Prometheus skrev:
Det er en ret sjov stemmefordeling, jeg tror ikke det har været helt så polariseret de tidligere år hvor der har været "meningsmåling" på Psychedelia.
Jeg undrer mig stadigvæk over at så mange vil stemme LA, når vi ved at stemmerne går direkte til at holde VKO ved magten. Synes I at politiken i landet har kørt så glimrende de sidste par valgperioder at vi skal have en portion mere af det samme? Som det er nu, står LA til 8-9 mandater, og vil næppe få voldsomt megen indflydelse på en kommende blå regering. Til gengæld vil det hjælpe til at DF mere eller mindre bevarer sin nuværende position. LA har bestemt nogen gode sager hist og her, bl.a. en mere liberal narkopolitik, men jeg tror ikke en døjt på at de kan få gennemført noget revolutionerende på den front gennem en VKO-regering. Jeg køber den ikke selv, men vil gerne høre nogen flere argumenter for hvorfor man skulle stemme LA i det nuværende politiske landskab, og hvilke ændringer I tror det ville medføre i den blå bloks politik på både kortere og længere sigt.
Jeg synes du anskuer det fra den forkerte vinkel. VKO har været en skamplet de sidste 10 år, de har præsteret at hæve skatter og afgifter og sløset pengene væk i ligegyldigheder.
Jeg støtter absolut ikke VKO, for de ligger så langt fra mine holdninger, som man overhovedet kan. I hvert fald i handlingen.
S-SF regeringen vil bare ikke kunne gøre det bedre, tværtimod!
Det handler om pest eller kolera, og hvis LA får nok stemmer, bliver det til kolera med sukker på. Det er trods alt bedre end en pest med lort på.
Jeg stemmer LA, fordi jeg ser det som det eneste reelle alternativ, hvis regeringen skal trækkes i den rigtige retning.
Jeg synes det er underligt at argumentere for at man ikke skal stemme på LA fordi de alligevel ikke får nok mandater?
Det vil jo alt andet lige gavne og hvis der var nok der gjorde det, ville det også have betydning.
Har du set Anders Samuelsen debattere med andre politikere?
Jeg synes det er ekstremt tydeligt, at Anders Samuelsen og Johanne Smidt holder sig til emnet, uden at snakke uden om og komme med personfnidder.
De har en reel politik de gerne vil frem med. De andre kandidater holder lidt igen og kommer med tomme hentydninger og modspørgsmål frem for at svare konkret.
Jeg finder Anders Samuelsens argumentation og debat bedst, fordi jeg synes han er en af de få der rent faktisk tager det seriøst.
Resten af kandidaterne kunne lige så godt være statister i et tvshow på tv2 frem for politik.
Hvordan forholder du dig til de kilder de anvender, for at opnå det bedste politiske valg?
Her tænker jeg på de forkellige kommisioner der har udarbejdet rapporter. Det er altså mennesker der er ansat af regeringen for at få afklaret hvordan tingene skal køres.
Problemet er bare at man aldrig hører noget fra de kommisioner igen, fordi VKO har ikke været tilfredse med svaret. De har i hvert fald ignoreret det, for at appellere til de røde samt ældre vælgere.
Hvordan forholder du dig til DREAM-analysen?
"LA har bestemt nogen gode sager hist og her, bl.a. en mere liberal narkopolitik, men jeg tror ikke en døjt på at de kan få gennemført noget revolutionerende på den front gennem en VKO-regering."
Hvem mener du så kan gennemføre noget revolutionerende?
Edit:
Jeg ved godt det er en lang diskution, men du kan jo se hvad du vil.
http://sputnik.tv2.dk/programmer/nyhede ... sen-37113/Hvis du vil

Læg mærke til hvor retoriske journalisterne er, det er som om de på forhånd har stemplet ham som en bad guy.
Edit 2 : Prøv at se fra 10:40 inde, det er en fantastisk pointe han kommer med mht til lærer. Alle der kender en lærer, ved hvor åndssvagt meget tidsspild de har.
Hvem siger ellers noget om det? S-SF? To lærer der skal lave éns lærers arbejde?