Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
demokrati er en menneskeret? Hvor kommer den ret fra?

Psychedelia Gay Overlord

Ja, jeg er imod demokrati.
I hvert fald når demokrati er at andre skal bestemme hvad nogen skal gøre, når det ikke rager dem.

Jeg er for individuel selvbestemmelse. Ikke flertalsdiktatur.

I øvrigt er du jo nærmest en fascist. Er du klar over det? Det bliver mere og mere tydeligt.

Psychedelia Gay Overlord

Læs en god artikel om krigen her.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Ja, jeg er imod demokrati.
I hvert fald når demokrati er at andre skal bestemme hvad nogen skal gøre, når det ikke rager dem.

Jeg er for individuel selvbestemmelse. Ikke flertalsdiktatur.

I øvrigt er du jo nærmest en fascist. Er du klar over det? Det bliver mere og mere tydeligt.
<HR></BLOCKQUOTE>

Prøv at hør

Du vil have afskaffet staten, men du vil ikke have demokrati - konsekvens anarki hvor gadens lov regerer - diktatur - krig - etc.

Hvad der sker rundt omkring i verden det er også et personligt anliggende med mig, hvis love som er almindeligt menneskelige bliver brudt så er det et personligt anliggende for mig, hvis du gerne vil have staten opløst som jeg efterhånden har fået den opfattelse af at du vil, så er man også nød til at udvide sit ansvars område til at omfatte verden i global omfang hvis man ellers ønsker sin ideologi aktiv på internationalt plan, hvilket også er en nødvendighed for at idéen kan overleve, men under alle omstændigheder så er det netop den nationale egoisme som er skyld i så meget ondt i verden, fordi vi ikke tør være os modne til at påtage os ansvar og bekymring for hvad der sker andre steder i verden, men blot passivt erkender sin politiske magtesløshed, men en sådan holdning er netop skyld i at folkets vilje bliver mindre og mindre betydende i globale sammenhænge, hvis man ikke vil tage sit medansvar så kan man heller ikke få sin medbestemmelse og her snakker jeg på internationalt plan, for der er én ting du har ret i, nationer, lande, racer etc. har ikke nogen betydning i relation til den sammenknytning af hele menneskeheden som helhed som netop er det som er fremtiden ud af de kriser som eksisterer de enkelte nationer og lande imellem

Psychedelia Gay Overlord

Det dér forstod jeg faktisk ikke rigtigt.

Prøv at formulér dig så man kan forstå det.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Det dér forstod jeg faktisk ikke rigtigt.

Prøv at formulér dig så man kan forstå det.
<HR></BLOCKQUOTE>

Individet er ikke vigtigt i sig selv, individet er vigtigt i relation til andre individer, derfor er et nødvendigt at have fællesbestemmelser eftersom vi jo ikke er alene i verden og faktisk er afhængige af hinanden ligesom et ur ikke kan gå hvis det mangler en af sine vitale dele således ville én enkelt individ ikke eksisterer uden de andre udfra den betragtning at de er ligemeget værd men ikke som enkelt individer, men udfra en fælles gruppe en fælles menneskehed og det er der hvores ansvars område bør udvide sig til at omfatte, sætter man sig imod det, så er man blot en kæp i hjulet.

Psychedelia Gay Overlord

Tak. Du ER fascist.
Det er jo lige præcis det Mussolini sagde, i det citat jeg gav dig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]