Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 apr 2024 17:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 jun 2009 15:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jan 2009 06:11
Indlæg: 154
Nogle mener, at sundhedsstyrelsens nuværende politik med skræmmekampagner er forfejlet.
Er der lande, som har valgt at give HR-råd til stofbrugere i stedet for bare at lave skræmmekampagner? I så fald hvilke?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2009 23:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jan 2009 06:11
Indlæg: 154
ingen som ved noget?1?1?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2009 18:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2008 13:35
Indlæg: 227
Portugal måske? Jeg ved ikke hvor godt de oplyser folk, men de straffer ikke for små mængder narko.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2009 00:57 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Grønlang måske? jeg ved ikke en fløjtende fis om det, men selvfølgelig skal jeg da svare!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jun 2009 10:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jun 2009 15:58
Indlæg: 9
Khazim skrev:
Grønlang måske? jeg ved ikke en fløjtende fis om det, men selvfølgelig skal jeg da svare!


Nu er Portugal jo ret kendt for en narko-politik baseret på HR istedet for ulovliggørelse.

Det er ikke den bedste kilde, men Time Magazine har en artikel om Portugals håndtering af euforiserende stoffer på http://www.time.com/time/health/article/0,8599,1893946,00.html.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jun 2009 12:28 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5087
Siden start 90'erne har der været et øget fokus på HR i alle europæiske lande, i forskellig grad, men de fleste (faktisk alle ifølge EMCDDA, så vidt jeg husker) europæiske lande har i kraft af EU harm reduction på tapetet.

I udbredt grad vil jeg nævne Sweitz (Med succesfuldt heroin-program), og så selvfølgeligt Holland.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2009 12:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Portugal er god nok. De afkriminaliserede samtlige stoffer(!!!) til eget forbrug i 2001 og de valgte i stedet at basere hovedparten af deres politik på harm reduction. Du kan læse abstract af Cato Institute her: http://cannabisraadet.dk/article.php?id=10&aid=22 Der er også link til selve rapporten. Nøglepointer: mindre kriminalisering, flere i behandling, halvering af heroindødsfald, over dobbelt så mange i subsitutionsbehandling.

Holland har også i årevis først en politik, der mest af alt er baseret på harm reduction. Det er først for nylig de er blevet overhalet af portugiserne.

Holland førte i årevis, fordi de have afkriminaliseret både detail- og forbrugerleddet hvad angår cannabis. Portugal har ikke taget dette skridt fuldt ud hvad angår detailleddet, men at det gælder _alle_ stoffer er mere omfattende. Både Holland og Portugal må naturligvis leve med organiseret kriminalitet, stoffer af dårlig kvalitet osv. fordi der ikke er et reguleret og lovligt marked.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team