Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 13:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
I forbindelse med Jespars tipic om det nye lovforslag om at hæve straffen for besiddelse af rusmidler, kom jeg til at tænke på om psychedelia som forening ikke kunne gøre en større forskel politisk, i forhold til hvad vi kan som enkeltpersoner.
Det jeg helt præcist tænker på, er om vi ikke sammen kunne udforme et brev til de politikere som har med dette lovforslag at gøre, og underskrive det psychedelias brugere.
Håbet er så at det måske ville blive taget mere seriøst hvis vi som en "forening" skrev et seriøst og velformuleret brev, hvori vi detaljeret argumenterer for hvorfor dette lovforslag er så langt ude.
Jeg synes det er rigtigt fedt at der er nogen som tager sig tid til selv at skrive til politikerne, men jeg kan ikke lade være med at tænke om de arrogante politikere overhovedet tager den slags seriøst.
Vi kunne også gøre det til et åbent brev, og sende det til diverse aviser.
Det skal selvfølgelig være noget personerne som har været med til at starte denne side vil gå med til, hvis vi skal bruge psychedelias gode navn.

Jeg ved godt at 97,5% af alle den slags ideer ikke bliver til noget her på siden, men når der nu alligevel er nogen der tager initiativ til selv at skrive til politikerne kunne vi vel lige så godt slå os sammen.
Vi kunne måske skrive brevet inde på vores HR-wiki så alle kan have mulighed for at være med til at komme med tilføjelser og rettelser.

Hvad siger I til min ide?

Titel:
MEGATRON

Det kræver vel at folk vil stå frem med rigtigt navn og evt. by(?), hvilket jeg tror en del vil have betænkeligheder ved, deriblandt mig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Idéen om at kontakte pressen er god, men jeg vil ikke tro, Psychedelia kan lægge navn til sådanne breve/artikler. Det må enkeltpersoner samt andre organisationer gøre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg synes det er en rigtig fed idé, men som Kjær er inde på, ved jeg ikke om psychedelia vil lægge navn til og om det vil blive taget seriøst. En vitagerstoffer-forening tror jeg hverken hr. og fru Danmark eller politikerne ville tage specielt seriøst.
Jeg bakker dog forslaget op 100% og kunne godt tænke mig at høre fra psy.dk, om dette kunne være en mulighed.

Titel:
Insane psychedelia user!

Der er ikke mange stemmer for politikerne at samle ind, ved at lempe på stoflovgivningen. Måske lige tværtimod.

Titel:
Medlem

Nej der nok desværre de færreste som gider lægge navn til, men hvad med media omtale på en anden måde. Hvis en eller anden nu kunne få en hjemme side op, at stå med de gode argumenter der er kommet i det andet topic og vi virkelig sørger for det bliver gennemført. Så skal vi bare have tv2 interesse, burde ikke være svært i lille Danmark med en 24 timers nyhedskanal med egen helicopter. Man kunne jo skrive "Nej til lovforslag xxxx"(jeg har glemt hvad det hedder) og en webaderesse i en kornmark, også lige et anonymt tip til tv2 og deres helicopter. Også måske lige lægge nogle penge til bondemanden, ellers er det jo bare hærværk.

Men okay måske en lidt vild ide, men synes bare alle de her diskutioner ender op i "Der ingen lytter, vi har ikke en chance osv". Og der er sgu aldrig nogen der har opnået noget med den holdning...

Titel:
MEGATRON

M-D skrev:
Man kunne jo skrive "Nej til lovforslag xxxx"(jeg har glemt hvad det hedder) og en webaderesse i en kornmark, også lige et anonymt tip til tv2 og deres helicopter. Også måske lige lægge nogle penge til bondemanden, ellers er det jo bare hærværk.

