Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2024 20:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 feb 2010 18:21 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 sep 2000 01:01
Indlæg: 1339
http://www.hampepartiet.dk/

Citat:
Vi genstifter Cannabisrådet den 13.03.2010

Først lidt historie:
Cannabisrådet er stiftet første gang i 2003. Det er tænkt som en tværpolitisk forening som arbejder for fri cannabis, og det består af politikere (politiske partier og deres ungdomsorganisationer), eksperter (folk der arbejder med det professionelt med det) samt enkeltpersoner der har en mening om det.

Det var Hampepartiet og Enhedslisten som var initiativtagere, og blandt de første medlemmer var (foruden de to nævnte) blandt andet Venstres Ungdom; Radikal Ungdom og SUF. Cannabisrådet gik desværre i sig selv efter et par år.
I 2008 blev det genstiftet. Det stoppede i 2009, på grund af uenighed om rådets retning. Nu stifter vi det igen for tredje gang. Det sker især fordi Københavns overborgmester har foreslået cannabiscaféer i København, men det er bare blevet afvist af regeringen.

Tid. 13 marts. 2010. Mellem 15 og 18. Sted: Det Poetiske Bureau. Griffenfeldsgade 52.

Cannabisrådets dagsorden vil være:

1) Velkommen ved Klaus Trier Tuxen / Hampepartiet.
2) Opstart af foreningen. Valg af formand, næstformand, kasserer, talsperson og lignende.
3) Rådets mål og arbejdsområder. (Hvad vil Cannabisrådet ? Hvad skal Cannabisrådet gøre ?).
4) Eventuelt

Med venlig hilsen

Klaus Trier Tuxen / Hampepartiet


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2010 21:57 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Held og lykke. Jeg vil tage et kig på det når det sker, men hvis man ønsker at fremme cannabis-sagen på bekostning af andre rusmidler(som jo var omdrejningspunktet for den konflikt der førte til det sidste råds nedlæggelse) vil jeg naturligvis ikke støtte det. Og med Tuxen som medlem og initiativtager frygter jeg det værste på det område.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2010 22:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jan 2010 22:50
Indlæg: 84
Geografisk sted: helt ude at flyve
Enig med Tom. Tuxen har jeg ikke meget til overs for, og jeg mener Hampepartiet er mere eller mindre meningsløst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2010 22:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 13:34
Indlæg: 270
Geografisk sted: Valhalla
Tredje gang man prøver at starte det.. nuff said?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2010 08:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 dec 2006 16:38
Indlæg: 1440
Geografisk sted: !!!
Tuxen hjælper ikke sagen...

Manden skriger jo af hash-bivirkninger...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2010 01:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 dec 2009 23:52
Indlæg: 84
Ja det bliver helt sikkert ikke ham der afliver myten om at hash nedsætter intelligensen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2010 19:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Er der nogen der ved hvordan det er gået?

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2010 02:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 aug 2001 01:01
Indlæg: 493
Geografisk sted: et eller andet sted
Gik det op i røg?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2010 17:07 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
poke-1-kenobi skrev:
Gik det op i røg?


Det kunne se sådan ud. Der er ingen opdateringer efter de annoncerede(10. februar) de ville starte cannabisrådet d. 13 marts, udover en video med 2 strippere Tuxen møder til en sexmesse.

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2010 17:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Jeg takkede selv nej denne gang. Sidste gang fik folk et shit-fit (godt nok 3-4 måneder efter jeg havde bedt, og bedt og bedt om at de kiggede på sitets indhold) over at jeg skrev noget om Portugal og deres dekriminalisering i 2001. Slemme, slemme portugisere havde jo afkriminaliseret både kokain og heroin. Tingene gik lissom lidt ned af bakke, da "cannabis only"-fløjen prøvede det her "censur" mod resten af bestyrelsen.

Fra vores side kan folk allerede nu begynde at holde øjne og ører åbne. Vi holder i maj et aktivistmøde, hvor vores forening/narkopolitiske tænketank vil fortælle om vores aktiviteter, herunder vores pan-europæiske samarbejde med en masse andre organisatoner.

I september ... hold fast! ... bliver der mulighed for at møde selveste Bruce Alexander, der lavede "Rat Park" eksperimenterne, hvilket gør ham til en af verdens mest fremtrædende forskere i addiktionsbegrebet.

