Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 02:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Er du under andres kontrol?
Ja 27%  27%  [ 14 ]
Nej 23%  23%  [ 12 ]
Delvist 48%  48%  [ 25 ]
Ved ikke 2%  2%  [ 1 ]
Afgivne stemmer : 52
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Virksomheder, nationer, religioner, ideologier, sekter mm., udnytter menneskets behov for identitet, tilhørsforhold og mening. Mennesket er udsat for manipulation og lader sig gladelig kontrollere for at slippe for tomhed og meningsløshed. Det svarer meget godt til en pagt med djævlen. Folk bytter deres sjæl væk for en fiktiv følelse af sikkerhed og søger det selv. Går man ikke ind på byttehandlen, kan ikke eller vil ikke, så er man psykisk syg, kriminel eller antisocial og farlig for samfundet. Man kan faktisk ikke slippe for byttehandlen, det er ikke et valg om man vil arbejde eller betale skat og man kan ikke fravælge normerne i det samfund man lever i, uden at blive stemplet som kriminel eller psykisk syg (eller begge dele).

Er folk så bedøvede af påvirkninger, at de ikke ser det eller lader folk sig forføre med øjnene vidt lukkede? Eller er jeg bare meget syg og skal ha mere medicin? (Det sidste spørgsmål er ment som en joke :wink: ).

Most of the physical world is unseen.

Senest rettet af Agathos D. 09 sep 2009 17:09, rettet i alt 2 gange.

Medlem

Geografisk sted: byen
jeg kan sagtens forstå hvad du mener, men for mig ligger problemet ikke i at religion/politikere og andre organisationer udnytter majoriteten. problemet er at størstedelen af verden er for dumme til at se de bliver udnyttet. så længe der er nogen at udnytte vil der jo altid være udnyttere.
reel undervisning uden alle mulige små løgne ind imellem er nøglen til en bedre fremtid IMO...knowledge is the only weapon to destroy ignorance.
BrugerNavn

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Tror du har brug for mere medicin.... og det mener jeg ikke som en joke, men på en pæn måde.

Igen ser jeg bare en projicering af egne interne problemer og genstanden for projiceringen er i det her tilfælde Virksomheder, nationer, religioner, ideologier, sekter mm.

Hvad med tilhørsforhold som familie, venskab, kærlighed, arbejde.... har du ikke glemt dem?

Mennesket, ja næsten alle levende væsner er sociale flokdyr.... vi har brug for et tilhørsforhold - brug for at vide vi ikke er udenfor og ensomme - derfor ligger der ikke nogen kontrol nogen steder. Men du har ret i at de udnytter det til at tjene penge - helt enig der - men om vi gladeligt lader os kontrollere for at få et tilhørsforhold... nej det tror jeg ikke - jeg tror bare mange mennesker er istand til at blive lykkelige med meget få ting - nogle mennesker har så større drømme og man har det jo med at tro at alle folk har de store drømme - nej for nogen er det at få et barn deres livsdrøm - for nogle er det en hotrod for andre er det at eje et firma som microsoft.... for andre handler det igen bare om at hygge sig hver dag.... livet er mange ting.

Du kan godt slippe for byttehandlen - du kan bare lade være med alle de ting du tror du er tvunget til - men så må du jo finde dig i at din frihed kan blive begrænset hvis dine handlinger begrænser andres frihed. Samfundet er ikke noget du er tvunget til at være medlem af. Det er jo også korrekt at du ser spillets regler, men ikke vil følge dem, lyser ud af din tekst - du kan sagtens lægge noget skyld et sted hen - men hvorfor undskylder du din opførsel med at du ikke vil kontrolleres... jamen så vær dig selv.... hvis du så ikke kan overleve på det - jamen så lad være med at søg bistand og flyt ud i skoven i et hjemmebygget telt - dø af sult hvis du ikke kan skaffe dig mad selv..... det er somom du tror at samfundet er en eller anden funktion nogen har fundet på - nej det er det ikke - det er noget som har udviklet sig over rigtig mange århundreder - og det er heldigvis kun blevet bedre - så kan slet ikke se at din kritik er begrundet - udover at du har en eller anden energimæssig krise indeni dig - du føler dig simpelthen angrebet på næsten alle fronter i den tro at de vil kontrollere dig - måske du skulle give efter og se om det der "kontrol" er så farligt - siden der er så mange mennesker der ser ret lykkelige ud - men kun er det fordi de er uvidende - er de uvidende eller vælger de bare at sætte fokus ved de ting der er vigtige i deres tilværelse istedet for at fjerne fokus fra dem selv og sprede det udover hele samfundet og så sidde og f.eks finde på at alle mennesker er dumme og derfor er de lykkelige.... i got news for you - jeg bryder mig heller ikke om samfundet - helt sikkert ikke - jeg kender reglerne - spiller efter dem så langt det er nødvendigt - jeg passer heller ikke ind - men det er dog lykkes mig at undgå medicinering - mest fordi jeg er istand til at kontrollere min energi så jeg ikke er "farlig" - kan sagtens se den "kontrol" du påstår du kan se - jeg ser den bare ikke som kontrol - men som samfundets fælles energi der løber frit - men der er flere og flere der fjerner fokus fra dem selv og begynder at fokusere så meget ud af at de glemmer de indre - men det bare flokdyret, fælles ID'et som slår igennem - det er et psykologisk fænomen -- ikke "kontrol"...... Mennesket kan godt lide at ligne andre mennesker - sådan er primater - derfor aber - aber efter... f.eks...

Hvad vil du med dit liv?

P.L.U.R

Medlem

jeg synes virkelig at religion er udnyttelse af folk, jeg kan sagtens se at det har flere positive sider, (eks. næste kærlighed, tryghed, sammenhold samt meget meget mere.) men alt dette kan opnås uden religion.
jeg kan godt forstå at man gerne vil være religiøs, og leder efter en dybere mening i livet. respekt for det, men ligeså snart der sidder nogen og tjener tykt på at andre følger dem og deres religioner, så bliver religion til en virksomhed.
og når religion bliver til en virskomhed, som søger nye medlemmer at konvatere, og gøre alt for at få nye medlemmer fordi flere medlemmer er = med mere magt og flere penge. så ender folk med at blive udnyttet.

det er nok vigtigt at jeg lige tilføjer dette til min besked så ingen bliver fornærmet. jeg forstår godt at folk leder efter svar, og jeg respektere alle religioner så længe ingen af dem stjæler min frihed. osv. osv.

hvis man tænker over det er vores samfund blevet meget bedre med tiden. og specielt danmark har nogle rigtig smukke og unikke ting. eksempelvis bistand er en utrolig ting. gratis uddannelse osv. men jeg tror helt klart stadigvæk at vi sammen kan gøre landet bedre.

lidt halvhjertet svar, men kan sku ikke lige samle mine tanker lige nu.
BrugerNavn

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Til COA: Jeg tager det personlige til sidst, for jeg tror mange går død i at høre på andres livshistorie så...

