Troll skrev:
dankdawgEr det smart at begynde rovdrift på sig selv i så tidlig en alder, og være forbillede for den voksende økonomiske belastning som stress og for tidligt nedslidte er?
- Eller signalet om at s.u kunne undværes i en tid hvor "sparekniven" er årsag til flere og flere ekstra udgifter.
Er det smart at ikke at have overskud til at sætte sig ind i fællesskabets politik. Når nu det er den eneste vej ud af det nuværende fællesskab - Samt at stoppe politikerne i at tage dine forældres folkepension i fremtiden?
- Øh og .... "indflydelse" på dine børns fremtid?
”At lave love for ANDRE mennesker som ikke tydeligt har givet deres samtykke” Er jeg også imod.
- Men der er nogen som ikke fatter nok til samtykke fornuftigt. Mange som samtykker (som at stemme) gør det ud fra falske forudsætninger eller modificeret sandheder.
Så er der sofavælgerne der ubevidst "samtykker".
”lomme lommepsykolog”:
Er det så dit nærmeste sociale fællesskab, som du forsøger at blive accepteret af gennem dine holdninger?
”Fornærmende”
Yep – Er stolt af min titel ”Quarrelsome sponser”

Rovdrift? Jeg driver sgu ikke rovdrift. Jeg kan klare mig selv..Hvad fanden snakker du om? Hvorfor skulle jeg modtage SU i en periode hvor jeg sagtens kunne tjene pengene selv? Giv mig en god grund? Du skal da bare være glad for at jeg er så socialt indstillet at jeg ikke modtager den slags når jeg kan undvære.
Som sagt, så er det også et valg ikke at ville stemme. Det kan du ikke forstå fordi du kun tænker indenfor det demokratiske system.
Hvad angår mine børns fremtid så tror jeg nok jeg netop påvirker dem til at tage ansvar for sig selv i stedet for som du ønsker til at være et politikersvin der vil bestemme over andre.
Hvad angår folkepension, så er jeg imod den slags. Folk bør spare op selv, ikke nasse på andre. Jeg er imod alle overførselsindkomster med mindre de der betaler til dem betaler frivilligt. For mig er skat tyveri . Jeg har for stor ydmyghed overfor andre menneskers liv til at ville bestemme over de penge som de har brug tid på at tjene.
For mig handler det om respekt for andre ikke at ville deltage i politik. Det betyder ikke at jeg ikke siger min mening. Tværtimod er jeg meget aktiv i politisk debat (også på et højere plan end sådan noget som dette forum). Det er godt at udveksle ideer.
Din bemærkning om at "nogle ikke fatter nok" tager jeg som et udtryk for en ulækker holdning hvor du mener at du er så meget bedre end andre at du ved hvad der er bedste for dem. Det er LIGE PRÆCIS dette jeg ikke bryder mig om. Du vil bestemme over andre fordi du føler at de er dumme. Du kan blive et godt politikersvin en dag.
Måske synes du de er dumme, men så lad dem dog have deres "dumme" mening i fred og tage beslutninger for deres eget liv i stedet for at andre skal spille konge overfor dem.
Lovgivning om hash er jo et godt eksempel på at nogle mener at andre ikke er gode nok til at tage vare på sig selv og derfor må de "hjælpes" af et forbud. Det er præcis den samme tankegang du lægger for dagen hér.
I øvrigt følger jeg meget med i politik. Det har ikke noget at gøre med ikke at ville sætte sig ind i noget. Tværtimod har jeg sikkert læst en del mere end dig om politik, og brugt langt mere tid på det (det meste af mit liv faktisk). Det er netop derfor jeg foragter det så meget.