Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 04:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 120 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 dec 2009 07:14 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 855
Geografisk sted: Milano
DF vil forbyde minareter og eftersigende skulle et smalt flertal på 51 % af danskerne stå bag et forbud.
Hvad synes I?

Efter min mening er det sådan at vi endnu ikke har nogen moské i Danmark, derfor har vi endnu heller ingen minareter. Hvorfor skal minareter dog forbydes? I den kommende københavnske stormoské bør der være minaret på, men bønnesangen skal selvfølgelig forbydes ligesom kirkeklokker ej heller hører til i Danmark!

Minaret, ja tak.
Bønnesang og andet religiøst larm, nej tak.

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2009 08:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Hvordan fanden kan man lovgive mod at folk bygger et tårn? Hvis de vil ha et tårn, så lad dem da for helvede bygge et. Eller 100. Der er IMHO ingen grund til at blande hverken politik eller religion ind i det.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2009 08:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
51%? Selvom det er Danmark, lyder det lige i overkanten. Har du en kilde?

Betaler Iran forresten ikke for noget af den? Så er der jo Iranske penge til danske arbejdspladser i byggeriet. Det da bonus!

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2009 12:26 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
se the dailyshow fra i torsdags. der var et indslag om Schweiz' forbud mod minareter. det er ekstremt grinagtigt. men for at citere John Steward: "architechture might be my favourite things about religion."

se indslaget her: http://videocafe.crooksandliars.com/hea ... inaret-ban

her er iøvrigt den Schweiziske anti-minaret poster:
Billede
:shock: :arrow: :lol:

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2009 14:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 nov 2009 10:58
Indlæg: 57
Sålænge de holder bønneindkaldet på mute, så er det fint med mig. Det burde i øvrigt også gælde kirkeklokkers larm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2009 15:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 aug 2008 13:13
Indlæg: 703
DF's argument om at forbyde moskeér, eller uh ha de farlige stor-moskeer, for at forbygge en radikalisering synes jeg er helt hul i hovedet, og strider imod alt logik. Lidt ligesom forbudet mod cannabis for at beskytte befolkningen mod skadevirkningerne ved hashrygning...

_________________
”What hashish gives with one hand it takes away with the other: that is to say,
it gives you power of imagination and takes away the ability to profit by it”

(Baudelaire 1860).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2009 18:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg kan heller ikke forstå hvordan man kunne retfærdiggøre et forbud mod minareter, hvis man samtidig stadig vil have at kirkeklokker skal være lovlige. Og jeg har fulgt lidt med i debatten inde på nationen! og der lader det til at omkring 90% synes minareter skal forbydes. Det giver bare ingen mening i mit hoved, det giver faktisk ingen mening for mig at vi end ikke har en eneste moské endnu. Vi har vel flere troende muslimer i Danmark end vi har troende kristne, men alligevel har vi ikke en eneste moske?! Kan de så komme igang med at bygge! :) Det kan kun give et bedre syn på Danmark fra omverdenen hvis vi byggede moskéer og tillod muslimer at have deres minareter, samt vi næppe ville få nogen af de sindssyge imaner som man ser i mellemøsten, og dermed ville en mere almindelig muslimsk tro blive praktiseret fremfor dén radikale islamiske tro som DF prøver at bilde folk ind vil blive prædiket. Og så længe minareterne holder sig inden for loven angående støj, så er det bare en win/win situation.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2009 18:53 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Morten på 14, der er over 50 moskeer i danmark. Det er dog ikke store kuppel bygninger, men det er stadig moskeer.

Jeg ser intet problemer i minareter, så længe der ikke skal kaldes til bøn over dem, men det er der vidst heller ikke nogen der har planer om.

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2009 19:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 638
Geografisk sted: København
Er de der moskeer ikke for det meste nogle kælderlokaler som en eller anden stiller til rådighed.

Utroligt klamt forslag, jeg er overbevidst om at det bunder alene i fremmedhad. Byg nogle flotte moskeer. Skrot det der med offentlig larm, både i minareter og i kirker!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2009 19:23 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 855
Geografisk sted: Milano
Luftkaptajnen skrev:
51%? Selvom det er Danmark, lyder det lige i overkanten. Har du en kilde?

Kilde: http://politiken.dk/politik/article852706.ece

Lille Rødhætte skrev:
Er de der moskeer ikke for det meste nogle kælderlokaler som en eller anden stiller til rådighed.

Utroligt klamt forslag, jeg er overbevidst om at det bunder alene i fremmedhad. Byg nogle flotte moskeer. Skrot det der med offentlig larm, både i minareter og i kirker!


I dag har vi ingen deciderede moskeer i Danmark, der bliver istedet brugt bedehuse og "klamme kældre."
Der vil i fremtiden blive bygget en dansk stormoské i københavns nv-kvarter.

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2009 13:48 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 23 nov 2003 21:38
Indlæg: 851
Geografisk sted: Midtjylland
Er det mig der har misforstået diskussion, eller drejer det sig ikke om at minareterne ikke må benyttes til at kalde til bøn, og ikke om det er iorden at opføre et tårn oven på moskeen?

