Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 02:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Hvorfor man bør undgå at se de danske stats-nyheder.

Problemet er deres propaganda-linie, som er i direkte konflikt med god journalistisk etik om OBJEKTIVITET og NEUTRALITET.

Her er et eksempel fra idag, som de fleste af os her på psy nok ka' genkende stilen af:

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-20498859.html skrev:
Produktionsskolen er gået i offensiven mod stofmisbrug, og alle elever skal lade sig teste for stoffer.

Den hurtige seer har allerede spottet problemet: nemlig den moralske stilling-tagen, som ka' læses direkte ud af denne historie.

MISbrug. Ikke bare BRUG, men MISbrug, står der. Det er moralsk stilling-tagen til emnet. Altså IKKE neutralitet eller objektivitet.

Jeg ville ku' forstå linien hvis det var en privat station med et klart sponseret budskab. Men denne station har som bekendt en 'public-service forpligtelse', OG er ydermere betalt af HELE den danske befolkning, dvs OGSÅ af folk der bruger narko, og som, som alle andre, må ku' forvente en fair og ligelig behandling af det de tvinges til at betale for.

At udstille en enkelt gruppe borgere med evigt ned-gørende betegnelser, som det er at kalde narko-brugere for MISbrugere, er såvidt jeg ved ikke engang lovligt.

Public-service er noget i denne retning:

http://www.emu.dk/gym/forskerspirer/vinder/Henriette_Mathiasen2008N.pdf skrev:
Public service betyder ’service til folket’. Populært sagt arbejder en public service-virksomhed ’i befolkningens tjeneste’, og indholdet må derfor ikke være underlagt særinteresser fra virksomheder eller politikere.

http://www.emu.dk/gym/forskerspirer/vinder/Henriette_Mathiasen2008N.pdf skrev:
Selvom indholdet af en public service-kanal ikke må styres af politikere, er rammerne for en public service-kanal fastsat af folketinget i form af en public service-kontrakt. Begrebet ’public service’ er således et politisk mål, hvorimod indholdet af public service-stationen er et fagligt mål (journalistik)

'Indholdet er et fagligt journalistisk mål'... dvs journalistisk etik bør gælde:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Neutral_point_of_view skrev:
When editorial bias toward one particular point of view can be detected, the article needs to be fixed.

Og at kalde en gruppe mennesker for MISbrugere ER at ta' moralsk stilling til sagen, og dermed IKKE god journalistisk etik.

Hvis jeg feks kalder israelerne for magt-MISbrugere, så begår jeg samme etiske brud, og et rama-skrig ville helt sikkert også lyde hvis man sagde sådan om dem i medierne.

Men når det drejer sig om narko-BRUGERE, så ska' de bare finde sig i lige præcis den behandling og ord-valg. Hvorfor? Fordi de danske medier ikke er neutrale eller objektive, men istedet propagandistiske og moral-dikterende. Det er ikke iorden.

Hvem bestemmer egentlig den journalistiske linie på de danske medier?
Hvorfra kommer denne propaganda-linie?
Hvorfor opsnapper nævnet der holder øje med stationerne ikke denne MIShandling af en enkelt gruppe borgere's ry og rygte?

Man må ikke offentligt nedgøre mindre-tal (som narko-brugere jo ikke engang er hvis man med-regner alle der drikker kaffe og alkohol og ryger cigaretter), men alligevel slipper de danske stats-medier afsted med det hver eneste gang. Hvorfor?

Jeg foreslår man skifter kanal, og simpelthen boykotter propagandaen. For det er Uacceptabelt at man ska' tvinges til at betale medie-licens for at se en enkelt befolknings-gruppe evig og altid blive udstillet og svinet til og nedgjort som anden-rangs mennesker af medierne.

Narko er noget man BRUGER.
Det er BRUG det er lavet til.
Det er BRUG der er det's formål.

Og Uetiske journalistiske historier bør fjernes fra stats-betalt tv, og kun findes på privat-betalte kanaler.

