dankdawg skrev:
Du ved ikke hvad de begreber du bruger betyder.
Jeg har ellers lige forklaret dig hvad jeg mente med 'oprindelige jøder'. At jeg omtalte hitler's ofre fra anden verdens-krig, fordi det var deres tragiske hændelser der direkte førte til den første oprettelse, nogensinde, af staten israel.
Jeg sku' nok istedet ha' sagt 'oprindelige israelere', det havde måske gjort det mere tydeligt.
dankdawg skrev:
Det er som at tale med et retarderet barn.
It takes one to know one.
Hvad har du overhovedet bidraget konstruktivt med til selve emnet i denne debat?
Intet. Det er rigtig dårlig stil gamle dreng.
TheRagingPussy skrev:
Før Palestina hed det Judæa (...) Judæa blev taget fra jøderne.
Ja, det skrev jeg også i min forrige post.
Romerne tog det fra datiden's jøder. Måske Rom sku' drages til ansvar så, istedet for palestinenserne? Det var jo ikke palestinenserne der tog judæa fra jøderne.
Hvis du vil ha' det faktuelt korrekt, så må du altså også selv komme med de rigtige fakta.
Man ku' også sige at det måske er england's ansvar, eftersom det var dem der invaderede ottoman-riget, som idag er israel.
Det endelige faktum er bare stadig at de nuværende palestinensere IKKE har taget noget land fra jøderne, men at jøderne har taget land fra dem.
Israel har besat palestinensiske områder som på ingen måder tilhører israel.
FN-chartret har aldrig givet israel de besatte områder, så israel ska' naturligvis trække sig uden at stille nogen betingelser omkring de områder. Tilbage til de oprindelige grænser defineret af FN.
Det må være den mest naturlige vej at gå nu.
TheRagingPussy skrev:
Så kan vi så igen diskutere palæstinensernes barbariske og selvdestruktive metoder. De går ikke bare efter militære mål, de dræber uskyldige for at opnå politisk magt (også kaldet terrorisme). Der er også eksempler på at de lader deres børn gå forrest, som en slags skjold, når de render rundt i flok og kaster sten og ødelaggelse.
Det gjorde de danske friheds-kæmpere også mod hitler's soldater, og de stikkere der hjalp tyskerne, under anden verdens-krig. Og efter min mening helt berettiget.
Palestinenserne forsvarer sig jo mod en fremmed magt der har invaderet og besat deres områder, ska' du huske. Det er jo et faktum ingen bestrider; at israel har besat palestinensisk område.
Hvis det var omvendt, at palestina holdt israel som gidsel, og udsultede deres befolkning med blokader og mure, så ville sagen være med omvendt fortegn i forhold til den idag.
Israel har invaderet palestina, præcis ligesom hitler gjorde mod danmark, og ergo er sagen klokke-klar omkring hvem der er den forsvarende part. Den forsvarende part ka' aldrig være angriberen, det gi'r sig selv.
Og angående hvem der reelt er mest barbarisk, så ka' man jo altid tælle hvem der har flest civile ofre på samvittigheden, hvilket jo klart er israel.
Og man ka' også tælle hvem der holder flest fanger fra den anden side, hvilket igen også er israel. Foruden den ene israelske soldat, som holdes af palestinenserne, ka' du så nævne mig andre israelere der holdes som fange af palestinenserne? Israel derimod har mange palestinensiske fanger siddende.
Det er altsammen fakta som ingen bestrider, og som derfor ikke ka' ignoreres.
Israel ka' derfor under ingen omstændigheder kaldes den forsvarende part i denne sag.
TheRagingPussy skrev:
Desuden er det jo ikke jøderne der har tildelt dem selv staten israel, hvilket du burde vide. Det var så vidt jeg ved også "ejet" af england.
Sig mig engang, læser du ikke de tråde du delta'r i? Jeg har jo netop beskrevet alt dette i den foregående tråd? Hvis du bare vil føre ene-tale uden at læse hvad de andre skriver, så er det jo ikke en debat vi fører, men den rene 'hør-mig hør-mig' lige-gyldighed.
TheRagingPussy skrev:
Jøderne var kun nomader fordi de er blevet fordrevet rundt i verden de sidste 6000 år. Det er ikke for sjov, eller af egen fri vilje de var det.
Hvorfor mistede jøderne judæa?
Og hvorfor fordrives jøderne hele tiden igennem så mange årtusinder som du påstår? Er der måske en god grund til de er så Upopulære over alt, eller er de bare ekstremt Uheldige og misforståede?
TheRagingPussy skrev:
Men JEL, den her debat er jo så dybt latterlig, racistisk og holdningspræget,
Jeg ved ikke hvorfor du mener det er racistisk, det ka' jeg ikke lige se hvordan du når frem til. Ved du hvad racisme er?
Latterlig, tja det ka' du jo synes alt det du vil. Jeg synes dog ikke 300 døde er noget at grine ad, men sådan er vi jo så forskellige.
Jeg har en mening om emnet ja, det gjorde jeg klart fra starten af. Jeg er imod israel's optræden som jeg mener er terroristisk. Jeg ved ikke lige hvad du ellers havde forventet, for jeg debaterer altid ud fra hvad jeg selv mener om det jeg debaterer, alt andet ville være meningsløst.
Din post om emnet er jo også baseret på hvad du mener. Det er jo tydeligt at du ikke mener israel's drab på 300 mennesker er noget særligt at snakke om. Dermed har du også taget stilling og tilkendegivet hvor du står i forhold til dette emne.
Jeg forstår så bare ikke hvordan nogen ka' stille sig på samme side som den part der dræber flest mennesker. Det er imod alt hvad jeg selv tror på om human opførsel og respekt for menneskeliv.
Palestinenserne er de undertrykte i denne sag, helt uden tvivl. Det er dem der sulter og lever under elendige forhold, ikke israelerne. Det er et faktum der er helt åbenlyst.
Se på hvem der bygger mure og hvem der laver blokader og hvem der smider flest bomber og hvem der dræber flest og hvem der ta'r flest fanger og hvem der reelt bestemmer i området; altsammen israel.
Dermed er det også israel der sidder med det største ansvar.
300 døde palestinensere alene de sidste 3 dage. Hvor mange tab har israelerne lidt de sidste 3 dage?