Morten på 14 skrev:
Til jer der er så store fortalere for at hæve skatten, da i mener at skatteprocenten åbenbart er direkte proportionel med velfærden, I må gerne lige forklare, hvorfor at velfærden i Schweiz er højere end i Danmark, på trods af et massivt lavere skattetryk. Sæt igang!
Jeg tror ikke der er nogen her, der mener at skatten nødvendigvis skal være høj. Jeg tror mere der er bekymring for, om det har prioritet at sikre et ordentligt velfærdssystem for de penge der kommer i kassen. Jeg aner intet om velfærdssystemet i schweiz i praksis. Jeg er heller ikke i tvivl om, at det kan gøres bedre i DK for færre penge og kan man det, så er det fint.
Saxo, Mærsk osv. er bare fuldstændig ligeglade med om der er et socialt sikkerhedsnet. De sidder ikke og bekymrer sig om der nu er penge nok til offentlige ydelser, fordi de mener de skal være så små og få som mulige, så mennesker gider lave noget. Når de så selv går på røven, så står de og hyler og beder staten om hjælp. Sådan er mennesker som regel.
Som flere har skrevet, så er det forskellige opfattelser af, hvad der i bund og grund bør drive mennesker. Altså, selvfølgelig ikke nødvendigvis høj skat, men et ordentligt samfund, med fokus rette sted. Fint, hvis det kan køre med 40% i skat, men jeg tror LA i bund og grund er et parti, der mener, at hvis mennesker er frie, så gør alle det mest fornuftige og alle har det godt. Man kan hvad man vil og man vælger selv og "hvor der er vilje er der en vej" og bla, bla.
LA er et parti for erhvervsledere og mennesker, som tror på at de nok skal klare sig og at det kan alle, hvis de bare tager sig sammen. Sådan tror jeg bare ikke det hænger sammen og jeg synes meget tyder på det.
Det hele løser nu nok sig selv, når arbejdsløsheden stiger, for så er der flere der får øjnene op og lige pludselig bliver meget optagede af at være sociale og tage sig af hinanden. Sådan er mennesker. Så længe det går godt, så kan man alt og de andre skal bare tage sig sammen.
Og når mennesker kommer til skade, så bliver de pludselig meget rarere og forstående og hjælpsomme.