Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 03:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvad er folks holdning til den nye lov mod rygning der træder i kraft næste uge? :)

Personligt er jeg af den holdning at de hellere burde forbyde al offentlig indendørs rygning med det samme. Følger de modellen som i Norge, laver regeringen alligevel bare det "bløde" lovforslag først og ender så med totalt forbud om et par år når befolkningen har vænnet sig til det.

Den lov som de har sat i kraft nu er jo helt til grin. Ejere får kun 2000 kr. i bøde første gang, efterfulgt af 5000 kr. anden gang og 10000 kr tredje gang. De penge er jo tjent ind på cigaretsalg i en måned i beværtningen.

Ud over det har staten meldt ud at der ikke vil komme nogle eftersyn før om 3 års tid, og at de ikke har tænkt sig at måle de forskellige lokaler op, hvis der kommer en klage og de tager ud og kigger på det. Hvem gider også tage sig tid til at tjekke om et lokale er 39,9 m^2 eller 40,1 m^2?

Jeg er forresten selv ryger, men jeg vil sgu hellere have at rygning blev helt forbudt indendørs offentligt med det samme i stedet for hullede forslag - har intet imod at gå udenfor for at ryge og det ville give et frisk pust og et nyt byliv. :)

Glæder mig til at høre jeres holdninger.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg synes at folk som dig er afskum. Du er en fascist der vil bruge staten til at påtvinge andre din vilje i stedet for at tage ansvar for dit eget liv. Hvis du ikke vil være et sted hvor folk ryger, så tag ansvar for dig selv og gå hen på et ikke-ryger sted eller bliv hjemme. Det er takket være svage tåber som dig at politikerne får støtte til at ensrette samfundet.

Tag et valg selv, tænk selv.

Titel:
Dedikeret medlem

dankdawg: Jeg forstår ikke hvorfor du kalder ham fascist. Jeg har ikke noget i mod dig personligt, men generelt er du bare meget uhøflig når du er uenig med folk, det hjælper dig ikke ligefrem i diskussioner at svine folk til som du fx. gjorde med Psyko den anden dag.

Personligt mener jeg ikke staten har en skid at sige i forhold til hvad private resturationer, hoteller, bodeller eller hvad fanden det må være har af rygepolitik. Hvis fx. en restaurant ønsker totalforbud så lad dem gøre det. Hvis et spillested intet rygeforbud vil have, så lad dem det. Hvis et tredje sted ønsker ryger/ikke-ryger opdeling så lad dem det.
Jeg er ret glad for at der er en bunke værtshuse/barer/restauranter der sagsøger staten for krænkelse af den private ejendomsret - http://www.metroxpress.dk/dk/article/20 ... /index.xml .

At staten derimod laver nogle beskyttende regler for deres ansatte syntes jeg er fint nok. Jeg mener dog ikke de har retten til at lave beskyttende regler for ansatte i det private. Hvis ikke man ønsker at gå i røg, må man i mine øjne finde arbejde et sted hvor der ikke er røg, det er ens eget valg at holde sig fra røgen og eftersom ens arbejdsgiver bestemmer over hans ejendom må man indfinde sig under dennes regler.

Jeg er ikke selv cigaretryger men holder meget af cannabis og min vandpibe. Jeg ser denne rygepolitik som et led imod en eventuel legalisering af cannabis hvilket gør at jeg er ekstra meget imod.[/url]

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Der er gået hysteri i lortet. Ja det er skadeligt, ja det skal heller ikke være lovligt at ryge indenfor i rum sammen med folk der ikke vil have det. Men hvis 100% af alle ryger på arbejdspladsen, er det så ikke OK?

Jeg ryger selv, men respekterer andres ønsker om at undgå for meget røg, men alt med måde.
Nu er det ikke nok at rygerne er i rygerum, nænej de skal helt ud fordi der er en lille smule røgpartikler der kan fare ud i det offentlige rum. KATASTROFE!!!

Så lidt røg er så lidt skadeligt at de bare skal lukke røven, de er jo højst sandsynligt opvokset i en tæt tåge af røg fra fars tobak (dengang 97% af mænd røg) men nu er det næsten sidestillet med fysisk lemlæstelse hvis folk bare LUGTER røg.

Hvis alt der var skidt for helbredet blev forbudt, ville vi være nødt til at begå selvmord alle sammen, men det er jo heller ikke godt for helbredet

Rygerne brokker sig over at de bliver hetzet, de føler at de har ret til at bestemme over deres krop selv. Utroligt nok er det tit de samme mennesker der hetzer hashrygere som jo ikke har ret til at skade dem selv.

Hvor går grænsen for hvad staten skal beskytte os imod? Jeg kan forstå atomkræft, syrer, miltbrand og lign. da det kan skade dig selv og andre, men hvis jeg sidder ude på Lars Tyndskids mark og ryger en joint 10km væk fra det nærmeste hus, så skader det kun én, og det er mig selv! (og måske de myg jeg klasker)

Hvad med at forbyde fossile brændstoffer? Diesel? Brændeovne? Alt sammen noget som jeg kan mærke på mine lunger, selvom jeg ryger joints og smøger. Kan tydeligt mærke forskel på mine forældres rene luft ud til øresund, og min i Kbh's bilfyldte helvede

Hvad med alkohol? Hvornår bliver det forbudt? Og chokolade med en fedtprocent over 0,3%? Folk kunne jo blive fede og få en forhøjet risiko for at lide af alskens sygdomme

Der er ingen logik i Verden, ihvertfald ikke i Danmark lige pt.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Xpert skrev:
Og chokolade med en fedtprocent over 0,3%? Folk kunne jo blive fede og få en forhøjet risiko for at lide af alskens sygdomme

Der er ingen logik i Verden, ihvertfald ikke i Danmark lige pt.