"Rat Park" refererer til Bruce Alexanders lækre aktivitetspark, hvor rotterne kunne leve interessante, fulde liv i socialt samvær med deres med-rotter. Som mange herinde sikkert ved, var det kropumuligt at drive specielt mange af disse rotter til af blive afhængige af narko. Dermed slog Bruce et hul i den gængse opfattelse, der var baseret på noget nær social tortur og deprivation af rotterne - hvilket var en forudsætning for at drive dem til narkomani. Bruce glæder sig efter sigende til at møde en masse psy'ere :)

Som altid - hvis du bare ikke VIL gå glip af noget, så kom på Facebook og Twitter:


All will be revealed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2010 09:41 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
deleted


Senest rettet af DELETED ACCOUNT 17 aug 2018 16:58, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2010 17:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Håber du kommer med en dato for september, så snart du har den. Jeg kan desvære nok ikke holde hele måneden fri, i undelige tider! Men det vil jeg sku svært gerne hører mere om!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2010 19:28 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:07
Indlæg: 650
Malkavian: Skal du selv holde en lille tale til maj?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2010 00:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 sep 2009 23:03
Indlæg: 19
@Malkavian: Det der nye aktivistprojekt du er med i, har det et navn?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2012 08:21 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2012 05:15
Indlæg: 16
Her er så Tuxen. Det var da ikke meget i har respekt for min person her, det er jeg da oprigtigt ked af. :|

Vedrørende emnet om hvorfor Cannabisrådet gik i sig selv, ønsker jeg at holde det internt, bortset fra at det er sandt at vi blev uenige om Cannabisrådet skulle beskæftige sig med andet end cannabis. Som jeg skriver i et andet indlæg her på Psychedelica er jeg personligt ikke imod andre stimulanser end cannabis (selvom jeg dog kun selv bruger cannabis), men det er mit bagland. Da jeg bor på Vesterbro har jeg i mange år set fx. heroinbrugere og mener ikke at et forbud er løsningen der.
Men hvis i syntes at jeg er så totalt skadet af cannabis, hvorfor prøver en af jer der mener jeg er så langt ude, så ikke at få det igang igen, hvis i syntes i er så meget mere dygtige end mig? Jeg mener dog at jeg prøver af et oprigtigt hjerte, men det syntes mange af jer dog åbenbart ikke herinde. :)

Jeg vil foreslå i selv begynder at gøre noget hvis i er så meget klogere end mig, som flere i denne tråd åbenbart selv mener. Eller hvad? :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2012 21:47 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2012 05:15
Indlæg: 16
Tuxen hjælper ikke sagen...

Manden skriger jo af hash-bivirkninger...


Ikke for noget men jeg syntes det er en utrolig dårlig stil nogle af jer udviser her. :evil:

Det er meget uhøfligt. Jeg sviner da ikke mine modstandere til selv om jeg er uenig...

At medlemmer mener jeg er helt væk kan de vel mene, men at en moderator skriver det syntes jeg er utrolig dårlig stil, så vidt jeg har forstået er jeres politik at man ikke må angribe personer verbalt. Jeg taler da altid pænt og respektfuldt om mine modstandere? Håber det er ok jeg skriver dette, men jeg måtte altså have det ud af mit system. :(

Og igen, hvis i er så utroligt kloge, så kom dog selv på banen og gør noget. Men bare lige en ting: Det er sværere end i tror at få så mange mennesker til at arbejde sammen, men det lader til at det ingen sag er for jer dygtige mennesker her. Så gør det, vis hvad i kan. Bevis i er klogere end mig, så skal jeg nok tage hatten af for jer...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2012 21:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2011 12:01
Indlæg: 165
Mon ikke det er resterne af en narko hjerne der snakker der,respektløst at angribe Tuxen på den måde der.Lad vær med at blande hårde stoffer sammen med debatten om legalisering af cannabis,det kommer der ikke noget godt ud af.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2012 16:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Tuxen: Det er rigtigt at vi ikke vil have personangreb herinde, men det er tilladt at skrive sin mening om en person, især offentlige personer som eksempelvis politikere. Og du kan dårligt nægte at du er trådt ind i offentligheden ved eksempelvis at starte Hampepartiet, tale ved cannabisdemonstrationer, samt dine interviews som ligger på youtube, og der er måske meget mere som jeg ikke har med her. Og jeg vil næppe karakterisere spiffeh's kommentar som et decideret angreb, snarere en (måske lidt bias'ed) personlig vurdering. Om den er rigtig eller forkert, det kan I diskutere andetsteds.

Hvad angår det at gøre noget, så ved jeg at adskillige herfra er aktive på forskellige måder, dog er ikke alle særligt synlige. Men se eksempelvis det projekt som Malkavian beskriver, det er der en del som er aktive i. Selv var jeg til et møde i starten, men har efterfølgende trukket mig ud, da jeg er nødt til at prioritere min tid anderledes.

