Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 sep 2025 23:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
waggafnipsen skrev:

jamen du kan heller ikke tillade dig at brokke dig hvis du ikke aktivt vil hjælpe i debatten, du kommer nok heller ikke til at bestemme nærmere være "talsmand" for dine vælgere.

Jeg deltager sådan set i debatten. Jeg stemmer bare ikke og vil ikke oprette et parti. Hvorfor i al verden skal man gøre det for at kunne have en mening? Det var dog en ubehagelig indstilling.
Som jeg siger: jeg har et liv at leve, og vil helst bare være i fred for politikersvin. Hvorfor i al verden SKAL jeg gå ind på de politiske præmisser for at have en mening?

Jeg har ikke bedt dem om at bestemme for mig.

Og JO det såkaldt "demokratiske" system er lavet således at man skal bestemme over andre. Det vil jeg ikke. BAre have frihed til at bestemme over mig selv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Psycheholic skrev:
Jamen hvem skulle man så stemme på for at få et Danmark som vi ville syntes om, hvor hash er legalliseret ?

Hampepartiet!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Sidst da der var valg til de nye regional bestyrelser ikke storkommuner, men mener det foregik samtidig, der var der et parti - eller nok mere rigtig en liste som straks fangede min fulde opmærksomhed og self også min stemme.
De gale hed listen såmænd - arbejdede for bedre forhold for psykisk syge gættede jeg på, hvilket var rigtigt.

Og Troll Hatten af for dig :wink: :wink: desværre er systemmet skruet sådan sammen at måden man får resultater på er og gøre som dig - håber sku på at du får både fasaner og drager - langt og rigt liv for dem som ikke ved det.

Enhedslisten er også dety tætteste jeg kan komme på et fornuftigt kryds på en stemmeseddel, selvom vi ikke er enige om alt så har de en humanistisk tilgang til mennesket som individ. :idea:

Sofaen har jeg også stemt på før af dovnskab, men den holder ikke. :!:

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
............

Senest rettet af Troll 28 aug 2007 19:51, rettet i alt 7 gange.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Troll skrev:

Til dankdawg

”Du har et liv at leve”

Det indbefatter eder også din del af flokkens sociale bevidsthed. Og med din holdning om næsten at gemme dig, og lade resten af verden ”sejle selv”.
- Eller med en anden vinkel. Mere magt til Herremands efterkommere.

Det er også dig! Som skal afhjælpe eksv den nye hårde linie mod unge og andre, der tages med lidt hash. (bødens størrelse). Som jo er en af flere tegn på, vi er på vej Politiks/holdningsmæssigt bagud med tolerance og viden.

Social bevidsthed? Flokken? Jeg er ikke del af nogen "flok". Hold mig udenfor jeres ulækre fælleskab og lad mig være i fred, tak.

Jeg har ikke pligt til at hjælpe nogen som helst. Jeg gør det hvis jeg har lyst og på den måde JEG ønsker. Ikke ved at ijndgå i noget så ulækkert som repræsentativt demokrati.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er en meget fed holdning at have dankdawg...

Den skal nok få dig langt i livet.

Tænk hvis man sku hjælpe andre.. fy for satan hva.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
...........

Senest rettet af Troll 28 aug 2007 19:49, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Mini-krøl skrev:
Det er en meget fed holdning at have dankdawg...

Den skal nok få dig langt i livet.

Tænk hvis man sku hjælpe andre.. fy for satan hva.

Du misforstår. Jeg hjælper gerne andre. Bare ikke ved at gå ind i politik som jeg foragter. og jeg hjælper ikke andre fordi jeg føler at det er min pligt, men fordi det er noget jeg gerne vil.

Du kender mig ikke og ved ikke hvad jeg gør, så prøv at læse hvad jeg skriver i stedet for at være hurtig på tasterne. Hvis jeg skal gætte er jeg nok mere involveret i at hjælpe andre end du er. Hvor meget gør du for frivilligt hjælpearbejde. Hvor mange penge giver du om måneden? Hvor mange gange har du sat dit helbred på spil for at hjælpe tilfældige mennesker der er blevet overfaldet på gaden?

