Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 sep 2025 23:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Luca-main skrev:
Stakkels hund.
Og fin reaktion fra politiets side.

Man skal ikke købe en sådan hund, hvis man ikke har hjerne nok til at kontrollere den.

Hvalp eller ej, det er en muskelhund, uden snor - i en EKSTREMT PRESSET situation for den stakkels betjent. Han har formentligt fejlbedømt situationen, men hvad hvis han ikke havde?
Skulle han risikere død eller lemlæstelse?

Hørt.

Det er også åndssvagt at de flipper sådan ud på Christinia, det gør jo kun det hele meget værre.

»Næste gang kommer vi ikke bare med kasketter, men monterer noget sikkerhedsudstyr. Måske bliver vi nødt til for fremtiden at sende flere folk. Vi må tage vores forholdsregler, men hvilke ved vi ikke endnu«, siger Mogens Knudsen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Bs skrev:
Jeg syntes da det er noget nyt at hundene på staden kaldes kamphunde...

En kamphund bruges ikke nødvendigvis til kamp. Det er bare en gruppe af hunderaser som er blevet avlet til formålet, og derfor kaldes kamphunde.

Jeg synes sgu det er latterligt som det bliver blæst op, fordi det er en politimand og christiania. Og reaktionen da helt uacceptabel.

Desuden helt enig i hvad Luca-main har skrevet.

Senest rettet af Bærnelin 03 apr 2008 21:19, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg havde gjort det samme som betjenten hvis jeg var i hans sted, tænk på hvor skræmmende sådan en hun kan virke. Det ligger dybt i mennesket at udvise frygt ovefor ulve ?? Men jeg havde også pløkket dyret

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Christianit: Jeg var vidne til politivold
http://politiken.dk/indland/article490156.ece

Hvis man skal tro på vidnet, kunne det godt tyde på politimanden agerede lidt ivrigt...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Bærnelin skrev:
Bs skrev:
Jeg syntes da det er noget nyt at hundene på staden kaldes kamphunde...

En kamphund bruges ikke nødvendigvis til kamp. Det er bare en gruppe af hunderaser som er blevet avlet til formålet, og derfor kaldes kamphunde.

Jeg synes sgu det er latterligt som det bliver blæst op, fordi det er en politimand og christiania. Og reaktionen da helt uacceptabel.

Reaktionen kommer nok i kølvandet på det stramme forhold nogle christianitter/pushere og pansere har til hinanden. Desuden vil jeg ærlig talt sige at jeg ikke gir en fuck for folk og deres kamphunde, hundende er freaks lavet af mennesker, de lider konstant og dem der ejer dem ka' man tænke sit om... No wonder at man reagerer hurtigere med de skræmmebilleder der er associeret med den slags racer. (Men VAR det så en kamphund eller?)

Resten af historien ved jeg for lidt om til at ku' danne mig en mening...

Hygge-

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Kunne den store, farlige og fornuftige politimand ikke bare have trukket sin kneppel (som sikkert var fremme i forvejen) og slået hunden i gulvet? Han har jo åbenbart kunne nå at trække pistolen.

Sådan som jeg har forstået det, så var det den samme politimand, som lige have fået et knytnæveslag i hovedet, der skød hunden. Er det ikke meget normalt, at man er lidt rundt på gulvet, efter et slag i hovedet? Noget kunne jo godt tyde på, at han har overvurderet situationen en smule, når han skyder en lille hund i hovedet 3 gange. Refleks eller ej, så vil jeg godt nok mene, at det er meget voldsomt. For fanden. Han kunne have smækket den ned med en sølle knytnæve!

:x

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Entheo, hvis vi nu går ud fra det er en hund blandt kamphunde racerne, ville jeg fandme ikke nyde noget af at lange ud efter sådan en. Godt nok siger de det var en hvalp, med uanset hvad synes jeg politimanden reagerer rigtigt hvis hunden virkelig har virket truende.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Det lyder ikke som om at du har set hunden. Lige for en advarsels skyld, så ser man hunden liggende på et tæppe med lidt blod og et skudhul i hovedet. Prøv at se her: http://i2-images.tv2.dk/s/82/8874482-f4 ... fcb92.jpeg

Den ser ikke ligefrem stor ud, gør den? Selvfølgelig er den stadig i stand til at frembringe frygt hos panseren, uanset størrelse, men jeg vil nu mene, at man som panser bør være i stand til at lange køteren en, eller i det mindste skyde den i bagpartiet. Det er lykkedes ham at ramme hunden 3 gange i hovedet, så burde han sgu også kunne finde ud af at ramme røven på den.