Jeg vil gerne uddybe den skepsis overfor din person, som jeg har udtrykt tidligere i denne tråd. På det tidspunkt havde jeg stadig en masse emails fra den gamle mailingliste i frisk erindring, og jeg havde (måske fejlagtigt) den opfattelse at du var en del af den gruppe som ikke kunne acceptere at man henviste til Portugals succes med legalisering, da den som bekendt også omfatter andre substanser. Derudover har jeg set dig holde tale til en demonstration, og set en enkelt video med dig online, og jeg er ikke overbevist om at din indsats rent faktisk fremmer din sag.

Når det er sagt, vil jeg gerne tilføje at ingen kan klandre dig for at gøre det du gør, halvhjertet. Du er stået frem i offentligheden som talsmand for et kontroversielt synspunkt, og det må man virkelig respektere dig for. At man så kan være uenig i din måde at gøre tingene på, er en helt anden sag.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2012 20:41 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2012 05:15
Indlæg: 16
Tuxen: Det er rigtigt at vi ikke vil have personangreb herinde, men det er tilladt at skrive sin mening om en person, især offentlige personer som eksempelvis politikere. Og du kan dårligt nægte at du er trådt ind i offentligheden ved eksempelvis at starte Hampepartiet, tale ved cannabisdemonstrationer, samt dine interviews som ligger på youtube, og der er måske meget mere som jeg ikke har med her.

Mig: OK så må jeg vel være en offentlig person der bare tager imod angreb fra folk der intet selv gør for sagen...

Og jeg vil næppe karakterisere spiffeh's kommentar som et decideret angreb, snarere en (måske lidt bias'ed) personlig vurdering. Om den er rigtig eller forkert, det kan I diskutere andetsteds.

Mig: OK men så vil jeg holde fast i at jer som har angrebet mig har en utrolig dårlig stil. Det er godt gjort at man først skal skydes på og når man så svarer igen, får man at vide man kan diskutere det et andet sted. Virkelig "God stil" må man sige. Man må vel godt forsvare sig eller hvad?

Hvad angår det at gøre noget, så ved jeg at adskillige herfra er aktive på forskellige måder, dog er ikke alle særligt synlige. Men se eksempelvis det projekt som Malkavian beskriver, det er der en del som er aktive i. Selv var jeg til et møde i starten, men har efterfølgende trukket mig ud, da jeg er nødt til at prioritere min tid anderledes.

Mig: Men så er det jo meget nemt for dig at skyde på andre der gør noget. Jeg kan først respektere det du siger når du selv gør noget for sagen. Så kan jeg sætte mig tilbage og kritiserer din indsats.

Jeg vil gerne uddybe den skepsis overfor din person, som jeg har udtrykt tidligere i denne tråd. På det tidspunkt havde jeg stadig en masse emails fra den gamle mailingliste i frisk erindring, og jeg havde (måske fejlagtigt) den opfattelse at du var en del af den gruppe som ikke kunne acceptere at man henviste til Portugals succes med legalisering, da den som bekendt også omfatter andre substanser.

Mig: Det er ikke helt sandt, jeg blev forundret over at der på Cannabisrådets hjemmeside kun var links der henviste til ting omkring heroin og andre stimulanser. Der var ikke et link til cannabis. Hampepartiet kunne ikke få sit link på, det kunne Christianias Kulturforenings med deres hampehøringer heller ikke.


Derudover har jeg set dig holde tale til en demonstration, og set en enkelt video med dig online, og jeg er ikke overbevist om at din indsats rent faktisk fremmer din sag.

Mig: Det må have været en dårlig tale så? Og åbenbart også en dårlig video? Selv om du har skrevet at du prioritere din tid anderledes, må jeg alligevel spørge om hvad du selv gør? Hvad for nogle taler har du holdt? Hvilke videoer har du lavet? Hvilke demonstrationer har du arrangeret?

Når det er sagt, vil jeg gerne tilføje at ingen kan klandre dig for at gøre det du gør, halvhjertet. Du er stået frem i offentligheden som talsmand for et kontroversielt synspunkt, og det må man virkelig respektere dig for. At man så kan være uenig i din måde at gøre tingene på, er en helt anden sag.


Mig: OK det var da lidt positivt ihvertfald... Lidt tak skal du da ha. Du må selvfølgelig min hvad du vil, men jeg syntes bare du skal ta og komme ind i kampen selv, før du sætter dig til dommer over andre aktive hampeaktivister...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2012 21:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2009 20:30
Indlæg: 117
Synes personligt det er fedt. Som du selv nævner tuxen, så må folk selv komme ind i kampen, hvis de mener at de kan gøre det bedre. Om ikke andet, så kan vi vel for fanden blive enige om at vi kæmper for samme sag? At man bekriger hinanden intern tror jeg skader mere end hvordan en enkeltperson fremstår i medierne.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team