Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 03:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 77 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

DeHades skrev:
Kan vi ikke hævde at vi er en gruppe der bliver forfulgt af regeringen og så søge politisk asyl :wink:

er vi ikke det ?

seriøst, mit humør bliver værre og værre.. fordi jeg ryger hash ? nej.. fordi jeg er ved at indse hvor klam Danmark og den civiliserede verden i helhed er, YES.

Den fri verden.. SOMOM !

Føj for helved !

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
shinsou skrev:
Hvorfor ved jeg sgu ikke..

Ondskab.

Titel:
Dedikeret medlem

Ja, hvis altså bare begrebet "ondskab" var mere end blot et ord, som på utroligt dårlig vis dækker over folks undren over andre folks gerninger. Men det er det ikke. Det er et kristent begreb, som ikke betyder en skid, og som ikke burde eksistere.
Svaret er ikke ondskab. Det er uvidenhed og magtliderlighed.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
shinsou skrev:
Det er bare et spørgsmål om tid, før Holland fører en ligeså stram narkotikapolitik, som i Danmark. Jeg har ihvertfald hørt flere hollandske ministre, der siger, at målsætningen for den hollandske rusmiddelpolitik indenfor de næste 10 år er, at følge de andre europæiske landes mere restriktive linier. Hvorfor ved jeg sgu ikke..

Pga. EU, og sikkert også FN...I FN fastlægger man strategier for rusmiddelpolitik. F.eks. er de tiltag i rygepolitik man ser i DK et resultat af de planer der er vedtaget i FN-regi. Jeg har vist at de tiltag ville komme i årevis, fordi man kunne læse FN planen. Det er derfor FN og EU er af det onde: Politikere der forsøger at skabe en ensrettet verden. Føj for satan.

Titel:
Kaospilot

TheBo skrev:
Ja, hvis altså bare begrebet "ondskab" var mere end blot et ord, som på utroligt dårlig vis dækker over folks undren over andre folks gerninger. Men det er det ikke. Det er et kristent begreb, som ikke betyder en skid, og som ikke burde eksistere.
Svaret er ikke ondskab. Det er uvidenhed og magtliderlighed.

Du skal nok ikke tage mit udsagn alt for seriøst, det var i hvert fald ikke ment sådan. Lad mig revidere det, og i stedet kalde det bundløs uvidenhed - så er vi mere ovre i det realistiske.

Titel:
Kaospilot

dankdawg skrev:
Jeg har vist at de tiltag ville komme i årevis, fordi man kunne læse FN planen. Det er derfor FN og EU er af det onde: Politikere der forsøger at skabe en ensrettet verden. Føj for satan.

Jeg har en tese om at vi ligeledes følger USA's dagsorden i højere og højere grad. Hvad siger du til det - tror du vi kan forvente en dansk version af DEA inden længe?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jespar skrev:
dankdawg skrev:
Jeg har vist at de tiltag ville komme i årevis, fordi man kunne læse FN planen. Det er derfor FN og EU er af det onde: Politikere der forsøger at skabe en ensrettet verden. Føj for satan.

Jeg har en tese om at vi ligeledes følger USA's dagsorden i højere og højere grad. Hvad siger du til det - tror du vi kan forvente en dansk version af DEA inden længe?

Nej der er ikke brug for et DEA i danmark. DEA er ikke bare en special enhed, men en gren for sig selv inden for ordensmagten. Danmark er slet ikke stort nok til at huse den slags.

Men det at vi følger USA's "dagsorden" hænger vel osse sammen med at vi følger NATOs "dagsorden"? Især ang. stoffer eftersom det er USA's internationale "war on drugs" der nok er grunden til den skarpe narkotika politik der er idag.

USA har det med at være meget ledende i IO'er, det har vi vel netop vidnet de sidste par dage under G8.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Jespar skrev:
dankdawg skrev:

Nej, det er ikke USAs dagsorden. Hvad bygger du det på? DK følger ikke USA.