Jeg må sige at det stadig virker som om, at han har været rundt på gulvet, oppe og køre og ude af stand til at vurdere situationen tilfredsstillende, højst sansynligt, som følge af slaget til hovedet, han havde lidt lige inden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Jeg må nu give Bærnelin ret.

Hvis hunden virkelig ville angribe ham synes jeg det er okay han skyder den, jeg ville satme heller ikke nyde noget at en tur med sådan en.

Men det skulle på den anden side heller ikke undre mig hvis den ikke ville noget og politiet bare har blæst det op.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: ..
Jeg forstår ikke.. Hvordan vurderer man om en hund der løber hen mod en vil angribe eller lege?

Titel:
Medlem

Sjovt nok har jeg samme instilling til dette som er sket, som jeg har med cannabis, det er ikke noget jeg vil spilde min tid på at diskutere med folk som ikke aner en skid om hvad det er, de har deres egen personlige forstokkede mening = alt er hård narko.. nåja og hvad ellers deres bolamme venner nu syntes..tag nu og få styr på de medical facts !!

Folk der ikke var til stede ved selve hændelsen har ikke en skid ide om hvad der skete,

Så mange folk kæfter op stort og småt, selv om ting de ikke har en brik viden om

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Så vi må altså IKKE diskutere et yderst aktuelt emne der optager en stor mængde spalteplads i medierne for tiden, fordi vi ikke selv har overværet situationen? Bliver dælme en ensporet debat fremover hvis den model skal praktiseres! :?
Citat:
Sjovt nok har jeg samme instilling til dette som er sket, som jeg har med cannabis, det er ikke noget jeg vil spilde min tid på at diskutere med folk som ikke aner en skid om hvad det er, de har deres egen personlige forstokkede mening = alt er hård narko.. nåja og hvad ellers deres bolamme venner nu syntes..tag nu og få styr på de medical facts !!

Folk der ikke var til stede ved selve hændelsen har ikke en skid ide om hvad der skete,

Så mange folk kæfter op stort og småt, selv om ting de ikke har en brik viden om

Titel:
Medlem

Defjux skrev:
Så vi må altså IKKE diskutere et yderst aktuelt emne der optager en stor mængde spalteplads i medierne for tiden, fordi vi ikke selv har overværet situationen? Bliver dælme en ensporet debat fremover hvis den model skal praktiseres! :?

Hør her, det eneste man kan få ud af at diskutere en tråd som denne er folks personlige meninger og en masse rygter til hvad der er sket, først når alle facts er fremme på bordet kan man fornuftigt diskutere.

Andre der osse har læst at hunden faktisk ikke var 10 mdr ? men 10 METER høj, og havde horn i panden !!.. og havde rabies ?

see my point ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har hørt at det var hunden der skød først...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
jim fear skrev:
Jeg har hørt at det var hunden der skød først...

Jeg mener de sagde "sked" :lol:

Titel:
Relativistisk båthorn

Kun 1 er sikkert; hunden ville ikke være blevet skudt hvis ikke regeringen havde ført narko-krig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Klask74 skrev:
Defjux skrev:

Hør her, det eneste man kan få ud af at diskutere en tråd som denne er folks personlige meninger og en masse rygter til hvad der er sket, først når alle facts er fremme på bordet kan man fornuftigt diskutere.

Andre der osse har læst at hunden faktisk ikke var 10 mdr ? men 10 METER høj, og havde horn i panden !!.. og havde rabies ?

see my point ?

