Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 03:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 113 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Israel
Medlem
Brugeravatar

JEL skrev:
Hejsa :)

Palestina ka' næppe reelt vurderes som en trussel mod israel. Sammenligner man de 2's våben-arsenal, så er det tydeligt hvem der har mest volds-potentiale; israel. Og ser man på hvor mange enkelt-individder de 2 slår ihjel hvert år, så vinder israel også; de dræber langt flest..

De forsvarer bare deres eget land. Israel har den stærkeste hær i mellemøsten, så der står de stærkt. Men samtidig er de mere menneskelige, de går ikke og sprænger sig selv i et tilfældigt diskotek, og dræber 50 unge mennesker. De svarer bare igen. Hvorimod en palestinenser, der har valgt at tage sit liv på denne måde bliver æret af sin familie, de er jo ikke engang kede af, at han ikke er i live mere. De lever jo fuldstændig efter deres to tusinde, forældet, ucivileseret, religiøse bog. De har ikke tilpasset sig verdenen som den er nu, og de respekterer heller ikke andre religioner. De vil bare overtage det hele og overbevise os alle sammen, at Islam er det eneste rigtige.

I Jerusalem er grædemuren og moskéen i dag tilgængeligt for alle, sådan så alle tre religioner har frit adgang til deres tros hellige sted, hvorimod hvis det en dag skulle blive overtaget af muslimerne, så vil ingen andre end dem have adgang til det mere. Dér ligger forskellen.
Landet er kun 61 år gammelt men har udviklet sig sindssygt meget fremad, men bliver konstant svækket pga. den sikkerhedsmæssige tilstand. Det er bare ærgeligt, fordi det er en perle der er placeret i et helvede, og den konflikt vil aldrig blive løst.

JEL skrev:

Jeg ka' forstå sympatien med den gamle generation af jøder som blev forfulgt af hitler, men eftersom hver generation må fortjene sin egen respekt, og at den nuværende generation af jøder intet godt har gjort for denne verden,

og har muslimerne overhovedet udrettet noget positivt i verdenen ? De er skam for det meste skyld i de fleste af jordens konflikter.
Det nytter ikke noget at grave i historien for at argumentere for hvem landet burde tilhøre. Nu tilhører det jøderne, og det har kun haft positiv effekt. Medierne sender kun terror billeder i fjernsynet, og det er det eneste folk kan forestille sig. De tror jo, at man stadig rider på kameler dernede, og at der ikke er andet end sand, ørken og palmer.
Virkeligheden er en helt anden.

JEL skrev:
så synes jeg det er på tide man ikke altid betragter dem som de svage der ska' beskyttes mod det onde. Faktum er at de nuværende jøder er blevet til de onde.

Deres evige "Vi er de svage jøder der ska' beskytte os", har gjort dem til nogle fanatiske krigs-elskere der tilbeder vold, selvom det er dem selv der hele tiden invaderer og besætter deres nabo'ers lande. Både palestina og libanon har været angrebet af israel de seneste par år. Israel har fået en tro på at de ka' tillade sig alt hvad de vil, fordi de er de svage jøder som konstant er i fare.

(utrolig påvirket mening du kommer med der. Kunne godt tænke mig at vide, hvad al den "fakta" du skriver her er baseret på. Men okay, man skal da have lov til at være for og imod.

JEL skrev:
Jeg synes tiden nu klart er kommet til at se på israel med nye briller, og fjerne det glans-billede vesten har af dem som nogle der selv-retfærdigt beskytter sig selv.

Det vil jeg så ikke kalde "nye briller" - jeg synes næsten kun man hører om folk der deler den samme mening som dig, det er meget sjældent man møder nogle mennesker, der taler for Israel. Og om man vil det eller ej, så plejer flertallet at have mere magt. Men det behøver ikke nødvendigvis at betyde, at flertallet har ret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Jeg vil anbefale denne her dokumentar til folk der er interesserede:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 0811690589
http://en.wikipedia.org/wiki/Occupation_101

Relativistisk båthorn

Methyline skrev:
Israel har den stærkeste hær i mellemøsten, så der står de stærkt. Men samtidig er de mere menneskelige

Hvordan ka' du sige de er mere menneskelige når det er dem der slår flest mennesker ihjel?