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Troll skrev:

Så håber jeg, du har ansvar og ære nok til også, at holde dig fra at trække på fællesskabet, og klare dig selv alene. :wink:

Jeg har stærkt på fornemmelsen, at et eller andet er hent i dit liv, som i dag gør, at fælles ansvaret skræmmer dig :?:

NB: Jeg har ikke! talt for demokrati, hvor en regel gælder for alle! ..... den regel ødelægger meget.

Du er simpelthen så fornærmende, men jeg tror ikke at du ved det. Du tænker bare i kollektive kasser og derfor kan du ikke helt forstå hvad jeg er for en. Jeg er sgu ikke bange for noget som helst. Nej, jeg er IMOD det du kalder "fælles ansvar". For at skære det ud i pap:

Hvis du og jeg laver en forening og jeg er formand, så er det fint nok. Men hvis jeg skal til at lave love for ANDRE mennesker som ikke tydeligt har givet deres samtykke, så er jeg imod det.

Er du med nu?

Jeg tager mere ansvar end de fleste. Så det er virkelig en fornærmelse det du siger. F.eks. tog jeg på et tidspunkt et rengøringsarbejde i flere år hvor jeg stod op kl. 5 om morgenen for at undgå at modtage SU. Hvorfor? Fordi jeg ikke vil ligge andre mennesker til last hvis jeg kan undgå det.

DET er ansvar. Det er IKKE at tage ansvar at være et nassesvin af en politikerluder. Så kom ikke og belær mig om den slags. Tak. Og hold lige
op med din lommepsykologi.

Hvad angår at trække sig fra "fællesskabet" (du mener sikkert staten hér, der jo er et tvunget fælleskab) så er vi en del der gerne ville, hvis vi kunne. Men det må man ikke. Så din "sjove" bemærkning ved jeg ikke hvor du vil hen med.

Titel:
Quarrelsome sponser

..........

Senest rettet af Troll 28 aug 2007 19:49, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Troll skrev:
dankdawg

Er det smart at begynde rovdrift på sig selv i så tidlig en alder, og være forbillede for den voksende økonomiske belastning som stress og for tidligt nedslidte er?

- Eller signalet om at s.u kunne undværes i en tid hvor "sparekniven" er årsag til flere og flere ekstra udgifter.

Er det smart at ikke at have overskud til at sætte sig ind i fællesskabets politik. Når nu det er den eneste vej ud af det nuværende fællesskab - Samt at stoppe politikerne i at tage dine forældres folkepension i fremtiden?
- Øh og .... "indflydelse" på dine børns fremtid?

”At lave love for ANDRE mennesker som ikke tydeligt har givet deres samtykke” Er jeg også imod.

- Men der er nogen som ikke fatter nok til samtykke fornuftigt. Mange som samtykker (som at stemme) gør det ud fra falske forudsætninger eller modificeret sandheder.

Så er der sofavælgerne der ubevidst "samtykker".

”lomme lommepsykolog”:
Er det så dit nærmeste sociale fællesskab, som du forsøger at blive accepteret af gennem dine holdninger?

”Fornærmende”
Yep – Er stolt af min titel ”Quarrelsome sponser” :D

Rovdrift? Jeg driver sgu ikke rovdrift. Jeg kan klare mig selv..Hvad fanden snakker du om? Hvorfor skulle jeg modtage SU i en periode hvor jeg sagtens kunne tjene pengene selv? Giv mig en god grund? Du skal da bare være glad for at jeg er så socialt indstillet at jeg ikke modtager den slags når jeg kan undvære.

Som sagt, så er det også et valg ikke at ville stemme. Det kan du ikke forstå fordi du kun tænker indenfor det demokratiske system.

