Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 13:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
dankdawg > jeg vil nu ikke mene at læger, lærere og pædagoger er unødvendige. At de så muligvis burde arbejde for den privatesektor er en anden snak, men at kalde dem unødvendige virker direkte tåbeligt.

-Psyko

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Hvor har jeg kaldt dem unødvendige?

In our memories

dankdawg > My bad, jeg må hellere løse dine indlæg lidt bedre igennem, ellers er det bare ris til egen røv.

-Psyko

Psychedelia Gay Overlord

ja, ikke? du skylder en sutter, så er dte glemt.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Ja, jeg vil bare sige tak for en superdemonstration, med nogle gode talere og et (til trods for vejret) ganske rimeligt fremmøde.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
ja, ikke? du skylder en sutter, så er dte glemt.<HR></BLOCKQUOTE>

LOL!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] du kan ikke glemme det, men du skal ligefrem ha en SUTTER før du glemmer det..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har brugt min halve fridag på at svine alle de kommu-svin jeg kender...

Ali > Hvis du synes at din økonomi er stram fordi du kun har 2000 kr at leve for om måneden, så kan jeg trøste dig med at jeg kender folk der går på uni og har under 1000 kr om måneden efter at deres udgifter er betalt. Hvis du virkelig mangler penge så må du få dig et job, det kan altså godt kombineres med gymnasiet.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

hehe, du får det til at lyde som om at det eneste jeg laver er Sove -> stå op -> gym -> komme hjem -> lave lektier -> spise -> gå i seng...

Jeg har nogle fritidsinteresser som jeg dyrker ved siden af, og dem er jeg nødt til at droppe.

Nu klager jeg ikke ligefrem over at jeg har en stram økonomi... jeg har levet sådan i snart et år nu, og i bund og grund er jeg rimelig tilfreds. Men jeg pointerer bare, at hvis regeringen afskaffer SU, så vil jeg ikke være specielt tilfreds (jeg ved hvad du vil svare, dankdawg [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] )

Psychedelia Gay Overlord

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>
Jeg har nogle fritidsinteresser som jeg dyrker ved siden af, og dem er jeg nødt til at droppe. <HR></BLOCKQUOTE>

Ja, tænk hvis du skulle ofret for at få en uddannelse....det dér er altså et luksus-problem Ali.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Ja, tænk hvis du skulle ofret for at få en uddannelse....det dér er altså et luksus-problem Ali.<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg betaler ikke for de fritidsinteresser, så der vil jeg gerne udnytte at jeg stadig har dem. Hvis jeg skulle betale for dem, så havde vi straks et andet problem.

Og jeg ved godt at det er et luksusproblem, og som jeg sagde tidligere: Jeg beklager mig ikke over min økonomi, bare fordi jeg siger at det er hårdt. Det jeg klager over er, at hvis SU bliver afskaffet, SÅ vil det blive et problem. Og hvis SU bliver afskaffet, så er det netop IKKE et luksus-problem... men jeg vil give dig ret i at det er et luksus-problem, hvis jeg beklagede mig over forholdene nu (hvilket jeg altså ikke gør).

Derudover beklager jeg mig også over de ekstra udgifter (vi skal i forvejen af med 2500 kr), men ét eller andet sted synes jeg det er lidt fair at betale 500 kr ekstra for kopiafgift, bare det ikke bliver forbundet med de andre 2500 kr. Men det jeg frygter er, at SU'en bliver afskaffet... og det vil jeg aldeles ikke gå hen og kalde for at luksusproblem, men det stik modsatte.

/Edit: Jeg vil også lige sige at det med fritidsinteresserne har jeg dyrket i snart 5 år. Der er INGEN der kan sidde stille på sin flade røv og lave lektier, spise, sove, stå op, gå i skole og så forfra igen... en hel uge, flere uger i træk. Folk har brug for at bevæge sig, og derfor synes jeg slet ikke at det her skal blandes sammen med problemet.

Hvis jeg er nødt til at droppe interesserne for at finde et arbejde og overleve, og for at få mig en uddannelse ved siden af, så FUCK det... Jeg gør det for at komme videre, jeg gør det for ikke at blive en af de sociale tabere som regeringen har problemer med, og jeg gør det for at ha noget at give mig til.

For at gøre det lettere kan jeg som sagt komme i lære, få lidt penge via bistand og tage stoffer som en sindsyg ved siden af, uden at jeg skal anstrenge mig HALVT så meget som nu. Kan du se hvor let det er at komme udenom det hele? Hvis de afskaffer SU, så kan jeg hente pengene et andet sted, og samtidig lave noget der er 1000 gange mindre fornuftigt - det er dér det går galt for regeringen... der er så mange huller.

Det kan ikke passe at jeg er den ENESTE der kan se problematikken i det her...

