Methyline skrev:
Israel har den stærkeste hær i mellemøsten, så der står de stærkt. Men samtidig er de mere menneskelige
Hvordan ka' du sige de er mere menneskelige når det er dem der slår flest mennesker ihjel?
Methyline skrev:
De lever jo fuldstændig efter deres to tusinde, forældet, ucivileseret, religiøse bog. De har ikke tilpasset sig verdenen som den er nu, og de respekterer heller ikke andre religioner. De vil bare overtage det hele og overbevise os alle sammen, at Islam er det eneste rigtige.
Det du si'r her passer egentlig bedre på israelerne's opførsel.
Det er israelerne der med vold og magt vil bo hvor jesus er født ifølge en 2000 år gammel religiøs bog.
Du glemmer også at palestinenserne faktisk boede der først. Så det er israelerne der er dem der overta'r det hele.
Methyline skrev:
I Jerusalem er grædemuren og moskéen i dag tilgængeligt for alle
Palestinenserne har ingen adgang i dag. De bli'r holdt som fanger og gidsler muret inde i gaza.
Det er et faktum, og det ved du.
Methyline skrev:
Landet er kun 61 år gammelt men har udviklet sig sindssygt meget fremad, men bliver konstant svækket pga. den sikkerhedsmæssige tilstand. Det er bare ærgeligt, fordi det er en perle der er placeret i et helvede
Udviklet sig fremad? De har et af verden's mest massive militær. Er det et sundt tegn?
De truer alle deres naboer med at ville angribe dem (iran, libanon, syrien, palestina). Er det et sundt tegn?
På hvilken måde er israel iøvrigt en 'perle'?
Fordi de stjæler land fra palestinenserne? Fordi de slår flere ihjel end palestinenserne? Fordi de bygger en berlin-mur rundt om gaza-fængslet og ta'r alle rettigheder fra palestinenserne? Fordi de truer deres nabo-lande med at ville angribe dem?
Methyline skrev:
og har muslimerne overhovedet udrettet noget positivt i verdenen ? De er skam for det meste skyld i de fleste af jordens konflikter.
Jep, de har givet os en masse olie, og de dyrker en masse dejlige hash som vi er nogen der har stor glæde af

Jeg ka' derimod ikke lige komme i tanke om nogen gode ting den nuværende generation af jøder har givet os.
De fleste konflikter i vore dage skabes iøvrigt af usa's udenrigs-politik og jagt på globale resourcer, ikke af muslimsk, eller jødisk for den sag's skyld, religion.
Methyline skrev:
Det nytter ikke noget at grave i historien for at argumentere for hvem landet burde tilhøre. Nu tilhører det jøderne, og det har kun haft positiv effekt.
Historien har sin berettigelse hvis man vil forstå enhver konflikt. Men det er klart at det ikke nødvendigvis er i det historiske man altid vil basere en løsning.
Jeg har ingen personlige problemer med at israelerne får et land. Jeg synes kun at det er et problem at de er så aggressive og ikke standser med at bruge over-drevet magt og myrderier mod civile der kun har sten fra jorden som våben mod stål-armerede kampvogne og høj-teknologiske kamp-fly.
Det er så Ulige et forhold, som noget ka' være.
Hvad er hundreder af F16 fly overfor nogle frustrerede mennesker, der går i det samme tøj i ugevis, og som ikke ka' købe mad i butikkerne eller få rent vand ud af hanerne i deres overfyldte boliger, hvor de bor 10-20 personer stuvet sammen under kummerlige forhold, mens israelske illegale bo-sættere nyder luksus-livet i deres swimming-pools lige for næsen af landet's oprindelige be-boere?
Jeg ska' sige dig hvad det er; det er ind-begrebet af URETFÆRDIGHED!
Methyline skrev:
Medierne sender kun terror billeder i fjernsynet, og det er det eneste folk kan forestille sig. De tror jo, at man stadig rider på kameler dernede, og at der ikke er andet end sand, ørken og palmer.
Virkeligheden er en helt anden.
Jeg er enig med dig i dette. Intet under at så mange tror alle muslimer er primitive og onde.
Jeg har før været fortaler for skatte-financieret licens, men er efterhånden ved at tro det ville være bedre hvis vi fik et 'sekuleret' medie-billede; altså en total løs-rivelse af DR og TV2 fra enhver stats-kontrol.
Det er ikke sikkert det ville ændre meget, men jeg undrer mig ihvertfald over hvorfor vi aldrig ser film som feks balther's fantastiske film om myndighederne's overgreb på CA på de 2 store kanaler, eller den film Sayeh linker til om israel-palestina konflikten der absolut ka' anbefales at se (det håber jeg iøvrigt du vil ta' dig tid til, for den har nogle vigtige detaljer med som gør det nemmere at forstår palestinenserne's frustrationer og reaktioner)
Methyline skrev:
jeg synes næsten kun man hører om folk der deler den samme mening som dig, det er meget sjældent man møder nogle mennesker, der taler for Israel.
Der er da heller ikke meget at tale FOR, sådan som de opfører sig iøjeblikket.
Og alligevel så taler usa da hele tiden FOR israel. Uanset hvor aggressive israel er.
Jeg tror det er den slags der gi'r politiker-lede. At man hører hvordan de aggressive israelere altid forsvares når de dræber civile. Usa ku' standse den nuværende militær-aktion med et knips med fingrene hvis de ville, men de gør det ikke. Hvorfor ikke? Fordi militær-strategier betyder mere end menneske-liv.
Det er hvad vores 'perle' samfund her i vesten er blevet til, inklusive danmark. Alle de gode taler om geneve-konventioner og menneske-rettigheder osv er ikke andet end tom luft når det kommer til stykket.
Alle overvåges hele tiden. Kameraer overalt på gader og stræder, skyderier næsten hver eneste dag, flere fattige og større Ulighed, CA er stadig under politi-belejring fordi myndighederne påstår folk dør på stribe af den farlige hash som alle ifølge dem er slaver af, der uddeles kollektiv straf til folk der var i ungdoms-huset da det blev stormet helt Unødvendigt brutalt, man gi'r hamas skylden selvom israel dræber langt flest mennesker.
Eksempel efter eksempel på at vesten efterhånden er blevet et forbryder-samfund mere end et rets-samfund.
Sayeh skrev:
Tak for linket. Den film kendte jeg ikke, men den er god.
"La' israelerne lugte til vores tøj"
Uanset hvad man mener om israel, så ka' man ikke kalde det de gør ved gaza for 'forsvar'.