Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 05:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 120 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 aug 2011 20:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Det er slet ikke pointen. Pointen er hvorfor skattekronerne bruges.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2011 21:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Måske som et plaster på såret, fordi vi har slået så mange muslimer ihjel?

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2011 21:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2011 15:14
Indlæg: 649
Pointen i denne tråd er hvorvidt der skal være minareter(/moskeer) i Danmark. Det burde ikke koste nogle skatte kroner. Ingen religioner i danmark burde få tilskud fra staten, heller ikke kristendommen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2011 22:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Synes det skulle være en valgfri moské-skat. Så jeg ikke betaler til deres livssyn som jeg ikke er enig i.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2011 22:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Alice skrev:
Synes det skulle være en valgfri moské-skat. Så jeg ikke betaler til deres livssyn som jeg ikke er enig i.


Øøh, fordi i dag bliver du tvunget til at betale moské-skat? :roll:

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2011 01:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
>arpheus: Jeg hverken kræver, forventer eller ved lov vil have andre til at have den holdning, derimod håber jeg bare at andre tager den holdning til sig, da jeg mener at det kunne hjælpe - derved er det ikke en totalitær mentalitet, dog bare et simpelt håb.
Det der verdensborger begreb kan du vel godt kalde håbløst abstrakt og teoretisk (som det står til ligenu), men igen det var din løsningsmodel også, da jeg heller ikke kunne se at din løsning kunne virke i praksis (igen, som det er ligenu). Jeg håber dog bare at vi kan nå det punkt at alle folk kan respektere hinanden uanset hvilken kultur og religiøs overbevisning de nu har.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2011 02:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Slettet


Senest rettet af Alice 27 aug 2011 11:22, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2011 04:21 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
jeg kan heller ikke se hvorfor der skal gå danske skattekroner til at bygge en moske, men var det ikke noget med at det iranske præstestyre stod for det finansielle.

jeg betaler gladeligt min kirkeskat, fordi jeg synes det er i orden at der går penge til at bevare en kulturtradition.

men Alice, alt det her er jo ikke indvandrenes skyld. det er bare det sædvanlige bureaukratiske sejtrækkeri. det er systemet der er for kompliceret.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Senest rettet af Edward Coke 27 aug 2011 12:10, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2011 05:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Jeg ved det godt rationelt, men mine følelser siger noget andet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2011 09:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2007 21:26
Indlæg: 53
Geografisk sted: Her
At man ikke kan se, at islam/muslimsk kultur er en lidt særlig størrelse, finder jeg ærlig talt lidt mystisk.
Om det så er statistikker for terrorisme eller voldtægt (som tidligere nævnt) ligger folk med den baggrund oftest i toppen.
Ghetto dannelse (og fjendtlighed og racisme mod dem, der ikke hører til dvs kristne konvertitter eller bare hvide) er også et internationalt problem. Ikke bare i danmark, men også i Sverige, Frankrig osv.

Man kan være uenig i, hvorfor det så forholder sig sådan, og om det er den kulturelle baggrunds skyld, men at benægte, at der er én befolkning/kultur, der konsekvent er involveret i mindre heldige ting - det er at benægte fakta.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2011 11:15 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
>Snoezel: Det var et oprigtigt kompliment.

Jeg er helt med på det du siger og pointerne i artiklen du linkede til. Der hvor min kæde hopper af er, at det ikke lader sig gøre i et massesamfund uden nogen egentlig samlende faktor.

Problemet er også, at "opføre sig ordentligt" er et højst relativt begreb og ikke kan være andet når der mangler samlende pejlemærker, udover forbrugsvaner og brands.

Hele den der kunstige diskussion i den såkaldte "værdikamp", hvor man prøver at genopfinde en "danskhed", viser at det allerede er gået helt galt. Jeg ønsker ikke en eller anden kunstig samlende "danskhed" og jeg føler mig overhovedet ikke hjemme i den. Det bør give sig selv, hvad fællesskabet består af.

Der skal en dyb geografisk, fysisk og spirituel forankring til og den eksisterer ikke.

>Psykonautisme: Enig og ja, det er vildt at der er dødsstraf for at konvertere fra islam.

>Luftkaptajnen: Spørgsmålet er hvem der egentlig er de forfulgte. Det anslås, at der er 105.000 kristne, der hvert år dræbes pga. deres tro: http://www.katolskorientering.dk/585/?t ... 4e24b0d11e.

