Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 apr 2024 15:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 120 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter besked
Indlæg: 30 aug 2011 15:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hvad vælger I?

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2529986.ece

Det bliver bedre og bedre...

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2011 15:21 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
hvorfor poster du ikke den der i Dansk Folkeparti-tråden. det har ikke noget med minareter at gøre. det er fandme blasfemi det der. det er utroligt hvis de ikke mister stemmer på det der. det er SÅ respektløst.

ontopic: så kom der en opfølgning på trussels-sagen: http://www.dr.dk/P4/Kbh/Nyheder/Hovedst ... 073414.htm

det manglede også bare. hvis man kan blive straffet for at komme med en henkastet bemærkning i lufthavnen, hvor ordet bombe indgår, så må det der også være strafbart.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2011 15:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Woooops, det var faktisk der jeg ville have postet den. Godaw

Forresten: I har vel set det her? http://jp.dk/indland/krimi/article2530051.ece

Sykt.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2011 12:51 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
John Doe skrev:
Woooops, det var faktisk der jeg ville have postet den. Godaw

Forresten: I har vel set det her? http://jp.dk/indland/krimi/article2530051.ece

Sykt.


Sådan er det desværre, når mange religiøse og kulturelle grupper bor samme steder.

Snoezel skrev:

@arpheus: old news... Du gør faktisk også indirekte det samme nu - og jeg gør det også med denne her besked :mrgreen:


Nej, jeg skiller mig afgørende ud ved at ligge alle for had, ikke kun enkelte grupper.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Senest rettet af Agathos D. 31 aug 2011 12:53, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2011 01:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 okt 2010 09:53
Indlæg: 54
Jeg syntes det er perverst som nogle folk afhumaniserer muslimer i Danmark. Jeg har intet tilovers for personer der, fuldstændig uerfarent, skal gøre sig kloge på andre mennesker. Ja du kan læse om muslimer i medierne, de samme medier der tjener deres penge på at blæse alting ud af proportioner. Hvis du intet har med indvandring/muslimer at gøre i din hverdag, skal du slet ikke bilde dig ind at du har ret til at gøre dig klog på andre mennesker end dig selv.
I kan isolere jer i den danske kolonihavedrøm, så meget i vil. Men bare fordi i er vokset op uden at bekymre jer om jeres omverden, betyder det ikke at den ikke er der.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2011 12:25 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Søren Pind skrev:
Jeg syntes det er perverst som nogle folk afhumaniserer muslimer i Danmark. Jeg har intet tilovers for personer der, fuldstændig uerfarent, skal gøre sig kloge på andre mennesker. Ja du kan læse om muslimer i medierne, de samme medier der tjener deres penge på at blæse alting ud af proportioner. Hvis du intet har med indvandring/muslimer at gøre i din hverdag, skal du slet ikke bilde dig ind at du har ret til at gøre dig klog på andre mennesker end dig selv.
I kan isolere jer i den danske kolonihavedrøm, så meget i vil. Men bare fordi i er vokset op uden at bekymre jer om jeres omverden, betyder det ikke at den ikke er der.


Jeg har intet tilovers for mennesker, som gør sig kloge på mennesker, der gør sig sig kloge på andre.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2011 13:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 okt 2010 09:53
Indlæg: 54
Arpheus skrev:
Jeg har intet tilovers for mennesker, som gør sig kloge på mennesker, der gør sig sig kloge på andre.


Du snører lidt dig selv der.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2011 16:46 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Du gør dig selv på klog på andre. Døm dig selv. Du er ikke at hak bedre og ikke den mindste smule mere tolerant. Deri består dit selvbedrag.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2011 12:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 11:55
Indlæg: 1272
Geografisk sted: hulen
Du gør dig selv på klog på andre. Døm dig selv. Du er ikke at hak bedre og ikke den mindste smule mere tolerant. Deri består dit selvbedrag.