Fed ide, så synes jeg bare at den stakkels bondemand skal betales i cannabis :)

Titel:
Dedikeret medlem

Psychedelia skal ikke lægge navn til - siden har et dårligt ry blandt mange, og ingen ville derfor tage det seriøst.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
der er en tendens til at skære alle over en kam, når vi taler om borgerlighed.

politikernes måde at håndtere stoffer osv på er konservativ, men jeg tror personligt at det er de færreste som synes at besiddelse af 1 gr hash skal koste dig 2000 kr.. det er jo en fuldstændig latterlig forestilling.

iøvrigt anses hash som værende næsten legalt, også i den mere tørre ende af befolkningen. Det er bare et tabu-emne, hvilket nok er pga lovgivningen. Kig ned på jeres tankstationer- der vil i kunne købe bluntwraps med smag, kingsize joint papir og filterchips, som formes som en kegle når det rulles.. hvor mange ryger sådanne cigaretter?

jeg tror dog ikke at et klageråb vil vække meget sympati fra den almene befolkning, idet psychedelia er stemplet som en gruppe stofhungrende unge, som opfordrer og tænder på hårdt stofmisbrug.. en forestilling som er blevet skabt af de selvsamme aviser som ønskes brugt som talerør til politikerne.. nå, men det er en god ide.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi er da ikke en registreret forening, er vi? Jeg ville personligt ikke have noget imod at stå frem med navn og hjemstavn, men jeg tvivler på at min egen holdning til problemstillingerne støttes af psy.dk som helhed, og dette i sig selv gør det uansvarligt for mig at se.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
TheBo skrev:
Psychedelia skal ikke lægge navn til - siden har et dårligt ry blandt mange, og ingen ville derfor tage det seriøst.

Siden har også et positivt ry blandt mange, imo! :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Et brev til politikerne vil på ingen måde hjælpe.

Det som kunne gøre en forskel ville være overskrifter i aviserne.

"Psy.dk nu aktive IRL"

F.eks ved at oprette en non profit et eller andet. Måske en forening(nok billigst) og lave noget irl arbejde for fremmelsen af HR og generel viden om de forskellige stoffer. At informere folket ved at opsøge dem dvs gøre noget aktivt.

Og syntes ikke der er grund til at være bange fra Admins+crew side. Hvis de nedlagde et regelsæt/guidelines for hvor meget psy.dk skulle indvolveres og hvilke faktuelle informationer som de vil stå inde for og lod en anden gruppe herinde arbejde med gratis arbejde irl, selvfølgelig med en fra admin gruppen med som aktiv deltager i projektet. så tror jeg vi og det danske folk kunne få noget positivt ud af det.

I princippet, Staten gider ikke at have vores hjælp, derfor må vi selv gøre noget hvis HR budskabet skal spredes.

Hvad er det værste der kan ske ? At psy bliver sat på Foghs interne terror liste...

Mvh Mikkel

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ligemeget hvad, så kræver det at der er mange mennesker som vil ofre sig og starte med at lave frivilligt arbejde med HR f. eks. en HR linje, men det kræver mange folk og det kan jo heller ikke starte med lønninger, så der skal en godt tal til som virkelig vil/kan

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Luca-main skrev:
iøvrigt anses hash som værende næsten legalt, også i den mere tørre ende af befolkningen. Det er bare et tabu-emne, hvilket nok er pga lovgivningen. Kig ned på jeres tankstationer- der vil i kunne købe bluntwraps med smag, kingsize joint papir og filterchips, som formes som en kegle når det rulles.. hvor mange ryger sådanne cigaretter?

:lol:

Tror ikke der er ret mange der er dumme nok til det, men igen ville det ikke undre mig overdrevet meget hvis der var..

Jeg mener faktisk at det er dobbeltmoralsk at sætte banderole på en pakke jointpapir f.eks.
Jeg kan naturligvis forstå at man ikke kan illegalisere remedier, men at opkræve afgifter og gebyrer og :roll:
Ydermere er det jo næsten en opfordring/tilrådelse til at ryge hash, hvis man ikke illegaliserer det.

//blazR

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psychedelia er en fed hjemmeside, men hvis psy som "en organisation" skulle ud og profilere sig, så kræver det jo at psy får sig en række regler, målsætninger og talsmænd.

Det er ikke altid så let, som man skulle tro ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]