Hvad angår mine børns fremtid så tror jeg nok jeg netop påvirker dem til at tage ansvar for sig selv i stedet for som du ønsker til at være et politikersvin der vil bestemme over andre.

Hvad angår folkepension, så er jeg imod den slags. Folk bør spare op selv, ikke nasse på andre. Jeg er imod alle overførselsindkomster med mindre de der betaler til dem betaler frivilligt. For mig er skat tyveri . Jeg har for stor ydmyghed overfor andre menneskers liv til at ville bestemme over de penge som de har brug tid på at tjene.

For mig handler det om respekt for andre ikke at ville deltage i politik. Det betyder ikke at jeg ikke siger min mening. Tværtimod er jeg meget aktiv i politisk debat (også på et højere plan end sådan noget som dette forum). Det er godt at udveksle ideer.

Din bemærkning om at "nogle ikke fatter nok" tager jeg som et udtryk for en ulækker holdning hvor du mener at du er så meget bedre end andre at du ved hvad der er bedste for dem. Det er LIGE PRÆCIS dette jeg ikke bryder mig om. Du vil bestemme over andre fordi du føler at de er dumme. Du kan blive et godt politikersvin en dag.

Måske synes du de er dumme, men så lad dem dog have deres "dumme" mening i fred og tage beslutninger for deres eget liv i stedet for at andre skal spille konge overfor dem.

Lovgivning om hash er jo et godt eksempel på at nogle mener at andre ikke er gode nok til at tage vare på sig selv og derfor må de "hjælpes" af et forbud. Det er præcis den samme tankegang du lægger for dagen hér.

I øvrigt følger jeg meget med i politik. Det har ikke noget at gøre med ikke at ville sætte sig ind i noget. Tværtimod har jeg sikkert læst en del mere end dig om politik, og brugt langt mere tid på det (det meste af mit liv faktisk). Det er netop derfor jeg foragter det så meget.

Titel:
Quarrelsome sponser

.............

Senest rettet af Troll 28 aug 2007 19:50, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Troll skrev:
Her vil jeg sige tak for denne gang og dialogen, som her meget tydeligt ender på et niveau, jeg ikke vil nedlade mig til, at være en del af.

Fordi du ikke komme udenom at du gerne vil bestemme over andre mennesker. Fint nok.

Titel:
Dedikeret medlem

Hvis du vil være med i spillet, så må du spille efter reglerne dankdawg sådan er det nu engang. Jeg kan også sagtens alternative styreformer end det såkaldte demokrati, som vi har her hjemme, men har gjort op med mig selv, at jeg stemmer på dem som vi mig selv og mine nærmeste det bedst.
Personlig kan jeg følge dig langt hen af vejen, men også Troll - desværre er næsten nød til at skrive.
Jeg har også gået temlig meget op i politik, og min erfaring er at det er noget forbandet lort, men derfor skal de folk (fx. Troll) som forsøger og få politikerne til at overholde, den gældende lov ikke hænges ud sådan som du gør - synes det er forkert.

I har to meget forskellige udgangspunkter, derfor er der ingen grund til at gå i forsvar og angribe Troll der lyder til at yde en indsats for de svage i samfundet.

Al respekt for at arbejde istedet for at modtage SU - har selv gjort det, men det skyldes at jeg var nød til at dække en pæn stor gæld og den var ikke til det offentlige.
2 weekend jobs som til tider overlappede, hvilket gav 36 timers arbejde på en weekend - jeg synes ikke, at jeg lærte så meget de første dage i ugen, faktisk sov jeg som regel, fordi jeg var totalt smadret.

Synes vi skal lade emnet ligge med mindre at det kan blive til en konstruktiv dialog med respekt for deltagernes forskellighed.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Badblindboy skrev:
Hvis du vil være med i spillet, så må du spille efter reglerne dankdawg sådan er det nu engang. Jeg kan også sagtens alternative styreformer end det såkaldte demokrati, som vi har her hjemme, men har gjort op med mig selv, at jeg stemmer på dem som vi mig selv og mine nærmeste det bedst.
Personlig kan jeg følge dig langt hen af vejen, men også Troll - desværre er næsten nød til at skrive.
Jeg har også gået temlig meget op i politik, og min erfaring er at det er noget forbandet lort, men derfor skal de folk (fx. Troll) som forsøger og få politikerne til at overholde, den gældende lov ikke hænges ud sådan som du gør - synes det er forkert.