[ 10 September 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

In our memories

dankdawg > Selvfølgelig er det et luksusproblem, når man beklager sig over at man ikke kan gå til sport længere, men prøv nu lige at se det hele fra en lidt anden synsvinkel. Jeg er godt klar over at du mener skat er tyveri (hvilket det jo egentlig også er), men jeg tror ikke umiddelbart Venstre har i sinde at afskaffe velfærdssamfundet komplet (ihvertfald ikke foreløbig). Derfor kan man jo godt være imod at de skærer ned på uddannelse, imens de bruger penge på at sende danske soldater til Irak. Det burde du også kunne se.
Så selvom du grundlæggende synes at alle skatter og afgifter skal afskaffes, så kan du vel godt gå ind for at når der skal skæres et sted, så behøver det ikke være i uddannelsessektoren? Håber du lige fik fat i min pointe.

Mvh. Psyko

Ps. Jeg har ikke lyst til at få strækmærker om mundvigene igen! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

@aliaarhus; Jeg har siddet og læse din reply's, du er famne forkælet af staten!

Du får det til at lyde som en pligt at staten skal sørge for at du kan overskue en hverdag med masser af privat hobbyer, gratis uddannelse + kost og logi. Du får 4000KR i overenskomst hver måned + gratis uddannelse. Og så BROKKER du dig?

Og at du altså ikke kan klare et arbejde ved siden af gym., kan du ikke se problemet? Det kan 1000'vis af andre unge sgu'da!

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Jeg har en meget stræng økonomi, og jeg har ca 2000 kr til mig selv efter jeg har betalt regninger (til mad, tøj, skolebøger, lommeregnere, ordbøger og alt muligt andet crap). Det er altså ikke helt fair.

Du får 2000kr EFTER dine regninger er betalt, ER DET IKKE FAIR? Hvis det ikke fair så let da røven og få et arbejde!

[ 10 September 2003: Besked ændret af: daffy duck ]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af daffy duck:
@aliaarhus; Jeg har siddet og læse din reply's, du er famne forkælet af staten!

Du får det til at lyde som en pligt at staten skal sørge for at du kan overskue en hverdag med masser af privat hobbyer, gratis uddannelse + kost og logi. Du får [b]4000KR
i overenskomst hver måned + gratis uddannelse. Og så BROKKER du dig?

Og at du altså ikke kan klare et arbejde ved siden af gym., kan du ikke se problemet? Det kan 1000'vis af andre unge sgu'da!

Du får 2000kr EFTER dine regninger er betalt, ER DET IKKE FAIR? Hvis det ikke fair så let da røven og få et arbejde!

[ 10 September 2003: Besked ændret af: daffy duck ][/B]<HR></BLOCKQUOTE>

Læs lige videre i de andre indlæg. Tror du ikke det er LIGE lovlig billigt at betale 2000 kr for husleje, el, vand og varme? Du mangler lige at medregne det sidste, og så har man sgu ikke en skid tilbage.

Læs hvad jeg har skrevet istedet for at brokke dig. El, vand, varme og mad er private ting, efter regningerne til huslejen er betalt. Huslejen er FAST, men de andre regninger svinger.

Læs mine indlæg og kald mig forkælet én gang til... Du må for min skyld gerne være i min situation i en måned eller to, og så vil jeg gerne høre hvad du har at sige senere.

/Edit: Og hvis jeg ser helt bort for ovenstående, og samtidig gerne vil ha en ny bluse og måske gå ud og drikke om aftenen et par gange om måneden, så er jeg fandme også gået fallit til sidst. Og ja, jeg har brug for at komme ud og feste af og til... jeg er også en person med behov og følelser, og kan derfor ikke spærres inde 24/7 for at spare.

Og forstå hvad jeg siger:

!!!!!!!jeg klager ___________IKKE_____________ over min økonmi... faktisk har jeg det fint med at det er sådan stramt, det har jeg som sagt kørt på i lidt over et år nu!!!

Jeg klager over at det vil være MEGET problematisk hvis staten afskaffede SU. Jeg har INGEN problemer med min økonomi, og jeg fatter ikke hvorfor jeg skal blive ved med at gentage det. Og hvis du virkelig, som du siger, har læst alle mine replies, så burde du slet ikke komme med sådan en påstand.

Min økonomi er _FIN_, jeg klager _IKKE_, det hele er _OKAY_, jeg bliver _IKKE_ behandlet unfair. Jeg har på INTET tidspunkt beklaget mig over økonomien, udover at sige at det er stramt og kan være problematisk engang imellem, men jeg har IKKE krævet flere penge, vel? Så jeg har IKKE beklaget mig.

Nu burde du og andre VIRKELIG fatte hvad jeg siger...

Min økonomi = okay, ingen debat
SU-afskaffelse = ikke okay, debat ønskes

Got it?

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Kalle Kanin a.k.a. Neglen:
Ah, come on Ali, 2000 er sgu også en slags penge når man er ung. Lommeregner, ordbøger osv. er jo engangsudgifter, ved godt at jeg virkelig er nærig når det kommer til mad, men jeg kan sgu sagtens leve for en plov i måneden, det handler bare om at være ude om sig.<HR></BLOCKQUOTE>

Lad mig se.. jeg får omkring 4000 kr.