Det sjovt du siger, læste lige her til morges at Dansk Folkeparti vil have indført en lov der gør at kommunerne kan tvangsfjerne børn fra deres forældre, hvis børnene er fede.

Fordi det er misrøgt fra forældrenes side hvis børnene er fede.

Men de store firmaer skal alligevel bare fortsætte med at sælge ufatteligt fed mad med transfedt syre osv, og regeringen skal bare lade være med at sætte skatten på sund mad ned.

wtf?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Relativistisk båthorn

ole_finland skrev:
Hvad er folks holdning til den nye lov mod rygning der træder i kraft næste uge?

Det er en klam lov.

Jeg ryger ikke cigaretter og kaster op hvis jeg prøver (når jeg har forsøgt mig med joints hvori der også er tobak er det altid gået sådan), men hvis en restaurent, eller hvad det nu ku' være for et sted, vil tillade rygning så ska' de selvfølgelig ha' lov. Jeg ka' bare vælge en anden restaurent hvor de ikke tillader rygning (men istedet feks top-løs betjening, hehe, for det er da vist ikke blevet forbudt endnu (selvom nogle sikkert også føler at dét er skadeligt))

Og så er der også den forlængede debat om skadelig røg i al almindelighed. Jeg har ikke bil, og mener ikke at bilen er en tvungen nødvendighed (vi vælger jo alle selv hvilken livs-stil vi vil ha' og hvordan samfundet ska' se ud, siges det), men jeg ska' alligevel tvinges til at leve i et samfund hvor bil-os skader mine lunger (hvis jeg vil bo i danmark). Hvis jeg ska' finde mig i dét, må de også finde sig i lidt hash-røg. Noget for noget, som et vis parti jo si'r ;)

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 09 aug 2007 15:01, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Medlem

Forstår ikke hvorfor den rygelov ikke har fået en ordentlig spark i røven ud af Christiansborg så snart den bare dukkede op som forslag.

Ryger ikke smøger selv, men synes det er ærgerligt at folk ikke længere kan sidde indenfor og ryge. Hvis folk vil have røgfri lokaler må de sgu finde et sted hvor der er røgfrit. Der er jo ikke nogen som tvinger folk til at gå ind på en røgfyldt værtshus med børnebørnenes.

Politikerne får sgu lov til at bestemme ALT for meget over os. Der burde fastsættes en grænse for meget politikerne må lovgive om..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

dankdawg skrev:
Jeg synes at folk som dig er afskum. Du er en fascist der vil bruge staten til at påtvinge andre din vilje i stedet for at tage ansvar for dit eget liv. Hvis du ikke vil være et sted hvor folk ryger, så tag ansvar for dig selv og gå hen på et ikke-ryger sted eller bliv hjemme. Det er takket være svage tåber som dig at politikerne får støtte til at ensrette samfundet.

Wooow - chill, hvad sker der for dig? Hvor så offensiv og hvad aner du om min vilje?

Som jeg skrev, er jeg selv ryger. Det her var bare et oplag til en debat. Selvfølgelig går jeg ind for at folk har fri vilje. Jeg så da også helst at rygeloven ikke kom på tale - min sidste kommentar om at de ligså godt kunne forbyde rygning helt, var bare et alternativ til det forslag som alligevel bliver indført. Et eller andet sted bliver du nødt til at være realistisk - du ved ligeså vel som mig at de er fucking stædige på christiansborg og jeg tror godt vi kan skyde en hvid pil efter at de ombestemmer sig mht. ryge-loven, bare fordi at folk brokker sig.

Vi er sikkert på samme sti, så jeg forstår ik' hvad du himler op over.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
ole_finland skrev:
dankdawg skrev:

Wooow - chill, hvad sker der for dig? Hvor så offensiv og hvad aner du om min vilje?

Som jeg skrev, er jeg selv ryger. Det her var bare et oplag til en debat. Selvfølgelig går jeg ind for at folk har fri vilje. Jeg så da også helst at rygeloven ikke kom på tale - min sidste kommentar om at de ligså godt kunne forbyde rygning helt, var bare et alternativ til det forslag som alligevel bliver indført. Et eller andet sted bliver du nødt til at være realistisk - du ved ligeså vel som mig at de er fucking stædige på christiansborg og jeg tror godt vi kan skyde en hvid pil efter at de ombestemmer sig mht. ryge-loven, bare fordi at folk brokker sig.

Vi er sikkert på samme sti, så jeg forstår ik' hvad du himler op over.

Selvfølgelig ombestemmer de sig hvis der er nok der brokker sig. Beklager hvis jeg misforstod dig, men du formulerede dig ikke særligt klart.

Jeg har det med at reagere stærkt på mennesker der ikke kan tage vare på sig selv. Det er det værste.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

dankdawg skrev:
Selvfølgelig ombestemmer de sig hvis der er nok der brokker sig. Beklager hvis jeg misforstod dig, men du formulerede dig ikke særligt klart.

Jeg har det med at reagere stærkt på mennesker der ikke kan tage vare på sig selv. Det er det værste.

No worries, tænkte nok det var noget i den retning. =)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]