Der foregår også en bekymrende historieforfalskning, hvor man fremstiller muslimer som forfulgte uskyldige, der uden grund blev ofre for kristne korstog. Det var en kamp mod en meget aggressiv og voldsomt ekspanderende religion (islam). Hvad lavede de tolerante og fredselskende muslimer egentlig pludselig i Spanien? De erobrede det. Da spanierne så smed dem ud igen, så var det forfølgelse, had og manglende tolerance. Det er en mærkelig selektiv og politisk fremstilling af historien.

Muslimerne (Mauerne) havde erobret området, ligesom muslimer underlagde sig Egypten, Marokko osv, osv. Islam er ekstremt imperialistisk og har underlagt sig nation efter nation og i så ekstrem grad, at den ene stolte gamle kultur efter den anden, har glemt deres egen oprindelse og eget sprog under "arabiseringen".

"Unitas religionis" er den eneste måde at få fred på.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2011 14:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Men det virker bare så "1 skridt frem 2 tilbage"-agtigt?

Jeg har nu ikke tænkt mig at kæmpe nogensomhelst værdikamp for danskheden, selvom det er mig påbudt...Det kan godt være at det virker utopisk, men jeg mener virkelig at der er samlende og værdier at kæmpe for på et globalt plan... IMO er geografisk forankring ikke nødvendigt. Nødvendigt for trygheden, men ikke for overlevelse. Men vi skal bevæge os med gevaldige skridt, VÆK fra rettighedstænkning og i retning af en mere tit-for-tat baseret tankegang hvis vi alle skal kunne sameksistere (dælme et dejligt ord...)

jeg er desuden også næsten overbevist om, at videnskaben en dag vil pege på, at vi allesammen er biologisk prædisponerede for den religiøse oplevelse og alt hvad vi har kæmpet indbyrdes for vil vise at have været egoistisk og falsk. Så skal vi bare erkende det også :roll:

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2011 15:48 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Snoezel skrev:
Men det virker bare så "1 skridt frem 2 tilbage"-agtigt?

Jeg har nu ikke tænkt mig at kæmpe nogensomhelst værdikamp for danskheden, selvom det er mig påbudt...Det kan godt være at det virker utopisk, men jeg mener virkelig at der er samlende og værdier at kæmpe for på et globalt plan... IMO er geografisk forankring ikke nødvendigt. Nødvendigt for trygheden, men ikke for overlevelse. Men vi skal bevæge os med gevaldige skridt, VÆK fra rettighedstænkning og i retning af en mere tit-for-tat baseret tankegang hvis vi alle skal kunne sameksistere (dælme et dejligt ord...)

jeg er desuden også næsten overbevist om, at videnskaben en dag vil pege på, at vi allesammen er biologisk prædisponerede for den religiøse oplevelse og alt hvad vi har kæmpet indbyrdes for vil vise at have været egoistisk og falsk. Så skal vi bare erkende det også :roll:


Jer ser bare ikke rigtig de 2 skridt frem. Indrømmet, at det er ret dystopisk.

Jeg mener geografisk forankring er nødvendig for en ægte og nær (ja det siger næsten sig selv) tilknytning, men ikke for overlevelse.

Det sidste lyder godt, der er jeg helt med, men igen :roll:

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2011 23:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
arpheus: Nu tænkte jeg ikke så langt tilbage i tiden. Jeg havde Irak, Afghanistan og Libyen i tankerne, her har vi slået i massevis af muslimer ihjel, og så er mange andre dernede (Iranere f.eks.) meget stressede, pga. vores agressive fremfærd og trusler

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2011 01:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2010 05:51
Indlæg: 244
Det som er mest pinligt ved Danmark er, at vi ikke er et sekulært land og stadig et monarki. At kalde os selv et demokratisk land er en hån mod den demokratiske grundide. At vi får en Moske i København er vist blot på tide og mon ikke en del muslimer vil føle sig mere værdsat her i landet når de kan praktisere deres tro. Nå det så er sagt, så vil jeg gerne kunne gå på gaden og være i mit hjem uden at skulle få forstyret min søvn, studielæsning, film, musik eller bare fred og ro med larmende bøn indkaldelse. Desværre er det i dagens verden ikke populært, at snakke videreudvikling af retsprincipper, demokratiske ideer, mere frihed til det enkelte menneske. Det eneste man gå op i er forbud og indskrænkning af frihed i et forsøg at forhindre lovbrud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2011 10:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
Jeg er træt af at vi som danskere skal være ih så tolerante over denne kvindeundertrykkende, homohadende, vantrohadende, intolerante religion til Islam. Det er snart på tide at vi som danskere slår i bordet og siger STOP til muslimernes intolerance overfor alt hvad Koranen foreskriver at de ikke må lide!! Det er fint som dansker at være tolerant, men da ikke når ens land er ved at blive overrendt af muslimer. De vil simpelthen ikke integreres. Et vidnesbyrd på dette er alle de tørklæder man ser i København.