- Huslejen
- Varmen
- Vand
- El
- Tøj
- Mad

Derudover kan jeg ikke betale for de ordbøger etc på én gang - så selvom det er engangsbetalinger, så er jeg pludselig nødt til at stramme lidt i de andre ting... F.eks. er jeg nødt til at vente en måned eller to med at købe en bluse der passer til det nye vejr, fordi jeg ikke vil sulte. Samtidig skal jeg holde styr på huslejen og afgifterne heraf. Det bliver lidt problematisk til sidst.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Kalle Kanin a.k.a. Neglen:
Noget jeg egentlig også har undret mig meget over er, at hvor bliver alle pengene egentlig af? Jeg mener, vi spare og skære ned alle steder, lukker div. Råd og uddannelser osv., men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor alle de dejlige penge er?<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg læste i metroXpressen (som jeg skriver i et andet topic), at man fik skåret ekstremt ned i ældrehjælpen. Senere fandt man ud af, at man brugte PRÆCIS samme beløb på at udvikle et meget avanceret krigsfly sammen med USA. Mange af pengene bliver brugt til krige, det er dét der pisser mig af!!

Psychedelia Gay Overlord

Ali, DU mener at staten skal bruge MINE (og andre skatteyderes) penge på dig og ældre i stedet for et krigsfly. Jeg vil heller have at du får dem, klart nok, men jeg vil allerhelst SELv bestemme hvad MINE penge skal bruges på.

Det er MIG der har tjent dem, og du eller andre har sådan set ikke krav ´på dem. Så tag og tør øjnenen, og fat nu at jeg ikke skylder dig en skid. Du snakker om staten dit og staten dat, men det er fandeme MINE penge du snakker om. Og jeg gider ikke at høre på en eller anden der tuder over at han ikke får nok af min løn...

Kan du se hvad jeg mener?

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

dankdawg, det kan jeg godt... tro mig - jeg har også samme holdning. Men siden der bliver trukket af sin løn, så ændrer det helt min holdning. Det burde du også kunne se.

For hvis man ikke skulle betale skat, så havde jeg tjent meget mere ved at arbejde mindre. Så havde jeg pludselig tid til at finde mig et job, hvor jeg ikke skal arbejde mere end 1-2 gange om ugen, og så havde jeg ikke whinet over alt det lort.

Der er mange ting som spiller ind, så at sige at man ligefrem stjæler, er forkert. Man har vel betalt skat før, og når man er veluddannet og tjener masser af penge, så bliver alt lortet tilbagebetalt uden at man bemærker det, og samtidig får staten lidt mere. Kan du se hvorfor jeg synes det er unfair?

Psychedelia Gay Overlord

Citat:
dankdawg, det kan jeg godt... tro mig - jeg har også samme holdning. Men siden der bliver trukket af sin løn, så ændrer det helt min holdning. Det burde du også kunne se.

- undskyld, jeg er ikke med??

Citat:
For hvis man ikke skulle betale skat, så havde jeg tjent meget mere ved at arbejde mindre. Så havde jeg pludselig tid til at finde mig et job, hvor jeg ikke skal arbejde mere end 1-2 gange om ugen, og så havde jeg ikke whinet over alt det lort.

- og priser på varer ville også være billigere uden skat.det er sandt. MEN, så er det skatten du bør whine over, og ikke at du ikke får nok af andre folks penge.

Citat:
Der er mange ting som spiller ind, så at sige at man ligefrem stjæler, er forkert

- DU stjæler ikke. STATEN stjæler, og giver pengene til dig.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Man har vel betalt skat før, og når man er veluddannet og tjener masser af penge, så bliver alt lortet tilbagebetalt uden at man bemærker det, og samtidig får staten lidt mere. Kan du se hvorfor jeg synes det er unfair?
<HR></BLOCKQUOTE>

- Jeg har ikke på noget tidspunkt indgået en aftale med staten, om noget som helst. Derfor er der ikke noget med at betale noget tilbage eller noget i den stil. Skat er tyveri, det er faktum. Om man går ind for tyveri er en anden sag.

Psychedelia Gay Overlord

Psyko -> Det er da bedre at bruge penge på uddannelse end våben, klart. MEN, jeg er for ENHVER nedskæring af offentlige midler. Da det betyder mere frihed i sidste ende.

Ali -> Hvis du ikke beklager dig, kan du så ikke prøve at lade være med at lyde som om du beklager dig?

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@dankdawg: Jeg beklager mig over afskaffelsen af SU. Her skal det lyde som om at jeg beklager mig.

Det er bare min holdning til det her.

In our memories

Psyko -> Det er da bedre at bruge penge på uddannelse end våben, klart. MEN, jeg er for ENHVER nedskæring af offentlige midler. Da det betyder mere frihed i sidste ende.

Ali -> Hvis du ikke beklager dig, kan du så ikke prøve at lade være med at lyde som om du beklager dig?
<HR></BLOCKQUOTE>

- Det ved jeg godt dankdawg, men er vel godt klar over at Venstre sikkert i sidste ende stadig vil opkræve nok skattekroner til at sende vores fiskerjoller til golfen. Så hvorfor ikke gå ind for at de i det mindste brugte de penge ordentligt?

mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]