Drumstick skrev:
Der SKAL en debat igang, for hvis vi bare samtykker, får Bush+co. deres vilje.
Du har ret. Sålænge der ingen nævne-værdig offentlig debat er, så ka' regeringerne køre på fri-hjul.
Jeg ved ikke hvorfor den debat generelt udebli'r. Der er nogle små indslag en sjælden gang imellem i tv-medierne, men aldrig noget særligt befolknings-involverende synes jeg.
DR2 har jo de der tema-dage engang imellem, sidste gang om nudister feks, måske ku' de holde et 'town-meeting' om hvor offentligheden sætter grænsen for personlig privats-sfære og hvor tæt på deres egen dobbelt-seng hr og fru danmark er villige til at la' regeringen's kamera'er komme i anti-terror'ens navn.
Et 6-timers tema-lørdag fra kl 18 til midnat eller 16 til 22, eller noget lignende. Hvor man virkelig lod alle komme til orde, og ikke kun de sædvanlige 'eksperter' der altid si'r det samme virkeligheds-fjerne ævl.
Jeg synes selv tv-medierne er alt for sukker-søde og Ukritiske overfor regerings-magterne generelt. Som om der er en politisk korrekthed blandt elite-journalisterne om at man ikke må gå for tæt på med kritik, da det jo måske ku' være en Utilsigtet hjælp til formodede terrorister. Som om de er i tvivl om de måske kommer til at skade landet ved at stille kritiske spørgsmål, i dybden, til dem der laver lovene.
Og modsat synes jeg samtidig at regerings-medlemmerne er alt for hurtige til at affærdige journalister der endelig forsøger at stille nogle nærmere spørgsmål, med straks at sige at det er hemmeligt pga staten's sikkerhed. Det er så dejligt nemt at lukke munden på journalister ved bare at henvise til staten's sikkerhed.
Og slut-resultatet er det vi ser dag efter dag i pseudo-tvnyhederne; en lusken om den varme grød, men aldrig noget særligt substantielt.
Og når man først har set det nogle gange, så mister man hurtigt interessen for det, og slår over på baywatch for at se store bryster istedet.
Egentlig er det nok en seperat debat om nyheds-medierne's stil, som vi måske en dag ska' ta' i en tråd for sig selv.
Men alt imens tiden går vokser lov-bogen med flere beføjelser til de voyeristiske myndigheder der elser at se os nøgne (det må være vores lækre kroppe de ikke ka' få nok af, drumstik

)
Men konkret, når de stats-sponsorerede medier ikke i videre grad ta'r fat på problematikken, men bare ignorerer det konstant, hvad gør vi så?
Jeg tror kun ved at sprede budskabbet til folk på en mere gammeldags maner, gennem demonstrationer og uddeling af pjecer, små flyer's, happenings, grafiti, opslag på opslags-tavler hvor folk kommer, og hvad man nu ellers ka' få af ideer, ka' være med til at få mere opmærksom hed på at der rent faktisk findes folk der ikke vil sælge friheden til terroristerne (både alqeida-terrorister og regerings-terrorister (for som det går nu, erstatter vi jo bare frygten for alqeida med frygten for staten's hemmelige politi, og det tror jeg er en vej direkte til at gentage soviet-unionen's stagnation, som jeg langt henad vejen mener skyldtes folks frygt for systemet og derfor gjorde så mange sovjettere apatiske. Kun folk i reel frihed ka' blomstre, og den frihed har man ikke hvis man konstant bli'r påmindet om at der sidder nogle mystiske mennesker (stats-ansatte politi-folk eller privatiserede politi-folk eller whatever) og overvåger alt man laver))
Drumstick skrev:
"A people shouldn't be afraid of its government.
A government should be afraid of its people!"
I naturen er det sådan at hvis ikke de små aber rejser sig mod den store abe, så bestemmer den store abe alt. Sådan fungerer primat-flokkene i alle de natur-udsendelser jeg har set, og en primat-flok er jo dybest set hvad vi mennesker er. Og derfor er det vigtigt at stats-magten ikke vokser sig så voldsom at befolkningen ikke længere har kontrol over den.
Som du selv si'r; regeringen ska' komme _af_ folket, og ikke _til_ folket. Det er meget essentielt for et ægte folke-styre, modsat et topstyret diktatorisk styre.