Methyline skrev:
De lever jo fuldstændig efter deres to tusinde, forældet, ucivileseret, religiøse bog. De har ikke tilpasset sig verdenen som den er nu, og de respekterer heller ikke andre religioner. De vil bare overtage det hele og overbevise os alle sammen, at Islam er det eneste rigtige.

Det du si'r her passer egentlig bedre på israelerne's opførsel.

Det er israelerne der med vold og magt vil bo hvor jesus er født ifølge en 2000 år gammel religiøs bog.

Du glemmer også at palestinenserne faktisk boede der først. Så det er israelerne der er dem der overta'r det hele.

Methyline skrev:
I Jerusalem er grædemuren og moskéen i dag tilgængeligt for alle

Palestinenserne har ingen adgang i dag. De bli'r holdt som fanger og gidsler muret inde i gaza.

Det er et faktum, og det ved du.

Methyline skrev:
Landet er kun 61 år gammelt men har udviklet sig sindssygt meget fremad, men bliver konstant svækket pga. den sikkerhedsmæssige tilstand. Det er bare ærgeligt, fordi det er en perle der er placeret i et helvede

Udviklet sig fremad? De har et af verden's mest massive militær. Er det et sundt tegn?

De truer alle deres naboer med at ville angribe dem (iran, libanon, syrien, palestina). Er det et sundt tegn?

På hvilken måde er israel iøvrigt en 'perle'?
Fordi de stjæler land fra palestinenserne? Fordi de slår flere ihjel end palestinenserne? Fordi de bygger en berlin-mur rundt om gaza-fængslet og ta'r alle rettigheder fra palestinenserne? Fordi de truer deres nabo-lande med at ville angribe dem?

Methyline skrev:
og har muslimerne overhovedet udrettet noget positivt i verdenen ? De er skam for det meste skyld i de fleste af jordens konflikter.

Jep, de har givet os en masse olie, og de dyrker en masse dejlige hash som vi er nogen der har stor glæde af :)

Jeg ka' derimod ikke lige komme i tanke om nogen gode ting den nuværende generation af jøder har givet os.

De fleste konflikter i vore dage skabes iøvrigt af usa's udenrigs-politik og jagt på globale resourcer, ikke af muslimsk, eller jødisk for den sag's skyld, religion.

Methyline skrev:
Det nytter ikke noget at grave i historien for at argumentere for hvem landet burde tilhøre. Nu tilhører det jøderne, og det har kun haft positiv effekt.

Historien har sin berettigelse hvis man vil forstå enhver konflikt. Men det er klart at det ikke nødvendigvis er i det historiske man altid vil basere en løsning.

Jeg har ingen personlige problemer med at israelerne får et land. Jeg synes kun at det er et problem at de er så aggressive og ikke standser med at bruge over-drevet magt og myrderier mod civile der kun har sten fra jorden som våben mod stål-armerede kampvogne og høj-teknologiske kamp-fly.

Det er så Ulige et forhold, som noget ka' være.

Hvad er hundreder af F16 fly overfor nogle frustrerede mennesker, der går i det samme tøj i ugevis, og som ikke ka' købe mad i butikkerne eller få rent vand ud af hanerne i deres overfyldte boliger, hvor de bor 10-20 personer stuvet sammen under kummerlige forhold, mens israelske illegale bo-sættere nyder luksus-livet i deres swimming-pools lige for næsen af landet's oprindelige be-boere?

Jeg ska' sige dig hvad det er; det er ind-begrebet af URETFÆRDIGHED!

Methyline skrev:
Medierne sender kun terror billeder i fjernsynet, og det er det eneste folk kan forestille sig. De tror jo, at man stadig rider på kameler dernede, og at der ikke er andet end sand, ørken og palmer.
Virkeligheden er en helt anden.

