Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 03:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Fri hash
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Hvad kan man gøre som almindelig borger, i et demokratisk og "velfungerende" land som danmark, hvis eneste ønske fra samfundet er at legalisere hash? hvad kan jeg gøre for at det måske engang bliver en realitet, fri hash.

Hvad kan vi alle sammen gøre?

tror ikke jeg er den eneste som gerne vil ha fri hash i danmark!

Vi lever i et demokrati, men borgerne bliver ikke hørt, jeg vil kalde det diktatur. Kan man klage til EU? der burde være regler som omfatter ændring i lovgivning fra borgernes side af, kan man ikke lave et valg, hvor man skal stemme ja/nej for fri hash?

Nej støtterne har jo ingen go grund til at sige nej, deres grunde er forældet og ude for et seriøst omfang.

"Det er da en menneske rettighed at ryge" som kim larsen siger, cigaretter såvel som cannabis!!!

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Sætter dig ned, tænder en joint, og venter på at alle de gamle generationer dør sammen med deres angststyrede holdninger, og efterlader magten til os der er unge i dag. :wink:

Alternativt kan du drage ud i Danmark og prøve at overbevise nogle af modstanderene, det er dog et ret utaknemmeligt og svært projekt at ændre gamle, fastgroede holdninger.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nørrebronx
jeg kan kun sige at jeg er enig i at legalisering af hashen vil være den bedste løsning, men langt de fleste i både den gamle og den nye generation har et fordomsfuldt og uvidende forhold til stoffer og er derfor imod legaliseringen af hash. det skyldes b.la. regeringens skræmmekampagner i de yngre(og muligvis de højere)klasser som skal få børnene til at holde sig fra stoffer. dem som skider på hvad de siger eller ved at det meste er løgn tager så stoffer anyways og er i de fleste tilfælde for legalisering, men dette er en minoritet.

jeg mener at det er en dårlig spiral vi er kommet ind i da den officielle politik i danmark er antilegaliserin og lærer derfor borgerne op til at være det samme. de yngre borgere bliver derfor fyldt med skræmmekampagner og når de kan stemme er deres holdning til stoffer baseret på disse.

desuden har jeg aldrig hørt om en folkeafstemmning af denne art, og da vi har en liberalistisk regering(not!)bliver det nok ikke en mulighed, men tanken var da god.

det kunne nu være godt hvis danmarks borgere tog sig sammen og fik øjnene op for at legalisering ville være det bedste for langt de fleste

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

I 50'erne fik alle at vide at homoseksualitet var en sygdom, både fra staten, læger, og andre autoriteter, og det er da legalt idag. Tiderne skifter. Hash er en så integreret og naturlig ting i store dele af ungdomskulturen idag, at jeg er ret sikker på at flertallet tipper efterhånden som generationerne udskiftes.

Titel:
Medlem

jeg tror også på at hash vil blive legaliseret, men jeg tror ikke på at det bliver i denne generation.

angående legalisering af hash så vil mine forældre gerne have at jeg finder 3 tekster eller andet oplysende materiale om hash, så de kan få et større indblik i rusmiddlet på en oplysende og saglig måde, hvilket kan resultere i en acceptering af cannabis fra deres side. teksterne kan jo også bruges af andre som vil vide mere om hash så post da løs

Titel:
Moderator
Brugeravatar

johnny the stoner skrev:
angående legalisering af hash så vil mine forældre gerne have at jeg finder 3 tekster eller andet oplysende materiale om hash, så de kan få et større indblik i rusmiddlet på en oplysende og saglig måde, hvilket kan resultere i en acceptering af cannabis fra deres side. teksterne kan jo også bruges af andre som vil vide mere om hash så post da løs

Så vil jeg godt linke til malk's cannabismyter i hvert fald http://malkavian.topskud.dk/cannabismyter/

Titel:
Medlem

ja den kender jeg, og malkavian thumbs up det er klart det bedste jeg har set indenfor dette område. men som jeg siger; det er altid bedre med mere end en side om hash

Titel:
Moderator
Brugeravatar

johnny the stoner skrev:
ja den kender jeg, og malkavian thumbs up det er klart det bedste jeg har set indenfor dette område. men som jeg siger; det er altid bedre med mere end en side om hash

Også meget interresant at se på HVORFOR, og hvordan hash er blevet illegalt i dk http://flix.dk/modules.php?name=News&fi ... e&sid=1505

Titel:
Medlem

den ser også god ud hører igennem når jeg får tid

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det jeg mener, er, at i teorien burde det være muligt at kræve et folkevalg vedr. fri hash! Nu når vi lever i et frit og demokratisk land.

