Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 13:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Child of Aum skrev:

Ham der westergaard der, hvis nu han havde overvejet inden han tegnede at nogle nok vil blive pissesure (hvilket er ret let at regne ud nogen ville) så i mine øjne, så har han selv sadlet op til den ridetur han har fået.

Hermed ikke ment at jeg sympatisere med folk som vil slå andre ihjel, men det betyder heller ikke at jeg sympatisere med idioter som ikke forstår ytringsfrihed under ansvar......

Well, det du siger er at man skal respektere andre menneskers følelser når man ytrer sig. Men jeg vil nu fastholde, at retten til at nedgøre, håne og dissekere holdninger man er uenig i er en vigtig del af ytringsfriheden. Tænk på hvor mange religiøse følelser folk som f.eks. Richard Dawkins har stødt fordi han har holdt fast i videnskaben. Hvis nogle udstedte en fatwa mod ham, så var han også bare selv ude om det og var en idiot som ikke brugte ytringsfrihden under ansvar.
Det ville være en fattig verden hvor man skulle respektere hver eneste ideologiske eller religiøse idiots følelser. Vi ville stadigvæk leve i middelalderen, hvis vi kun "ytrede os under ansvar" som du ser ud til at mene at vi bør. Husk at videnskabsfolk og kunstnere igennem tiden er blevet forfulgt fordi nogle fandt deres meninger stødende. Fordi de gjorde det kan vi ytre os frit om mange ting i dag, som folk ikke kunne før. Den holdning som du og i øvrigt mange på den yderste venstrefløj også lægger for dagen er i gang med opløse de grundlæggende frihedsrettigheder.
Mærkeligt, at den slags kommer fra dig, der jo ellers nok er mand for et stødende synspunkt af og til :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Dank: hvis jeg støder nogen og de vil slå mig for det eller gøre andet, kan de jo bare komme, jeg mener nok jeg har lagt adresse og alt muligt på nettet - jeg er ikke bange for nogen, eller på nogen bange for at stå ved min mening, hvor stødende den end er - det ikke realistisk at provokere 1 milliard+ mennesker og så tror at ikke bare 1 af dem får lysten til at slå en ihjel.....

Dank: Du gemmer dig bag det som resten af dem som holder KW gemmer sig bag - gemmer sig bag den undskyldning der hedder ytringsfrihed som den type folk benytter sig af hver gang de lukker lort ud de ikke kan håndtere bagefter.

PLUR nothing personal

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Child of Aumn... uanset om han har hånet, provokeret eller lign. en milliard mennesker, er det fuldstændig ligegyldigt hvor realistisk det er at én af dem vil forsøge at slå ham ihjel. Blot fordi at man kan forvente at en person vil lave mordforsøg, betyder det ikke at han har ret til dette. Du adresserer noget helt andet en det centrale spørgsmål og styrer problemstillingen i en helt anden retning. Det handler IKKE om hvorvidt man kan håndtere konsekvenserne, men at hvad der bør være konsekvenserne for handlingen, er fuldstændig ude af proportioner. Hvis jeg kalder Hitler for et fucking ignorant svin, eller Barrack Obama for en laverestående neger, bør jeg kunne gøre dette, uden at skulle dø for det. Ytringsfriheden står højere end den samlede verdens følelser, for ikke blot at sige en fraktion af ekstremister, om de så er tyske nynazister, afro-amerikanske racister eller fanatiske muslimer. Så hvis Kurt Vestergaard har lyst til at tegne Muhammed, go for it. Eller mener du, helt seriøst, at hvis din post provokerede mig så meget, at besluttede mig for at slå dig ihjel, derpå udførte dette, så måtte de der ikke mente dette var rigtig, var tage en tudekiks, for de kunne bare ikke acceptere konsekvenserne... too bad.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]