Child of Aum skrev:
Ham der westergaard der, hvis nu han havde overvejet inden han tegnede at nogle nok vil blive pissesure (hvilket er ret let at regne ud nogen ville) så i mine øjne, så har han selv sadlet op til den ridetur han har fået.
Hermed ikke ment at jeg sympatisere med folk som vil slå andre ihjel, men det betyder heller ikke at jeg sympatisere med idioter som ikke forstår ytringsfrihed under ansvar......
Well, det du siger er at man skal respektere andre menneskers følelser når man ytrer sig. Men jeg vil nu fastholde, at retten til at nedgøre, håne og dissekere holdninger man er uenig i er en vigtig del af ytringsfriheden. Tænk på hvor mange religiøse følelser folk som f.eks. Richard Dawkins har stødt fordi han har holdt fast i videnskaben. Hvis nogle udstedte en fatwa mod ham, så var han også bare selv ude om det og var en idiot som ikke brugte ytringsfrihden under ansvar.
Det ville være en fattig verden hvor man skulle respektere hver eneste ideologiske eller religiøse idiots følelser. Vi ville stadigvæk leve i middelalderen, hvis vi kun "ytrede os under ansvar" som du ser ud til at mene at vi bør. Husk at videnskabsfolk og kunstnere igennem tiden er blevet forfulgt fordi nogle fandt deres meninger stødende. Fordi de gjorde det kan vi ytre os frit om mange ting i dag, som folk ikke kunne før. Den holdning som du og i øvrigt mange på den yderste venstrefløj også lægger for dagen er i gang med opløse de grundlæggende frihedsrettigheder.
Mærkeligt, at den slags kommer fra dig, der jo ellers nok er mand for et stødende synspunkt af og til