Nej, det gør jeg godt nok ikke. Du er ualmindeligt snævertsynet. Uanset om alle facts er på bordet, så vil det stadig kun være folks personlige meninger der vil komme ud af det, så forstår ikke helt hvor du vil hen. Og selv om noget tid, kan man ikke tale om at "alle facts er fremme på bordet" for det er meget tvivlsomt at begge sider vil have samme syn på sagen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kommer jævnligt på staden, og har set den hund(eller i hvert fald en der lignede den meget) flere gange, og har aldrig fået indtryk af at den var aggressiv. Generelt har jeg aldrig set en hund på Christiania opføre sig aggressivt... Ham betjenten der skød hunden har højst sandsynligt været vildt nervøs og utilpas ved at være på staden, og har ikke tænkt klart. Eller bare et dumt svin. Eller måske endda begge dele. Jeg tror i hvert fald ikke på at hunden var ved at angribe.

Titel:
Medlem

Lilleso skrev:
Klask74 skrev:
Defjux skrev:

see my point ?

Nej, det gør jeg godt nok ikke. Du er ualmindeligt snævertsynet. Uanset om alle facts er på bordet, så vil det stadig kun være folks personlige meninger der vil komme ud af det, så forstår ikke helt hvor du vil hen. Og selv om noget tid, kan man ikke tale om at "alle facts er fremme på bordet" for det er meget tvivlsomt at begge sider vil have samme syn på sagen.

Heheh ja det kan godt være jeg er ualmindeligt snævertsynet, men folks meninger uden de er bakket op af facts giver jeg intet for..folk tror sq så meget.

hvorfor tror du at en jury bliver taget i ed inden en rettergang om at holde sig til de beviser der bliver fremlagt og ikke "bare" hvad de nu tror .. inden alle facts er på bordet .. der er da temmelig stor sansynlighed for at alle i juryen ikke er enig ..MEN nu har de i det mindste konkrete facts at basere deres meninger på.. denne usikkerhed der kan være for nævninger er heldigvis en del mindre når de har en faktisk video optagelse af hvad der er sket, hvis folk så derefter stadig har forskellige syn på sagen, så er de.. efter min mening.. stupide

her er et eksempel skåret ud i pap.

4 mænd gennemfører et bank kup..sikkerhedsvagten er den eneste der kommer til skade, bliver skudt, men heldigvis kun i benet.

Efterfølgende afhører politiet alle 12 vidner som var i banken på det gældende tidspunkt, ingen af de 12 forklaringer stemmer helt overens med hinanden, nogen siger der var 3 røvere, andre at der var 5, mens andre slet ingen ide har om hvor mange de var, de gemte sig bare så hurtigt de kan.

Nogen siger at det var ham den lille med den grønne styrthjælm som skød vagten, andre siger det var ham med den sorte hjælm
Nogen siger de havde ak47 våben, andre siger de kun havde pistoler
nogen af dem mener at have hørt ham som syntes at være lederen snakke et ukendt sprog, mens andre syns det lød som han var fra vendelbo :P

Men først da politiet ser filmen fra overvågnings kameraerne får de nogle konkrete facts, der kan de nemmelig se at de 2 af røverne allerede var inde i banken da der kommer 2 hjælm klædte mænd ind i banken.

de ser osse at det ikke var en af de maskerede mænd der skød vagten da han så sin chance og trak sin pistol, men..en af de 2 som allerede var i banken.

Ved at lade en sprog ekspert gennemse båndet finder de ud af at alle røverne faktisk var hvide, men snakkede et hjemmelavet udenlandsk at forvirre politiet

De ser osse at det faktisk var salon rifler som røverne brugte, og ikke ak47 eller pistoler.

Da politiet nu har fået noget at gå efter, samt nogle små spytpletter fundet på gulvet, finder de ud af hvem den ene røver er, tidligere kendt i KR.. efter 4 mdr i isolation knækker mistænkte sammen og tilstår det hele, planen fik de da alle 3 sad i samme fængsel og den ene fortæller han har en halvkorrupt svoger som er vagt i en bank.

Hvor meget tror du de havde fundet ud af kun ved folks udsagn ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg hælder også til at betjenten var i en presset situation, omend nok handlede forkert.
Men lad os vente til der kommer lidt sande fakta på bordet.

Er det for meget at håbe at politiet stille og roligt trækker sig ud af christania nu :?:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]