Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 223 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hmm så ville det da være uproffesionelt når det er så en alvorlig sag? det ville forestørre vedkommenes risiko og dum er hjernen bag vel ikk? tror folk har set for mange dårlige film efterhånden til jeg vil sige noget uden at have en chance for at agumentere for min viden, ligesom alle andre i tråden...

8)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Er der nogen som vil forklare mig, hvordan den regering, som af mange bliver kaldt den mest inkompetente i nyere amerikanske historie skulle være i stand til at stable 9/11 på benene uden af der har været så meget som en enkelt person, der er krøbet til korset eller nogen form for information, som er blevet leaket til den officielle presse?

Relativistisk båthorn

Portuz skrev:
var de onde gode nok kan man jo ikke se fra jorden at noget er i galt med flyet.

Nej, god pointe, det er nok også det største problem ved hele denne sag, og ved moderne terrorisme i det hele taget. Man ka' ikke se forskel på siderne.

Det ene øjeblik er en person en vel-lidt pilot-elev på en fly-skole i florida, det næste øjeblik er den samme person en Uhyggelig fly-kaprer ombord på en Boeing757.

Og langt de fleste pilot-elever har jo reelle fredelige hensigter, men lige efter 911, og sikkert også stadig, kigger man hurtigt med skepsis på alle og enhver og spør' om lige dén person måske er den næste med lumske hensigter.

Og et af de alvorlige problemer ved det, er jo at det fører til alle de terror-love der mere eller mindre udpeger os alle som potentielle terrorister, og dermed gør at vi alle mister vores rettigheder og privat-liv.

Så den frihed politiet og efterretnings-væsenet ellers sku' sikre os, ta'r de dybest set fra os. Det er terroristerne's største sejr; Vores samfund's frygt, for HVEM der er de næste terrorister, som gør at vi får alle de love der glider imod at fratage os vores basale rettigheder og indrette samfundet som overvågnings-samfund. Danmark, og vesten, er dermed mere på vej til at blive som et åbent fængsel hvor al færdsel er det offentlige's business. Præcis som det gamle soviet var det.
Det er helt sikkert noget osama glæder sig over, da det er dybt skadeligt for vores samfund. Så på den måde er osama vinderen.

Jugg skrev:
Det hedder NORAD. De gjorde hvad de skulle ved 9/11.
NORAD skyder ikke bare sådan fly ned. Ud af de 129 fly de opsnappede i 2000, skød de 0 ned.

Forløbet er gennemgået i detaljer her:
http://www.historycommons.org/context.j ... isscramble

Jeg læste teksten igennem, og mit første indtryk er at det ligner den slags generelle forvirring man ku' forvente i så sammen-presset et forløb. Især når man tænker på at usa på det tidspunkt ikke havde oplevet et sådan angreb før, og levede i en følelse af at være en super-nation hvis eget main-land ikke var direkte i fare for noget SÅ massivt.

Wtc havde ganske vist været bombe-angrebet før, i 93 i parkerings-kælderen, men det er jo mere traditionel terror end at bruge kommercielle fly som selvmords-missiler.
Så jeg tror det er meget sandsynligt at kommando-gange og alle de indøvede regler osv ikke er blevet fulgt til punkt og prikke. Det ville ihvertfald ikke overraske mig, alt taget i betragtning. Og at der ka' være rod i tidspunkter, og hvornår hvem mener hvad skete, og hvilke præcise ordrer der er blevet givet eller ikke givet til diverse piloter, og alt det der, synes jeg ikke virker specielt mystisk.

Jeg faldt dog over en detalje som jeg undrer mig over, nemlig denne quote:

http://www.historycommons.org/context.jsp?item=a852otisscramble skrev:
Upon receiving this authorization from Larry Arnold, NEADS orders the scramble and then calls Canadian Captain Mike Jellinek at NORAD’s operations center in Cheyenne Mountain, Colorado, in order to get NORAD commander in chief approval for it

Hvad laver en canadier i norad? Er det virkelig normal praksis?

I vores SOK feks, har vi nogensinde feks svenskere siddende som aktive militære ledere med kommando over dansk luft-rum?

Jeg ved ikke så meget om norad, eller SOK for den sag's skyld, men Umiddelbart troede jeg det var 'US-personel ONLY'. Ikke at der ikke ka' være gæster fra andre nationer, men aktivt personale med beføjelser troede jeg sku' være nationen's egne landsfolk.

Ikke at det har noget med selve 911 at gøre dog, men jeg synes bare det var en spøjs detalje.

