KingOfBongbong skrev:
JEL: så du mener ikke at du ved høj fart kan gøre skade på andre med din flyvende krop? Er det en fair chance overfor den uvidene cykelist at kunne recikere at få en i hovedet når det kan undgås?
Men man risikerer jo slet ikke at få flyvende bilister i hovedet som cyklist Uanset om selen er på eller ej.
Hastigheden i by-trafikken er ikke høj nok til at skabe den fornødne kinetiske energi det kræves for at omdanne en menneske-krop til et cyklist-dræbende missil.
Den video jeg linkede til i sidste indlæg viser dette tydeligt.
Ska' man argumentere for et lov-indgreb der begrænser din personlige frihed, så ska' argumentet altså bunde i noget fysisk muligt, og det er ikke fysisk muligt for en cyklist at komme i forøget livs-fare hvis man fjerner loven om at bilister skal køre med sele.
Ka' du overhovedet nævne mig et eneste eksempel hvor en cyklist er blevet dræbt af en flyvende bilist?
KingOfBongbong skrev:
Vi behøver ikke at fordumme folk til et grotesk niveu? Nej vi har brug for at gøre dem klogere og man opforderer ikke lige frem til at handle klogt ved at sige at du selv styrer om du tager sikkerhedssele på for du er ening med mig i at det er klogt at køre med sele?
Hvor ser du en opfordring til dumhed i, at man la'r folk bestemme over deres eget liv?
Hvorfor er det en opfordring til dumhed, at man ikke tvinger dem?
Hvad med at tvinge bilister til at køre med styrt-hjelm egentlig? Det ville jo også ku' redde menneske-liv.
Og hvad med brand-sikret dragt? Hvorfor tvinger vi dem ikke også til at køre med den slags. Det ka' jo også redde deres liv.
Hvorfor må de selv bestemme om de vil køre med den slags, når de ikke selv må vælge omkring selen?
Faktisk kender jeg et eksempel hvor en taxa-chauffør reddede sit liv fordi han netop IKKE kørte med sele på. Det var en vinter og han skred ud med sin bil og ramte ind i en parkeret last-bil anhænger. Fordi han ikke havde sele på ku' han kaste sig fladt ned på passager-sædet da anhængeren skrabede ind i taget. Havde han haft sele på ville han ha' siddet fast og fået hovedet klippet af.
Så man ka' altså også redde liv ved ikke at bruge sele. Intet er sort-hvidt, som du selv si'r.
Jeg foretrækker selv at køre med sele, men det er ikke nok til at tvinge andre til også at gøre det. Man må vælge selv, da det er ens eget liv der er på spil.
Sayeh skrev:
Hvad er det største problem? Folk der bliver påkørt af bilister, eller folk der bliver ramt af flyvende bilister.
Glimrende pointe.
Istedet for at bruge politi-resourcer på at kontrollere om folk bruger sele eller ej, så burde man starte der hvor Uskyldige liv faktisk KAN reddes i trafikken.