde, hvilket kan resultere i en acceptering af cannabis fra deres side. teksterne kan jo også bruges af andre som vil vide mere om hash så post da løs

Jeg vil anbefale filmen Grass fra 1999 - jeg vil ikke gøre mig klog på det facts der frembringes i filmen; men den formår på en god og underholdende måde at sætte spørgsmålstegn ved den måde hash blev gjort kriminelt - og især grundlaget for denne kriminalisering...

Mener i øvrigt der tidligere har været postet et link her på Psy til hvor den kunne hentes; men har ikke søgt efter det...

Lettere OT; men på samme måde vil jeg anbefale en lille film jeg fandt ved et tilfælde på et P2P netværk, som hedder Ecstasy Rising... en meget objektiv lille film på 10min (og endda amerikansk produceret for ABC) om MDMA, dets fremmarsh og dets ulovliggørelse - meget interessant synes jeg... og tragisk :roll:

Titel:
Medlem

Det må og skal være voksne menneskers eget valg hvad de gør ved dem selv. Er de ude af balance må deres egen stamme tage ansvaret derfor.

Det vi har nu er ikke andet end noget forbandet formynderi!

Staten kan sagtens fungere godt uden at den behøver at vade ind i min stue og fortælle mig hvad jeg skal foretage mig ved min egen person der. Ligesom den sagtens kan fungere glimrende uden at skulle fortælle mig hvilke afgrøder jeg må sætte i min jord og nyde frugten af.

Jeg må jo gerne sætte englebasun eller belladonna og fråde dem, selvom de venligst skriver på pakken at jeg burde lade være, så mere er min sikkerhed vist ikke i fokus på det her punkt.

Det indlysende hvorfor. Ingen har lyst til at tage de virkelige og væsentlige værdikampe, så det bliver pseudu værdikampe om hvad din nabo bør ryge, hvad han bør spise, om han må være tyk eller et fæ der kører uden sele med den risiko forbundet derved.

Det er latterligt, er hvad det er, og mig en gåde hvordan vi hoppede på den. Ingen af os er jo ubegavede, ej heller vore forældre =/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]