<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg: Ja, jeg er imod demokrati. I hvert fald når demokrati er at andre skal bestemme hvad nogen skal gøre, når det ikke rager dem.
Jeg er for individuel selvbestemmelse. Ikke flertalsdiktatur.
I øvrigt er du jo nærmest en fascist. Er du klar over det? Det bliver mere og mere tydeligt.<HR></BLOCKQUOTE>
Prøv at hør
Du vil have afskaffet staten, men du vil ikke have demokrati - konsekvens anarki hvor gadens lov regerer - diktatur - krig - etc.
Hvad der sker rundt omkring i verden det er også et personligt anliggende med mig, hvis love som er almindeligt menneskelige bliver brudt så er det et personligt anliggende for mig, hvis du gerne vil have staten opløst som jeg efterhånden har fået den opfattelse af at du vil, så er man også nød til at udvide sit ansvars område til at omfatte verden i global omfang hvis man ellers ønsker sin ideologi aktiv på internationalt plan, hvilket også er en nødvendighed for at idéen kan overleve, men under alle omstændigheder så er det netop den nationale egoisme som er skyld i så meget ondt i verden, fordi vi ikke tør være os modne til at påtage os ansvar og bekymring for hvad der sker andre steder i verden, men blot passivt erkender sin politiske magtesløshed, men en sådan holdning er netop skyld i at folkets vilje bliver mindre og mindre betydende i globale sammenhænge, hvis man ikke vil tage sit medansvar så kan man heller ikke få sin medbestemmelse og her snakker jeg på internationalt plan, for der er én ting du har ret i, nationer, lande, racer etc. har ikke nogen betydning i relation til den sammenknytning af hele menneskeheden som helhed som netop er det som er fremtiden ud af de kriser som eksisterer de enkelte nationer og lande imellem
|