Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 apr 2024 13:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Indlæg: 16 jan 2012 22:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2011 12:01
Indlæg: 165
Om det teknisk set er det ene eller det andet så skal det adskilles fra hård narko.

Justchill hvad har du selv bidraget med?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2012 22:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
Justchill hvad har du selv bidraget med?


ikke en skid, men det har du heller ikke. jeg har ikke tænkt mig at gøre mig klog på ting jeg jeg ikke er ekspert i.
min pointe er bare at du driver debatten over i et latterligt hjørne hvor du laller rundt og håber nogen amf/coke-brugere føler sig truffet af dit indlæg

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2012 23:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2011 12:01
Indlæg: 165
"min pointe er bare at du driver debatten over i et latterligt hjørne hvor du laller rundt og håber nogen amf/coke-brugere føler sig truffet af dit indlæg"

Det var jo sådan at standarden var lagt fra starten af tråden,så tænkte jeg bare ville følge den.Interresere emnet dig overhovedet,og har du en mening om det? Hvis ikke så kan jeg ikke se hvad du laver i tråden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2012 23:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
"min pointe er bare at du driver debatten over i et latterligt hjørne hvor du laller rundt og håber nogen amf/coke-brugere føler sig truffet af dit indlæg"

Det var jo sådan at standarden var lagt fra starten af tråden,så tænkte jeg bare ville følge den.Interresere emnet dig overhovedet,og har du en mening om det? Hvis ikke så kan jeg ikke se hvad du laver i tråden.


jeg synes emnet er ekstremt vigtigt da jeg selv føler mig truffet af den nuværende holdning til cannabis af både regering, medier og folk.
grunden til at jeg ikke selv vil debattere med tuxen og jer andre er at jeg simpelthen synes fx tuxen går den forkerte vej.
man når ikke ind og ændre folks holdninger når man poster videoer af rygere og målretter videoen til rygere.

jeg går ind for at omvende folk ved at vise at jeg godt kan opføre mig normalt selvom jeg ryger og har været i misbrug osv.
pointen er vel bare at folk skal se at jeg som ryger ikke bør komme i hverken en offer-rolle, som nogle sympatisører prøver at vise os som. og heller ikke som gerningsmænd som staten beskylder for ved fx at give os skylden for bandekrigen fordi det er os der finansierer rockerne.

sandheden er et sted imellem. og der er dér jeg vil stå.

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2012 23:17 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Personligt ville jeg da også have det fint med, at opiater og stimulanser forblev ulovlige/receptpligtige, da jeg (oftest) selv kun tager psykedeliske stoffer og hash. Men derfor vil jeg da stadig forsvare folks ret til at tage hvad de nu end lyster, uden at de skal gøres til kriminelle - det er sgu at sparke til folk der ligger ned, ærligt talt... Men mit spørgsmål til dig Tuxen, var nok formuleret forkert... Ville egentlig bare høre hvad din holdning er til HELE legaliseringsdebatten, altså narko/stimluanser/dope/smack/crack og hele moletjavsen, synes du at krigen mod narko er vellykket og bør fortsætte som hidtil? Tror du at en legalisering af cannabis ville hjælpe på andre problemer i stofkulturen?

At folk kalder dig hjerneskadet af cannabis, er nok snarere en afmagts-reaktion der kommer af, at de selv mener at de kunne gøre det bedre end dig, kan ikke se andre måder det kan opfattes på... Men som sagt, det er desværre sådan lortet kører online, folk dømmer og de gør det udfra deres første indtryk - men det kan du jo være ligeglad med, siden du arbejder for forbedringer på lang sigt... Men jeg synes nu alligevel at du burde komme noget mere online, det er tæt på at være halvdelen af slaget der skal kæmpes her, man kan give mere og man kan få mere. Men du skal jo heller ikke tage munden for fuld, det er klart...

Citat:
Det var jo sådan at standarden var lagt fra starten af tråden,så tænkte jeg bare ville følge den.


Vær nu bedre end standarden... Please? :roll:

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2012 23:47 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2012 05:15
Indlæg: 16
[quote="] grunden til at jeg ikke selv vil debattere med tuxen og jer andre er at jeg simpelthen synes fx tuxen går den forkerte vej. man når ikke ind og ændre folks holdninger når man poster videoer af rygere og målretter videoen til rygere. [/quote]

Tuxen: Det du skriver har jeg faktisk selv tænkt på (og jeg er ikke fornærmet, jeg syntes faktisk at det er en konstruktiv kritik du kommer med). Det er nok rigtig jeg mine videoer er meget målrettet til rygere, det vil jeg give dig lidt ret i at de måske er. (Det har jeg også selv overvejet flere gange). Som jeg skrev tidligere fik jeg en del kritik i mit bagland for videoerne fra sexmessen, og derfor tog jeg dem også af. Det kunne være jeg skulle prøve at lave noget lidt mindre udflippet. Grunden til jeg har lavet disse er for at vise hvor mangfoldige rygere er, og få lidt god dansk humortradition ind i det. Jeg har syntes det var kedeligt at lave noget kun med strømlinede personer som det bare kørte for, men det kan godt være det er det som skal til, det har du nok ret i.