I har to meget forskellige udgangspunkter, derfor er der ingen grund til at gå i forsvar og angribe Troll der lyder til at yde en indsats for de svage i samfundet.

Al respekt for at arbejde istedet for at modtage SU - har selv gjort det, men det skyldes at jeg var nød til at dække en pæn stor gæld og den var ikke til det offentlige.
2 weekend jobs som til tider overlappede, hvilket gav 36 timers arbejde på en weekend - jeg synes ikke, at jeg lærte så meget de første dage i ugen, faktisk sov jeg som regel, fordi jeg var totalt smadret.

Synes vi skal lade emnet ligge med mindre at det kan blive til en konstruktiv dialog med respekt for deltagernes forskellighed.

Jeg har fuld respekt for forskellighed, problemet er at jeg får skudt det ene og det andet i skoene her. Som jeg sagde så er jeg sikker på at det ikke er med vilje at Troll er så fornærmende som han er, men mere fordi mine holdninger er usædvanlige og jeg derfor ikke passer ind i hans kasser.

Jeg KAN ikke stemme på nogle partier fordi ingen kommer tæt på mig overhovedet. Som sagt så er alternativerne kommunistsvin, racistsvin, socialdemokrater i diverse afskygninger. Alle disse mennesker der sidder i folketinget vil vedtage love der er mig INDERLIGT imod. Det ville være umoralsk for mig at støtte op om disse umennesker. Så nej, det er ikke noget med at sætte kryds ved dem der er nærmest mig. De er ALLE langt væk fra mine holdninger så det bedste JEG kan gøre er at vise min foragt ved at blive væk.

Som jeg har sagt så er det jo OGSÅ et valg. At du og Troll ikke anerkender det kan jeg jo ikke gøre noget ved.

Jeg mener ikke at Troll gør noget for de svage når han vil gøre det igennem staten. Det kan jeg ikke respektere. Jeg bruger selv meget tid og en del penge på velgørenhed. Men det er igennem private organisationer, for der er det FRIVILLIGT. Jeg foragter det sociale system fordi man ikke har valget om man vil hjælpe folk eller ej.

Du er i øvrigt lidt ensidig. F.eks. blev jeg lige svinet til af Troll fordi jeg havde valgt ikke at ligge andre til last og tog et arbejde i stedet for at modtage SU. Den slags gør jeg fordi jeg har respekt for de mennesker der betaler skat. Til det svarer TRoll at jeg "driver rovdrift på mig selv" (så uforskammet) og at det sender et "forkert signal". Han mener altså at man bare skal rage til sig af penge som andre har brugt deres dyrebare liv på at tjene. Det er en holdning der viser at han ingen respekt har for de mennesker der betaler for det velfærdssamfund han ser ud til at holde af. Det er vel for fanden det mindste man kan have.

Titel:
Dedikeret medlem

"F.eks. blev jeg lige svinet til af Troll fordi jeg havde valgt ikke at ligge andre til last og tog et arbejde i stedet for at modtage SU. Den slags gør jeg fordi jeg har respekt for de mennesker der betaler skat. Til det svarer TRoll at jeg "driver rovdrift på mig selv" (så uforskammet) og at det sender et "forkert signal". Han mener altså at man bare skal rage til sig af penge som andre har brugt deres dyrebare liv på at tjene."
Skrev dankdawg

"Al respekt for at arbejde istedet for at modtage SU - har selv gjort det, men det skyldes at jeg var nød til at dække en pæn stor gæld og den var ikke til det offentlige.
2 weekend jobs som til tider overlappede, hvilket gav 36 timers arbejde på en weekend - jeg synes ikke, at jeg lærte så meget de første dage i ugen, faktisk sov jeg som regel, fordi jeg var totalt smadret."
Skrev BBB

Jeg synes ikke at det Troll skriver høre under noget med at svine til, tværtimod. Jeg forstår så heller ikke du vil gerne yde (betale skat) men du vil ikke nyde (SU og lignende).