Selve det, at doemme andre, er ikke per definition daarligt (det ved jeg, at du ikke synes). Det handler om, hvem man doemmer, og paa hvilken baggrund. Og hvis du paa en rusten baggrund doemmer en gruppe, fordi en delmaengde af gruppen er idioter, saa er det fair nok at fordoemme dine holdninger (synes jeg).

Selvom han er en lille smule haard (paastanden, at du kun boer doemme om dig selv), saa er det, synes jeg, rigtigt, at det under alle omstaendigheder er forkert at afhumanisere en folkegruppe (det er et ret staerkt ord at bruge, men det er nu en gang hvad racister og "kulturkonservative" goer - i hvert fald, hvis vi med det mener, at der skelnes mellem folk og folk paa baggrund af doede egenskaber, som f.eks. hvilket land, man er foedt i, eller hvilken bygning man er i, naar man priser sin gud). Du maa jo have nok saa staerke meninger om muslimer, islam og araber i almenhed. Du burde dog sigte lidt bedre, saa du ikke traeffer uskyldige. Jeg mindes, at du var hurtig til at lovprise Breivik (ret mig, hvis jeg tager fejl), hvilket i mine oejne er usmageligt. At draebe et andet menneske, for at sende et politisk signal, er altid en ond handling. Saa kan man mene, at det var for at redde samfundet. Men naar man taenker det igennem, saa handler truslen mod samfundet om, at der er folk, der bruger vold, for at redde det, der i deres hovede er det rette samfund. Vejen frem er, at man som udgangspunkt ser sig selv som fejlbarlig, og derfor forsoeger at handle, saa man kan rette op paa konsekvenserne (inden for rimlige graenser - de skal jo saa praeciseres lidt, og her kan du jo nok haevde, at man ved at lade muslimer indvandre, risikerer en situation, der ikke kan rettes op paa - det er dog ingenlunde sikkert, hvorfor man boer opveje hvilke menneskelige vaerdier, der ofres, for at helgardere sig). At sende folk hjem til sikker doed, er med ret stor sandsynlighed uigenkaldeligt. At sende folk, der er vokset op i landet, og som foeler sig danske i nogen forstand (ogsaa selvom de siger, at de ikke goer) er med ret stor sikkerhed at goere skade paa dem, paa den ene eller den anden maade, og bidrage til en hadefuld stemning. At derimod gribe ind gennem skolesystemet, og sikre, at alle har en fair chance, og bliver tilgodeset, og gennem retssystemet, der sikrer at alle behandles lige, og faar deres rettigheder overholdt, og bliver holdt fast paa deres skyldigheder, og gennem dialog, der sikrer, at alle bliver hoert, og faar en mulighed for at forstaa (en mulighed, der boer vaere aaben, men som ikke udelukker retssystemet, hvis den skulle fejle paa en alvorlig maade), det burde vaere nogle af vejene frem i soegningen efter loesninger paa problemerne. Det er semigenkaldelige indgreb, der har som sigte at etablere en fordragelighed i samfundet, der ikke gaar gennem overgreb og marginalisering.

Mht. minaretter i Danmark, saa ser jeg ikke det egentlige problem. Problemerne med moskeer og radikalisering er, at der slet ikke slaas haardt nok ned paa det internt, og at der er for daarlig kontakt mellem myndigheder og muslimske miljoeer. Kontakten burde vaere dialogisk, saa man kunne faa stoerre indblik og opbakning, saa man ikke faar miljoeet klumpet sammen, og derigennem faa et hvert indgreb til at fremstaa som overgreb.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2011 15:54 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Godt indlæg med mange interessante synspunkter.