Nej vi skal krafthelvede ikke have moskere i Danmark, og vi skal fandeme ikke bruge vores skattepenge på at bygge dem.

Billede

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Senest rettet af Puny_pete 29 aug 2011 10:40, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2011 10:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Hvorfor bliver folk ved med at snakke om skattekroner til byggeriet?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2011 11:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2011 15:14
Indlæg: 649
Puny_pete skrev:
Jeg er træt af at vi som danskere skal være ih så tolerante over denne kvindeundertrykkende, homohadende, vantrohadende, intolerante religion til Islam. Det er snart på tide at vi som danskere slår i bordet og siger STOP til muslimernes intolerance overfor alt hvad Koranen foreskriver at de ikke må lide!! Det er fint som dansker at være tolerant, men da ikke når ens land er ved at blive overrendt af muslimer. De vil simpelthen ikke integreres. Et vidnesbyrd på dette er alle de tørklæder man ser i København.

Nej vi skal krafthelvede ikke have moskere i Danmark, og vi skal fandeme ikke bruge vores skattepenge på at bygge dem.


Og jeg er træt af xenofobiske og intolerante mennesker der ikke har kapaciteten til at tænke selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2011 11:17 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Luftkaptajnen skrev:
arpheus: Nu tænkte jeg ikke så langt tilbage i tiden. Jeg havde Irak, Afghanistan og Libyen i tankerne, her har vi slået i massevis af muslimer ihjel, og så er mange andre dernede (Iranere f.eks.) meget stressede, pga. vores agressive fremfærd og trusler


Jeg er sådan set enig, men det er bare så fyldt med paradokser. I Iran, hvor man havde en stolt persisk kultur, som en del af befolknigen stadig husker og identificerer sig med, der beder en del af befolkningen jo rent faktisk Vesten om hjælp mod den forfølgelse og undertrykkelse, som foregår. Hvis man ser optagelser fra Irak i begyndelsen af krigen, så hilste de Vesten velkommen, men senere gik det helt galt. I Libyen beder de også om hjælp, selvom jeg er lidt usikker på hvem det egentlig er vi hjælper. Det samme gælder Afghanistan. Deres befolkninger flygter (og gjorde det også før vi var tilstede).

Det er noget rod og det virker som om Vesten nærmest kun kan ende som skurke. Gør vi ingenting, så er det galt, gør vi noget, så er det på den forkerte måde. Jeg synes det er svært at få øje på gode løsninger. Men det er nok snart slut med Vestlig indblanding, hvis vores økonomiske system kollapser, om ikke andet så bliver vores indblanding nok væsentligt begrænset. Der vil formentlig blive heftige borgerkrige, forfølgelser og kaos og igen blive råbt på hjælp fra Vesten.

>Sort snog: Hvad mener du vi skal gøre med xenofobiske, intolerante mennesker?

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2011 11:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg forstår slet ikke folk, som (blankt) afviser, at muslimer også skal have lov til at være her (eller andet scenario involverende minaret(minoritet??)).
Det er fuldstændig ligesom med narkotika: vi kan ikke undgå, at muslimer vil være her i Danmark. Det er idiotisk - og politisk er det bare wtf set internationalt - at tro andet, og forsøge at skabe en stemning som siger, at vi kan godt undgå muslimer.

Det kan vi ikke, vi kan heller ikke undgå knark, lige gyldigt hvor mange millioner kroner vi bruger på at bekæmpe det.
Jeg synes tit xenofobien/ignorancen ligger i manglende uddannelse eller oplevelser. Jeg er virkelig glad for, at have en ven der er "muslim" (mere kulturbestemt) som har lært mig om deres kultur og historie.
For hans søskende går det virkelig godt, og det kan umiddelbart godt være svært, ikke at skære alle over én kam, når man ikke har oplevet noget ala dette. Så er det meget nemmere at tage stilling, da man har færre perspektiver at holde igang på samme tid, og derfor ikke skal knuge sin hjerne så hårdt, til at komme frem til et absolut, der har så mange negative undertoner, at selv Pia K rødmer.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 120 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team