Jeg er enig med dig i dette. Intet under at så mange tror alle muslimer er primitive og onde.

Jeg har før været fortaler for skatte-financieret licens, men er efterhånden ved at tro det ville være bedre hvis vi fik et 'sekuleret' medie-billede; altså en total løs-rivelse af DR og TV2 fra enhver stats-kontrol.

Det er ikke sikkert det ville ændre meget, men jeg undrer mig ihvertfald over hvorfor vi aldrig ser film som feks balther's fantastiske film om myndighederne's overgreb på CA på de 2 store kanaler, eller den film Sayeh linker til om israel-palestina konflikten der absolut ka' anbefales at se (det håber jeg iøvrigt du vil ta' dig tid til, for den har nogle vigtige detaljer med som gør det nemmere at forstår palestinenserne's frustrationer og reaktioner)

Methyline skrev:
jeg synes næsten kun man hører om folk der deler den samme mening som dig, det er meget sjældent man møder nogle mennesker, der taler for Israel.

Der er da heller ikke meget at tale FOR, sådan som de opfører sig iøjeblikket.

Og alligevel så taler usa da hele tiden FOR israel. Uanset hvor aggressive israel er.

Jeg tror det er den slags der gi'r politiker-lede. At man hører hvordan de aggressive israelere altid forsvares når de dræber civile. Usa ku' standse den nuværende militær-aktion med et knips med fingrene hvis de ville, men de gør det ikke. Hvorfor ikke? Fordi militær-strategier betyder mere end menneske-liv.

Det er hvad vores 'perle' samfund her i vesten er blevet til, inklusive danmark. Alle de gode taler om geneve-konventioner og menneske-rettigheder osv er ikke andet end tom luft når det kommer til stykket.

Alle overvåges hele tiden. Kameraer overalt på gader og stræder, skyderier næsten hver eneste dag, flere fattige og større Ulighed, CA er stadig under politi-belejring fordi myndighederne påstår folk dør på stribe af den farlige hash som alle ifølge dem er slaver af, der uddeles kollektiv straf til folk der var i ungdoms-huset da det blev stormet helt Unødvendigt brutalt, man gi'r hamas skylden selvom israel dræber langt flest mennesker.

Eksempel efter eksempel på at vesten efterhånden er blevet et forbryder-samfund mere end et rets-samfund.

Sayeh skrev:
Jeg vil anbefale denne her dokumentar til folk der er interesserede:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 0811690589
http://en.wikipedia.org/wiki/Occupation_101

Tak for linket. Den film kendte jeg ikke, men den er god.

"La' israelerne lugte til vores tøj"

Uanset hvad man mener om israel, så ka' man ikke kalde det de gør ved gaza for 'forsvar'.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 1.347
JEL du tilkendegiver at palæstina førhen var kendt som Judæa som jøderne blev fordrevet fra(jødernes oprindelige land ca.) men samtidig siger du at palæstinenserne altid har haft dette land.

Vil du ikke være sød at give mening :)

PS.

Jeg tror godt jeg vil kunne give dig en liste over jødiske forskere som har været ophavsmænd til nogle af de større teknologiske fremskridt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
JEL skrev:
Methyline skrev:
Israel har den stærkeste hær i mellemøsten, så der står de stærkt. Men samtidig er de mere menneskelige

Hvordan ka' du sige de er mere menneskelige når det er dem der slår flest mennesker ihjel?

det er ligesom med julegaver. det handler ikke om hvor mange du slår ihjel. det er tanken der tæller.

iøvrigt så finder jeg det problematisk at omtale Israel som en bevidsthed. jeg sympatiserer ikke med zionisterne, men jeg har forståelse for at Israel, med deres historie i baghovedet, reagerer kraftigt imod hamas, der har som erklæret mål at udslette Israel.

når jøderne er blevet forfulgt overalt, så kan det vel meget vel bunde i jalousi og misundelse fra omverdenen. jøderne er kendt for at være dygtige og hårdtarbejdende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
JEL skrev:
Methyline skrev:

jøderne er kendt for at være dygtige og hårdtarbejdende.