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
Hold op en gang pladder - ja gu kan man bruge narko til rekreativt [f]brug[/f] men helt ærligt, storset alle taler om stofmisbrug i den danske befolkning, det gør da ikke journalisten til moralsk stillingstager, bare til uvidende formidler. Det er nu et generelt journalistisk problem at de ofte beskæftiger sig med områder de ikke kender til. Og lidt insider viden - så tegner det altså ikke godt for den nye årgang journalister ift. deres samfundsmæssige viden - det står sku grelt til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
den citerede sætning giver dig ikke belæg for, at skyde journalisterne i skoene, at de trækker lighedstegn mellem brug og misbrug. Det eneste sætningen siger er, at skolen, for at bekæmpe MISBRUG vil tvinge eleverne til at lade sig teste. Resten er noget du læser ind i det.

Derudover mener jeg, at dette tiltag, i kampen mod misbrug er ren nazisme, men det er en anden snak.

Relativistisk båthorn

At drikke en genstand alkohol er ikke mis-brug, i medierne.

At drikke 50 genstande alkohol om ugen ER mis-brug, i medierne.

At ryge 1 joint hver måned, eller at ryge 50 joints hver dag, bli'r i BEGGE tilfælde kaldt mis-brug i medierne.

Er det ikke et problem at de behandler en gruppe joint-rygere så nedladende?

Jeg vil ikke betale medie-licens for at medierne ska' ku' udstille mig som mis-bruger i tv bare fordi jeg gerne ryger hash. Det er fanme ikke iorden at behandle en hel gruppe mennesker på den måde i en PUBLIC-SERVICE kanal der bli'r betalt af ALLE og ska' tilgodese ALLE.

Hvem af jer her vil betale medie-licens, under tvang, til nogen der taler nedsættende om jeres livs-stil?

Medlem

Du kan skudda bare lade være med at betale licens hvis du bliver så foraget

Relativistisk båthorn

Og hvad sker der så kære ven?

Medlem

Så kan du risikere at få en bøde som sortseer - men altså helt ærligt - du blæser noget betydningsløst op til et stortproblem. Du bliver fandeme ligeså forarget som gnavpotterne fra DF og kommunisterne fra DKP

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
det er da tydeligvist ikke betydningsløst for JEL.
at du så tyr til grovkornede kommentare fordi du ikke har mere agumentation er en anden snak.
jeg syntes nemlig JEl har fat i noget vigtigt her, for hvad er det egentlig der bliver snakket om?
at ''vi'' bliver udstillet er en ting, men selve problemet er at medierne kan påvirke så mange mennesker til at tænke det om os. folk tænker ikke særlig meget selv mere, vi er på vej hen imod et samfund hvor vi simpelthen ikke skal tænke selv.

jeg oplevede et eksempel så sent som i dag i banken, jeg skulle trække et nummer og vente til det var min tur.
det fik jeg ikke lige gjort for jeg havde ikke set automaten, så jeg gik op og stilte mig i kø. men da det var min tur kom der en mand med en seddel og sagde, ''det er altså min tur'' på den måde skal vi ikke tænke mere, vi skal ikke bruge vores sociale arv til noget. vi skal bare trække et nummer.

jeg ved ikke om i kan følge mig, men jeg bliver virkelig ærgelig over sådan noget.
jegbliver ærgelig over hvor vores samfund er på vej hen, jeg kan sku godt forstå folk der bare skrider og aldrig kommer igen.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
JEL skrev:

Intet. Jeg har ikke betalt licens de sidste 10 år.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er helt sikkert samfundets skyld. Medierne er onde. Og nede i banken har den en nummermaskine der forhindre folk i at tænke selv. Altså andre folk. Vi her på psychedelia har nemlig gennemskuet DEM! :sucks:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hvis I så vil gøre noget ved det, kan i jo fx. oprette en blog og fortælle folk at de må være mere kritiske når de ser TV. Personligt mener jeg ikke man skal gå og fortælle folk hvad de skal gøre, jeg hælder mere til fornuftig argumentation og håber så på at folk tænker for dem selv. Også selv om det måske ikke ender med, at de gør som jeg vil have dem til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Thomhash skrev:
Personligt mener jeg ikke man skal gå og fortælle folk hvad de skal gøre,

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Du mangler vist noget tekst Bull Lee, eller hvad? :) Det der har jo allerede stået en gang i topic.

Relativistisk båthorn

poke-1-kenobi skrev:
Så kan du risikere at få en bøde som sortseer - men altså helt ærligt - du blæser noget betydningsløst op til et stortproblem.

Du og jeg tvinges til at betale 185 kr om måneden for at høre dem nedgøre os i deres lands-dækkende 'nyheder'.