Psykiatrien, den kognitive terapi og såkaldt coaching er gode eksempler på programmering, manipulation og kontrol. Psykiatrien er et velvilligt instrument, der hjælper med at holde folk nede, primært med medicin, fordi det ganske enkelt ikke er muligt, at redde folk fra sig selv. De gør det ikke fordi de er onde, men fordi de er magtesløse og måske selv tror på de illusioner de skaber for andre. I den overfladiske psykologi skal man bare kalde tingene for noget andet, så føler man anderledes. De beder dig lave om på din måde at tænke på og skifte ordene ud med andre, så du kan passe ind i samfundet. Jeg synes det er skræmmende og et kæmpe selvbedrag, der meget godt illustrerer, hvor overfladiske lag den form for psykologi befinder sig på. Den er et velvilligt instrument til at få folk til at rette ind og bilde sig selv ind, at det er dem selv der er noget galt med. Du skriver det selv: Skift fokus. Hvorfor? For at lukke øjnene og tro at verden og følelserne ændrer sig fordi man kalder det noget andet? Man vælger ikke hvem man er, men man kan vælge at spille en anden end den man er eller tro man er det, der er stor forskel.

"Hvis man kender til mennesker, så ved man, at alle mennesker lider stille og i hemmelighed og at enhver person hele tiden finder på historier for at skjule sin egen "gemmen sig" for sig selv og andre. Bryder man det ned, trues man på hele sin eksistens. Derfor vælger de fleste løgnen. Ethvert menneske ved, uanset hvad han fortæller sig selv, at alene ved at være i live støder han panden mod en mur". (Anonym).

Offentligheden har ikke den store interesse i at gennemskue de store manipulationer og løgne, de er mere optaget af små, sørgelige kriminelle, fordi det rammer dem direkte. Se det er dumhed. Angsten for at det lige præcis rammer folk selv, får dem til at vælge politikere der har svar på deres problemer og disker op med mere kontrol og fratager folk deres frihed - vi skriger ligefrem selv på det og får samtidig et angst og passificeret samfund, med en masse restriktioner og kontrol - og mere modstand og vold. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre for mange mennesker, at leve under de betingelser uden at blive kriminelle, eller i bedste fald outcast's og i opposition til det bestående, til alt hykleriet, al forstillelsen og skuespillet. Og det vil få majoriteten til at forlange mere kontrol og flere begrænsninger, så de kan bevare status quo.

At vokse op i en social sammenhæng betyder, at vi vokser under ganske særlige normer for rigtigt og forkert og dermed vokser op under social kontrol. Den består af opdragelse, kulturelle og religiøse normer, ideologier osv, der udmøntes i formelle og uformelle love og regler. Det er ganske rigtigt bygget op gennem menneskets historie og er derfor et system af veludviklede og effektive mekanismer, hvorigennem man kan opnå kontrol og ensretning. Demokratiet er det foreløbigt sidste skud på stammen, der dygtigt skaber en illusion om "medejerskab" og frihed. Den mindst dårlige styreform indtil videre, hvis du spørger mig. Var vi vokset op på et andet givent tidspunkt, ville der være andre normer. Nu lever vi i denne tid, med de her særlige normer, som er for mange, for restriktive og for vidtgående. Det ser også ud som om ganske mange bliver syge af samfundets normer og af opfundne, købte og redigerede "identiteter" - det fører til fremmedgørelse.

Virksomhederne sælger uafhængighedens mode. Man kan købe sig til punk stil, eller rende rundt med tatoveringer over det hele og ligne en bad motherfucker, man kan brande sig som hvad som helst, som man overhovedet ikke kan leve op til, når det kommer til stykket og så går man og føler sig fri fordi man kan vælge på hylden. De fleste spiller bare og er dårlige kopier af "billeder" skabt af virksomheder eller af samfundet (det vil sige hinanden), staten eller religionen (oppefra). Folk aner ikke hvem de er og forveksler sig selv med billeder skabt af en industri der ved at folk har brug for at brande sig selv. De sælger alle slags billeder/modeller af mennesker, der kan sminke på folks uautentiske liv. De tror de er frie, men de er under kontrol og aner ikke hvem de er. De farer vild i deres egne spil, deres egne forsøg på at kontrollere verden og manipulere med verden. De bliver selv en del af maskinen og hjælper andre på vildspor. Menneskets behov for en letkøbt identitet fanger dem. Det passificerer folk og skaber status qou. Og det er præcis det folk gerne vil ha: Status qou, magelighed, indbildt frihed. Sådan er verden bare ikke, men det kan man så bilde folk ind, tjene penge og stemmer på det og få magt. Jeg er enig med "Brugernavn" i, at det er folks eget ansvar, folks eget liv. Folk vil altid sælge løgne, det er ikke problemet. Problemet er, at folk køber dem.

Enhver må gøre op med sig selv, hvorfor de er her på jorden (hvis de gør sig de tanker), eller være gladeligt uvidende, kontrollerede og manipulerede. Indeni vil en stemme skrige på autencitet, den kan man så forsøge at bedøve, med hvad man nu har tendens til, om det er stoffer, sex, mad, fjernsyn, tøj, løgne overfor sig selv og sine omgivelser, eller hvad det kan være. Det er formentlig også derfor, så mange tager psykofarmaka i dag - for at udslette sig selv i forsøget på at passe ind, hvilket selvfølgelig ikke er muligt, det skaber bare krøblinge.

