LSDrejø skrev:
Arpheus skrev:
Det er ikke de svageste der er misundelige, fordi andre tjener gode penge. Det er noget manipulerende pladder.
Det forholder sig præcist modsat, altså at mennesker der tjener penge har ondt i røven over, at betale skat for at hjælpe mennesker, som ikke kan klare sig selv.
Min kommentar ikke specifikt møntet på Arpheus (selvom det er ham jeg citerer)... Men jeg har siddet og læst de sidste par sider og kan se vi er kørt totalt fast i debatten... Den ene fløj forsvarer den stereotype opfattelse af dem selv med at det er noget manipulerende pladder - hvor efter de straks fremsætter noget lige så stereotypt pladder om den anden fløj som værende endegyldig sandhed...
Sorry guys; men det er altså ikke ret produktivt... mon ikke den rigtige løsning ligger lidt nærmere "midten"

Helt i orden, men jeg mener selvfølgelig ikke det jeg skriver er stereotypt pladder. Det er stereotyp sandhed.
Edit: Jeg mener ikke alle der tjener penge har ondt i røven over at betale skat og fordele pengene, tværtimod viser mange undersøgelser det modsatte. Men jeg mener, at der er en gruppe som har svært ondt i røven og tror, at årsagen til deres skatteindbetaling er misundelse fra dem der har mindre - og det mener jeg er noget vrøvl.