Jeg må med det samme slå fast, at jeg ikke lovpriste Breivik. Jeg tror mange har læst det indlæg du refererer til på den måde og det er interessant, fordi der er tale om en dom, foretaget med baggrund i enkle pejlemærker, som mennesker bruger til at finde ud af, hvad et andet menneske mener, hvordan et andet menneske er og hvordan, det skrevne, det sagte, eller en handling skal vurderes. Derefter lagres det i hukommelsen på den måde og dommen er foretaget. Det er selvfølgelig for, at kunne navigere i verden. Det er ikke overraskende. Du siger dig heller ikke fri for menneskelige fejl, hvilket jeg er enig med dig i er en kvalitet. Jeg begår mange af dem. Du må endelig også rette mig, hvis jeg husker forkert.

Frit fra hukommelsen, så skrev jeg, at en så ekstrem handling var forudsigelig og at der måtte komme og vil komme, reaktioner af meget ekstrem karakter, som en reaktion på det komplekse samfund vi lever. Jeg skrev, at jeg er enig med både Breivik og radikale muslimer i, at vi lever i et samfund med meget ringe åndelige værdier og med et ret tomt fokus på materielle værdier og at det også nødvendigvis må medføre ekstreme reaktioner og vold.

Jeg har tidligere skrevet, at jeg mener det bedste er, at leve i stammer. Jeg må hellere præcisere og tilføje, at jeg gerne ser de stammer leve i fred og hjælpe hinanden, når det er nødvendigt (eller hvis de bare har lyst).

Jeg mener dog ikke "man" kan forlange af mennesker, at de skal vise forståelse for alverdens kulturer og deres mere eller mindre sære skikke og ømme punkter. Mange indvandrere forstår heller ikke danskernes skikke og sære vaner og giver udtryk for racistiske holdninger, både overfor danskerne, men også overfor indvandrere, fra andre lande, end netop deres eget, eller overfor homoseksualitet eller kvinder.

Det vil uundgåeligt medføre konfrontration og opdeling, når man blander så mange normer og skikke. Den opdeling mener jeg er nødvendig, hvis man vil have fred og stabilitet, men "man" insisterer jo på, at man ikke vil ha den opdeling. Man vil tvinge mennesker ind i fællesskaber de ikke nødvendigvis befinder sig godt i. Det kan man ganske enkelt ikke forlange og ekstreme reaktioner og konflikter er fuldstændig forudsigelige.

Norge har selv skabt Breivik, ligesom Danmark selv har skabt Dansk Folkeparti. Det skyldes en meget, meget ringe forståelse for, hvordan mennesker er skruet sammen og urealistiske forventninger til andre menneskers evner og til deres tolerance og forståelse. De mennesker som hader Dansk Folkeparti (jeg bryder mig heller ikke om Dansk Folkeparti), er netop dem der har gødet jorden for dem, ved fuldstændig ukritisk og uden den fjerneste forståelse for simple menneskelige mekanismer, at tillade en ganske voldsom indvandring (i 80'erne). Det meget hurtige tempo udviklingen er foregået i, kombineret med en hastig udvikling på mange andre punkter, har skabt et meget komplekst samfund, hvor ingen synes at have det fulde overblik eller begge ben på jorden. Det går ganske enkelt for hurtigt. Det gælder for det meste af den vestlige verden, men også mange andre steder. I Kina er der fx. en sær trend med at stikke børn ned i børnehaver, hvor man i USA ser skoleskyderier, eller at folk bare går "postal".

Indvandringen er blot én komponent ud af mange, som øger samfundets kompleksitet. Mennesker presses ud over kanten og reagerer.

Jeg er enig med dig i, at mennesker skal behandles ordentligt, uanset hudfarve, religion, seksualitet mm. Det medfører, at de føler sig som en del af "stammen". I sidste ende bliver det til assimilation og freden kan herske. Det er uundgåeligt. Så meget for den forskellighed. Som en naturlov bliver det ensartet og dermed netop ikke til den brogede forskellighed, som jeg også godt kan lide, hvis det bare ikke er i min baghave og hvis jeg kan bede folk om at gå (eller selv kan gå), hvis jeg bliver træt af dem. Sådan er det bare ikke.

