Drupe skrev:
JEL skrev:
Drupe skrev:
Det er vel et bedre samfund at være fattig i end langt størstedelen af verdens øvrige lande?
Hvorfor tror du det?
Fordi du ikke sulter, har tøj på kroppen, og sidder i en bygning foran en fucking computer!
Hver enkelt af disse ting jo bestemt ikke er nogen selvfølge for fattige i rigtig mange dele af verden.
Alt hvad jeg siger er bare at det er nemt at glemme hvor priviligeret man er, når folk omkring én har endnu mere.
Opis skrev:
Drupe skrev:
JEL skrev:
@Opis: Hvad mener du med at du ikke har råd til "alm. rigtig mad"? Hvad er det?
Frikadeller, hamburyg, bøf med løg, salat og kartofler til, alm dansk mad så også sovs hehe umm karbinader med stuede ærtre og gulerødder, stegt flesk med persillesovs og den stil..
Globalt set er dette kødorgie vel også en overordentligt luksuriøs diæt, som det er en meget lille del af jordens befolkning beskåret at kunne leve af?
PS: Hvis du hverken har råd til at være vegetar eller spise kød, hvad lever du egentlig så af?

Jeg spiser kun kød et par gange om ugen, ellers er det brød og karrysalat hehe og andet pålæg som rogn og makrel, som er den billigeste måde at få den pyramide dækket.
At man spiser den slags mad behøver ikke at være et kødorgie, man behøver ikke at spise det hver dag og med de kødmængder pr. person som Dansker normalt gør. Men må nok sige at når jeg har køddage fortrækker jeg at få et ordenligt stykke kød. masser af kartofler og billige gulerødder er som regel også på menuen når jeg har køddage. Gulerødder og kartofler er den beste bilige grønsag. Ellers spiser jeg mange rodfrugter i form af div supper eller mix på panden.
Men jeg skal have min del kød da jeg døjer med b-12 vitamin. Må sigest at som nu er har jeg ikke den vilde overskud til den store madplan og kokkererinsture i køkknet og derfor ikke får en varieret kost da jeg ikke har overskud til at køre tilbudsaviser igennem (her er også en miljøsviner af rang, reklamer, selv dem på genbrugspapir, da det bruger meget energi og kemikalier til at gøre papir genbrugelit, så sig nejtak til reklamer

) for at finde tilbud på div varer, hvilket man er nødt til hvis man skal leve nogenlunde på en bistand.
Men jeg skal også have råd til min hash og så bliver der nedprioteret på maden, selv om det er pisse usundt og ikke det smarteste så de flæste dage spiser jeg slet ikke... Da jeg hverken har råd til at købe mad eller overskud til at lave den.
Jeg ved godt hvor usundt det her og gider ikke prædiker om hvor ufornuftigt det er når man har det skidt at spise så forkært, men medmindre nogen kommer med maden og laver den for mig, ja så bliver det ikke anderledes og en ond cirkel der bider sig selv i halen. men jeg har ingen plads til ko eller have.
EDIT:Glemte lige mit hovedmåltid er som regel havragryn med sukker og mælk, til at sparke dagen igang, men det kræver at jeg har været ude i løbet af ugen for at købe ind, hvilket heller ikke er til at overskue, så når jeg ikke har mælk så hopper jeg maden over i stedenfor at købe den for det meste. Men kan mærke stor forskæl når jeg har fået mine havragryn 4 dage i træk, så jeg skulle være bedre til at sørge for at få min mælk, men det er jeg ikke.