Da jeg var ret så interesseret i dette spændende partis rusmiddelpolitik skrev jeg til partilederen:
Hej ----
Jeg mener ikke, at man skal straffes for at begå dumheder, der kun går ud over en selv. Narkomaner er i mang etilfælde syge mennesker, der snarere har brug for behandling end straf, og mange af deres problemer stammer fra, at det er ulovligt at købe narkotika. Jeg synes derfor, at man seriøst skal overveje forslagene om lægeordineret narko, men jeg kan også godt se, at der er et stort problem for så vidt angår de typer af narkotika, som man kan kalde "fest-drugs". Staten betaler jo heller ikke alkoholforbruget for unge, der går i byen, så gratis kokain og amfetamin er nok ikke lige sagen.
Jeg mener derimod - og det vil nogen måske finde inkonsekvent - at salg og produktion af narko skal være forbudt, for det kan sidestilles med produktion og salg af andre giftstoffer. Man kan jo heller ikke købe cyankalium, arenik eller stryknin på apoteket.
Det er et forsøg på at balancere mellem, at "offerløse" forbrydelser ikke skal være strafbare, og at Danmark på den anden side heller ikke skal blive et centrum for produktion og salg af narkotika.
Med venlig hilsen
Torben Mark Pedersen, cand. polit., Ph.D.
Formand for "Liberalisterne - Frihed og Velstand"
E-mail:
tmp@liberalisterne.dk Mobil: 31 14 42 10
http://www.liberalisterne.dk Torben Mark Pedersen
Classensgade 63, 2.thmf.
2100 København Ø.
On Mon, 7 May 2007 22:26 , -----
<---@---> sent:
Hej hr. Mark Pedersen!
Hvorledes stiller du/I jer ift. legalisering af nu ulovlige rusmidler (bl.a. cannabis, m.fl.)
Hvis I omfavner den personlige frihed bredt, må vejen til legalisering af disse rusmidler da også være et relevant punkt, selvom det selvfølgelig ikke er den mest populære sag at bakke op om!
På forhånd tak for svaret - og venlige hilsner
----