For alle, der er politisk interesserede og som mangler et sammenhængende svar på den ufornuft, der råder i den trosbaserede narkopolitik, kan jeg uden reservationer anbefale følgende bog:
Sam Harris: Troens Fallit - Religion, Terror og Fornuftens FremtidFor det første leverer han en genial introduktion til hele emnet med tro vs. fornuft. Det er denne teoretiske ballast, der danner fundamentet for hans videre behandling af de ulyksagelige udtryk af tros-baserede grusomheder vi oplever både i vores møde med Islam men så sandelig også i egne rækker fra troende kristne.
For det andet har han en genial behandling af narkopolitikken i USA, hvor han i den grad hudfletter det totalte mangel på medlidenhed, som de kristne udviser i deres nådesløse korstog mod nydelsen.
Der er simpelthen tal, fakta og teoretiske holdepunkter i hans bog, som er uundværlige for enhver, der er intesseret i emnerne.
Jeg har aldrig været så misundelig før. Fuck hvor ville jeg gerne have skrevet den bog - men han er simpelthen bare bedre!
En forsmag på hans stil, her om Islam:
http://www.truthdig.com/report/item/200 ... ity_islam/