Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 22:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Lemmy skrev:
Jeg mener, at det generelt ville være et gevaldigt skridt for øget mobilitet (og deraf øget arbejdsmarkedsfleksibilitet), uddannelse og forskning, for ikke at snakke kulturliv og handel, hvis vi lod al offentlig transport financiere via skattebilletten - til det kunne man yderligere lægge fx børnepasning og internetforbindelser. Det er en større investering, men som på længere sigt vil indtjene sig selv i stor stil.- ikke kun økonomisk, men ligeså vel kulturelt og socialt.

Du snakker om at det er en værdi for "samfundet" så vidt jeg kan forstå. Hvis jeg skal betale 1000 spir om året ekstra i skat, så er det altså ikke noget jeg får tilbage fordi der kommer gratis busser. Hvad er det for noget vrøvl?

Det er muligt at du synes det er en fed idé, fint nok. Men så kan du satme selv betale for det. Vi har jo alle sammen forskellige værdier, så hvorfor skal folk uden børn betale for børnepasning f.eks.? Det er ikke rimeligt. De skal da hellere bruge de penge på det de vil. Det er trods alt dem selv der har tjent dem.

Hvorledes det er en fordel for FORSKNING er jo komplet uforståeligt.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
Psyko skrev:
Nostalgic > Du kender jo overhovedet ikke Ali, så hvordan kan du sige, at han skal klæde sig pænt og tale høfligt? Hvis du ikke kan finde ud af dét, så kan du jo droppe psychedelia og melde dig ind på http://www.danskfront.dk/

det siger jeg heller ikk at han ikk er /gøre ovs
jeg kom med et eksempel..

hey ali ja det nedereste var en generalisering men den var der lidt hold i,
det var som sakt et eksempel,
mange er hældige med at få et job og mange er ikk,
har du stor bryster så har du fks lætter ved det. :lol:

at du ikk kan få et job fordi at ALLE dansker er racsiter det sku en stor løgn og det ved du selv

det er en dårlig undskyld du bruger for at beskyte dig selv med fordi
du sikkert ikk har gidet at finde noget eller lede nok,
er du klar over hvor mange ugne, på su der står på hænder og fødder for at få et job til at suplere sin su,
hvad mon alle andre der ikk har fået job de siger,

så konmner du og siger du ikk kan få et job fordi du er blå/gul eller sort,og kalder alle arbejsgiver i dette land for racister
bare fordi du ikk var en af de hældige der fik en job i førdste huck.

sig mig hvor mange har du været ude at søge i denne uge ???
den gang jeg ikk havde job der søgte jeg hverdag,
da jeg fik arbejde havde jeg en stor gæld i banken

og hvem skulle betale den måske ???

skulle jeg sætte mig ned og sige uhh alle er bare facister

Senest rettet af loader 21 jan 2004 17:26, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

aliaarhus skrev:
@dankdawg: Jeg vil anbefale at du får fat i Politikens avis fra i søndags (ellers var det i mandags) - lige præcis det emne vi to diskuterer nu, er der skrevet en lang artikel om.

De forskellige steder får MEGET ud af at det er gratis... blandt andet har de gjort busserne gratis og bilerne forbudte i midtbyerne - og netop det har staten udnyttet, og de har faktisk fået en del ud af det. Brazilien, Italien, Belgien, nogle andre lande og visse steder i Danmark - dokumentation har jeg ikke, men kan findes i avisen.

Jeg siger ikke, at jeg VIL have gratis busser... overhovedet ikke - jeg protesterer imod de stigende priser, som røvrender os andre... muligvis ikke dig, men det gør det ved mig og jeg ved at det gør det ved andre (siden over 10000 allerede havde skrevet under i morges).

Jeg stemmer ikke for at det bliver gratis - men hvis det bliver gratis, så vil jeg overhovedet ikke klage... jeg foreslår at det bliver billigere, for jeg vil gerne betale for at min egen røv bliver transporteret forskellige steder - jeg kræver ikke at nogen skal betale for det.

De priser skal tilbage igen! 17kr for en idiotisk busbillet er satme for meget - og SU-modtagere eller folk der får lommepenge, skal betale op til 300 kr mere om måneden, for at få lov til at køre med. Det er simpelthen for meget.

Jeg vil have billigere busbilletter - og hvis det kan gøres gratis, så klager jeg ikke...