Det personlige:

Jeg kan godt høre, at du går ind for kontrol og for at jeg skal kontrolleres. Det forstår jeg godt :) Det lader sig bare ikke gøre. Jeg vil altid være fri, også selvom jeg sad i en celle - det er min natur. Jeg er "antisocial" og det ligger jo i ordet, at det er en ensom vej. Jeg er en "strejfer". Mine tilknytninger er sporadiske og på den måde adskiller jeg mig fra flokken. Jeg har både været i flokken og udenfor og befinder mig bedst udenfor, bortset fra når mine spor krydses af ligesindede artsfæller. Jeg vil ikke leve i en familie, fordi det begrænser mig (og dem), men har nok i en kvinde, der ligesom mig er en ensom strejfer og ikke vil bindes af børn og dem findes der trods alt en del af "derude på sletten", så jeg har altid en ved min side. Jeg vil ikke rettes ind, for det ville være det samme som at slette mine bedste menneskelige kvaliteter. Indsigt er det jeg søger i mit liv og at forstå hvad mine særlige kvaliteter er og finde mit formål med tilværelsen. Det handler blandt andet om at se gennem spil og manipulationer. Jeg ser på livet og spillene og jeg har stor nydelse i at se spil og afsløre dem. Det er en af mine særlige destruktive kvaliteter og er blandt andet derfor jeg er i verden. Jeg bliver ofte opsøgt af folk, der farer vild i deres spil og hjælper dem med at se de spil og manipulationer, de udsætter dem selv og deres omgivelser for, så de kan komme videre. Men at ha en som mig rendende rundt i flokken hele tiden er ikke vellidt og det forstår jeg godt, det er for anstrengende, både for mig selv og andre.

Som "ekstrem" afviger har jeg overvejet og gransket radikale udveje ret indgående, selvfølgelig også valgmuligheden "døden". Jeg er over moralen, jeg har ikke bestemt den, det har andre. Idéen med hytten i skoven tænkte jeg på i 12 års alderen, men jeg kom hurtigt frem til den erkendelse, at man må ikke engang kan få lov til at bygge en hytte i skoven og gå på jagt, fordi det her samfund ikke er tænkt sådan. Næste tanke var store skove i Skandinavien eller andre steder i verden, hvor man måske kan snige sig rundt uden at blive opdaget. Var jeg tvunget til det, ville jeg gøre det, men det er jeg ikke, så jeg lever i en hule i byen, fordi jeg kan. Tager man bistanden fra folk, så må man jo se hvad det vil få af konsekvenser. Kun fantasien sætter grænser.

Senest rettet af Agathos D. 05 sep 2009 14:17, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Medicin behøver nødvendigvis ikke at være piller - medicin kan være så mange andre ting - jeg tror stadigvæk det er dit fokus der er fuldstændig malplaceret - altså dit energimæssige fokus. Det eneste jeg kan fornemme er en person der nægter at tilpasse sig i et samfund, hvor alle næsten passer ind. Jeg er heller ikke selv særlig social - kender ikke mange mennesker, men har dog stadigvæk et netværk. Jeg er fri, der intet der holder mig tilbage, heller ikke de mennesker jeg har tæt på mig - voksne mennesker accepterer jo andre menneskers frie vilje og retten til at handle som de lyster - men man må også tage konsekvensen af sine handlinger - nogle gange er konsekvenserne ikke så fede igen.

Mon ikke der er så mange der tager psykofarmaka i dag fordi der er flere mennesker end der var førhen? Mon ikke at folk idag bliver lidt mere psykisk stressede fordi vores verden er blevet hurtigere og mere effektiv pga teknologi? Må mennesket ikke have lov til at udvikle sig og gøre ting? Jeg ser aldrig de mennesker du snakker om, de der mennesker som skal have noget de andre har for at have værdi.... jeg møder derimod kun de modsatte - individualister med hver deres sæt drømme og mål i livet - jeg ser tit folk i ens tøj - men det jo bare tøj... du siger man kan købe sig til en punk stil... det kan du da ikke.. ja du kan købe tøjet - men det nytter jo ikke noget når du ikke har attituden. Måske er det EMO's du hentyder til - det ikke punk, eller jo på en måde, men det er mere teenage rebellion style end det er 80'ernes rage against the system.... Måske er det dig der ikke kan følge med verdenen omkring dig - måske er der noget i vejen med dig - men kemikalier af nogen art er aldrig løsningen... din energi er fucked up, hvis du ikke gør noget ved det - dør du af det om du så tilpasser dig samfundet eller ej.

Organiseret religion er noget fucked up pis - der findes ikke nogle "guder" - i starten var det bare nødvendigt at have et ikon der var fysisk forståeligt, før at et væsen så dumt og naivt som mennesket havde bare den mindste chance for at fatte hvad det handlede om - det med at være velsignet med evnen til at undertrykke instinktet og handle logisk istedet. Det var der så nogle dumme, naive og grådige menneskevæsner der så profitten i og bang - lorten var lagt. OG den ligger der endnu....

Medlem

Child of Aum skrev:
Organiseret religion er noget fucked up pis - der findes ikke nogle "guder" - i starten var det bare nødvendigt at have et ikon der var fysisk forståeligt, før at et væsen så dumt og naivt som mennesket havde bare den mindste chance for at fatte hvad det handlede om - det med at være velsignet med evnen til at undertrykke instinktet og handle logisk istedet. Det var der så nogle dumme, naive og grådige menneskevæsner der så profitten i og bang - lorten var lagt. OG den ligger der endnu....

præcis, så er vi enige der. tilgængel vil jeg ikke gå så langt som at sige at arpheus bogstavlig talt har brug for mere medicin. både fordi jeg ikke kender ham/hende og hans/hendes historie og fordi jeg ikke tror at medicin kan give et længerevarigt sundt syn på systemet. men der er nok noget om snakken med at det ikke er den mest normale måde at se verden på. jeg kan godt forstå at du føler dig "styret" af regeringen når de eks. forbyder cannabis men det er jo bl.a. fordi den alm. dansker ikke kender sandheden og tror at du for en hash psykose af at være i samme rum som en der ryger hash. som tidligere nævnt er det igen information der ville bedrage til et bedre Danmark.
men det er også vigtigt at huske på de positive ting som vi for ud af det danske fælleskab så som den danske bistand, det giver individet en langt større økonomisk sikkerhed fordi den er langt bedre end resten af vestens. (med undtagelse af Skandinaviens som minder meget om vores)
(skal lige nævnes at jeg ikke har noget til at understøtte det og det bare er hvad jeg har fået afvide gennem folk, så hvis der er nogen der er uenige så bare ret mig)
i modsætningen til eks. Italien hvor du er langt mere afhængi af familien fordi de er dem som beskytter det hvis det skulle gå galt. og vis du er så meget en strefer som du siger så må det klart føles bedst at vide at du ikke afhænger af familien... ikke ligefrem fordi det altid er bedre at afhænge af staten, men alligevel.
jeg siger ikke der er negative sidet ved det moderne samfund, men jeg synes i vert fald at der er langt flere positive sider end negative.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hej COA.

