Portuz skrev:
var de onde gode nok kan man jo ikke se fra jorden at noget er i galt med flyet.
Nej, god pointe, det er nok også det største problem ved hele denne sag, og ved moderne terrorisme i det hele taget. Man ka' ikke se forskel på siderne.
Det ene øjeblik er en person en vel-lidt pilot-elev på en fly-skole i florida, det næste øjeblik er den samme person en Uhyggelig fly-kaprer ombord på en Boeing757.
Og langt de fleste pilot-elever har jo reelle fredelige hensigter, men lige efter 911, og sikkert også stadig, kigger man hurtigt med skepsis på alle og enhver og spør' om lige dén person måske er den næste med lumske hensigter.
Og et af de alvorlige problemer ved det, er jo at det fører til alle de terror-love der mere eller mindre udpeger os alle som potentielle terrorister, og dermed gør at vi alle mister vores rettigheder og privat-liv.
Så den frihed politiet og efterretnings-væsenet ellers sku' sikre os, ta'r de dybest set fra os. Det er terroristerne's største sejr; Vores samfund's frygt, for HVEM der er de næste terrorister, som gør at vi får alle de love der glider imod at fratage os vores basale rettigheder og indrette samfundet som overvågnings-samfund. Danmark, og vesten, er dermed mere på vej til at blive som et åbent fængsel hvor al færdsel er det offentlige's business. Præcis som det gamle soviet var det.
Det er helt sikkert noget osama glæder sig over, da det er dybt skadeligt for vores samfund. Så på den måde er osama vinderen.
Jugg skrev:
Det hedder NORAD. De gjorde hvad de skulle ved 9/11.
NORAD skyder ikke bare sådan fly ned. Ud af de 129 fly de opsnappede i 2000, skød de 0 ned.
Forløbet er gennemgået i detaljer her:
http://www.historycommons.org/context.j ... isscrambleJeg læste teksten igennem, og mit første indtryk er at det ligner den slags generelle forvirring man ku' forvente i så sammen-presset et forløb. Især når man tænker på at usa på det tidspunkt ikke havde oplevet et sådan angreb før, og levede i en følelse af at være en super-nation hvis eget main-land ikke var direkte i fare for noget SÅ massivt.
Wtc havde ganske vist været bombe-angrebet før, i 93 i parkerings-kælderen, men det er jo mere traditionel terror end at bruge kommercielle fly som selvmords-missiler.
Så jeg tror det er meget sandsynligt at kommando-gange og alle de indøvede regler osv ikke er blevet fulgt til punkt og prikke. Det ville ihvertfald ikke overraske mig, alt taget i betragtning. Og at der ka' være rod i tidspunkter, og hvornår hvem mener hvad skete, og hvilke præcise ordrer der er blevet givet eller ikke givet til diverse piloter, og alt det der, synes jeg ikke virker specielt mystisk.
Jeg faldt dog over en detalje som jeg undrer mig over, nemlig denne quote:
http://www.historycommons.org/context.jsp?item=a852otisscramble skrev:
Upon receiving this authorization from Larry Arnold, NEADS orders the scramble and then calls Canadian Captain Mike Jellinek at NORAD’s operations center in Cheyenne Mountain, Colorado, in order to get NORAD commander in chief approval for it
Hvad laver en canadier i norad? Er det virkelig normal praksis?
I vores SOK feks, har vi nogensinde feks svenskere siddende som aktive militære ledere med kommando over dansk luft-rum?
Jeg ved ikke så meget om norad, eller SOK for den sag's skyld, men Umiddelbart troede jeg det var 'US-personel ONLY'. Ikke at der ikke ka' være gæster fra andre nationer, men aktivt personale med beføjelser troede jeg sku' være nationen's egne landsfolk.
Ikke at det har noget med selve 911 at gøre dog, men jeg synes bare det var en spøjs detalje.
DoYouSpeakWak?? skrev:
Obamas familie forlod amerikansk luftrum i timerne efter angrebet i et civilt fly. på et tidspunkt hvor INGEN andre havde lov til at flyve i hele landet
Ja, den har jeg også hørt. Jeg ved ikke om der er kommet en reel forklaring på hvad der egentlig skete der. Hvad den historie egentlig præcist går ud på.
Alt Ædende Kommunist skrev:
Der må da være flere end to personer til at planlægge et så omfattende snyde nummer, jeg ville gætte på flere hundred personer i mere eller mindrer grad må have været indblandet, hvilket jeg ser som endnu et argument for at teorien er til at lukke op og skide i.
Både og. Jeg ved ikke hvor mange folk osama havde indblandet i planlægningen, hvis vi anta'r det var ham der stod bag, men de formåede jo at holde det hemmeligt tilsyneladende. Hvis en tilsvarende gruppe af amerikanere ville holde en aktion hemmelig, en gruppe med insider-viden, så ville de jo ha' den fordel over osama at de kendte til forholdende og arbejds-gangene i deres eget system. Det ville formentlig være lettere for en insider-gruppe at skjule sig, end for en gruppe outsidere.
Hvis man kender alle hemmelighederne i et system, ka' man jo lettere omgå dem og gemme sig fra dem. Ville jeg da ihvertfald tro.
Femte-kolonne virksomhed tror jeg ikke man sådan bare ka' afskrive. Heller ikke blandt amerikansk sikkerheds-godkendt personel.
Hvor der er vilje er der vej. Det lykkedes jo ihvertfald at gennemføre angrebet, Uanset om det reelt var osama eller ej der planlagde det.