Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 16:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

http://politiken.dk/indland/article350045.ece

Hvad siger i til det?

Jeg ser det (sikkert som de fleste andre herindefra) som et stort fremskridt, også fordi der vil blive blødet op på lovgivningen. Men var DF ikke med til at stemme for at forhøje bødestraffene for nylig? Virker på mig en anelse dobbeltmoralsk med den ene hånd måske at ville give narkotika og med den anden dele hårde bøder ud.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det er da rimelig godt i tråd med DF's ånd at være vægelsindede og sende tvetydige signaler.
Men det er bestemt et fremskridt, som jeg er sikker på vil have en mærkbar gavnlig effekt for en masse mennesker der desværre er meget langt ude.
Jeg bifalder det.

Medlem
Brugeravatar

Ayers Rock skrev:
http://politiken.dk/indland/article350045.ece

Hvad siger i til det?

Jeg ser det (sikkert som de fleste andre herindefra) som et stort fremskridt, også fordi der vil blive blødet op på lovgivningen. Men var DF ikke med til at stemme for at forhøje bødestraffene for nylig? Virker på mig en anelse dobbeltmoralsk med den ene hånd måske at ville give narkotika og med den anden dele hårde bøder ud.

Nu må vi se om det holder og fungere, ellers synes jeg det er en rigtig god idé!

Jeg synes ikke det er dobbeltmoralsk, da DF vil afskaffe stoffer og prøver at skræmme folk væk med bøder, men at de så hjælper dem der alligevel ikke kan holde sig fra det med ordineret og kontrolleret doser.

En anden ting er at det burde være sådan med de fleste stoffer imo - specielt hash!

Relativistisk båthorn

Tenka skrev:
DF vil afskaffe stoffer og prøver at skræmme folk væk

Hvorfor er det iorden at _skræmme_ folk?

Tenka skrev:
En anden ting er at det burde være sådan med de fleste stoffer imo - specielt hash!

Hvorfor ikke la' folk selv vælge om de vil bruge det eller ej?

Medlem
Brugeravatar

JEL skrev:

Tenka skrev:

Hvorfor ikke la' folk selv vælge om de vil bruge det eller ej?

Hvis folk kunne få udleveret deres stof ville det heller ikke været ulovligt. Derfor ville de ikke komme ud i kriminalitet for at få stoffet.
De ville vide det var rent, og de ville vide hvad stoffet bestod af, fremfor aldrig at kunne få det samme stof hver gang.
Folk der er ude i seriøse misbrug og ikke magter selv at få hjælp, kunne hjælpes.
Risiko for sygdom ville også kunne minskes markant.

Tænk over hvis du kunne gå ned på apoteket og få "1 g hash (normal)", svarede til en 60'er ryger. Her ville du bare være sikker på hvad det var du fik, istedet for ulovligt at skaffe det gennem kriminelle miljøer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]