Har dog aldrig nogensinde haft en eneste samfundsfags time, så ved ikke rigtigt hvordan det er skruet sammen i realiteten.

Kunne man ikke lave en landsdækkende kampange og/eller debat, og fortælle danmark realiteten og virkeligheden ved hash.
Ridse alle de gode sider op ved hashen, og komme i debat med politikkerne over nyhederne, det tror jeg ville gøre en kæmpe forskel.

Men da jeg hverken har tid, kontakter og penge, og heller ikke er "voksen"(over 18) synes jeg det virker som et umugligt projekt for mig, men vil mere end gerne støtte det, hvis der er nogle som følger ideen. :D

Har læst en gammel artikel på nettet, som villy søvndal har skrevet. I den støtter han ideen om fri hash.

For at være seriøs, tror jeg tiden er inde lige nu, til et ungdomsoprør, en ny epokegørende 60/70'er tid!!

Man kan sammenligne fri hash med et forsøg de har kørt i holland (hvis jeg husker rigtigt)

Men der fjernede de alle vejskilte og lyskryds i en hel by, og fik folk til selv at holde øje med trafikken og holde deres vigepligt.
Og procenten for uheld i de kryds er faldet dramatisk!

Hash modulet:

Vi fjerner alle regler der vedrører hash, for folk til selv at holde øje med om små børn eller andre der ikke har godt af det, ryger.
Og procenten for kriminelle og misbrugere vil dermed falde.

På en måde kunne det godt tænkes at det ovenstående kunne lade sig gøre, hvis hashen blev fri, og folk (Nej støtterne) laver det til et kæmpe tabu at ryge hash, så tror jeg man kun får brugere inde for rimelige grænser!

Titel:
Medlem

lige nu er operation skadesreduktion jo sat igang(læs evt. tråden: "ud af osteklokken - for at ændre opfattelsen af stoffer")hvor optil flere herfra siden er igang med på visse debat fora at sprede information om stoffer til de ofte uvidende danskere, med henblik på at legalisere rusmiddler.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hamber, jo forslaget kan blive stillet i folketinget, og jeg kan da forestille mig det også har været det kortvarrigt, men eftersom dele af sf og længere imod højrefløjen gennerelt er imod fri hash(dog med enkelte afvigere fra folketinget og redikale og venstres ungdom) vil det ikke blive vedtaget.
Det kunne vel i teorien blive stillet op til folkeafstemning, men jeg kan ikke se hvorfor der skulle være nogen interesse i folketinget at gøre dette.
:oops:

Så skulle en del vælgere i hvert fald gøre opmærksom på at de ønskede dette, og der er nok en god vej til at få overtalt nok til at partierne ikke ville miste stemmer på det.

Man kunne evt. opstille en liste til næste kommunalvalg med fri hash som hovedtema, lave et katchy(og gerne provokerene) navn, og på den måde få medie omtal, og mulighed for at tale legaliseringens stemme. Det kunne man selvfølgelig også gøre til folketinget, men kravene er noget større, og der er så meget fokus på de nuværene partier at man ikke ville opnå meget omtale.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hmm... lyder kedeligt... føler mig bare så rebelsk for tiden!

Titel:
Medlem

@bismann:
hvad er der nu galt i vores allesammens tuxen og hans hampeparti?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Hamber skrev:
hmm... lyder kedeligt... føler mig bare så rebelsk for tiden!

Ja, men vores samfund er bar så bureaukratisk, at det ikke er nemt at få noget indført som menigmand, men som johny siger så join da "ud af osteklokken - for at ændre opfattelsen af stoffer" og vend folks meninger indefra, hvis man bliver nok må systemmet give efter, selv vores.
johnny the stoner skrev:
@bismann:
hvad er der nu galt i vores allesammens tuxen og hans hampeparti?