DoYouSpeakWak?? skrev:
Obamas familie forlod amerikansk luftrum i timerne efter angrebet i et civilt fly. på et tidspunkt hvor INGEN andre havde lov til at flyve i hele landet

Ja, den har jeg også hørt. Jeg ved ikke om der er kommet en reel forklaring på hvad der egentlig skete der. Hvad den historie egentlig præcist går ud på.

Alt Ædende Kommunist skrev:
Der må da være flere end to personer til at planlægge et så omfattende snyde nummer, jeg ville gætte på flere hundred personer i mere eller mindrer grad må have været indblandet, hvilket jeg ser som endnu et argument for at teorien er til at lukke op og skide i.

Både og. Jeg ved ikke hvor mange folk osama havde indblandet i planlægningen, hvis vi anta'r det var ham der stod bag, men de formåede jo at holde det hemmeligt tilsyneladende. Hvis en tilsvarende gruppe af amerikanere ville holde en aktion hemmelig, en gruppe med insider-viden, så ville de jo ha' den fordel over osama at de kendte til forholdende og arbejds-gangene i deres eget system. Det ville formentlig være lettere for en insider-gruppe at skjule sig, end for en gruppe outsidere.

Hvis man kender alle hemmelighederne i et system, ka' man jo lettere omgå dem og gemme sig fra dem. Ville jeg da ihvertfald tro.

Femte-kolonne virksomhed tror jeg ikke man sådan bare ka' afskrive. Heller ikke blandt amerikansk sikkerheds-godkendt personel.
Hvor der er vilje er der vej. Det lykkedes jo ihvertfald at gennemføre angrebet, Uanset om det reelt var osama eller ej der planlagde det.

Junior medlem
Brugeravatar

Steve Peck skrev:
Så vidt jeg husker, styrtede de sammen fordi at branden, som jo stod på i mange mange timer, fik stårkonstruktionen til at blive så varm at den ikke længere kunne holde (varmt stål er jo ikke lige det mest stabile). Fuldstændig at udelukke at de kan styrke sammen, uden hjælp af sprængstoffer er jo latterligt. Og overvej lige hvor højt oppe flyende ramte... Det ville jo aldrig nogensinde få det til at vælte som et træ. Og lad os sige at varmen var grunden til faldet, så er det da meget logisk at når toppen begynder at falde, så bliver resten af bygningen "trykket" ned. Derved den ret "flotte" nedstyrtning. Jeg er ikke arkitekt, eller bygningsnedrivningsekspert, så jeg vil ikke komme med nogen konklusioner, men det er i bestemt heller...

En ting der er værd at bemærke er at de 2 tårne styrtede sammen på omkring 10 sekunder. Hvilket næsten svarer til frit fald. Hvis toppen af bygningen "trykkede" resten af konstruktionen sammen hvor er modstanden så?

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Tralala skrev:

En ting der er værd at bemærke er at de 2 tårne styrtede sammen på omkring 10 sekunder. Hvilket næsten svarer til frit fald. Hvis toppen af bygningen "trykkede" resten af konstruktionen sammen hvor er modstanden så?

Hvorledes har du tilegnet dig denne ekspertise?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Tralala skrev:

Som jeg sagde tidligere, så har jeg på ingen måde forstand på bygningsnedrivning, men jeg kunne da forestille mig at "overdelen" vejer pææææænt meget. Når først metallet er blevet ustabilt og overdelen begynder at falde, så skal der nok mere til at holde det tilbage.. Og du skal også tænke på at lige så snart faldet er påbegyndt, vil det accerelere og på den måde få endnu mere "tryk sammen kraft".

Junior medlem
Brugeravatar

dankdawg skrev:
Tralala skrev:

Jeg er ikke ekspert på området. Men lytter til de eksperter der ved noget om det. De lever af at sprænge bygninger ned og de siger at de var præcis det der skete 11. september. En kontroleret nedrivning.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tralala skrev:
dankdawg skrev:
Tralala skrev:

Jeg er ikke ekspert på området. Men lytter til de eksperter der ved noget om det. De lever af at sprænge bygninger ned og de siger at de var præcis det der skete 11. september. En kontroleret nedrivning.

Findes der så ikke én eneste expert som siger det ikke var en kontrolleret sprængning?

