Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 01:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Hej allesammen!

Jeg ville bare anbefale at sætte en underskrift på følgende side:

http://demo.gag-studios.net/index.php

Citat fra siden:
" Staten er nu kommet med lovforslaget om at der ikke må spilles mere end 85 dB til koncerter – Dvs. samme støj som en lastbil nogenlunde laver.
Forslaget vil betyde at det er farvel til store rockbands i Danmark – Gider Metallica mon komme igen, når de kun må larme på 85 dB? Lovforslaget vil betyde at mange koncertsteder må dreje nøglen om!
Hvad gør forslaget egentlig godt for? Vi skal beskytte medarbejderne og os selv – Mod hvad? Mod en ting vi selv har valgt, nemlig STØJ!
Der SKAL være larm til en rockkoncert! Og hvis man ikke kan lide støj, jamen så må man da lade være med at deltage i koncerten eller anvende ørepropper – What’s the big deal?"

- St0RK

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
85 decibel. WTF.

Man en samtale mellem 2 stive personer, overskrider da 85 decibel.

Musik skal ikke lyttes til, der skal høres IMO.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Jylland, Esbjerg
Det er godt nok nogle indkompetente spader, der sidder og vedtager vores lovforslag.

Forstår det godt til barer, værtshuse etc. Små steder hvor der kun er en CD-afspiller. Dog synes jeg det er totalt sindsygt til spillesteder. Forstår godt idéen med idéen (!), men rent teknisk er det jo nærmest umuligt at smide et trommesæt ud over et PA, UDEN at det overstiger 85DB. Alle i salen må jo hverken klappe eller snakke sammen hvis ikke den måling skal overstige det tilladte.

Det samme har jo gjort sig gældende for utallige udendørs arrangementer. Trafikken i baggrunden overstiger ofte de tilladte grænser!

Samtidig er en rockkoncert også i "kortere perioder" - Jeg synes måske mere man skulle tænke på de bartendere etc. der arbejder på et diskotek hvor der i 6 timer hver aften ons, tors, fre, lør BANKER musik derudaf ved lydniveau-SINDSYG. - Dog kan man vende den om og sige de selv har valgt jobbet.

Nu spiller jeg selv i band, og fremtiden ser sku ikke for godt ud for os musikere.

Det skal siges at når jeg øver alene nede i mit øvelokale, spiller jeg cirka med 90 til 100 decibel... :idea:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
FlæmMing skrev:
Musik skal ikke lyttes til, der skal høres IMO.

Kommer nu an på hvad det er IMO ;) Men det meste af det musik der bliver spillet på de store spillesteder i Danmark fortjener sgu ærlig talt mere end 85 dB, det er jo ikke engang nok til en høreskade, DET LARMER MERE I EN BØRNEHAVE ffs... Rockmusik skal blæses ud, no disko! :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Mr.Ambient skrev:
Rockmusik skal blæses ud, no disko! :D

Halleluja!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jeg vil lige specificere det nærmere. Lydstyrken på 85 db. er grænsen der hvor personalet befinder sig. Altså lydmanden og især dem som står i baren. Dvs. problemet bliver størst for de små spillesteder, hvor baren ligger tæt på scenen. Ellers er jeg fuldstændig på linie med jer. Heck, selv under symfoniorkester-koncerter, kan lyden jo komme over de 85 db. på trommer som ikke er forstærket.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]