Den stil folk køber sig til er for mig ligegyldig, det er mennesker der ikke kender sig selv eller kan gennemskue manipulationerne og identitetsforvirringen jeg ser som et problem. Folk går klædt (og tilegner sig attituder) fordi de gerne vil opfattes på en speciel måde, ikke fordi de nødvendigvis er sådan, de brander sig selv og bliver kopier. Friheden består i at vælge "brand", hvis man ikke har gennemskuet manipulationerne. "Attituden" du taler om, den sælges i stor stil gennem fjernsyn og reklamer. Hvordan du skal gå klædt, tale, gå, spise, drikke, ansigtsmimikken, hvilke venner du skal omgås osv. osv. - og det er beskrevet helt ned i detaljen. For mig er det dig, der ikke er i stand til at se ud over det, som andre har skabt for dig og gennemskue det. Du lyder som om du interesserer dig meget for folks stil og attituder, som du sikkert er god til at navigere dig rundt i. Det er billeder bevidst skabt af andre, for at tjene penge eller få magt og udnytte menneskets søgen efter identitet, tilhørsforhold og mening. De vil elske, at du har så meget styr på de billeder de sælger, at du er med til øge opmærksomheden på dem og opfatter dem som autentiske. Deres mission kører efter planen.

Individuationsprocessen og søgen efter autencitet er en lang og besværlig proces og der er ikke nogen nemme genveje. Det er ligesom de folk herinde, der spørger om hvordan man bruger psykedeliske stoffer til personlig udvikling og spirituel indsigt, der forventer at det hele bare skal være godt og nemt. Det er det jo bare ikke. Det foregår i bølger (som du selvfølgelig ved) og et bad trip er nærmest at forvente, hvis man har alvorligere problemer. Det er ikke nemt og det skal det heller ikke være.

Når livet er svært, så lokker det bedøvende fjernsyn, junkfood, medicin og billeder af hvordan du kan vælge at være eller tænke, så det hele bliver nemt (hvad det selvfølgelig ikke bliver). Spørgsmålet er både, hvad man køber, men endnu mere hvad man betaler.

Hvad angår min energi, så synes jeg faktisk det er lidt morsomt, at du forsøger at hjælpe mig :) . Selvom jeg tror din intention er god nok - så glem det.
Jeg har et spørgsmål til dig: Anser du en vulkan for at være en destruktiv eller skabende energi? Eller jordskælv eller død?
For mig er det både og. Vulkanen ødelægger og ud af ødelæggelsen vokser nyt frodigt liv. Virkeligheden er kaos, den evige lykketilstand eksisterer ikke. Alle der lover det skaber falske illusioner hos deres tilhængere, men det lyder godt og derfor køber folk løgnen.

Beklager den negative energi, men jeg er ærlig og verden er ikke kun positiv, uanset hvor meget man lyver overfor sig selv... Dog er vi enige om religionen, kan jeg høre :)

Brugernavn:

Du har helt ret i jeg er ikke normal. Jeg er dog glad for, at du ikke er så hurtig med forhastede receptudskrivninger og domme :) og så er jeg i øvrigt han...

Hvad vores velfærdssystem angår, så har jeg været en varm tilhænger af et ordentligt velfærdssystem og forsvaret det indædt herinde og andre steder, men jeg er begyndt at tvivle (selvom jeg er afhængig af staten). Jeg betaler med min frihed og kontrol og retten til for eksempel at gå ud og jage og skabe mig mit eget liv, jeg er i virkeligheden født jordløs. Politiet skal beskytte mig, men det er jo en illusion, det kan de ikke uden at ha politibetjente overalt, helikoptere, overvågningudstyr, øgede muligheder for kontrol osv. Prisen er friheden. Det er en ny erkendelse for mig og jeg synes faktisk det ligner en dårlig handel.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

arpheus skrev:
Hej COA.
Den stil folk køber sig til er for mig ligegyldig, det er mennesker der ikke kender sig selv eller kan gennemskue manipulationerne og identitetsforvirringen jeg ser som et problem. Folk går klædt (og tilegner sig attituder) fordi de gerne vil opfattes på en speciel måde, ikke fordi de nødvendigvis er sådan, de brander sig selv og bliver kopier. Friheden består i at vælge "brand", hvis man ikke har gennemskuet manipulationerne. "Attituden" du taler om, den sælges i stor stil gennem fjernsyn og reklamer. Hvordan du skal gå klædt, tale, gå, spise, drikke, ansigtsmimikken, hvilke venner du skal omgås osv. osv. - og det er beskrevet helt ned i detaljen. For mig er det dig, der ikke er i stand til at se ud over det, som andre har skabt for dig og gennemskue det. Du lyder som om du interesserer dig meget for folks stil og attituder, som du sikkert er god til at navigere dig rundt i. Det er billeder bevidst skabt af andre, for at tjene penge eller få magt og udnytte menneskets søgen efter identitet, tilhørsforhold og mening. De vil elske, at du har så meget styr på de billeder de sælger, at du er med til øge opmærksomheden på dem og opfatter dem som autentiske. Deres mission kører efter planen.

Individuationsprocessen og søgen efter autencitet er en lang og besværlig proces og der er ikke nogen nemme genveje. Det er ligesom de folk herinde, der spørger om hvordan man bruger psykedeliske stoffer til personlig udvikling og spirituel indsigt, der forventer at det hele bare skal være godt og nemt. Det er det jo bare ikke. Det foregår i bølger (som du selvfølgelig ved) og et bad trip er nærmest at forvente, hvis man har alvorligere problemer. Det er ikke nemt og det skal det heller ikke være.

Når livet er svært, så lokker det bedøvende fjernsyn, junkfood, medicin og billeder af hvordan du kan vælge at være eller tænke, så det hele bliver nemt (hvad det selvfølgelig ikke bliver). Spørgsmålet er både, hvad man køber, men endnu mere hvad man betaler.

Hvad angår min energi, så synes jeg faktisk det er lidt morsomt, at du forsøger at hjælpe mig :) . Selvom jeg tror din intention er god nok - så glem det.
Jeg har et spørgsmål til dig: Anser du en vulkan for at være en destruktiv eller skabende energi? Eller jordskælv eller død?
For mig er det både og. Vulkanen ødelægger og ud af ødelæggelsen vokser nyt frodigt liv. Virkeligheden er kaos, den evige lykketilstand eksisterer ikke. Alle der lover det skaber falske illusioner hos deres tilhængere, men det lyder godt og derfor køber folk løgnen.

Beklager den negative energi, men jeg er ærlig og verden er ikke kun positiv, uanset hvor meget man lyver overfor sig selv... Dog er vi enige om religionen, kan jeg høre :)

Arpheus, jeg elsker virkelig at du er her på psy - du gør mine dage lidt mere interessante må jeg sige... på en god måde...

