<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af wOODY:
som nostalgic siger, tror jeg ikke der er nogen der tager DNA seriøst ved job eller lign.<HR></BLOCKQUOTE>
Nå det tror du ikke? Jamen så følger du ikke ordentligt med woody. Her er feks en overskrift fra sidste år:
"Railroad to Pay $2.2 Million in DNA Test Case
Illegally Testing Workers for Genetic Defects
PETER SZEKELY / Reuters 8may02"
Det var "Burlington Northern Santa Fe Corp." i USA der stod for den.
De 2 næste er real-life eksempler hvor folk muligvis blev fra-sorteret pga gen-fejl (dog ikke via gen-testing)
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Science and Engineering Ethics magazine records the case of Christine DeMark, a healthy 24-year-old social worker who made the mistake of revealing that a family member had Huntington's disease. Suddenly, her outstanding performance reviews turned sour (her employer wouldn't say why) and she was fired.
Another victim was a 53-year-old man who applied for an insurance company job and admitted he had hemochromatosis (but no symptoms). First, the company said they wanted him, then he was offered the job but no medical coverage, and then he was told "no" flat out.<HR></BLOCKQUOTE>
Fint nok du _tror_ et eller andet (der er også nogen der tror på gud, og ikke 1 ondt ord om det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ), men tro er ikke viden:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
The American Management Association recently reported that 53 of its members, which include most of the country's largest employers, conducted genetic testing of applicants or employees.
De sidste 3 kommer fra
http://www.workrights.org/issue_genetic/gd_op-ed.html <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af wOODY:
Om du skal betale mere i forsikring er jo egentlig kun fair ...<HR></BLOCKQUOTE>
Og hvad så med dem der enten ikke har råd til forsikring, eller bli'r afvist af selskaberne? Hvor ska' de gå hen og få læge-hjælp?
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af wOODY:
Om de kan se opskriften på mig er jeg ret ligeglad med ... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>
Ok, må jeg så også godt få en kopi af dine dna-data?
Jeg er meget interesseret i at få så komplet en kopi af dine dna-data som muligt (det gælder iøvrigt også alle andre der læser med her, og jeg mener det skam seriøst)
[ 05 Oktober 2003: Besked ændret af: JEL ]