Tias skrev:
Opis skrev:
Det lyder sku fedt. Godt at høre at der er nogen der gør noget og tager intiviativ til noget nyt.
Politik er ikke lige mit område, det fortrækker jeg at overlade til andre der har forstand på det. Men føljer lidt med på sidelinjen og prøver at forstå noget af det, så tror ikke jeg kan komme med så meget positiv påvirkning af udviklingen andet end at jeg så er fri for at stemme blank senere hen
Men fedt og klap på skulderen for det I gør, håber det lykkes for jer.
Tak
altså, det er ikke så indviklet. Vi ønsker at arbejderklassen (det kan groft sagt beskrives som alle mennesker der ikke tilhører en militær, økonomisk eller politisk elite, måske 97-98% af verdens befolkning) skal overtage magten over samfundet og danne et frit samfund hvor produktionen, forsvaret og forvaltningen af samfundets resourcer kontrolleres af dem beslutningerne påvirker.
Da vi ser parlamentarismen (folketinget) som et instrument kapitalismen og dens kompagnoner i borgerskabet har skabt for at bibeholde sin magt - uanset hvem man stemmer på kommer der jo en regering ind hvis beslutninger ikke kan anfægtes - kan du desværre ikke stemme på os

Når det er sagt er det slet ikke så komplekst eller farligt. Vi vil meget gerne diskutere med dig og bringe dig op på vores eget teoretisk niveau, hvis du er enig i vores grundholdninger - måske har du endda en indsigt vi måske ikke har, så vi må ændre holdning igen, who knows..
Tak for CPR:)
Nu når at arbejderklassen har taget magten ikke - vil der så ikke bare blive dannet en ny elite? Eller vil du slå alle mennesker der har lysten til at have mere end andre ihjel?
Eksempel: Mig og min Bror.
Mig: Technoflipper type - bare jeg har mit mad, min kunst, et sted at bo, mit lydustyr og så tøj der passer til mit indre, så jeg glad.
Min bror: Vil hade at skulle nøjes med det samme, han har et væld af dimser og dimser og endnu dimser som jeg ikke har brug for, men han hygger sig med, han hygger sig også med at tjene gode penge, fordi han godt kan lide penge og på den måde vise hvem han er - han kan godt lidt at have ting andre ikke har - det får ham til at føle sig speciel, ligesom han mener at alle kan få alt, hvis bare de kæmper for det.
Jeg vil passe fint ind i dit samfund, helt sikkert. Jeg brokker mig ikke så meget, så lang tid jeg har min frihed til at gøre som jeg vil, hvilket jeg har.
Min bror derimod, sammen med over halvdelen af resten af verdenen, vil nok kæmpe imod dit samfund - det skal jeg ikke kunne sige, det bare et hypotetisk gæt - ligesom at du gætter på at 98% af verdensbefolkningen ikke tilhører en eller anden form for elite....
har du set når 10-20 venner danner en ring, hvor de alle kan et eller andet på baggrund af deres uddannelse - de 10-20 mennesker, betaler pludseligt ikke en skid for noget, men denne ring består bare af arbejdsfolk, men sammen, der danne de en elite, som gør dem så velhavende som den elite du snakker om, i hvert fald har de nogenlunde samme muligheder, fordi de har evnen til at gøre det selv eller få deres venner til at gøre det....
Nu skal vi så bare lige huske på at det er ELITEN, der betaler mest for at de der folk kan få en uddannelse og dermed opnå det samme som dem, eller nogenlunde det samme - fordi mennesker er ikke ens og det ved mennesket, derfor det jagter sine egne drømme og tager imod den hjælp de kan, på vej op af stigen.
Nu når man ikke kan stemme på jer - har jeg så ret i at den politiske organisation du mener du er medlem af, er imod demokratiet? Og hvis man ikke kan stemme på jer, så er der jo kun en mulighed for at i får magten...... og det er en revolution... hedder det ikke det..... altså et statskup.... er du terrorist tias?
Fordi lige nu der minder det sådan lidt om..... altså i mine ører og de ikke altid helt fresh;) Men hitler, godt nok kunne man vel stemme på NSDAP, men i sidste ende, var det et kup der gav psykopaten magten er du/i ude i det samme?
Men nu skal jeg nok stoppe med at antage ting og nærmest angribe dig - fordi måske har jeg ikke ret..
Men så kan du måske fortælle mig hvad jeg skal tænke i stedet for det jeg tænker?
Et eller andet sted har jeg måske tabt noget - imellem demokrati og kup findes der måske en anden udvej, jeg ved det ikke, gør du?
PLUR