Joseph Hashdropz skrev:
De rige slipper billigt i forhold til deres indkomst.
Det er jo netop det de ikke gør... De betaler forholdsmæssigt mere (end fx en kontanthjælpsmodtager) i forhold til deres indkomst på grund af topskatten, som ikke-rige jo slipper for... og som Khazim også påpeger, så betaler de MEGET mere (end mindre bemidlede) hvis vi kigger på et absolut beløb i kr/øre
Selvfølgelig skal alle bidrage til fællesskabet - og at dem der har
rigeligt bør give
lidt ekstra til fælleskassen kan vi også blive enige om... Men at indføre en millionærskat fra 500.000kr (som visse politikere gerne vil have) - det kan jeg ikke se rimeligheden i... Langt størstedelen af dem med lønninger i den høje ende har ret faktisk knoklet for det og rigtig mange har langt over 37 timers arbejdsuger. Dertil kommer at de ofte står mere eller mindre til rådighed selv om de officielt har fri - kort sagt de er ikke kommet sovende til pengene, så at beskatte dem endnu hårdere end nu er dybt godnat efter min mening... og nærmere lige dele jantelov og lige dele misundelse....
Det er den typiske når man ser en gammel gut komme kørende i en mega lækker Mercedes og tænker fuuck hvad skal sådan en gammel nar med den bil, den kunne jeg da få meget mere glæde af... Det er så unfair... Øhh gu er det ej, manden har sandsynligvis knoklet i årevis for at få råd til den - det virker som om "fugleungerne" glemmer det når de bare sidder i deres rede og venter på mad
Og jeg betaler ikke topskat og har ikke bil, så det er ikke fordi jeg rammes på lommerne direkte at jeg har den holdning