Titel:
Dedikeret medlem

Dr. Phibes skrev:
lol

Doh??

Kjær ->

Det ville kræve at du tog fat på et fuldtidsjob her det næste halve år og sparede op. Det er vigtigt at du sørge for at skærer din plan ud i pap, og fortælle den til familie og venner hurtigst mulig, for ellers bliver det ret kompliseret i sidste ende, og en smule akavet hehe. Så er det ellers bare at tømme børneopsparingen (hvis den er der) eller i mit tilfælde: Lån penge af banken.

Når du så har realiseret din økonomi, søger du på billige lejligheder i holland, få evt nogle berauer til at hjælpe dig, og når du har fundet din lejlighed (hus) og har skrevet kontrakt, er der kun tilbage at vinke farvel til danmark, give Lene Espersen det sidste knytnæveslag og så ned til byernes by nr 1!

Har selv leget med tanken, men tror jylland bliver min næste stop hehe. Men anyways - Jeg er frisk :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg har selv leget med tanken om at flytte udenlands, mest pga. statens nedsæringer på uddannelse som efter min egen erfaring har forringet niveauet i Danmark alt for meget.

Universiteterne i andre lande som fx. Sverige og Holland ligger jo langt over vores niveau, selvfølgelig med deres egne mørke sider, men de fremstår stadig som et godt alternativ til DK.

Desværre vil jeg miste min mulighed for at deltage i demokratiet ved tilflytning til Holland (sprog, stemmeret etc.) og i Sverige er der alt for langt igen til en bare nogenlunde fornuftig narkotika politik.

Så jeg har besluttet at bide i den sure røv, blive i DK og forsøge at deltage i redningen af den synkende skude.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Hvad får dig til at tro, at de danske universiteter ikke lever op til svenske og hollandske standarder?

Titel:
Dedikeret medlem

Mikkel skrev:
Hvad får dig til at tro, at de danske universiteter ikke lever op til svenske og hollandske standarder?

Statistikker. Har selv set lidt forskelligt af den slags og de viser allesammen at danske uddannelsesinstitutioner falder i kvalitet. Om det så er sandt eller grundet kriterierne det er målt ud fra (måske har danske uddannelsesinstitutioner andre kvaliteter). Det er også muligt at det simpelthen er målt ud fra karaktergivningen hvor danske uddannelsesinstitutioner er kendt for at give lave karakterer for samme præstation som i udlandet.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Bøh skrev:

Universiteterne i andre lande som fx. Sverige og Holland ligger jo langt over vores niveau, selvfølgelig med deres egne mørke sider, men de fremstår stadig som et godt alternativ til DK.

Nogle særlige fakulteter du tænker på? I følge hvem?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Hvis I har noget fakta, der understøtter de påstande, vil jeg gerne se det. Hvad studerer I/skal I studere? (Af ren nysgerrighed.)

Titel:
Medlem

Ved godt det ikke er velset at hive gamle tråde frem :D Men tog mig nu alligevel friheden den ene gang da jeg synes det er dumt at starte en ny tråd om det samme emne..

Men ville bare høre om der er nogen der har en update om de her forhøjede bødesatser?

ER de blev taget i brug osv.? Har jeg nemlig hørt rygter om men kan næsten ikke forestille mig at de kan ha ordnet et sådant lovforslar færdig allerede, når man tænker på hvor meget energi der er blevet brugt på valgkampen osv...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
De er skam taget i brug, jeg kender et par stykker der allerede er blevet ramt af dem.
Du kan jo eventuelt forfatte et brev til Justitsministeriet, hvis du er utilfreds med de nye tiltag, men forvent ikke det i respons. De er efterhånden begyndt at ignorere mig lidt, så jeg må snart igang med en emailadresse...hehe...

Titel:
Medlem

damn :S det er sku noget lort... Ja har læst de breve i har skrevet, men må indrømme at jeg tvivler på om det kommer til at ha nogen effekt...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 77 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]