Moonage daydreamer skrev:
"Jeg synes ikke at ordene "sortsnuskede" og "bøssede" hører til sammen med "falske", "arrogante", "uintelligente" og "grimme".
Jeg ville ikke føle mig tryg ved et ungdomsoprør som du deltog i..." Ah cheer up det var jo ikke alvorligt ment. At jeg kunne brække mig op og ned af den gode Naser mener jeg til genmgæld helt seriøst.
"moonage>> Jeg er en grim, usympatisk bøsse. Er det virkeligt noget du ville turde tage fat i hvis jeg stod foran dig? Tænk dig dog om" Nu ved jeg jo ikke hvor stor du er, men probably yeah. . Bøsser og snortsnuskede har jeg ingen problemer med, men folk der er usympatiske er jeg ikke meget for. Desuden, hvis du ikke fattede ironien i mit indlæg er du vist ikke bare bøsse og usympatisk, men også idiot.
"Det er jo nødvendigt med en stram udlændinge politik, hvis I gerne vil bevare velfærdssamfundet. Uhæmmet indvandring og velfærdssamfundet kan ikke fungere sammen. Det er bare et spørgsmål om at kigge på statistikerne. Indvandrere/flygtninge og efterkommere af disse er stærkt overrepræsenterede inden for arbejdsløshed og kriminalitet. Faktisk er velfærdssamfundet en stor del af årsagen til, at flere flygtninge/indvandrere er modtagere af overførselsindkomst. Der er jo i virkeligheden intet incitament til at få et arbejde. " Dybt fascistisk det du skriver der. Du får det til at lyde som om de fremmede er en eller anden for for virus. En race af ballademagere og dovne hunde. Det er folk som dig der gør at de ikke får arbejde eller bliver integreret ordentligt i Danmark. Alle mennesker i verden, hvis de ellers er komfortable med deres omgivelser og har det godt, vil hellere arbejde og gøre nytte frem for at sidde der hjemme og vente på den månedlige check på nogle få tusinde kr. Sagen er at mange ikke har det godt og ikke føler sig hjemme i Danmark og det er delvist vores ( the native danes) skyld. Jeg håber at du vil tage dit menneskesyn op til overvejelse.
Ingen af os har gjort en skid for at blive født i Danmark og vi har derfor ikke nogen egentlig ret til at nægte andre at adgang til vores lille paradis. Følgende må det betragtes som et moralsk nederlag hver gang vi afviser en udefra kommende. Man kan så sige at vi må være kyniske for at beskytte os selv, ved ikke at lade alle komme ind, men vi har ikke den etiske ret på vores side så.
"Det er rart at se, at Ny Alliance vil sænke skatten markant. Det er et skridt i den rigtige retning, og det kunne sagtens finanseres ved for eksempel at skære SUen helt væk. Det ville blandt andet ramme mig som studerende, men det ville i længden være det værd. Derudover vil jeg sige, at kalde Naser Khader for "sortsnusket" er decideret racistisk og hører ikke hjemme på dette forum. " Ja ram den fattigste del af befolkningen, det lyder fornuftigt.
Jamen, suk...
1. Du ved ikke, hvad fascisme er. Du bruger udelukkende fascisme som et negativt mærkat, du pådutter mig, hvis holdninger/udsagn du ikke kan lide. Det, jeg skriver, er på ingen måder fascistisk, tværtimod.
2. Pas på med at bruge ironi (eller i hvert fald påstået ironi) i dine indlæg, da vi ikke har nogen mulighed for at decifrere, hvad du mener, og hvad du ikke mener. Ironi på nettet er i det hele taget en dårlig ting medmindre, man kender sit publikum, og publikum kender afsender. Og hvis man ikke opfanger din ironi, er man en - og jeg citerer - idiot. Det fremmer ikke just debatten.
3. Du bliver ved med at bruge ordet "sortsnuskede" og skriver bagefter, at dem har du ingen problemer med. Hvorfor så overhovedet bruge et så stærkt negativt ladet ord? Ironi igen?
4. Du skriver, at jeg fremstiller gruppen af flygtninge/indvandrere som en virus - hvordan gør jeg det? Uddyb gerne.
5. Det er dig, der kalder indvandrere/flygtninge for "dovne hunde" og "en race af ballademagere" - ikke mig! Du skal ikke påklistre mig en holdning, som jeg ikke har. Jeg forholder mig til nogle statistiske tal, og det vil jeg kræve min ret til uden at blive hængt ud som fascist og racist.
6. Hvordan kan man "ramme" de fattigste ved en sænkning i skatten? Det giver jo ingen mening, det du skriver, overhovedet. Scenario: Danmark sænker skatten uden at ændre andet. Hvordan fanden kan man "ramme de fattigste" ved det? Ville de fattigste ikke også få lidt flere penge til sig selv?