Jeg er enig i de folk der allerede har nævnt at kirkeklokkerne og bønnekaldene skal forbydes, men kan dog ikke se et problem i at der bygges et tårn, når det nu engang er sådan en stormoske ser ud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2009 15:57 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 855
Geografisk sted: Milano
Karma skrev:
Er det mig der har misforstået diskussion, eller drejer det sig ikke om at minareterne ikke må benyttes til at kalde til bøn, og ikke om det er iorden at opføre et tårn oven på moskeen?

Jeg er enig i de folk der allerede har nævnt at kirkeklokkerne og bønnekaldene skal forbydes, men kan dog ikke se et problem i at der bygges et tårn, når det nu engang er sådan en stormoske ser ud.


Jeg tror at vi alle kan blive enige om at der intet er i vejen med et tårn, hvis man ikke kan acceptere sådan et har man godt nok gnavere på loftet.

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2011 22:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Jeg river lige op i debatten igen.
Nu kommer den fucking moske til Kbh. Det gør mig virkelig trist! Jeg er virkelig imod Islam og deres verdenssyn som går imod så mange af de værdier vores forfædre har kæmpet med blod, sved og tårer for at opnå. Hvorfor bliver man ikke hjemme hvor man hører til hvis man ikke kan indfinde sig med virkeligheden i det land man er flyttet til? Hvorfor går man rundt i kliker med andre fra sit land? Hvorfor kan børn der er født i Danmark ikke tale dansk? Hvorfor er 100% af voldtægterne i Oslo igennem de seneste år begået af mænd med ikke-vestlig baggrund? Hvorfor skal vi som samfund bruge så mange penge fordi børn ikke fatter dansk og derfor ikke kan følge undervisningen i skolen og derfor ikke kan få et højtlønnet job? Hvorfor støtter vi folk som bider den hånd der fodrer dem? Hvorfor rammer forsøget på at modvirke ovenstående ting uskyldige, dygtige mennesker? AAAAAAARG!
Sorry for bitchflip. Jeg er bare SÅ træt af det lort.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2011 22:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 sep 2009 23:07
Indlæg: 347
Alice skrev:
Jeg river lige op i debatten igen.
Nu kommer den fucking moske til Kbh. Det gør mig virkelig trist! Jeg er virkelig imod Islam og deres verdenssyn som går imod så mange af de værdier vores forfædre har kæmpet med blod, sved og tårer for at opnå. Hvorfor bliver man ikke hjemme hvor man hører til hvis man ikke kan indfinde sig med virkeligheden i det land man er flyttet til? Hvorfor går man rundt i kliker med andre fra sit land? Hvorfor kan børn der er født i Danmark ikke tale dansk? Hvorfor er 100% af voldtægterne i Oslo igennem de seneste år begået af mænd med ikke-vestlig baggrund? Hvorfor skal vi som samfund bruge så mange penge fordi børn ikke fatter dansk og derfor ikke kan følge undervisningen i skolen og derfor ikke kan få et højtlønnet job? Hvorfor støtter vi folk som bider den hånd der fodrer dem? Hvorfor rammer forsøget på at modvirke ovenstående ting uskyldige, dygtige mennesker? AAAAAAARG!
Sorry for bitchflip. Jeg er bare SÅ træt af det lort.


Hon, bare vær glad for du ikke skal bo tæt på den :-S
Hvorfor her... og ikke langt ud på langt ude på landet?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2011 22:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
fordi de også finder sig i jeres kirker der ringer kl lort om morgenen.

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2011 22:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Hvorfor her og ikke i mellemøsten?
Grundloven siger at vores land følger den Luthersk-evangeliske kristendom. PUNKTUM!!!
Man må da gerne gå rundt og tro på andre tossede nisser og lave PRIVATE forsamlinger, men at vores skattepenge går til at støtte hedninge? Føj for den lede!


Senest rettet af Alice 25 aug 2011 22:39, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2011 22:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
hedninge? du kan da selv være en hedning. kristendommen slagtede mande tusinde og det samme har islam gjort = begge idiologier bruger vold.
du er ikke et bedre menneske end en som er muslim indse det. vi er lige og hvis du ikke synes alle er lige så er det vist dig der ikke burde bo i DK.

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2011 22:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Kristendommen betragter alle andre religioner som forkerte, alt andet er en selvmodsigelse. En hedning er en person som tror noget forkert. Altså er muslimer hedninge i DK, ligesom kristne er hedninge andetsteds.
Jeg er ikke religiøs. Jeg synes al religion er lort, men jeg synes det er fedt vi har folkekirken, da det er en del af den Danske kultur som jeg som udlænding støtter op omkring. Hvis jeg syntes andet var jeg for længst skredet.
I Danmark er der en grundlov, i Kina en anden, i Rusland en tredje. Synes man ikke det er fedt må man skride. Affinder man sig med det er det cool, ligesom jeg også affinder mig med integrerede, uddannede, lovlydige udlændinge med respekt for den Danske kultur og alt hvad den indebærer. Men at den danske stat skal bruge mønt på sådan noget lort gør at jeg mister respekten for den. Hvad blev der af kulturen? Om 100 år er hele verden ens. Fuck hvor bliver det kedeligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2011 22:53 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 855
Geografisk sted: Milano
Hvor er du fra Alice?

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2011 22:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
USSR


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 120 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team