Jeg troede de var kendte for at være urenlige og mentalt tilbagestående. :?:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

tanken tæller ikke når fakta er at israel slog flere civile ihjel på 5 minutter, end hamas har gjort på 5 år. massakre er massakre, ikke end skid andet.
Hvis jeg levede under konstant undertrykkelse i gaza, ville mit ønske nok også være at israel ikke eksisterede.
Hvis jeg ikke tager fejl er der over 10.000 politiske fanger i israel. Israel har trådt på flere FN resolutioner end Iran og Kina. Israel bruger kollektiv afstraffelse mod et helt folk (http://www.amnesty.dk/log/D3250-da.pdf)
Israels besættelse af vestbredden er ulovlig efter international lov

Vi må i nød til at erkende at palæstinenserne har gået igennem mange år af lidelse på grund af israel

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Det er altså ikke så sort/hvidt. Der er blevet begået forbrydelser på begge sider, og det nytter ikke at være apologet for religiøse terrorister, Sayeh. Du er ikke bedre end dem du kritiserer. Som sagt, Israel forsvinder ikke, om man vil det eller ej. Det er ikke sådan at den ene part er de gode og den anden de onde, og holdninger som dem du kommer med, eller JELs racistiske synspunkter er ikke særligt konstruktive.

International lov findes de facto ikke. Der er en tilstand af anarki nationer imellem. Så international lov kan du ikke bruge til så meget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg støtter på ingen måde terrorisme, men har sympati for det palæstinensiske folk. Som du siger er det på ingen måde sort og hvidt, men på samme tid kalder du et helt folk for religiøse terrorister.
Anarki imellem nationer er heller ikke særligt konstruktivt efter min mening. Man må i nød til at finde grunden til volden istedet for at skylde skylden på islamistisk ekstremisme eller zionistisk stats terrorisme og få det hele til at ligne en eller anden religions krig som aldrig kan blive løst.

der er for meget propaganda på begge sider ja. jeg er bare træt af at medierne altid tager israels side.

Psychedelia Gay Overlord

Hamas er religiøse terrorister. Benægter du det? Den israelske stat er religiøst funderet. Det er fakta. Jeg har ikke sagt at alle palæstinensere er religiøse terrorister. Du bagatelliserer Hamas terror i din forrige post, og det er det jeg kritiserer dig for.

Relativistisk båthorn

sulek skrev:
JEL du tilkendegiver at palæstina førhen var kendt som Judæa som jøderne blev fordrevet fra(jødernes oprindelige land ca.) men samtidig siger du at palæstinenserne altid har haft dette land.

Jo naturligvis :)

Jeg har tidligere i denne tråd sagt følgende:

JEL skrev:
Hvis israel har noget at ha' sit krav på området i, så er det den judæiske arv. Det ka' man selvfølgelig argumentere for. Men dét land, judæa, har ihvertfald ikke eksisteret i over 2000 år.

Og som jeg si'r, det ka' være et argument israelerne ka' bruge.

Problemet med det er dog at man i andre historiske sager ikke har taget en SÅ gammel fortid med i betragtningerne. Feks ka' de indfødte amerikanere, dem vi kalder indianere, ikke påkalde sig ejerskab over usa i dag selvom de faktisk havde landet mange år før de 'hvide'. Og det taler imod at judæa har nogen relevans.

Palestina derimod, var ottomansk indtil englænderne tog det i første verdens-krig. Og det er blaa de efterkommere der idag lever i palestina. Ikke kun fra ottoman-imperiet, men også fra de tidligere nationer der har ligget i palestina. Dvs efterkommere af alt lige fra filistinere, over byzantinere til diverse andre nationaliteter (der er jo foregået en del ind- og udvandring i det område da nomader var langt mere udbredt tidligere end nu)

Israelere er til gengæld ikke nogen der, ihvertfald igennem de sidste 2000 år, har nogen direkte for-fædre i det område. De fleste israelere i dag kommer jo fra lande uden for det område, blaa fra europa og sovjet og andre steder, og er altså derfor ikke direkte efterkommere af judæisterne (det ka' dog bestrides da israel, som folk, er nævnt så tidligt som for 3200 år siden, dengang beskrevet som nomader, så det er et broget billede det er jeg enig i, at definere hvor israelere egentlig har deres naturlige tilhørs-forhold)

Faktum er dog blot at de nuværende palestinensere er direkte efterkommere af folk der i forvejen boede i området, mens israelere er tilkommere til området.

