Buttkraken skrev:
spaffeh skrev:
Jeg er slet ikke fan af rep/like system. Kan godt uddybe hvorfor, men tvivler på det ville være bedre end nuværende. Og fuck at tilfredsstille nogle mennesker (det er det, de unge vil ha - fuck de unge).
Uddyb tak

Der er nogle forskellige ting ved det, og det er kun mine fordomme/erfaringer der er i spil.
1) Hvad er fordelen ved at like posts? Jeg kan forstå, hvis det er fordi at posten så kommer først i forhold til givent topic, men der kan man lige så godt have en sticky eller en bot der hyperlinker til det relevante. Ellers er min erfaring her på psy at det første svar oftest er rigtig fint og fyldestgørende. Og i stedet for at like som faktisk absolut intet gør (man kan jo ikke engang være sikker på, at liket er givet med vilje), er det imo federe at skrive "hey, mega fed post, tak for det. Har lige nogle spørgsmål, eller noget jeg vil tilføje" etc. - vidensdeling går begge veje og jo mere man kan spørge, jo mere engageret er man nok/kan man blive.
2) Jeg tror nogle gange at det kan afholde folk fra at sige eller søge noget, da det er nemmere at like hvad andre skriver. Altså kan man nemmere stemme i, hvilket jeg tror vil føre til færre posts fra nogle brugere. Ser man fx på Facebook, så oplever jeg nogle gange, at der er få svar i en tråd som har helt vildt mange likes, og derefter dør tråden bare fuldstændig. For det "rigtige" er jo blevet sagt, der er et visuelt billede af en majoritet som har vedtaget det 'rigtige' svar i form af likes, så hvorfor begynde at stille spørgsmålstegn ved det?
3) I forlængelse af 2 mener jeg også, at det er forholdsvis vigtigt, at der er en form for incitament til at deltage i miljøet her, og der tror jeg folk bliver mest engagerede, hvis de på en eller anden måde skal "stå til ansvar", altså selv skal forfatte et spørgsmål eller tekst, som andre skal forholde sig til. Jeg ser hellere flere posts end færre, men et større fokus på henvisning til stickys ville være fint.
Men det at man selv skal søge efter information, synes jeg giver rigtig meget til ens forståelse af verden generelt men også narkotika.
Alt det her er 100% hevet ud af røven, og er sikkert det værste vås jeg har formidlet i nyere tid.
Jeg er lidt enig med Alf, at likes vil bidrage til en mere enstemnig/streamlinet dynamik herinde, dog ville det være ret fed med mere lir ifm af smileys eller noget.
Det er lidt ligesom fester, det er rigtig fed at høre ægte rap de første to timers tid, men derefter må der gerne gå lidt trap/lit-stemning i den, og der kunne sådan noget med at give hinanden virtuelle et eller andet være fed nok. Så længe man bare ikke kan downvote noget.
Det er sku nok også mest af alt fordi, at jeg er vant til det her goddamn simple og rare format. Herminator, kan du ikke pm'e mig nogle af de andre fora du er på, så jeg kan se hvordan det virker der?
Fordi jeg er enig, psy har grundlæggende altid været som nu lol, og det kunne nok være nice med noget change. Lad os bare please de unge, fuck it all!