Men har du set de interviews jeg har lavet med nogle politikere? Dem er jeg faktisk rimelig tilfreds med og syntes selv de er seriøse, og dem tror jeg også hr. og fru Danmark kan se til aftenkaffen. Mine indslag fra Marijuana Marcherne er ment som dokumentar. Men jeg vil også sige at vi skal da også have det lidt sjovt engang imellem, der er foreksempel mange der har sagt at det var rigtigt skægt da jeg var legede Mahatma Tuxen til en Marijuana Marchen, eller den gang jeg gav den som THC Andersen / hampens poet. Jeg tror sandheden er midt imellem for at bruge dit udtryk, lidt flip og lidt alvor (og så måske mere alvor, mindre flip).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2012 00:11 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2012 05:15
Indlæg: 16
[quote=" Men mit spørgsmål til dig Tuxen, var nok formuleret forkert... Ville egentlig bare høre hvad din holdning er til HELE legaliseringsdebatten, altså narko/stimluanser/dope/smack/crack og hele moletjavsen, synes du at krigen mod narko er vellykket og bør fortsætte som hidtil? Tror du at en legalisering af cannabis ville hjælpe på andre problemer i stofkulturen?

Tuxen: Det er da bare iorden, bare spørg jeg bider jo ikke... Jeg syntes ikke krigen mod narko er vellykket. Jeg bor selv på Vesterbro (ja jeg ved godt jeg har sagt det før) og et forbud hjælper intet. Det er ikke godt for folk der nyder cannabis, eller foreksempel heroinbrugere. Det skaber kun dårligdom og stress, og jeg ser med glæde at der er kommet mobile fixerum. Jeg tror på at en legalisering af cannabis vil hjælpe meget på denne kultur, men som jeg også før har sagt er kampen den sammen for alle stimulanser der er forbudte. Grunden til jeg ikke prøver at få alle fri er at det er en for stor mundfuld for mig, derfor holder jeg mig til cannabis. Jeg mener stadig at cannabis er mindre skadeligt end andre ting (igen, ikke for at rakke ned på disse), men jo, et forbud mod disse hjælper intet, tværtimod. Og jeg orker ikke at starte en kamp for frigivelse af alle ting, men kampen er den samme.

At folk kalder dig hjerneskadet af cannabis, er nok snarere en afmagts-reaktion der kommer af, at de selv mener at de kunne gøre det bedre end dig, kan ikke se andre måder det kan opfattes på...

Tuxen: Det kan jeg lidt forstå men hvis de føler sig klogere end mig og syntes de kan gøre det bedre bør de da netop vise at de er klogere, og så gå frem og lave en handling der rykker igennem. Jeg syntes det er irreterende at få sådan et postulat slynget i hovedet, og jeg bliver oprigtigt sur over det, og jeg kan ikke lade være at svare igen. Men hvis de gir mig en undskyldning skal de være tilgivet.

Men som sagt, det er desværre sådan lortet kører online, folk dømmer og de gør det udfra deres første indtryk - men det kan du jo være ligeglad med, siden du arbejder for forbedringer på lang sigt...

Tuxen: Desværre nej, for jeg syntes det er ulideligt når man får disse postulater i hovedet, sådan har jeg det altså.

Men jeg synes nu alligevel at du burde komme noget mere online, det er tæt på at være halvdelen af slaget der skal kæmpes her, man kan give mere og man kan få mere.

Tuxen: Det er så iorden hvis i taler ordenligt og behandler mig med respekt for jeg behandler altså jer med respekt.

Men du skal jo heller ikke tage munden for fuld, det er klart...

Tuxen: Nej selvfølgelig ikke godt ord igen, i er mindst lige så meget værd som mig, hverken mere eller mindre... Jeg føler mig ikke bedre eller hævet over jer. Men jeg vil altså ikke være en man bare kan tvære sine eventuelle frustrationer ud på...Til sidst vil jeg lige sige(som jeg før har sagt) at jeg kom ind i dette forum kun fordi jeg opdagede disse spydige postulater mod min person og følte jeg måtte svare igen. Hvis jeg ikke havde det var jeg aldrig kommet herind for jeg ved godt at folk her arbejder med flere ting end bare cannabis. Men altså nu er jeg her så, og vil gerne blive hvis vi holder kammertonen overfor hinanden.


