Visias skrev:
Jeg fik vidst formuleret mig forkert, sry

Det der ikke er fair er at vi der downloader de mange copyright beskyttede medier og rent faktisk stjæler fra producenterne..
Der findes gode argumenter både for og imod intellektuel ejendomsret. Problemet med den, for mig at se, er, at hvis man virkelig vil holde på, at der findes noget sådant, så er det svært overhovedet at lave noget. Ikke bare musik, men også arkitektur, billedkunst, design osv. osv.
Hvor går grænsen mellem inspiration og direkte plagiat.
Hvorfor er det ok, at jeg efter et besøg hos min ven i hans nye hus kopierer selve 'designet' af huset, allierer mig med nogle dygtige arkitekter, bygningskontruktører osv. og får designet til også at kunne udmøntes i et ordentligt konstrueret hus - for derefter at få bygget et hus nøjagtig mage til hans ellers enestående hus?
Private, Thomas Troelsens aktuelle musikprojekt, har i noget tid haft singlen "Secret Lover" ude. En ven og jeg sad for 3-4 uger siden og morede os med at finde sange 'skjult' en det nummer. Kool & The Gang, Michael Jackson, Rockwell (et one-hit-wonder fra 80erne) osv. Det er ren patchwork. Er det ok?
Citat:
At producenterne har betalt for at få hacket TBP er bestemt heller ikke fair!
Jeg har dog heller ingen moralske skrubler overfor mit download forbrug, da jeg alligevel ikke ville købe produkterne! Og så har de jo enligt ikke tabt nogle penge på det..
Det er et skinargument. Man bliver nødt til først at gøre sig klart, hvad der er tale om. Hvis jeg kunne downloade 100 færdigbyggede Frank Lloyd-Wright-villaer fra nettet, så ville jeg ikke gøre det bare fordi, jeg ikke ville have købt dem, hvis jeg skulle smide 80 mio. pr. styk.
Men det er til gengæld den tankegang, som den digitale mediebranche må forholde sig til. Selve IE-spørgsmålet er slet ikke til diskussion i de kredse.