Psychedelia Gay Overlord

Tralala skrev:
dankdawg skrev:
Tralala skrev:

Nå, du udtaler dig ellers med stor sikkerhed, hvilket er ret vildt for sådan en ekstrem påstand. Hvad med de eksperter der er uenige med de eksperter du har læst noget af? HVorfor lytter du ikke til dem?
Kan du ikke komme med links til de eksperter der har overbevist dig om at det var en kontrolleret nedriving. Ikke links til generelle nutcase-conspiracy sider, men links direkte til deres udtalelser, tak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
dankdawg skrev:
Tralala skrev:
dankdawg skrev:
Tralala skrev:

Nå, du udtaler dig ellers med stor sikkerhed, hvilket er ret vildt for sådan en ekstrem påstand. Hvad med de eksperter der er uenige med de eksperter du har læst noget af? HVorfor lytter du ikke til dem?
Kan du ikke komme med links til de eksperter der har overbevist dig om at det var en kontrolleret nedriving. Ikke links til generelle nutcase-conspiracy sider, men links direkte til deres udtalelser, tak.

http://www.youtube.com/watch?v=877gr6xtQIc - Der er ihvertfald én expert, der virker overbevist om at det var en kontrolleret sprængning.

Junior medlem

Geografisk sted: Falster, Nykøbing F.
Portuz skrev:
Tralala skrev:
dankdawg skrev:
Tralala skrev:

Findes der så ikke én eneste expert som siger det ikke var en kontrolleret sprængning?

Jeg har hørt en del experter sige at det ikke var en kontrolleret sprængning, men at det rent faktisk er meget muligt at få to tårne som The Twin Towers til at kollapse, "kun" fordi at den ene flyvinge "ramte" det ene hjørne, flyvingen fik fat i selve midter fundamentet (eller hvad det nu hedder) rev den ene af de fire vigtigenst "stolper" over, derfor faldt etagerne over 'ulykkesetagen' sammen først, og de fik de andre etager til at falde sammen oven i hinanden. Forstil jer at der er fire grande stolper som er sat sammen med skrå stolper så de fire stolper danner en firkant nærmest halvvejs inde i selve tårnet: Mur - Noget/kontor - forkant - Noget/kontor...
Så jo det var en meget kontrolleret handling, men ikke en sprængning, i følge de eksperter jeg hørte udtale sig. Kan desværre hverken komme med navne, datoer eller links som kan bekraftige det jeg lige har fortalt, da jeg hørte det hele i radioen, og kun så en enkelt dokumentar om dette for længe længe siden...

Hvorvidt jeg tror det ene eller det andet er ikke vigtigt, men har i hvert fald hørt eksperter sige at det ikke var en kontrolleret sprængning...

Psychedelia Gay Overlord

Sayeh skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=877gr6xtQIc - Der er ihvertfald én expert, der virker overbevist om at det var en kontrolleret sprængning.

Jeg ved det. Der er også 3 andre jeg kender. Men det er jo ikke særligt mange ud af alle dem der arbejder med sprængstoffer, og jeg har haft svært ved at finde ham udtale sig som ekspert om noget andet, hvilket gør at han ikke er særligt troværdig. Han har et nedrivningsfirma, men hvis ikke han forsker i den slags er han ikke meget bevendt, da det jo trods alt er en meget særlig begivenhed. Derfor er det svagt at pege på ham som "ekspert". Han er en fyr der bruger sprængstoffer til at rive huse ned, men ikke en der nødvendigvis er i stand til at bedømme om huset kan falde sammen på en anden måde. Han er ikke videnskabsmand. Han omtales konsekvent som "ekspert" af folk der er interesserede i at fremme sammensværgelsesteorien. Men jeg ville gerne vide hvad der kvalificerer ham til det. Det burde enhver da lægge mærke til med det samme.

Hvis det var så tydeligt at det var problematisk burde folk jo stå på nakken af hinanden for at afsløre det. Hvorfor sker det ikke?

Psychedelia Gay Overlord

Det skal i øvrigt siges at Jowenko mener at de to tårne styrtede sammen pga. flyene, så dem der tror på ham med bygning 7, bør selvfølgelig også tage hans forklaring for gode varer når det kommer til tårnene.

Junior medlem

Geografisk sted: Falster, Nykøbing F.
Jeg ved det ikke, tror ikke at det er muligt at finde frem til den sande historie om 9/11. Der er så mange forskellige udtagelser, og så mange forskellige teorier..Og de oplysninger vi har fået har oftest været modsigende, eller mangelfuld...Mine tanker kokser sammen hvis jeg bryder mig hoved for meget med det...En ulykkelig hændelse, som kun gerningsmændende kendte til..Eller hvad?

Psychedelia Gay Overlord

Bobbleplast skrev:
Jeg ved det ikke, tror ikke at det er muligt at finde frem til den sande historie om 9/11. Der er så mange forskellige udtagelser, og så mange forskellige teorier..Og de oplysninger vi har fået har oftest været modsigende, eller mangelfuld...Mine tanker kokser sammen hvis jeg bryder mig hoved for meget med det...En ulykkelig hændelse, som kun gerningsmændende kendte til..Eller hvad?

