Jeg er rasende og forarget over Simon Emil Ammitzbøl's medvirken i jersild live, hvor han benægter en komplet legalisering af alt, åbenbart blot cannabis. Udtalelsen støttes op af Niels Westy, hvilken nu har mistet al min respekt.
Det bliver forklaret med at "sådan er politik". Det er lige det jeg er modstander af, så det pisser mig vildt af!
Specielt når Niels Westy er en så god fortaler for legalisering, det er mig ubegribeligt hvorfor de pludselig bliver populistiske.

Når det så er sagt, er det stadig LA der har den bedste økonomiske plan for fremtiden, og eftersom vi skal bruge penge i fremtiden må vi hellere finde en ordenlig og stabil indkomst.
Selvom der er åbenlyse økonomiske fordele ved en fuld legalisering, så tror jeg det er et ynkeligt forsøg på ikke at forarge nogen.
Det er jo kendt at holdningen varierer fra kandidat til kandidat. Fælles er de dog om en legalisering af cannabis.
Jeg er dog overbevist om at vi sagtens kan forvente at LA er det første parti der vil overveje generel legalisering af narkotika på baggrund af rapporter fra eksperter på de respektive områder.
Jeg forventer og tror at LA vil anskue den politiske indflydelse fra en anden vinkel. Istedet for regeringen i dag sidder og laver den ene kommision efter den anden og spilder ufattelige summer penge på det, sagtens ville kunne opnå viden uden kommisionen. Der var og er udgivet MANGE artikler og man kan søge inspiration i andre landes økonomiske og sociale politik. I dag er politikeren totalt begravet i deres egen røv, godt i gang med at tjene kassen så pensionen er sikret.
Politikere skal være folkevalgte der agerer som bindeled mellem videnskabelig politik, herunder bl.a. økonomisk og social politik, og fungere som repræsentanter for befolkningen og ikke autoriteter. De er blot valgt til at være talerør for befolkningen om det rette valg.
Det burde ikke være vælgerne der skulle indordne sig efter partier, det er en helt forkert tankegang. Partierne og i særdeleshed kandidaterne skal i høj grad indordne sig efter hvad befolkningen mener. Politikere burde være sagsneutrale i alle emner og forholde sig så objektivt til borgernes ønsker.
Man kan opnå viden om hvilke valg der er relevante og hvilke der er bedst ved at lave en simpel google søgning.
Enhver kan finde en pålidelig kilde på alt det diverse kommisioner er blevet sat til, og betalt for, at komme frem til.
Jeg har min tvivl om hvorvidt en S-SF vil gøre brug af dette, eller om de vil fortsætte med at nedsætte kommisioner og lovændringer, forbud og så videre, for at "investere sikre penge".
Jeg tror LA er det parti i folketinget der virker som det parti der tager eksperter og folk med direkte praktisk erfaring som en vigtig faktakilde.
Jeg tror de vil have større tendens, eller ville være mindre afvisende om du vil hvis du ser det fra en pessimistisk side, over for videnskabelige undersøgelser til at inddrage det i politik - Politik der handler om det rigtige Danmark. Som ved hvad det vil sige at arbejde.
Ander Samuelsen har jo arbejdet meget med døv-blinde/stumme børn på en institution i flere år. Han har arbejdet som sundhedsmedhjælper og haft andre sociale arbejdsstilinger.
Thyra Frank har været leder af det yderst successfulde plejehjem "Lotte", det tror jeg ingen vil benægte?
Når jeg ser hende, ser jeg ikke en wannabe kendt, der kun bruges til at skaffe opmærksomhed.
Jeg ser hende som en faglig og praktisk stærk kvinde, der ved hvad hun taler om. Hun arbejder med det, og har vist at hun kan skabe et bedre alternativ til diverse andre plejehjem.
Hvornår har i sidst set et plejehjem? Jeg synes plejehjem er noget af det mest deprimerende i verden, folk sidder bare og venter på at dø.
Sådan er det ikke på "Lotte".
Jeg ønsker flere "Lotte'r" frem for realitetens plejehjem med stress, tidsbegrænsninger og begrænsninger i forhold til social eller alternativ aktivitet, der skal dokumenteres.
Villum Christensen er tidligere direktør for Syddansk Universitet - Campus Slagelse
Mette Bock er forhenværende direktør for Muskelsvindsfonden.
Vi har altså med kandidater der har PRAKTISK ERFARING med de respektive områder. De har LANGT bedre forudsætning for at udtale sig om tingene frem for de andre partier. Det er begrænset hvor meget praktisk erfaring man møder der.
Bevares Pia har jo været SOSU.
Thyra Frank har tydeligvis en bedre metode at styre plejehjem på, end staten på nuværende tidspunkt, det tror jeg ingen kan eller vil benægte.
Jeg har valgt at trække min personlige stemme tilbage fra Niels Westy, da jeg simpelthen ikke kan støtte ham personligt. Min stemme går i stedet for til LA som parti.