Homo Superior skrev:
Hvis jeg forstår det du skriver ret, så er problemet altså, at man med et
statsstøttet DR får et venstredrejet medie - og at ikke-venstredrejede skal betale for dette produkt er ikke i orden?
Du forstår det ikke helt, nej. Det der er problemet er at man ikke har noget valg. Jeg er lige glad med om mediet er det ene eller det andet, enige med mig eller ej. Folk skal SELV vælge hvad de vil betale til, og det er absurd at staten skal drive medievirksomhed.
Citat:
Men er du ikke enig i, at et (tænkt) neutralt medie er nødvendigt og gavnligt til information af borgerne, for at ruste dem til at deltage i demokratiet? Vil et sådan medie ikke være i alles interesse - selv hvis du ikke selv bruger det, har demokratiets velbefindende vel en værdi...?
Nej, det er jeg ikke enig med dig i. For det første er et "neutralt" medie en illusion. Den objektivitet findes ikke. Men OK, du skriver "tænkt", så det ved du nok godt

For det andet er INTET i alles interesse. Der kan være tusinde grunde til at nogle ikke vil have et eller andet som du eller politikere påstår er i "alles" interesse" Det er netop i sagens kerne at alle folk er forskellige, og derfor er det vigtigt at de selv kan vælge, i stedet for at de skal tvinges til at betale 2000 kr om året fordi du synes det er enormt vigtigt at der er en klamphuggeragtig TV-Avis og så sender de "krøniken" eller hvad ved jeg.
Citat:
TV-stationer, med deres rødder i storkapital, vil have en tendens til at være drejet mod et liberalt verdenssyn.
vel også sandt, ikke
[/quote]
Jeg ved ikke hvar storkapital er. Men nej, det vil de ikke. private medier kan have en hvilken som helst holdning.
Citat:
Jeg tror en holdningsneutral public service kanal er mulig. DR er rigtigt nok ikke repræsentant for noget sådan i dag, men det er et mål man bør kunne nå vha. ændringer, f.eks. i valget til bestyrelsen, og så selvfølgelig et reelt ønske fra de involverede parter, om at skabe et neutralt medie.
Jeg er naturligvis klar over, at dette er et meget svært projekt, men principielt finder jeg det absolut værd at arbejde for.
Det projekt er umuligt. Du har aldrig arbejdet for medier kan jeg læse. Desuden er "Public Service" begrebet et tomt begreb. Læs de diskussioner der har været i DR de sidste mange mange år. Hvad er Public Service? Nogle mener det er at levere The Voice-agtig radio, andre at sende røvssyge programmer om pileflet, nogle noget helt tredje. Her er kernen i problemet: folk vil have forskellige ting. Derfor: lad dem selv vælge.
Citat:
Det kan være jeg tager fejl mht. de private medier, men en opgave som neutral nyhedsformidling er så gavnlig, at staten bør yde støtte.
Jeg bruger ALDRIG DRs ydelser. Ikke engang deres hjemmeside. Jeg er bedre orienteret end de fleste. Hvorfor skal jeg betale for deres lort? Hvad skal jeg med det? Jeg læser gratis nyheder på nettet, jeg har ikke noget TV, og jeg abonnerer på aviser og tidsskrifter. Hvad er det lige der er så vigtigt som jeg ikke kan få andre steder?
Citat:
Men ha' en god lørdag - nu skal jeg ud og leg'!

God lørdag til dig også