Jeg synes, at mine weekendjob passer meget godt overens med at dyrke rovdrift på sig selv - fik ihvertfald ikke nær det samme ud af uddannelsen, som andre gjorde.
Jeg ved godt jeg lærte andet som jeg faktisk kunne bruge, da det gav mig en større ndsigt i arbejdsmarket.

I min verden er det lidt et paradoks (at yde uden at ville nyde), men hvis du virkelig har det sådan , så er jeg meget imponeret over din personlige integritet - og det mener jeg sku.

Tanken ligger meget fjernt for mig, men fuld respekt til dig.

Skal vi sige at vi stopper her?

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Badblindboy skrev:

Jeg synes ikke at det Troll skriver høre under noget med at svine til, tværtimod. Jeg forstår så heller ikke du vil gerne yde (betale skat) men du vil ikke nyde (SU og lignende).

Jeg synes, at mine weekendjob passer meget godt overens med at dyrke rovdrift på sig selv - fik ihvertfald ikke nær det samme ud af uddannelsen, som andre gjorde.
Jeg ved godt jeg lærte andet som jeg faktisk kunne bruge, da det gav mig en større ndsigt i arbejdsmarket.

I min verden er det lidt et paradoks (at yde uden at ville nyde), men hvis du virkelig har det sådan , så er jeg meget imponeret over din personlige integritet - og det mener jeg sku.

Tanken ligger meget fjernt for mig, men fuld respekt til dig.

Skal vi sige at vi stopper her?

Jeg synes det er ret groft at skyde folk ting i skoene som han gør. Du er i din gode ret til at opfatte det som du vil. Under alle omstændigheder så svinede jeg ham ikke til heller.

Hvad angår skat så er jeg imod det i det hele taget og vil ikke "gerne betale skat". Det er jeg helst fri for.

Jeg er for stolt til at modtage ydelser når jeg kan undvære. Det er alle ordentlige mennesker som jeg ser det. Det er svinsk at tage folks penge hvis man kan klare sig selv synes jeg.

Det er problemet med den stat vi lever i nu. Folk er blevet en sløve flok nassere der rager til sig uden at tænke på at for hver øre man bruger, så er der altså nogen der har brugt en lille del af deres dyrebare liv. På en måde kan man sige at det er andre menneskers liv man bruger når man modtager deres penge. Det mindste man kan gøre er at tage det alvorligt. Får du en gratis uddannelse så lad være med at droppe ud, men tag det alvorligt og gennemfør på normeret tid. Kan du arbejde så lad være med at modtage bistandshjælp, osv.

Man er så vant til at tænke på at "jeg har ret til dit og dat" at man glemmer at der er mennesker der har arbejdet for at tjene pengene. De kommer ikke fra politikernes lommer eller fra himmelen, men fra andre borgeres lommer. Det mindste man kan gøre er at vise lidt respekt for det...det mindste.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg tror vi forstår hinanden

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg kan kun grine af det.. desværre. Jeg holder mig fra denne tråd nu, det skal ikke udvikle sig til en diskussion om hvorvidt du hjælper andre mest eller jeg gør. Men det er fedt du er nødt til at påpege det overfor mig som spørgsmål, men det du vil er egentlig bare at fremhæve hvor god du selv er. haha..

Men det er fedt nok. Godspeed herfra med det frivillige arbejde.

ps.. jeg kender ikke dig, og du kender ikke mig. Så chill med dine påstande ikk.

Titel:
Medlem

.

Senest rettet af slettetb 19 jul 2020 12:51, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]