Jeg kan godt li' Mr Tuxen, men han kan være lidt svær at tage seriøst, især for i forvejen skeptiske, nu ved jeg ikke hvordan det står til med HR og seriøsiteten i hampepartiet, da jeg først at blevet informeret om den nu her af dig, men vil mene det er en god vinkel at tage op til kommunalvalg..

Titel:
Relativistisk båthorn

BisMann skrev:
... dele af sf og længere imod højrefløjen gennerelt er imod fri hash(dog med enkelte afvigere fra folketinget og redikale og venstres ungdom) ...

Hvad mener de radikale egentlig?
Ifølge nyhederne er de jo super-imod rygning?? (noget med at de mener et netop vedtaget ryge-forbud er for slapt, hvilket jo tyder på de er modstandere?? Og pudsigt nok si'r nyhederne samtidig at DF mener ryge-forbuddet er for stramt, så måske er det mere DF der er for legalisering?? Eller hvad foregår der egentlig i det cirkus?)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

JEL skrev:
BisMann skrev:
... dele af sf og længere imod højrefløjen gennerelt er imod fri hash(dog med enkelte afvigere fra folketinget og redikale og venstres ungdom) ...

Hvad mener de radikale egentlig?
Ifølge nyhederne er de jo super-imod rygning?? (noget med at de mener et netop vedtaget ryge-forbud er for slapt, hvilket jo tyder på de er modstandere?? Og pudsigt nok si'r nyhederne samtidig at DF mener ryge-forbuddet er for stramt, så måske er det mere DF der er for legalisering?? Eller hvad foregår der egentlig i det cirkus?)

Hmm.. jeg ved at deres ungdomsparti er for legalisering gennerelt, men tror umiddelbart ikke det er tilfældet i partiet, selvom man godt kan have en stram ryge politik sammentidig med, at man går ind for fri hash; Enhedslisten går f.eks. ind for "fri hash" og mener sammentidig at folk gennerelt ikke skal pådulmes andres vaner ved passiv rygning..

Titel: Re: Fri hash
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hamber skrev:
Hvad kan man gøre som almindelig borger, i et demokratisk og "velfungerende" land som danmark, hvis eneste ønske fra samfundet er at legalisere hash? hvad kan jeg gøre for at det måske engang bliver en realitet, fri hash.

Hvad kan vi alle sammen gøre?

Det kører indtil flere debatter her på psy om det, så måske kan du finde inspiration her:

Noget helt konkret man kan gøre:
Ud af osteklokken - for at ændre opfattelsen af stoffer

Noget teori bag og hvor ovennævnte hjælper:
Gruppepolarisering

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nu er det jo altså bevist, at man bliver sløv, dummere og umotiveret af hash, så jeg kan ikke se, hvorfor man er fordomsfuld og uvidende, når man vælger at holde sig fra det.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Minimal skrev:
Nu er det jo altså bevist, at man bliver sløv, dummere og umotiveret af hash, så jeg kan ikke se, hvorfor man er fordomsfuld og uvidende, når man vælger at holde sig fra det.

Det er sandt at hash en vis sløvende effekt i 24-48 timer efter indtag, det afhænger dog meget af hvor meget man indtager og hvor tit man gør det.
Du er naturligvis hverken fordomsfuld eller uvidende hvis du ikke bryder dig om hashs eftervirkninger, og derfor holder dig fra det. Problemet er at hash er forbudt, og at forbudet skaber langt flere problemer end det løser. Så godt som enhver der vil ryge hash kan skaffe det alligevel, og alle millarderne går ned i lommerne på kriminelle miljøer. Miljøer, der tilmed er blevet forrået i bl.a. København den seneste tid efter Christianias lukning, men mord og skyderier til følge. Det er bare ikke sjovt at bo i en by, hvor kriminelle bander kæmper om hashklub-territorier, sælger kokain og andre hårde stoffer side om side med hashen, og ligger inde med bl.a. automatvåben, som politiet har erfaret i forbindelse med razziaer.

Alle de penge staten kunne få ind på hashsalg kunne bruges til at hjælpe den lille del af hashrygerne, der får problemer med misbrug, og politiet ville kunne få frigivet ressourcer til at bekæmpe langt alvorligere problemer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]