Hvad er folks holdning til den nye lov mod rygning der træder i kraft næste uge?

Personligt er jeg af den holdning at de hellere burde forbyde al offentlig indendørs rygning med det samme. Følger de modellen som i Norge, laver regeringen alligevel bare det "bløde" lovforslag først og ender så med totalt forbud om et par år når befolkningen har vænnet sig til det.
Den lov som de har sat i kraft nu er jo helt til grin. Ejere får kun 2000 kr. i bøde første gang, efterfulgt af 5000 kr. anden gang og 10000 kr tredje gang. De penge er jo tjent ind på cigaretsalg i en måned i beværtningen.
Ud over det har staten meldt ud at der ikke vil komme nogle eftersyn før om 3 års tid, og at de ikke har tænkt sig at måle de forskellige lokaler op, hvis der kommer en klage og de tager ud og kigger på det. Hvem gider også tage sig tid til at tjekke om et lokale er 39,9 m^2 eller 40,1 m^2?
Jeg er forresten selv ryger, men jeg vil sgu hellere have at rygning blev helt forbudt indendørs offentligt med det samme i stedet for hullede forslag - har intet imod at gå udenfor for at ryge og det ville give et frisk pust og et nyt byliv.

Glæder mig til at høre jeres holdninger.