Det kan IKKE gøres gratis. Det kan gøres ved at du tager frugten fra ANDRE MENNESKERS ARBEJDE og bruger den til at betale for busserne. Du ved, det som de mennesker kunne have brugt på at gøre deres eget liv bedre.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
nostalgic! skrev:
hey ali hmm ja det nedereste var en generalisering men den var der lidt hold i at du ikk kan få et job fordi at ALLE dansker er racsiter det sku en stor løgn og det ved du selv

Nu holder du KRÆFTEDME kæft!!

Jeg er en person uden NOGEN som helst foredomme... hvis jeg har noget imod folk, så lader jeg dem være i deres egen fucking verden. Hvis jeg havde noget imod danskere, så havde jeg kræftedme ikke søgt job forskellige steder hos danskere, men hos andre udlændinge!

Der skal FANDME være en god grund før jeg kalder en dansker for racist, og jeg har OVERHOVEDET ikke kaldt nogen for racist, som du påstår. Jeg har kun kaldt én person i mit liv for racist, og det var fordi jeg konstant blev nedgjort af ham i flere uger. Siden den dag jeg kaldte ham for det, har han ikke sagt et eneste ord til mig. Jeg har ikke kaldt én eneste dansker for racist siden.

Og hvis du kendte mig, så ville du vide, at ca 97-98% af mine venner er danskere! Så at jeg synes at ALLE danskere er racister giver OVERHOVEDET ingen mening, og det er netop en foredom fra DIN side. Jeg bor i midtbyen, for at undgå de store ghettoer og for at få et bedre rygte og ikke blive mistænkt for noget - de har resulteret i at jeg fik mange flere danske venner, end udlandske. Allerede dér har jeg gjort en indsats og opført mig normalt, og så kommer du med sådan en fucking påstand, selvom du ikke kender mig.

Jeg siger, at vi udlændinge har et dårligt ry i Danmark, og jeg har fuld forståelse for, at supermarkeder osv ikke vil ansætte udlændinge, fordi de føler sig truet af dem, og fordi de ikke tror at de vil tage deres job seriøst. Men jeg har IKKE forståelse for, at folk skal have foredomme og generalisere...

Fatter du hvad jeg mener nu? Jeg har hverken kaldt de chefer jeg har snakket med for racister, eller sagt at de er racister... jeg påpegede bare, at udlændinge havde et dårligt ry, og det gik ud over andre udlændinge, som har brugt 10 år at deres fucking liv for at blive en del af samfundet - og så får man det som tak.

Det svarer til, at en dansker kom og slog mig ned, og så skulle jeg pludselig hade ALLE danskere, fordi netop én dansker slog mig ned... hvor meget mening giver det?

nostalgic! skrev:
så konmner du og siger du ikk kan få et job fordi du er blå/gul eller sort,og kalder alle arbejsgiver i dette land for racister
bare fordi du ikk var en af de hældige der fik en job i førdste huck.

Det vil jeg gerne se en dokumentation på at jeg har skrevet... hvis du ikke kan finde det, så FUCK dig for at dømme mig for noget jeg ikke har sagt. :evil:

Senest rettet af syreperlen 21 jan 2004 17:39, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

gøre bilerne forbudte i midtbyen det var da det dummeste jeg nogen sinde har hørt....

hvorfor skroter man ikk bare den offenlige trafik helt og så sænker prisen på de her el biler så meget at selv folk på su kunne have råd til en...

jeg mener,man kommer nemt til at give 40.000 for en bil der skal skrottes inden for 4 år.
så er der 12.000 forsikring på og så er der vægt afgift og rep.

de her el biler de kunne køre ud af et samle bånd til lave priser.
tænk hvis man tog alle de midlere der går på at holde bussnerne i gang og hvis der oven ikøbet ikk var afgifter på el biler

i andre lande kan man få en sprit ny bil for meget meget mindre penge
end man kan få en møg spand her hjemme får som burdte skrotes

fuck den offenlige trafik

og hvis der skal være busser så burdte lortet udlisiteres til private firmarér
så ville der også komme kongorance på market.
hvem der lavere den bedste vare har flest kunder så simpelt,
det vil betyde noget for prisen og det ville gøre det hådre for
selvskaberne at være optodate,
nu om dage så siger de sku bare fuck det, la skatte borgerne betale,

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Jeg tror også at konkurrence ville gave markedet for transport! Ligesom på flyafgange!