De mennesker du snakker om der tilegner sig attituder som der ikke er dem, jeg har set nogle af dem fordi de findes - diskopumpere f.eks - de ligner nogle badmofos - men de fleste af dem falder ligeså tungt som de står. Der findes så også bare dem som ser sådan ud og nok falder de også tungt, men rejser sig hurtigt igen... Tror det du snakker om er wannabees og ikke nogle mennesker der er styret af alle de ting du projicere dine problemer ud på - de mennesker vil gerne være ligesom andre mennesker der også har den stil de prøver at udtrykke - de har idoler som de ser op til.. Jeg husker stadigvæk min gamle hippieven johnny, en true kurt cobain kopi - fuldstændig som at se hvad man nu havde set med kurt cobain - som om han fangede noget af hans energi da han døde - men det stadigvæk bare folk som idolisere andre folk - så er virksomheder så begyndt at bruge reklamer, men de der urealistiske ting der sker i reklamer - jamen for helvede - hvis man ikke kan skelne fra det og så virkeligheden så bor man sgu da i beverly hills goddammit...

Jeg er ret god til at navigere rundt imellem stereotyper ja - jeg er god til at spotte attituder og stilart ja helt sikkert - jeg har altid kun selv gået i tøj jeg har det godt i - har nogle gange købt tøj på nettet fordi det egentligt så ret fedt ud - men noget af det har bare ikke føltes rigtig på min krop - så min krop fortæller mig nærmest hvad jeg skal tage på - hvis det føles forkert så ryger det af - hvis det føles rigtigt - så bliver det der - tror de fleste andre har det sådan. Så har vi noget der kaldes formelt hvor alle er nogenlunde ens klædt - det helt cool - der er vi åbenbart sammen af andre grunde end at skulle socialisere på en intim måde og derfor klæder vi os derefter - fordi når det er formelt er det jo ikke kun venner og bekendte der er der - så viser man en distance - hvis man altså vælger at være en del af samfundet - ens tøj er bare en måde vi sender signaler til andre på - ligesom dyr har farver og lyde de bruger til det samme - kan ikke se kontrollen du snakker om - det kan jeg virkelig ikke.

I fjernsynet - siger de hvordan vi skal gå klædt - ok - hvor ser du det ude i virkeligheden henne - jeg ser det nemlig ikke - jeg ser mange mennesker som enten ikke har behov for at udtrykke deres "jeg" konstant eller måske ikke har tid til det - mennesker er forskellige - hvad vil du forresten gør hvis jeg kun gik i genbrugstøj? Ville dine argumenter så ikke falde voldsomt til jorden, tror ikke DE er så interesserede i at jeg ikke køber DERES firsthandgoods - men egentligt køber tøj der er meget ældre - hvad med dem som køber bilkatøj eller hvad med dem som køber stof og syr deres eget tøj - er der også noget galt med dem? Hvad med dem som har regler med at de ikke køber et stykke tøj til over 300kr eller f.eks 200kr? og som skider på hvad mærke det er, bare de har det godt i det? Tror du ikke det er din opfattelse af det hele der er lidt ensporet.

Personligt går jeg i tøj som afspejler mit jeg - mit tøj ligger en distance til folk som jeg ikke vil omgås - det viser der er knald på mig - samtidig med at der er noget laid-back over det.... ligesom mig - samtidig er det sat sammen af få farver, til tider en t-shirt med komplekst motiv - men et motiv som har noget med mig som person at gøre - går ikke i noget der ikke fortæller noget om mig - folk er nød til at kunne se hvem jeg er - ligesom at de forskellige dyr bruger forskellige signaler til at advare/fortælle om sig selv - vi er også bare dyr og vi slipper altså ikke af med alt vores instinktive opførsel - at nogle har set ideen i at tjene penge på det er noget helt andet - det er deres måde at leve på - åbenbart gør de et godt job fordi alle dem jeg kender som går i det tøj du snakker om - de har det godt i det tøj de køber - der er andet i deres mærker de ikke går i fordi det ikke sidder ordenligt - det ikke noget med kontrol at gøre - medmindre at firmaerne og staten går ind for ting som ACAB princippet og diverse andre ting i den dur - tror ikke du strejfer nok rundt.... tror du strejfer for lidt

Når dit liv er svært kalder de ting - når mit liv er svært - slukker jeg fjernsynet - og begynder at koncentrere mig om mit selv - fordi når mit liv er svært så er det fordi den energi der også er mit selv, mit jeg - mit ego er skadet og løber forkert - det kan kun rettes ved at bruge tiden på det - så det jo netop ikke der det er tiden til at smide sig foran fjerneren og æde junkfood - som jeg siger dit fokus er sat fuldstændig forkert - alle dine chakras er enten skadet eller lukkede - der er noget fuldstændig galt med den måde universets energi løber igennem dig på, men det kan der gøres noget ved - men jeg kan ikke hjælpe dig - du kan kun hjælpe dig selv (det var så nu at prisen på 199.99$ skulle dukke op, så var arpheus teori blevet bekræftet, men det gjorde den ikke)

Energi.

En vulkan, et lille hint her
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CgpNqrR318U&feature=fvw[/youtube]

Synes du den føder noget eller skaber noget? udover ild og røg og ny landmasse - den er både destruktiv og skabende på en gang - det som mennesket for flere tusinde år siden nok havde forbundet med en gerning udført af guden shiva - nok dør der en masse, men man må ofre for at bygge nyt - og landmasse udvider sig - så bestem selv - det er hvad dig øje ser der bestemmer hvad du synes en vulkans energi er.

Jeg synes den er begge dele - yin og yan - vist på en voldsom måde.

Der er heller ikke nogen der sælger lykke - tror du der er nogen der køber et par bukser og så regner med at det er lykkebukser?? det sgu ikke en jumbobog - altså livet.... he he arpheus - du gør en god dag bedre...

Så nej, jeg er ikke blændet af reklamerne som du tror - jeg har et billede af mig selv inde i hovedet - sådan ser jeg nogenlunde ud - så det godt nok.

PLUR

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Vi kender jo ikke hinanden, selvom vi ved noget. Jeg anser dog hverken dig eller mig selv for normale (det var et kompliment :wink: ) og derfor er vi dårlige eksempler (i den her sammenhæng). Det er de færreste, der sætter sig ned og mediterer, når livet er svært. Hvis de gør, så må man jo håbe på de ikke har købt en meditationsløgn (en retning eller guru, der bilder folk folk ind at det er nemt og kommer med dårlige anvisninger). Et andet eksempel på, hvor meget vi gerne vil narres, er det kæmpe udbud af selvhjælpsbøger og bøger der sælger nemme genveje til "spirituel indsigt". De sælger stort og det viser også, hvor meget vi gerne vil tro på løgnen om den evige lykketilstand og på hvor meget folk længes efter rod og åndelighed. Længslen er jo positiv, men de fleste bøger lover mere end de kan holde og meget hurtigt kommer tomheden og skuffelsen igen - det vi troede var en nem genvej, var en løgn.

