Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 12:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kan ikke vente et sekund mere. Alle må slutte op om deres egen befrielse fra dette tyranni. Jeg vil opfordre alle til at søge på nettet - især på SSDP og deres holdning til sådanne randomiserede kropsvisiteringer.

Borgerne i dette land - og det inkluderer fandme også studerende - har en RET til at være sikre i deres person og ejendele mod uretmæssig invasion, kropsvisiteringer og ransagninger. For at træde på disse rettigheder må politiet have begrundet mistanke, og den slags kan man altså ikke bare "slå fra" bare fordi det er på en skole. Jeg NÆGTER at tro, at nogen kan nægtes deres uddannelse fordi de ikke indvilliger i sådanne ransagninger af deres person og personlige ejendele.

Skriv til Politiken og giv jeres mening til kende! Og følg mig på Twitter som "drugresponseman". Vi har brug for et korps af aktive mennesker, der vil gøre noget for deres egen befrielse. Tiden er nu. I morgen kan det være for sent

Hvis I har kræfter til det, så skriv til skolen og fortæl dem, hvor kontraproduktivt det er og hvordan det er i strid med vores danske værdier, som de er stadfæstet i Grundloven.

[iframe]http://politiken.dk/uddannelse/article843406.ece[/iframe]

Enhver der har lyst må også gerne tilføje mig på Facebook: http://www.facebook.com/jespervk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Helt enig! Sidder også og overvejer at skrive et pænt brev til skolen med at hvis de også går samme vej som Århus teknisk skole så melder jeg mig ud af skolen osv osv. Det kan virkelig ikke passe at vi som elever skal finde os i de fornærmelser som skolen vil udsætte os elever for

Junior medlem

Jeg har svært ved at sætte ord på min foragtelse overfor disse overgreb på den personlige frihed. Håber ikke at min skole vælger at gå samme vej, i så fald kan de regne med en udmeldelse fra min side.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Hvorfor udmeldelse? I kan bare nægte at deltage i deres heksejagt.
Jeg har svært ved at se, hvordan en skole kan have ret til at smide elever ud, fordi de nægter at samarbejde til overgreb på personlig frihed.

Private vagtværn har IKKE ret til at visitere jer, med mindre i tillader dem det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er også det jeg har tænkt mig at sige hvis de en dag kommer og spørger mig.
Og kender allerede det svar jeg får smidt tilbage i hovedet: "Jamen hvis ikke du har noget at skjule har du jo heller ikke noget at være bange for"... Nååårh ja.. Det er dybt problematisk at skoler kan tillade sig at gøre den her slags ting! Og synes virkelig at samfundet er ved at komme ud på et skråplan.

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Aarhus Tekniske Skole har (under "Nyheder") en artikel omkring stikprøvekontrollerne: http://www.ats.dk/?side=302&tmpl=3,20104

Er det virkeligt en stikprøvekontrol hvis man benytter en narkohund?

Derudover så er jeg lidt bange for at dette kan misbruges som en genvej til legale visitationer. Når politiet skal visitere dig skal de have en begrundet mistanke, men lur mig om de ikke gør det uden nogle spørgsmål hvis en "vagtmand" ringer og siger at han står med en ung knøs der ikke vil lade sig visitere.

Jeg har sendt en mail til Aarhus Tekniske Skole -- deres adresse er at finde på http://www.ats.dk/.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har også lige fået fyret en mail afsted til ats@ats.dk!
Det kan ikke passe at "vi" skal stille op til ulovlige visiteringer!

Admin
Brugeravatar

Nu ved jeg godt, det er en principiel sag, men skal I absolut ha jeres narko med i skole?

Synes det er fair nok, hvis et uddannelsessted siger, de ikke vil ha narko indenfor deres institution. Hvis man ik kan respektere det, må man jo lade være at komme der. Der er ingen der tvinger jer til at tage en uddannelse.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Nu ved jeg godt, det er en principiel sag, men skal I absolut ha jeres narko med i skole?

Synes det er fair nok, hvis et uddannelsessted siger, de ikke vil ha narko indenfor deres institution. Hvis man ik kan respektere det, må man jo lade være at komme der. Der er ingen der tvinger jer til at tage en uddannelse.

Nu handler det jo ikke om at tage narko med i skolen eller ej.

Men nærmere det at vores personlige frihed snart er helt væk.

Men det jo for vores egen skyld. Ligesom højere straffe, flere forbud, overvågning etc.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Næste skridt bliver en drugwipe.

Pressemeddelelsen fra ATS er i øvrigt ret komisk;

Citat:
I de tilfælde hvor hunden markerer ved en elevs tøj eller ejendele, bliver eleven bedt om selv at tømme sine lommer. Eleverne bliver altså ikke kropsvisiteret

WTF er forskellen?

Citat:
Vi kan i øvrigt med glæde konstatere, at den forebyggende indsats virker - vi har kun haft få tilfælde, hvor der er fundet hash.

Sammenlignet med hvad? Måske er der bare ikke så mange der har tjald med i skole?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Som Cake siger, handler det ikke om stoffer, men om at blive ydmyget på sit uddannelsessted, via kropsvisitationer og mistænkeliggørelse!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Et er besiddelsen som er relativt nem at omgå, man lader sine droger blive hjemme trods det er klamt at man skal føle sig noia på sit udd. sted - men drugwipes ville være for fucked! Det er ikke ulovligt at være intoxikeret så længe man hverken er til gene eller fare for andre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]