Og i dét lys har palestinenserne derfor det tætteste og mest direkte tilhørs-forhold til området.

sulek skrev:
Jeg tror godt jeg vil kunne give dig en liste over jødiske forskere som har været ophavsmænd til nogle af de større teknologiske fremskridt.

Ja, blandt den tidligere generation, men ikke i særlig grad blandt den nuværende generation.

Halugenlampe skrev:
det er ligesom med julegaver. det handler ikke om hvor mange du slår ihjel. det er tanken der tæller.

:lol: det er vel en vits? Hvis jeg dræber 1 million danskere med et høj-teknologisk sofistikeret våben som jeg affyrer fra en ø langt væk fra danmark, er jeg så mere civiliseret og menneskelig end hvis en selvmords-bomber bomber 200 mennesker på en primitiv måde på et marked et eller andet sted i landet?

Er hitler så også mere menneskelig fordi han ikke fortalte jøderne at de sku' dø, men lod dem tro de bare sku' i bad, når de blev sendt ind til gruppe-gasning?

Det ka' du vel ikke mene alvorligt?

Halugenlampe skrev:
når jøderne er blevet forfulgt overalt, så kan det vel meget vel bunde i jalousi og misundelse fra omverdenen. jøderne er kendt for at være dygtige og hårdtarbejdende.

Hvorfor er japanerne så ikke underlagt samme had? De er da om noget de mest hårdt-arbejdende og teknologisk dygtige på denne jord.

Der må være noget andet, som er særligt for den jødiske religion, som gør at den er så forhadt. Eller også er det bare den måde de har opført sig på siden de fik tildelt deres base i 1947. De har jo ikke bestilt andet end at udvide deres område og samtidig begrænse deres naboer's friheder, selvom kontrakten si'r de skal gi' palestinenserne reel frihed.

dankdawg skrev:
JELs racistiske synspunkter

Hvad har jeg sagt der er racistisk? Jeg har da på intet tidspunkt sagt noget racistisk?

At være imod en religion er ikke racisme.

Psychedelia Gay Overlord

At omtale et helt folk som "onde" må siges at falde ind under racisme. Det er ren "der ewige jude". Du slynger om dig med racistisk lort. Hvis du var imod religion, så ville du angribe Hamas lige så meget for deres terror og når de fyrer bomber ind over Israel.

Til jer andre (da jeg ikke gider at bruge tid på JEL), så må I jo også huske at der hele tiden har boet jøder i Israel. Op imod starten af det tyvende århundrede rejste mange dertil og købte helt legalt jord i området. Det gør jo sagen ret meget mere kompliceret, for hvis mennesker har bosat sig der helt legalt, har de så ikke lige så meget ret til at bestemme over landet som alle andre? Bevares, det kan ikke retfærdiggøre den ekstreme statsform vi ser i Israel i dag, men den er på mange måder også et resultat af den optrappede konflikt igennem mange år. Det der sker lige nu er lige så meget Hamas' skyld, som det er den israelske stats skyld. Begge parter har optrappet, begge parter har brugt vold, begge parter baserer sig på religion.