Måske er det dig, der ikke har så meget styr på hvad der foregår i hovedet på folk og på hvordan virksomheder laver deres markedsføringsstrategier. Jeg ved, at det virksomheder gør er at forsøge at skabe et produkt, som vil få forbrugerne til at føle og associere på en ganske bestemt måde. De bruger meget tid og energi på at finde ud af hvad forbrugerne søger og forbinder med bestemte udtryk, typer osv., så de kan gå målrettet efter (gerne meget unge) forbrugere. Det mest ekstreme eksempel på salg af lykke er medicinalindustrien, fordi de på ingen måde lægger skjul på det.

Virksomhederne ved, at vi gerne vil skille os ud i den store sumpede masse af mennesker og sælger derfor "uafhængighedens mode". Det rigtige spørgsmål (den proces du beskriver) er selvfølgelig: Hvem eller hvad er jeg? Jeg ved, at det spørgsmål der for det meste stilles er: Hvem vil jeg gerne være? For mig er størstedelen fake, det siger min erfaring mig, fordi jeg har bevæget mig rundt i ganske mange miljøer efterhånden og har mødt mange mennesker. Selv dem der køber tøj i Bilka gør det for at udtrykke hvem de gerne vil være, de gør det bare på deres måde og med deres budget (i øvrigt kan man jo godt købe mærkevarer i Bilka til billige penge). "Second hand" tendensen har virksomhederne lugtet, derfor kan man købe slidte jeans og derfor er der eksempelvis et mærke der hedder "Junk de luxe", det er netop det jeg mener med "uafhængighedens mode". Signalet er uafhængighed, men det er i virkeligheden det modsatte - et forsøg på at passe ind.

Jeg tror de fleste mennesker vil svare, at de er i stand til at skelne medieskabte billeder og stereotyper fra virkeligheden, men jeg er sikker på det ikke er tilfældet. Reklamerne er et eksempel, men markedsføringen foregår måske i endnu højere grad gennem film og tv-serier. Hollywood har været amerikanernes mest effektive våben, så det du siger med Beverly Hills - ja man må sgu da sige at den by har en stadigt voksende, global forstad. Manipulationen består i, at folk tror de har haft et reelt valg og at folk ikke ser kontrollen, det er ikke meningen at folk skal se det som et problem, tværtimod.

De siger ikke: Du skal sådan klædt og gøre sådan, adlyd. Det ved de godt skaber modstand. De viser noget, som folk gerne vil være og så siger indvidet selv: Det køber jeg, sådan vil jeg gerne være eller opfattes, jeg er uafhængig, jeg har selv truffet valget. Sandheden er: Mennesker som de er flest, er medløbere, pleasere og wannabees. Jeg bor i København, har boet i Århus og Helsingør, været i USA mm., jeg har mødt mange mennesker fra mange miljøer og jeg ser det og møder det overalt. Det ekstreme eksempel på hvordan tv industrien trænger ind i bevidstheden hos folk, så jeg for eksempel på en psykiatrisk afd. (hvor jeg arbejdede :) ), da mødte jeg flere psykotiske patienter, der mente de var deltagere i et reality show og at alt omkring dem var kulisser. Det er ikke sådan mennesker er flest, men et ekstremt eksempel på hvordan det borer sig dybt ind i underbevidstheden, hvis man ikke er meget bevidst. Vi påvirkes selvfølgelig i forskellige grader afhængig af hvor bevidste vi er.

Når vi nu taler om tøj og stil, så ligner jeg selv en "bedste borger" og udstråler orden og stabilitet, jeg ville være en god svindler. På staden tror de altid jeg er civilpanser. På én dag kan jeg ændre folks opfattelse fuldstændig ved at klippe mig skaldet, købe en t-shirt og et par bukser og ændre min gang og mit ansigtsudtryk. Det ved jeg, for jeg har prøvet det, mange gange.
Synet bedrager. Manipulationen foregår hele tiden og alt for mange lader sig narre. Det man ser, er selvfølgelig det folk gerne vil ha man skal se. For at gennemskue spillet skal informationerne sorteres.

Senest rettet af Agathos D. 04 sep 2009 17:31, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vi er jo ret enige i at mennesker bruger tøjet til at sende signaler - det tøj jeg går i - skræmmer med vilje "den gode borger" væk - jeg oplever hvordan folk flytter sig for mig, ved godt hvorfor - men det er meningen - gider fandme ikke have de bare vader ind i mig fordi jeg er 1.67, så må man udstråle lidt autoritet.

Du har set meget mere af verdenen end jeg har - og har derfor en anden opfattelse - hvis du har oplevet folk værende så dumme - ikke kun i USA - men også i danmark - er jeg dybt chokeret - jeg er opdraget til at være bevidst om livet og døden - være bevidst om mig selv og mine handlinger - selvom jeg tit er dårlig til at se udfaldet af visse handlinger når det angår følelser og sådan noget - ikke at jeg er kold - nogen gange gør jeg bare ting der sårer folk og det virker som jeg gør dem bevidst - det lidt nederen fordi enten er jeg egoistisk eller også mangler jeg bare noget fokus et sted i empatien - fordi jeg kan godt se når folk er kede af det, glade osv osv - kan bare ikke se når jeg sårer folk inden jeg gør det i nogle tilfælde..

Jeg har glemt den røde snor i det her topic - gider du ikke lige freshe den op - fordi det eneste jeg kan se er det som der altid har været sket i denne verden - at folk påvirker hinanden til at gøre ting aka abe efter.... så tjaeh...

PLUR

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Læs trådens begyndelse, hvis det interesserer dig.

Jeg har opgivet at forklare dig noget som helst og det giver heller ikke meget mening, når du mener at ha forstået tilværelsens mening fuldstændigt (som du giver udtryk for i en anden tråd). Du kunne jo prøve at bruge din fuldstændige forståelse i stedet for at skrive om den.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der intet her der er ment nedladende hvis noget skulle kunne misforståes - har selv læst det igennem nogle gange og synes ikke der er noget.