Det kan godt være at det præcise handlingsforløb er svært at overskue, men det betyder ikke at alle de sammensværgelsesteorier der florerer, på nogen måde kvalificerer sig til at blive taget alvorligt. Jeg kan ikke se at det skulle være svært at afvise dem, da der netop ikke er noget der OVERHOVEDET taler for at de har ret. Det er helt normalt, når man skal finde frem til noget viden, at man starter med at udelukke det usandsynlige. Det der tydeligvis ikke har noget på sig. Når man så har udelukket alle konspirationsidioterne, så kan man se mere seriøst på sagen og finde ud af hvad det er man ikke ved, og måske hvad det skyldes.

Junior medlem
Brugeravatar

dankdawg skrev:
Bobbleplast skrev:

Det kan godt være at det præcise handlingsforløb er svært at overskue, men det betyder ikke at alle de sammensværgelsesteorier der florerer, på nogen måde kvalificerer sig til at blive taget alvorligt. Jeg kan ikke se at det skulle være svært at afvise dem, da der netop ikke er noget der OVERHOVEDET taler for at de har ret. Det er helt normalt, når man skal finde frem til noget viden, at man starter med at udelukke det usandsynlige. Det der tydeligvis ikke har noget på sig. Når man så har udelukket alle konspirationsidioterne, så kan man se mere seriøst på sagen og finde ud af hvad det er man ikke ved, og måske hvad det skyldes.

Du gør dig selv til grin med den udtalese. Utrolig dum kommentar.

Psychedelia Gay Overlord

Tralala skrev:

Du gør dig selv til grin med den udtalese. Utrolig dum kommentar.

Forklar hvorfor, tak. Alle mulige handlingsforløb er ikke lige sandsynlige, min ven.

Psychedelia Gay Overlord

Denne blog post er relevant i denne sammenhæng:

http://www.mutantfrog.com/2009/01/24/once-again-9-11-was-not-a-government-conspiracy/

Citat:
I am cross-posting an e-mail I wrote to a friend who I discovered actually believe in the so-called “9-11 Truth” conspiracy:

I just wanted to make my case for why the 9-11 attacks were most certainly not a government conspiracy. There are lots of crimes that the Bush goons are responsible for, but a massive domestic terrorist attack isn’t one of them.

The arguments for a 9-11 conspiracy usually hang on two big logical fallacies (1) red herrings that prove nothing (dozens of Saudis including bin Laden relatives left the country after 9-11 without being questioned, so the Bushes must be behind it!); and (2) Offering up massive amounts of dubious evidence that proves nothing but is too voluminous to realistically respond to (to illustrate this, just look at the pro-conspiracy Loose Change documentary and then the lengthy sites like this one set up just to debunk stuff like that!).

There is a lot of good, concise writing on this that should set your fears of a government cover-up at ease.

The best I have read so far is this, showing how difficult such a plot would be to keep secret. There are so many interested parties, from fire fighters to the relatives of foreign businesspeople who became victims, who want to know what happened to their loved ones, from a number of different countries, and very few of whom have any reason to accept an alternate version of events. Not only that, if Bush’s political enemies had any credible evidence showing he is really such a despicable monster they’d be using it.

Of course you should also read through the 9-11 Commission Report (PDF). It is on the long side but is actually a very engaging read.

If you are going to take a class on government and politics, it is important to not be distracted by an inaccurate version of events. Conspiracy theories can be very compelling, but much like the stories of alien abduction and alternative therapies they shouldn’t really be taken seriously.

More generally, I would recommend taking a look at the site skeptoid.com, especially his pieces on critical thinking and logical fallacies (parts 1 and 2). I think you’ll find that seeing where conspiracy theorists go wrong is much more rewarding than subscribing to those theories yourself.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Dankdawg:
din post beviser jo ligeså lidt som den anden side af sagen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Att Dank: http://www.ae911truth.org/

Architects and engineers for 9/11 truth har ca. 500 arkitekt og ingenøruddannede tilhængere, deres personlige profiler er tilgængelige. Siden er spækket med tekniske detaljer om div. hændelsesforløb, jeg syntes det er et godt bud på en professionel og upartisk vurdering af den officielle rapport. Deres mål er at udforme en rapport der viser det som alle ved, nemlig at bygningerne var spækket med sprængstoffer.

Sign the petition: http://www.ae911truth.org/signpetition.php

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 223 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]