Nostalgic, jeg er ikke sikker på hvad du mener, da du skriver så dårligt at det er svært at forstå dig. Men så vidt jeg kan se så er du ikke i stand til at se hvad der menes.
Jo, der ligger prøver i et register i forvejen, de ligger på SSI (Statens Serum Institut). Og disse prøver er taget under forudsætning af at de skal bruges til MEDICINSK FORSKNING, ikke til overvågning af borgerne. Dette er , efter min mening, klart magtmisbrug fra politikernes side overhovedet at overveje det, og det viser også med al tydelighed at der er basis for misbrug af de oplysninger som staten ligger inde med.
Du laver sjov med "bøsse-genet" og det er da også omdiskuteret om et sådant findes (mange videnskabsmænd mener at det findes). Men lad os for diskussionens skyld antage at et sådant findes. Så er det altså muligt at identificere homoseksuelle via et centralt DNA-register, og skulle samfundets holdning ændre sig således at homoseksuelle igen blev en forfulgt minoritet, så ville det være muligt at misbruge dette register til den slags. Du synes måske det lyder usandsynligt, men sagen er den at vi ikke kan se ind i fremtiden, og vi aldrig kan vide hvem der kommer til magten.
Du har, efter min mening, alt for stor tillid til staten, men historien viser at det er naivt ikke at forsøge at beskytte sig selv imod den. Det undrer mig yderligere at du har så meget tillid til en stat der sætter folk i fængsel fordi de handler med stoffer, noget der ikke burde vedkomme myndighederne overhovedet.
PS. Forsøg venligst at argumentere for dine holdninger og skriv helst også et forståeligt dansk, ellers kan du lige så godt lade være, ikke sandt?
|