Har jeg læst - jeg kan bare stadigvæk ikke se hvor du ser al den kontrol, jeg må godt nok kende nogle specielle mennesker så - synes ikke jeg aner den samfundskontrol du snakker om - ikke i min omgangskreds - kan godt se der render en flok teenagere rundt og prøver på at ligne hinanden og/eller hvad der nu lige er "Hype" for dem - men udover teenagere - nej så ser jeg ikke den kontrol du snakker om - jeg ser mennesker med drømme som de forfølger og det er deres egne drømme.

Men måske har jeg misforstået dig - Jeg tror du mener at Virksomheder, nationer, religioner, ideologier, sekter mm (lille indskydelse: er det ikke ret vildt at sætte alle disse ting i samme kategori ovenikøbet med et mm tilføjet? - det kan jo dække over alt så!) Synes ikke at nationer kan tages med - synes ikke mm skulle have været taget med - men hvis du havde nøjes med virksomhed - religion - sekt, ja så kunne jeg se et mønster, et mortiv og et behov for at kontrollere. Nationer er mennesker der er gået sammen om at lave et land og prøver i fælleskab at gøre sådan nationen har det bedst - flokdyrsmentalitet - det samme med ideologier - igen flokdyrsmentalitet.

Så kunne man sige det samme om virksomheder - religioner - sekter, men her drejer det sig om en ganske lille flok der holder sammen imod resten og prøver at få magten over dem pga forskellige motiver, blandt andet penge og så bare magt generelt.

"Man kan faktisk ikke slippe for byttehandlen, det er ikke et valg om man vil arbejde eller betale skat og man kan ikke fravælge normerne i det samfund man lever i, uden at blive stemplet som kriminel eller psykisk syg"

Nej men hvis man er utilfreds med den "flok" man lever i, er man velkommen til at flytte til en anden "flok" og se om man klarer sig bedre der. Det sjældent man ser i naturen at en dyreflok passer sig ind efter det enkelte "afvigende" individ. Mennesket er ikke ret meget anderledes - der plads til mange afvigerer af samme slags - dem kalder vi minoriteter(nogle synes så ikke der skal være plads, dem om det, det meninger) - de enkelte som så ikke er en del af flokken, men alligevel af en eller anden grund, forbliver et sted hvor de ikke passer ind, kommer til at virke som "syge" aka "anderledes" eller "forkert adfærd" aka "kriminelle" - om du vil - her er det så jeg tænker - hvis man ikke passer ind i flokken, jamen så det sgu nok ikke her man skal være og så må man bare flytte - det var hvad jeg havde valgt at gøre - men jeg passer dog åbenbart så meget ind at mine afvigelser ikke skal straffes med medicin eller særlig hårde straffe - alt i alt, er det individdets egen opgave at finde en flok hvor alt det som du mener kontrollerer mennesker omkring dig passer til hvordan de vil leve og ikke ser alle omkring sig som kontrollerede af noget som de selv ønsker at vedligeholde så det ikke ophører med at eksistere.

Men igen jeg kan have misforstået dig, på anden måde være anderledes i min virkelighedsopfattelse og måske omgive mig med helt andre mennesker end du - jeg lever jo kun sammen med min bror og hans familie - der folk i alle aldre - så synes selv jeg har et ret godt indblik i hvad der forgår ude i samfundet - men igen - jeg kan jo igen her tage fejl og så er alt hvad jeg ser åbenbart løgn og hele mit liv er så af den grund bygget på en stor løgn - alle de skridt jeg har taget for at sikre min individualitet har faktisk været kontroleret af noget jeg ikke selv er herre over - hvad vil du egentligt gøre at hvis det selv samme kontrollerer det at du sidder her og brokker dig over kontrol? Hvad nu hvis det er en del af playet og du bare er fanget i total kontrol, jeg mener, de tvinger piller i dig.. No offence - men nok har jeg argumenteret lidt ensidet - men jeg synes du gør det samme, som om at din synsvinkel er den eneste rigtige og hvis man så ikke deler den, så man forkert i sin opfattelse - og det må man ikke - så hvorfor vil du gerne kontrollerer folk? Hvem siger du har ret? Hvorfor tror du at reklamefolkene - bare som eksempel - går efter yngre og yngre forbrugere? Fordi de voksne ikke lader sig kontrollere så let.

Så vil godt høre om den bedøvelse du mener samfundet lider under? Fordi det eneste jeg som sagt ser, er mennesker der følger deres drømme og går op i deres eget liv, deres tilværelse og det som er lokalt omkring dem, mere end nok for de fleste mennesker, mere end nok til at gøre dem lykkelige og ulykkelige - nok til de lever og har det fint - det er andre som dig og mig - der er dem som falder udenfor og ikke forstår dem - føler de er kontrolleret af noget som vi føler vi kan se om som vi bestemt ikke vil sættes i bås med, fordi vi er os selv, individder - ligesom fru jensen og hr hansen der cykler hjem til hver deres hus med morgenstykkerne en søndag.

Der ikke så stor forskel på "os" og "dem", det nogle få drømme der skiller os alle fra at være ens.

PLUR

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg er ikke en eller anden voldelig psykopat, som læger forsøger at tvinge medicin i. Man kan ikke tvangsmedicinere i DK, med mindre man er til fysisk fare for sig selv og sine omgivelser. Jeg skrev, at jeg stadig er farlig, men det er pga. mine aversioner mod den måde samfundet kører på. Jeg undgår helst unødvendig vold (selvom jeg mener brug af vold kan være nødvendigt, men det er anden diskussion) - du har fantaseret videre. Jeg synes ærlig talt du vrøvler meget og misforstår konsekvent. Jeg orker ikke bruge min energi på at rette alle de misforståelser og antagelser.

Hvad selve emnet angår og nationens (eller statens) rolle så vender jeg tilbage med en uddybning.

Relativistisk båthorn

arpheus skrev:
Man kan ikke tvangsmedicinere i DK, med mindre man er til fysisk fare for sig selv og sine omgivelser.

Men man ka' sige "æd disse piller eller du får ingen bistands-hjælp", og den metode bli'r brugt.
Eller "æd disse piller eller vi er nødt til at tvangs-fjerne dine børn". Teknisk er det muligvis ikke tvang, men det er ikke et fair valg man gi'r folk i en dårlig situation.
Man ka' også stille Umulige krav op som alternativ til medicin, "æd disse piller eller la' dig indlægge på denne anstalt så vi ka' undersøge dig grundigt", og på den måde skræmme folk til at vælge medicin selvom de egentlig ikke vil.

Folk der er afhængige af offentlige midler er nemme at tvinge, og de bli'r tvunget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Arpheus: Nej jeg har ikke misforstået dig, jeg skrev endda jeg kunne have misforstået noget - men du snakker ud fra et grundlag der åbenbart ikke er dette samfund - fordi det JEL siger med at tvinge folk - det sker - det sker tit.