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Udlicitering er ikke konkurrence. I forveksler det med privatisering.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Den her ryger i politisk forum.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
nostalgic! skrev:
gøre bilerne forbudte i midtbyen det var da det dummeste jeg nogen sinde har hørt....

hvorfor skroter man ikk bare den offenlige trafik helt og så sænker prisen på de her el biler så meget at selv folk på su kunne have råd til en...

Som sådan synes jeg det er en udemærket idé, at give folk støtte til at investere i mere milijørigtige transport og energiformer, fordi det i sidste ende kommer samfundet og verden som sådan, og i sidste ende altså også økonomien tilgode.

Men lige netop i dette tilfælde ville det være ualmindeligt dumt, jeg ved ikke om du nogensinde har været i København i myldretiden, eller kan forestille dig hvad der ville ske hvis alle folk i fleretages ejendomme, som der er langt flest af i København, skulle have en parkeringsplads.

Enten ville gaderne blive fyldt op med biler så man ikke engang kunne cykle, eller også skulle man til at investere i kæmpe underjordiske parkeringspladser, der på det nærmeste ville underminere København.
Man kunne selvfølgelig også give folk lov til at pakere i gårdanlæg og offentlige parker. Men det er nok ikke alle, selv billisterne, der ville finde det særligt akseptabelt.

Og hvad med folk under 18, gamle mennesker, handikappede og invalide.

Udover de konkrete trafikale problemer i København -hvor der i myldretiden dårligt er plads til den trafik der er nu, og hvor det i midtbyen er lang hurtigere at tage en cykkel- er der altså nogle fordele ved offentlig trafik, som en øget takststigning, kan underminere:

-Der er spørgsmålet om forureningen, det kan blive en meget dyr
afærre, både nationalt og globalt, økonomisk så vel som menneskligt og millijømæssigt.

-Der er udgifterne til vedligeholdelse på vejene (muligvis går det op med vægtafgiften, og de penge man ville spare ved mindre trafik ville muligvis gå op med udgifter til offentlig transport. Men det er ihvertfald en faktor man må regne med)

-Og så er der de sundhedsmæssige problemer, som jo på et tidspunkt også bliver økonomiske. Nemlig alle de mennesker der skades af trafikken. Både direkte, i trafikuheld, og indirekte p.g.a øget luftforurening.

Med taktsstigninger forringer man simpelt hent borgernes frihed. De mindre bemidlede, der ikke har råd til en bil, eller af den ene eller anden grund ikke er i stand til at køre en, får indskrænket, deres mulighed for at bevæge sig frit. Og de som måske har råd til en bil ser sig nødsaget til at investere i en, måske på trods af deres idéologiske overbevisning, eller at det måske i virkeligheden lige netop i deres situation, ville have været nemmere, at benytte offentlig transport.

Altså i Hovedstadsområdet er der et trafikalt problem, som simpelt hent gør offentlig transport til en nødvendighed. Men derudover er der altså også millijømæssige, menneskelige og økonomiske problemer, som bliver afhjulpet af den offentlige transport.
Offentlig transport er simpelhent en god investering for samfundet, men ikke nødvendigvis for private firmaer.
Derfor er det hul i hovedet at privatisere, skære ned på busruterne eller sætte taksten op.

Titel:
Dedikeret medlem

man kan bygge en aldminlig bil om til at køre på reps oile for under 12.000 men så skal man lige pludselig til at betale en ekstra skat plus ny afgift oven i fordi de har fundet ud at folk kan tjene/spare på det og det går jo ikk...
jeg syntes netup at de skulle lave sådan at man kunne få et tilskud eller at man kunne trække lidt fra i skat hvis man valgte at være milijø regtik.

men nej man skal straffes,

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Jeg mener da helt bestemt at jeg har postet et indlæg i denne tråd?

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

DD skrev:
Jeg mener da helt bestemt at jeg har postet et indlæg i denne tråd?

Jeg har i hvert fald ikke fjernet noget indlæg.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Nå fuck it jeg har sikkert bare tænkt på at gøre det.
Never mind så :)

Titel:
Medlem

Skriv under på
- "at få billigere busser"
- "at få mere i løn"
- "at ha' det bedre end naboen"

Sådanne ting kan du få _alle_ til at skrive under på - det relevante er prioritering - man kan ikke (selvom mange prøver :shock: ) både blæse og have mel i munden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]