Derfor er det lidt til at brække sig over, når folk kun ser Israels fejl og ikke de palæstinensiske ekstremisters. Hvis ikke mange forskellige palæstinensiske organisationer havde brugt terror i årevis, så havde Israel ikke strammet grebet så meget om dem. Den taktik som nogle af jer støtter herinde, har desværre haft den uønskede virkning at det har gjort palæstinenserne mindre frie med tiden. Før kunne man tage til Israel og arbejde, man kunne få varer og vand, osv. Nu er alt næsten umuligt for frygten for enhver araber er stor. Man ved jo aldrig om de vil springe en bus eller en cafe i luften. De israelske soldater afskyer dem, fordi de altid vil kende nogen der er blevet dræbt eller lemlæstet af palæstinensisk voldelig ekstremisme. Det får dem bare til at fare hårdere frem mod araberne. Til at hade dem mere.

Jeg kan ikke se at den ubetingede støtte til hverken Israel eller palæstinenserne er vejen frem. I stedet må man, hvis man er fornuftig, forholde sig kritisk til begge parter, og støtte dem når de rent faktisk gør noget godt. Det er der bare ikke rigtigt nogle af dem der gør lige nu.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Moonage daydreamer skrev:
Det er svært at holde med nogen af parterne, men jeg tror vi alle er enige om at:

Israel burde straffes for deres massemord på den palæstinensiske civilbefolkning, og deres utallelige brud på menneskerettighederne.

-

Israel siden de fik tildelt palæstinensernes område, har holdt de indfødte fanget i ghettolignende beboelser, og i øvrigt undertrykt dem på stort set alle tænkelige måder, med alle midler fra direkte massakrelignende ødelæggelser som dem vi ser lige i øjeblikket, til blokering af livsvigtige forsyninger til den lidende palæstinensiske civilbefolkning.

-

Hamas er frihedskæmpere ligesåvel som de danske modstandsfolk under den tyske besættelse; Israel er en STAT, der hævner en enkelt dræbt israeler ved at dræbe 200 palæstinesere.

-

Palæstina ikke kan fungere og da slet ikke udvikle sig under nuværende forhold; derfor er frihedskampen fuldt ud legitim og i virkeligheden direkte nødvendig. De har ikke andre muligheder.

Nu er det jo fakta at hamas får tilsendt store pengesummer af Iran. Hvis de lever under så jammerlige vilkår ville det nok være en idé at bruge pengene på velfærd, istedet for misiler. De gemmer også deres rakketter i civile boligblokke, det er derfor der dør så mange uskyldige. Men hvis man sammenligner med andre krige, selv danmarks hær, så er procentdelen af de dræbte der er civile ikke ualmindeligt høj. Det er meget flot gået at ca. 350 ud af 400 dræbte har været fanatiske hamas tilhængere/terrorister/fanatikere. Der bliver ikke fred så længe hamas styre palæstinenserne, de er simpelthen for firkantede, fanatiske og ukonstruktive. Deres metoder er afskyelige og de burde bures inde, hver og en af de militante hamas folk.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
sulek skrev:

PS.

Her er et par stykker. :D

Albert Einstein

Niels bohr.

+ mange mange flere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Var der fred før hamas styrede gaza?
http://video.google.com/videoplay?docid ... 3114640496

Psychedelia Gay Overlord

Hvorfor linker du til den betonkommunist, Pappe? Den eneste grund til at han synes som han er gør, er hans marxistisk-lenistiske synspunkter. Han er lige så perverteret som de religiøse fascister, bare med kommunismen som religion.

Der er kommet mere uro efter Hamas i hvert fald. Du må huske at der har været ret voldsomme sammenstød mellem Fatah og Hamas. Islamisk Jihad og Hamas har bombet Israel igen og igen fra Gaza, og kender man Israel må man forvente at de ikke finder sig i det i længden. Der er tale om tusindvis af raketter sendt ind over den israelske grænse, og da Hamas nu havde fået kraftigere våben, så så israelerne sig nødsaget til at stoppe Hamas.