Mange mennesker føler sig udenfor og rodløse i dag. Det er ikke kun indvandrere, men også Breivik, radikale højreorienterede, radikale muslimer, radikale kristne og mange flere enkeltpersoner, som ikke tilhører særlige miljøer. Derfor vil der komme ekstreme reaktioner, Breivik, terror, skoleskyderier mm.

Samfundet har fejlet.

Til slut vil gerne slå fast, at jeg ikke mener jeg er bedre end noget andet menneske på denne jord. Jeg er ikke bedre end dig, eller min nabo, eller muslimer, eller Breivik. Vi har alle sammen, hver vores sær-præg, sær-heder eller ligefrem sygdomme. Jeg må dog fastholde, at det som er normen et sted ikke nødvendigvis er det et andet og at, hvis man blander alle normerne sammen i en stor pærevælling, så er konflikten uundgåelig. Kombineres det med udstødelse og fremmedgørelse, så vil det medføre ekstreme reaktioner.

Der er forskel på, hvordan en given handling eller udtalelse vurderes, afhængig af geografisk, historisk og kulturel kontekst (jeg undlod bevidst religion, da jeg ikke mener det kan løsrives fra fra kulturen).

Der hvor jeg står, vurderer jeg og ingen kan kræve andet af mig. Jeg har min frie tanke og (endnu) min frie ret til at ytre den (ligesom jeg mener andre bør ha det). Dermed er konflikten også potentielt til stede, hvis nogle føler sig stødt eller direkte kommer til at hade. Det er meget bedre, at dele jorden ind i zoner, med hver deres normer og sære skikke. Vi kan jo besøge hinanden og flytte, hvis vi føler os bedre tilpas et andet sted.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Senest rettet af Agathos D. 05 nov 2011 11:51, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2011 19:47 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 08 jul 2009 16:48
Indlæg: 762
vi er tydeligvis tvunget til at anlægge en langt mere åben kultur end i dag, hvis vi skal kunne rumme indvandrerne og deres kultur (som jeg i øvrigt lige må tilføje, er én af de mest gæstfrie jeg nogensinde har oplevet!)

Hvad er det for en kultur (i ental) som indvandrerne har tilfælles, og som er så gæstfri?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2011 19:55 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
vi er tydeligvis tvunget til at anlægge en langt mere åben kultur end i dag, hvis vi skal kunne rumme indvandrerne og deres kultur (som jeg i øvrigt lige må tilføje, er én af de mest gæstfrie jeg nogensinde har oplevet!)

Hvad er det for en kultur (i ental) som indvandrerne har tilfælles, og som er så gæstfri?


Ja, en interessant generalisering. Mange indvandrere fra meget forskellige lande lukker sig inde med mennesker der ligner dem selv, i ekstremt lukkede miljøer og det synes jeg hverken er overraskende eller mærkeligt.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2011 20:33 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Kulturer så, tanketorsk... Jeg snakker om min oplevelse af de 1. 2. og 3. generations indvandrere fra hhv. Serbien, Iran, Irak og Tyrkiet som jeg kender... De byder altid på aftensmad eller et eller andet lækkert hvis man kommer forbi - det kræver selvfølgelig at man er opsøgende, fordi ja, de lukker sig inde i miljøer med folk der er som dem selv, det er der ikke noget underligt i, sådan er alle kulturer... Man kan selvfølgelig ikke pådutte folk at interessere sig for fremmede folkefærd og kulturer, men man kan fremme deres nysgerrighed på flere måder.

