Nu skal dette ikke tages som et godt råd.
Alle "professionelle" jeg har spurgt om råd har sagt følgende.
Skal du flyve så lad være, kan du ikke lade være så er det et kinderæg op i nuggien.Problemet er bare at jeg ikke kunne lade være og jeg ikke vil have noget op i røven, slet ikke når jeg skal igennem en adgangskontrol.
Så jeg læste op på emnet, satte mig ind i gennemtrængning, dvs. hvor lang tid lugt er om at trænge igennem et materiale.
Jeg regnede ud at jeg kunne pakke noget lige før jeg skulle afsted og så ville det ca. tage 8 timer for lugten at være sporbar. (Fordi det er kun et spørgsmål om tid, før lugt trænger igennem et materiale.) Vi taler mange lag af plastic og sølvpapir, ca. et lag per 45 min. det skal ligge, og husk forhelvede at gøre det væk fra tasken og andet der skal pakkes ned, samt at tage et godt bad bagefter. Hunde er mega følsomme. (På Island præsterede jeg at gå lige forbi en hund (inden for 2 meter.) med noget i bagagen, MEN om det var en narkohund ved jeg ikke.)
Det skal så også siges at jeg altid kun smugler til personligt forbrug, og tager måske med til ca. 14 dage MAX, og det er ikke i en mængde så jeg kan ligge basket 24-7... (Det højeste jeg har taget med er måske 10g.)
Jeg pakker det så ned i mindre portioner, som jeg gemmer forskellige steder. F.eks. fladt inde i en bog, eller blandet sammen med nogle krydderier (Da jeg skulle til Norge havde jeg lidt nøjer, blev sådan set også taget i tolden*, men det var kun med vin.) eller i toilettasken.
Jeg har fløjet fra; Nederlandende og til; Frankrig, Norge, Island og England, med tjald i bagagen.
Det handler vel om moderation, og så profilering. (Jeg er 35 år nu, stille og rolig, og rejser for det meste med min familie. (Kone og børn.) Så jeg er nok ikke en der lige bliver taget ud som smugler.)
Når alt det så er sagt:
SÅ KAN JEG BARE HAVE VÆRET SVINE HELDIG!Dermed er dette heller ikke andet end en personlig anekdote.
Idag gider vi ikke at flyve pga. alt det lort man skal igennem.
Så vi tager bilferie i EU, hvilket gør det hele meget nemmere

Her kan man også tage større portioner med, da risikoen for at blive taget af en hund er minimal. (Husk stadig at pakke lortet ordenligt ind.)
PS: En lille sjov historie. Jeg er blevet taget en gang ved den dansk/tyske grænse, hvor min kammerat og jeg kørte til og fra Amsterdam, jeg faldt i søvn i bilen og han fulgte GPS'en hvilket resulterede i at han vækkede mig lige før færgeovergangen. (Vi taler 100M før tolderne, og så holdte vi der, meget mistænktsom i en hvid mercer, der stank af tjald, ja vi havde endda tjald liggende i forruden... (Det så de så ikke, men de tog alt det vi havde i bagagerummet, inkl. vores svampe, som jeg ellers forsøgte at argumentere for ikke var ulovlige da de voksede frit i naturen.... Den købte de ikke.) Tolderne stod selvfølgelig også og ventede på den anden side af vandet, men deres hund var snot forvirret fordi bilen stank så meget af hash, at de bare lod os smutte. (Havde ca. 5g god skunk tilbage, ud af måske 20g + 10g svampe.) Sjovt nok fik vi aldrig en bøde, som de ellers havde sagt de ville sende.
*Rettelse, det var i checkpointet før man går ind i Tax-Free zonen.