Hvis man skal kritisere Israel for noget synes jeg klart det er blokaden af Gaza. Det er så forkert, og har i den grad været en af de vigtigste faktorer i optrapning af konflikten. Sayeh, du forholder dig slet ikke til kritikken af Hamas. Du hader vist bare Israel og er ret ensidig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ok jeg vil prøve at forholde mig til kritikken af hamas. Min første kommentar var måske lige i overkantet, men det er svært at lade være med at føle empati for palistinænsernes afmagt.
Ja hamas bombning af israelske civile er noget svineri, det kan vi blive enige i. På samme tid ser det ud til at vi begge kan se at blokaden af gaza, måske har været en af grundende til hamas rakketter. (ikke at det retfærdiggøre det på nogen måde)
Jeg har svært ved at finde uf af hvormeget af det hamas som det palistinænsiske folk gav 56% af stemmerne i 2006, er det hamas vi ser idag. Når israel går ud og bomber, går de så kun efter de militante hamas medlemmer? Eller også andre dele af bevægelsen/regeringen/terror-orginisationen eller hvad vi nu skal kalde dem. F.eks ser israel hamas sundhedsminister som et militært mål?

Jeg linker til pappe fordi han bringer noget historie op som jeg syntes mangler i denne her debat. Hvad er problemet i at skrive en bog om den etniske udrensning af palæstinensere? Sidst jeg chekkede var han nemlig historiker, så kan jeg egenligt være lidt ligeglad med hans politiske orientering.. Men jeg vil meget gerne høre hvilken af de ting han bringer op i den video jeg linkede til er forkerte.

Jeg er ked af hvis jeg har virket racistisk i mine udtalelser om israel, for det var ikke ment sådan. Jeg er bare forarget over hvad der foregår lige nu, Men hamas handlinger skal selvfølgelig heller ikke bagataliseres som du siger. Ligesom israels handlinger heller ikke skal bagataliseres.

(undskylder for stavefejl. jeg har ikke sovet i et godt stykke tid)

-edit hvis det her ikke er terror så ved jeg ikke hvad er. http://www.youtube.com/watch?v=XbbCWhmk ... annel_page

Psychedelia Gay Overlord

Cool nok, Sayeh. Når man bruger bomber, som Israel og Hamas har gjort, så rammer man netop mål der ikke er militære. Det er nok nemmere at argumentere for at en minister er et militært mål, end at en israelsk eller palæstinensisk families bolig er det. Og ja, al krig er forfærdelig. Det er derfor man skal søge løsninger på dem i stedet for blindt at holde med den ene part. Selv om det er ret svært lige at se løsningen på denne konflikt.

Psychedelia Gay Overlord

Religiøse fascister og venstre-fascister (kommunister) kæmper side om side:

http://www.modkraft.dk/spip.php?article9542

Det kan ikke undre nogen. Begge er tilhængere af en ekstremt totalitær ideologi. Begge har brugt terror som strategi. Af artiklen fremgår det også at PFLP har sendt raketter ind i Israel, og dermed er de også en del af optrapningen af konflikten. Det er også det der er så nedtur: at det er sådanne ekstreme psykopater der vil dominere en palæstinensisk stat. Det er som om de demokratiske og positive kræfter blandt palæstinensere ikke har nogen gennemslagskraft. Det er deprimerende.

I øvrigt vildt nok at kommunisten der har skrevet artiklen på modkraft forsøger at bagatellisere PFLPs terror. Han glemmer i øvrigt at PFLP har en meget længere historie hvad angår terror end han nævner. Typisk.

Relativistisk båthorn

@dankdawg; ska' vi ikke lige blive enige om hvad racisme er:

google: define racism skrev:
the prejudice that members of one race are intrinsically superior to members of other races.
discriminatory or abusive behavior towards members of another race

Og sålænge jøder ikke er en race, men en religion, ka' det selvfølgelig ikke være racisme at være imod jøder.

@all; Her er en interessant betragtning inden man si'r israel og palestina er lige onde:

http://www.ifamericansknew.org/media/net-report.html skrev:
In 2004, ABC, CBS, and NBC news reporting on Palestinian children’s deaths followed virtually the same line as Israeli children’s deaths, in stark contradiction to the reality, in which Palestinian children were being killed at a rate 22 times greater than Israeli children.

