Child of Aum skrev:
Soma Juice: Sad og ventede på der kom en "hvis-det-var-sådan-dengang-hvor-(indsæt tilfældig historisk event)-det skete" og der kom den.
Ja selvfølgelig, du kan da ikke bare sige okay i fortiden var det meget godt at folk ofrede sig for en ny verden men i nutiden er det ligemeget.
Citat:
Under den franske revolution ikke, der så verdenen noget anderledes ud i dag og hvis jeg levede dengang var min frihed (hvis jeg ikke var adelig that is) temmelig begrænset og jeg ville kæmpe for at kunne sige "mit liv, mine regler, mine konsekvenser" - hvilket de bøndere også gjorde dengang - kæmpede for deres ret til at være fri and guess what - det virkede sgu - de vandt og vi har idag vores frihed....
Så du mener at der intet der presser mod vores frihed i dag? selvom vores livsgrundlag ikke er truet og vi ikke har valget mellem grov undertrykkelse eller væbnet kamp er det så en grund for ikke at gøre noget for at ændre tingene til det bedre? Hvorfor mener du overhovedet at cannabis skal være lovligt? hvorfor er det en kamp du er villig til at tage når kampen om vores jordklodes fremtid er ligegyldig?
Citat:
Fortæl mig så hvad det er jeg kan kæmpe for, hvad min og jeres indflydelse på USA er - vil virkelig gerne vide hvordan min lille livsenergi kan påvirke en hel nation......
Den her tankegang er simpelhen grotesk, det er det samme som at tænke:
Der sker ikke noget hvis jeg smider affald i skoven jeg er jo kun 1 person så det ændre ikke noget.
"evil pravails when good people fail to act"
Citat:
Finanskrise: FTW? Hvad snakker du om mand - jeg har ikke mistet noget indtægt - har det ganske fint - mangler ingenting. Min bror mangler heller ingenting og brokker sig heller ikke - mon ikke den finanskrise kun rammer de mennesker der låner og låner - køber på klods og hvordan fanden ellers folk bruger penge de endnu ikke har lavet.
For the win? hehe øhh hvad snakker du om hehe..
Jeg tænker følger du med i nyhederne eller hvad? Det er sq da ikke bare dem der låner og låner der bliver ramt forhelvede. Hele byggebranchen er hårdt ramt mange andre brancher er også hårdt ramt, når et led i landet bliver ramt påvirker det resten det vil sige at danmarks økonomi også bliver ramt af det her, det påvirker os alle.
Synes det ret arrogant at bare sige at de mennesker der var ramt af finasnkrisen var selv ude om det? Havde du så god økonomisk indsigt at du havde forudsagt den eller hvad?
Citat:
At det så er ret mange af DK's befolkning viser jo bare at folk ikke helt har fattet "mit liv, mine regler, mine konsekvenser" princippet fuldt ud. De har selv sat dem i den her situation ved ikke at tænke fremad nok - så er der nogle andre der ikke er berørt fordi de faktisk har betalt for deres ting og så er der en tredje gruppe - en gruppe proletarer som, uanset hvordan økonomien ser ud, klarer sig igennem. Måske er der nogle derude der har lidt størrer drømme end de har motivation.
Igen for du det til at lyde som om det kun er de folk der har lånt penge der er berørt?
Du mener altså ikke at denne krise er alvorlig nok til at blive taget seriøst fordi at folk var selv ude om den?
Proletarene klare sig? HVAD FANDEN SNAKKER DU OM? det er dem der bliver fyret for helvede.
Citat:
Alle ved sgu da at når der har været et sygt økonomisk opsving så følges det opad en stilstand, den går så altid ud over gennemsnitsborgeren åbenbart - det er skammeligt - men måske gennemsnitsborgeren skulle overveje ikke at tage flere trin på trappen ad gangen end denne har ben til - fordi alle kan komme til tops i det her samfund og overleve en krise -
Vidste du at der ville komme en finanskrise? Vidste arbejderen uden nogen uddanelse i økonomi det?, nej. Hvem vidste det entelig? ja de folk der sad i bankerne og i toppen af diverese regeringer med fingeren på pulsen, de har bare røv kneppet os alle sammen i røven og det er forkert, derfor skal vi sq da netop kæmpe for at de tager os seriøst og vi for stoppet det her galskab! En kamp jeg synes giver mening at kæmpe er kampen mod et ubæredygtigt politisk system som blandt andet Obama er en del af.
Citat:
eakræver bare man ikke tager skridtene deropad for hurtigt men tager det roligt og følger livets flow - tager sine overvejelser og tænker sig om en ekstra gang før man anskaffer sig noget, fordi hvorfor eje noget man egentligt aldrig bruger, eller egentligt ikke har brug for? Hvorfor arbejde ekstra for flere penge? For at hæve sit forbrug? For at købe ting der kan spare en for "spild"tid i ens fritid - sådan man har mere tid til sig selv som man alligevel bruger på at arbejde for at tjene flere penge, for at bruge penge på nye ting - cyklus for satan da.... hvis man ikke lige tager en slapper og nyder det man har - så ender man uden noget som helst. Trust me, been there done that.
Kan høre du har fundet nøglen til at undgå en finanskrise her

hvis vi alle bare lod være med at bruge vores penge på lort og knokle røven ud af bukserne for at få penge til mere lort?
Fint men hvad fanden har det med at gøre om vi skal kæmpe for noget/prøve at ændre noget?
Synes lige som dig at det er problem at folk bruger deres penge på materielle ligegyldigt lort for at føle sig glade, hvorfor så ikke kæmpe for at folk indser at det er forkert så vi kan undgå en fremtide krise?