Kan huske engang tidligere i mit liv hvor jeg , tadaaa også lige bumsede den som nu - der tvang kommunen mig til at stoppe med at ryge hash - det var ikke afvænning - det var koldtyrker - aflevere ren pis prøve om 1 måned eller mist dine penge.

Men arpheus - hvordan er du så "farlig"? - hvis samfundet ikke spærrer dig inde, de ikke tvangsmedicinerer dig... hvor kontrolerer de dig så henne? Jeg snotforvirret - det er jeg.......

PLUR

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
Arpheus: Nej jeg har ikke misforstået dig, jeg skrev endda jeg kunne have misforstået noget - men du snakker ud fra et grundlag der åbenbart ikke er dette samfund - fordi det JEL siger med at tvinge folk - det sker - det sker tit.

Kan huske engang tidligere i mit liv hvor jeg , tadaaa også lige bumsede den som nu - der tvang kommunen mig til at stoppe med at ryge hash - det var ikke afvænning - det var koldtyrker - aflevere ren pis prøve om 1 måned eller mist dine penge.

Men arpheus - hvordan er du så "farlig"? - hvis samfundet ikke spærrer dig inde, de ikke tvangsmedicinerer dig... hvor kontrolerer de dig så henne? Jeg snotforvirret - det er jeg.......

PLUR

Okay, forvirret er en anden sag og jeg har måske selv bidraget til forvirringen. Jeg er ikke farligere end at jeg hverken kan eller vil indordne mig, uanset hvilken form for manipulation eller tvang jeg udsættes for. Er der for mange af min slags (eller din) så kører samfundet ikke og det hele falder fra hinanden. Hvis man hører på den panik stemning specielt de borgerlige partier kører op, så er vi farlige. JEL er kommet med gode eksempler på manipulation der foregår hver dag. Jeg har selv arbejdet indenfor "systemet" og har set det på mit arbejde hver dag. Staten kan gøre hvad de vil, indenfor lovens rammer (og så lige lidt udenfor) og er det ikke nok, så laver man bare nye love og nye muligheder for at tvinge folk på "den pæne måde" ved at sige, at det er for at "hjælpe folk" og for deres egen skyld. Er det ikke nok, så laver man love med tilbagevirkende kraft (det er set før).

Jeg mener vi bliver manipuleret og har mange eksempler. Man kan blandt andet manipulere ved at lave om på sproget, så det der engang hed tvangsarbejde, nu hedder aktivering. Det er ulækkert. Det værste ved det er, at vi på et tidspunkt måske glemmer hvad det egentlig er. Men følelsen forsvinder ikke - følelsen af tvang. Ændringen i sproget har bare medført, at det nu ubetinget er dig der er noget galt med fordi du ikke vil "aktiveres". Det er et positivt ladet ord og man må vel nærmest antages at være dum, asocial eller meget syg, hvis man ikke vil "aktiveres" - juhuu. Eksemplerne på "new speak" (det mener jeg Orwell kaldte det i bogen "1984") er mange. Hvem er det så der står for de ændringer? Det er os selv, altså helt almindelige mennesker, der virkelig tror at de gør det for folks eget bedste. Staten får et liv i sig selv og det er borgerne selv der står for kontrollen af hinanden og videregivelsen af løgnene. Vi får et stikker samfund med "hotlines", hvor vi kan anmelde hinanden. Alt sammen under dække af, at det er for vores egen skyld.

Da jeg skrev, at jeg får statsordineret narkotika, var det ment ironisk. Hvad der er narkotika og hvad der er medicin er jo politiske beslutninger baseret på den såkaldte "uafhængige" videnskabs anbefalinger. Det som man i den ene sammenhæng advarer imod kan man i den anden sammenhæng give til små børn, der er hyperaktive og sige til forældrene, at det sker der ikke noget ved (eksempelvis ritalin). Læs eventuelt tråden om kokain rapporten i samme forum, der giver et andet eksempel på bevidst misinformation. For lige at rydde tvivl af vejen er jeg ikke på ritalin og har ikke brug for hjælp selvom den er velment. Tråden handler om generel kontrol og manipulation og om hvor bevidste mennesker generelt er - om vi har "øjnene vidt lukkede".

Jeg er udsat for kontrol og manipulation fordi jeg ikke arbejder og har et par diagnoser, men der er tale om generel kontrol og manipulation. Der er eksemplet med sproget man bare laver om, for at få folk til at associerere anderledes, kontrol på arbejdspladser, kontrol på gaden, kontrol i banken osv, osv. Alt sammen kontrol vi tager som en selvfølge. Manipulationen foregår gennem medier og statsorganer, misinformationer og manipulationer der internaliseres i borgerne som selvfølgelige sandheder og videregives. Borgerne bliver nu selv videregivere af løgne, der gentages så mange gange at de tilsidst bliver sandheder og forhindrer os i at se virkeligheden som den er.

Jeg mener det helt seriøst COA: Jo mere jeg ser på det, jo mere opdager jeg. Jeg er ikke den eneste der ser det, der er sociologer, forfattere og samfundskritikere der siger det samme. Det fremstilles som om staten er vores eneste garant for frihed, men som jeg ser det er den præcis det modsatte. Den har taget friheden fra os, lagt pres på individet der gør folk syge og vil nu med den anden hånd "hjælpe" folk med at blive "raske", så de passer ind i en kæmpe stor maskine, der æder al ægte selvstændighed og fjerner folk endnu mere fra sig selv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ok nu tror jeg faktisk jeg fangede den.

Kort omskrevet.

Før var vi slaver der arbejdede for mad og husly...

Den fik de vendt om til

Nu er vi slaver der arbejder for penge til mad og husly...

Det sgu fucked up...

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Uhuhuuuu, men hvor vil i hen med alt dette ?

Medlem

pointen er jo netop at alle dyr er tvunget til et og andet.
det er jo det som gør hele vores planet afhænging af hinanden.
men jeg kan godt se du har fat i nogle spændene ting.
kan du evt komme med 3-4 eksempler.
indtil videre kan jeg kun se den med religion.
synes hele tråder er lidt rodet.
derudover må man jo også huske at det er naturligt at nogle dyr udnytter nogle andre.
den eneste forskel på hvem der bliver udnyttet er jo dem som lader sig blive udnyttet og dem så ikke gør.
men det er jo vigtigt at huske at selvom regeringen fjerne en masse frihed så giver den også en masse frihed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]