Ser man på døds-tallet fra den nuværende konflikt, så viser tallene jo også helt klart hvem der er den største dræber af de 2 parter: nemlig israel.

Her er antallet af grav-sten for hver eneste civile palestinenser der er død som følge af israel's angreb de seneste dage:

†††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† †††††††††† (300 mennesker, fædre, mødrer og børn, eller andre med drømme om gode liv og tryghed og sundhed osv)

Her er antallet af israelske grav-sten, for hver eneste civile israeler der er død som følge af palestinensiske angreb i hele 2008:

†††††† (6, også mennesker med drømme osv)

Det gør det altså helt Umuligt at ta' side med israel i denne sag.

Det er klart at enhver civil person der lever og bor i israel ønsker at leve i fred og ro, og må forsvare sig når de bli'r angrebet.

Problemet er bare at det er israel der har foretaget de mest aggressive angreb igennem tiderne, og har gjort det Umuligt for palestinenserne at leve normale liv.

Det er ikke hamas der har indført blokader, eller bygget mure, eller nægter skibe at sejle varer ind eller ud af palestina. Det er altsammen israel (der dermed helt klart bryder den resolution af FN som landet er grundlagt på, der kræver at BÅDE israelere og palestinensere har adgang til et frit liv med samme menneske-rettigheder)

Det er heller ikke hamas der okkuperer israelske områder, eller har besat israelske områder. Det er også israel. Og det er også imod FN's oprindelige resolution om hvor israel sku' ligge, og hvor deres grænser sku' gå.

Når israel gør alt dette, hvad ska' palestinenserne så gøre?

Ska' de bare sige "nå, det var vel nok ærgerligt at vi fik noget af vores land stjålet der, men det må vi vel bare finde os i"?

Det er der da ingen normale mennesker der ville gøre hvis DERES land eller ejendom blev stjålet.

Hvis jeg feks stjal dit sove-værelse ville du så bare acceptere det? Selvfølgelig ville du ikke det. Og det ska' man selvfølgelig heller ikke.

Og det ska' palestinenserne heller ikke.

Og det er her vi har kernen af problemet ligenu; nemlig at israel er en besættelses-magt, som har et militær-apparat palestina Umuligt ka' udligne, og som ignorerer at de bryder FN's oprindelige resolution om hvor deres grænser ska' gå.

Hvilke muligheder gi'r israel dermed palestina? Ingen.

De diplomatiske lever israel ikke op til.

Der har feks været våben-hvilke i meget lang tid inden denne konflikt begyndte, men forhandlede israel eller forstærkede de bare blokaden; de forstærkede blokaden.

Dermed sender de et klart signal om at de ikke ønsker fred med palestina, og derfor gjorde hamas det eneste de kunne, her forleden, nemlig at opsige våben-hvilen.

Man ka' ikke forlange at den undertrykte part ska' blive ved med at finde sig i at blive undertrykt, og blive ved med at afholde sig fra at gøre modstand mod overmagten eller være et blidt lam.

Palestina havde intet andet valg end at bekrige israel.

Hvis israel ville fred, så ville de leve op til den FN-resolution deres land oprindeligt bygger på, men det nægter de konsekvent at gøre.

Og det er jo ikke noget nyt. De har været en besættelses-magt i rigtig mange år nu, hvor de har haft masser af chancer for at trække sig tilbage og stoppe deres aggressivitet.

Palestina har ikke andet end deres raketter at kæmpe for deres frihed med, og derfor har de intet andet valg.

Det er israel der sidder med nøglen til løsningen her. Det er israel der må vælge om de vil ha' krig eller fred, ikke palestina.
For det er israel der er besættelses-magten, ikke palestina.

Så der er intet forsvar af israel i denne sag. De er helt klart skurken.

Den der skyder for at dræbe, er den skyldige. Ikke den der bli'r skudt. Og døds-tallene har jeg jo lige vist.

300 myrdede civile palestinensere på få dage, overfor 6 myrdede civile israelere på et helt år. Hvem myrder hvem????

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 113 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]