xun skrev:
JEL > Det er en meget sød teori, men fakta er at bygningerne ikke kunne kollapse på den måde, uden brug af sprængstoffer, som kun ville have kunne være placeret der, hvis folk højt oppe nøje havde planlagt det.
Well, den del ka' jeg ikke ta' stilling til. Det har jeg ingen erfaring eller uddannelse i.
Når jeg ser video'er af kollapset, så ka' jeg ikke se om det er det ene eller andet der er grunden til de styrter sammen. Jeg ka' kun se at toppen pludselig gi'r efter, samtidig med at der kommer noget ild ud fra siden lige i den 'revne' (eller etage) hvor det ser ud som om at bruddet sker, og lander oven på resten af bygningen hvorefter det hele så rasler nedad. Om vægten af top-delen alene er nok til at skabe det fald ved jeg ikke.
xun skrev:
Og Al Quida har jo aldrig været en torn i øjet på USA, men et redskab. Det var USA der skabte AQ for 25 år siden. Blandt andet zbigniew brezinsky som var prius motor på det projekt, som nu stadig i Obama regeringen er toprådgiver.
Grunden til jeg nævnte alqeida var fordi jeg tænkte på wtc angrebet i 1993:
http://en.wikipedia.org/wiki/World_Trade_Center_bombingHvor det siges at en af planlæggerne, Ramzi Ahmed Yousef, var trænet i alqeida lejre i afghanistan.
På han's egen wiki-side står der at han's onkel er Khalid Shaikh Mohammed og også han er et alqeida medlem.
Ud fra det antog jeg så at alqeida blev betragtet som en fjende af usa i 2001 (Men det er svært altid at blive helt klog på hvornår nogen er fjender eller venner af usa, for dét ka' skifte meget hurtigt alt efter usa's humør, som andre eksempler igennem historien også viser; saddam feks, der jo også var ven af usa en overgang da krigen mod iran rasede, og så pludselig blev deres fjende da usa ikke længere havde brug for ham)
xun skrev:
Hvorfor var det er Dick Cheney ændrede proceduren for luftforsvaret over New york og pentagon, 3 måneder inden 9/11, som gjorde at han nu skulle give ordre, inden det tidligere automatiske antiluftsystem skød fly ned som trængte ind i "no-fly"-zonen?
Det har jeg forsøgt at google lidt på, for at finde frem til hvad der er op og ned her.
Såvidt jeg ka' læse mig til, så må luftvåbnet godt SELV 'intercepte' fly der opfører sig mystisk, men de må ikke skyde dem ned med-mindre præsidenten gi'r en ordre om det.
Og såvidt jeg ka' se gav bush en sådan ordre på 911 dagen, og cheney bekræftede ordren samme dag:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QlM8Sui6-X0&NR=1[/youtube]
Og hvis dét er korrekt, så falder den mest sandsynlige konspirations-teori til jorden, såvidt jeg ka' se, nemlig den at bush og cheney lod angrebet finde sted for at udnytte det til at starte missionen i afghanistan.
Jeg har ikke ku' finde noget dokumentation der si'r at cheney gav en direkte 'stand down' ordre, altså at han gav ordre om at der IKKE måtte skydes.
Så jeg ved ikke rigtigt hvor dén historie lander. For HVIS der har været en nedskydnings-ordre i effekt, så er der jo ikke længere mulighed for at pege fingre ad bush og cheney som nogen der forsøgte at hindre at angrebet blev standset? Så ska' det ihvertfald være på en anden måde.
xun skrev:
Og hvordan kan det være at vi ikke siger "HOV VENT LIGE", når vi hører bush direkte lyve omkring dagen.
- Citat fra link:
Bush has stated as CLEAR AS DAY that around 9 AM on September 11 he watched the FIRST "hijacked" jet slam into the World Trade Center towers on a television set.
There was – OBVIOUSLY – NO such TELEVISED coverage of the first plane to crash into the WTC on 9.11.
Ok, den kommentar, taget alene, ka' jo bare betyde at det var det første fly HAN så. Det betyder jo ikke nødvendigvis det første fly af alle.
Jeg har dog ikke selv hørt netop den kommentar udtalt af bush, så det er bare spekulation fra min side det jeg si'r om lige dette.
1 ting ved jeg dog; og det er at man i et rets-samfund IKKE dømmer en person skyldig før man har klare beviser. Jeg ved godt danmark og usa har udviklet sig til banan-stater med de bund-rådne terror-love man har lavet, men så lav en standard vil jeg ikke selv falde til. Det overlader jeg til krigs-forbryder svin som bush og fogh, som der er mange andre grunde til at sende i fængsel end lige hvad der måske er sket omkring 911 (irak-krigen er grund nok til at både bush, cheney, fogh, og en række andre, fortjener en lang straf i skyggen, hvilket de selvfølgelig slipper for fordi vi ikke længere lever i en rets-stat)
Så det er altså ikke fordi jeg vil forsvare bush og co som sådan, men fordi de ska' dømmes for de ting de beviseligt har gjort og ikke de ting vi måske tror de har gjort. Hvis man dømmer folk på den slags, så er vi selv ligeså skadelige som de politikere der støtter tunser-loven iøjeblikket (hvilket vil sige de fleste lige pånær enheds-listen. Jeg ved ikke rigtigt hvor sf står i den sag)
Men bush er en forbandet krigs-forbryder, ligesom fogh, ingen tvivl om det. Og det er skammeligt at usa og danmark ikke gør op med den slags svineri.