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 nov 2011 22:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 maj 2011 18:48
Indlæg: 72
Alice: Jeg forstår ikke helt din indvending. Fordi der bliver opført et par minareter i Danmark, bliver den danske kultur ikke udvandet, ligesom folkekirken heller ikke bliver truet blot fordi der skabes plads til andre religioners udfoldelse. Den danske kultur er nemlig så fast forankret i vores sprog, værdisæt og sociale omgangsformer, at den ikke bare sådan uden videre går i opløsning. At den danske folkekirke synes at være under pres skyldes helt andre faktorer, såsom manglende fornyelse og dalende tilslutning i befolkningen. Men selvfølgelig skal muslimer have lov til at opføre religiøse bygninger på lige vilkår med andre trosretninger; alt andet ville være forskelsbehandling og hører ikke hjemme i et moderne demokrati I øvrigt mener jeg også, at folkekirken skal adskilles fra staten og fratages den fortrinsstilling, som den i øjeblikket har, da religion må og skal være en privatsag og ikke et offentligt anliggende. Radikalisering bekæmpes ikke med forbud, da man så blot skubber problemet et andet sted hen - tværtimod er dialog og forebyggelse vejen frem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 nov 2011 22:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 maj 2011 18:48
Indlæg: 72
Og ja, det er da et problem, at man i nogle invandrerkredse lukker sig om sig selv, således at der skabes parallelsamfund og mistro til den danske kultur. Her er det heller ikke nok blot at give tonen i debatten skylden, som mange er tilbøjelige til; man må også anerkende, at det kan have noget med deres kultur at gøre, og at nogle simpelthen ikke udviser nok integrationsvilje, for integration er en gensidig proces. Det skal der helt klart mere fokus på i medierne, og man skal ikke være bange for at ytre sig herom. Så ville man sikkert også komme noget af den racisme til livs, som trives i visse meget højreorienterede miljøer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2011 14:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2006 18:39
Indlæg: 89
Hvorfor er det iorden at forbyde "religiøst larm" men ikke iorden at forbyde minerater/moskéer?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2011 18:07 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
fordi moskéer er det som skal lukke den religiøse larm inde og holde det væk fra det offentlige (hvis jeg forstår dig ret)... Jeg synes også man skulle forbyde kirkeklokker, men det kommer nok ikke til at ske...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2011 05:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2006 18:39
Indlæg: 89
fordi moskéer er det som skal lukke den religiøse larm inde og holde det væk fra det offentlige (hvis jeg forstår dig ret)... Jeg synes også man skulle forbyde kirkeklokker, men det kommer nok ikke til at ske...


Hvaba?
Hvordan lukker man den "religiøse larm" inde, ved at bygge en stor moské?

Jeg undrer mig bare over at man kan være for moskéer, meeen det må ikke være en rigtig moské, med råb og skrig morgen og aften, for det ville jo ikke være til at holde ud at høre på - Jeg mener det er sgu da i den hellige religionsfriheds/tolerances navn at den bliver bygget til at starte med.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2011 10:46 
Offline
Psychedelia Gay Overlord

Tilmeldt: 13 maj 2001 01:01
Indlæg: 3406
Geografisk sted: Biløen
Der ligger en moské ude i Hvidovre. Den ser sådan her ud:
Billede

Den har ligget der i 44 år. Det er en rigtig moské. Det har ikke været noget problem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2011 14:18 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
fordi moskéer er det som skal lukke den religiøse larm inde og holde det væk fra det offentlige (hvis jeg forstår dig ret)... Jeg synes også man skulle forbyde kirkeklokker, men det kommer nok ikke til at ske...


Hvaba?
Hvordan lukker man den "religiøse larm" inde, ved at bygge en stor moské?

Jeg undrer mig bare over at man kan være for moskéer, meeen det må ikke være en rigtig moské, med råb og skrig morgen og aften, for det ville jo ikke være til at holde ud at høre på - Jeg mener det er sgu da i den hellige religionsfriheds/tolerances navn at den bliver bygget til at starte med.


Fordi så samler man muslimerne på ét sted... Det jeg forstår ved "religiøs larm" er ikke bare råb og skrig, men også symboler - det være sig kristne som muslimske... Jeg ser det lidt som en enten eller situation - enten skal muslimerne have lov at lave al den religiøse larm de lyster og vi skal fortsætte vores kirkeklokke melodier eller også skal begge ting ophøre... Ingen af delene udelukker bygningen af moskeer...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 120 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team