Det synes jeg faktisk er grotesk.

Har du virkelig lyst til at betale for at blive svinet sådan til?

dankdawg skrev:
JEL skrev:

Intet. Jeg har ikke betalt licens de sidste 10 år.

Men så heldig er det jo ikke sikkert JEG vil være hvis jeg ikke betaler.

Og det ka' ikke være rimeligt at man ikke har andre optioner end nogle hvor man risikerer økonomisk ruin.

Bull Lee skrev:
Det er helt sikkert samfundets skyld. Medierne er onde. Og nede i banken har den en nummermaskine der forhindre folk i at tænke selv. Altså andre folk. Vi her på psychedelia har nemlig gennemskuet DEM! :sucks:

Betaler du medie-licens? Det er over 2000 om året. Mit narko-budget er på MINDRE end det. Tænk på al den dejlige narko jeg ville ha' råd til at forbedre mit liv med, hvis ikke jeg sku' tvinges til at betale de penge til nogen der betragter narko-bruger minoritets-gruppen, som jeg definerer mig-selv som tilhørende, som andenrangs-mennesker.

Thomhash skrev:
Hvis I så vil gøre noget ved det, kan i jo fx. oprette en blog og fortælle folk at de må være mere kritiske når de ser TV. Personligt mener jeg ikke man skal gå og fortælle folk hvad de skal gøre, jeg hælder mere til fornuftig argumentation og håber så på at folk tænker for dem selv. Også selv om det måske ikke ender med, at de gør som jeg vil have dem til.

Men når man er med-betaler af tv, under tvang, har man så ikke automatisk ret til at blive taget alvorligt omkring hvordan de behandler en?

Det er jo ikke en privat menings-danner, som feks en privat avis, men en offentlig 'public-service' menings-danner vi alle er med til at betale.

Ka' man ikke forlange at et produkt alle minoriteter tvinges til at financiere også respekterer alle disse minoriteter?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

JEL skrev:
Betaler du medie-licens?

Ja. Det er en del af mit narko-budget.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Lige for at svare på svaret til mit indlæg, så kan jeg ikke svare på det :mrgreen: Du kan jo prøve at kontakte Dr eller Kulturministeriet (eller hvilket Dr nu hører under) og forlange det du vil have, så går jeg ud fra du vil få det svar du søger.

Relativistisk båthorn

Bull Lee skrev:
JEL skrev:
Betaler du medie-licens?

Det var da noget kedelig narko du køber så... :|

Thomhash skrev:
Lige for at svare på svaret til mit indlæg, så kan jeg ikke svare på det :mrgreen: Du kan jo prøve at kontakte Dr eller Kulturministeriet (eller hvilket Dr nu hører under) og forlange det du vil have, så går jeg ud fra du vil få det svar du søger.

Betaler du medie-licens?

Hvis ja; er du ligeglad med om dine penge går til at sværte den minoritet du tilhører til som noget dårligt?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Bull Lee skrev:
JEL skrev:
Betaler du medie-licens?

narko og tv har en del tilfælles.
- begge udgør en form for eskapisme
- begge fremstiller en falsk virkelighed
- begge er usunde vaner
- begge er vanedannende for nogle mennesker
- begge er fordummende for nogle mennesker

tv er folkets opium

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Min medie-licens er blevet betalt kollektivt, så ja. Men har aldrig før i tiden selv betalt af princip. Og nej det er jeg ikke hvis du endelig vil stille det op på den måde. Men jeg vil ikke spilde min tid på at sidde og brokke mig over det sådan uden at komme videre i den diskussion. Det har jeg prøvet, det dur ikke. Så hellere prøve at gøre noget ved sagen. Og der har du fx. allerede fået et forslag fra min side af.
Men hvad vil du gøre ved det? Da alt det du går ind for allerede står i DR's etiske grundlag, er det jo det journalisterne først lærer når de bliver ansat hos DR, kan du jo ikke indføre alle de regler du vil have indført. De er der allerede. Du kan se det for dig selv her: http://www.dr.dk/NR/rdonlyres/D0F84992-F0E6-4107-A2B2-72B6F35B42D4/445294/Programetik_web.pdf

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Halugenlampe skrev:
- begge er usunde vaner

Hvorfor skulle det være usundt at se TV?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]