Senest rettet af Tuxen the man 17 jan 2012 00:14, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2012 00:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2011 00:40
Indlæg: 886
Geografisk sted: hasselager
[quote="] grunden til at jeg ikke selv vil debattere med tuxen og jer andre er at jeg simpelthen synes fx tuxen går den forkerte vej. man når ikke ind og ændre folks holdninger når man poster videoer af rygere og målretter videoen til rygere. [/quote]

Tuxen: Det du skriver har jeg faktisk selv tænkt på (og jeg er ikke fornærmet, jeg syntes faktisk at det er en konstruktiv kritik du kommer med). Det er nok rigtig jeg mine videoer er meget målrettet til rygere, det vil jeg give dig lidt ret i at de måske er. (Det har jeg også selv overvejet flere gange). Som jeg skrev tidligere fik jeg en del kritik i mit bagland for videoerne fra sexmessen, og derfor tog jeg dem også af. Det kunne være jeg skulle prøve at lave noget lidt mindre udflippet. Grunden til jeg har lavet disse er for at vise hvor mangfoldige rygere er, og få lidt god dansk humortradition ind i det. Jeg har syntes det var kedeligt at lave noget kun med strømlinede personer som det bare kørte for, men det kan godt være det er det som skal til, det har du nok ret i.

Men har du set de interviews jeg har lavet med nogle politikere? Dem er jeg faktisk rimelig tilfreds med og syntes selv de er seriøse, og dem tror jeg også hr. og fru Danmark kan se til aftenkaffen. Mine indslag fra Marijuana Marcherne er ment som dokumentar. Men jeg vil også sige at vi skal da også have det lidt sjovt engang imellem, der er foreksempel mange der har sagt at det var rigtigt skægt da jeg var legede Mahatma Tuxen til en Marijuana Marchen, eller den gang jeg gav den som THC Andersen / hampens poet. Jeg tror sandheden er midt imellem for at bruge dit udtryk, lidt flip og lidt alvor (og så måske mere alvor, mindre flip).
[/quote][/quote]


jeg synes det er sundt at du selv tænker over hvordan du fremstår, da det er en god måde at ændre på sig selv på.
selvfølgelig skal dine videoer også målrettes mod rygere da de jo nok er din primære vælgerbase. men hvis du vil have andre til må du også tage fat i folk som ikke selv er så kulturelt engagerede i cannabis. det er jo ikke alle rygere der bor på staden(Selvom de ville ;) ) problemet er bare at uanset hvor hårdt du prøver så vil dine holdninger og din fremtoning som ryger altid få udeforstående til at tænke "kæft et pothead" og det kan man ikke rokke på med mindre du fx holder stilen 100% proffesionel og går med jakkesæt og slips. folk er generelt bare gode til at dømme folk ud fra ting de ikke forstår, dem når du aldrig med dine kampagner, men dem som du skal have fat i er dem som er i gråzonen og ikke ved om det virkelig er så farligt som folk siger, om det virkelig ville kunne stoppe bandkrigen at legalisere og om man kunne forbedre offentlige system med penge fra apotek-salg af cannabis.

de indslag hvor du talte med politikere syntes jeg faktisk var ret gode da man fik indtrykket af at de havde solgt ud af deres holdninger for at blive mere populistiske så ingen kritik dér, vil faktisk sige at det var vældig godt. mere af det tak :)

_________________
En erigeret penis er ret vulgær, en slap er ikke særlig sexet ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2012 02:41 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
andre stimulanser end cannabis)...

Cannabis er ikke en stimulans.

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2012 02:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 08 jan 2007 02:56
Indlæg: 516
Geografisk sted: Inde i pejsen.
Jeg tror at folk herinde gerne vil have, at I tager stilling til hårdere stoffer, fordi det vil få jer til at fremstå som nogen, der virkelig har tænkt over tingene, fremfor bare at sige "hash er skønt, hash skader ikke, hash dræber ikke" etc. Det får jer til, at virke somom i egentlig ikke har tænkt mere over sagen - det har I helt sikkert, men den del af befolkningen og politikkerne, som er imod, vil sige "I er bare nogle skæve eksistenser, der vil ryge dagen lang uden at føle jer kriminelle" - det politikerne vil høre er ideologier, goder for samfundet og jeres tanker om hvad vi vil få ud af en legalisering og netop der, er hårdere stoffer faktisk vigtigere end hash - hash skader jo ikke, hash dræber jo ikke og man kan køre et misbrug, uden at skulle ud og begå kriminalitet. dvs at samfundet egentlig ikke mærker til hash, om det er lovligt eller ej. Selvfølgelig er der nogle gode grunde: stor indtægt til staten, hvis de vælger at lovliggøre og styre salget af hash + at hash handlen kommer væk fra gaden, så folk ikke skal ind til en smudsket dealer, der sikkert sælger andet end hash, for at handle - og så er der selvf. det med banderne Men hvad ville en lovliggørelse af "narko til eget forbrug/en dagsration medføre" ? Kan komme med et eksempel som jeg tidligere har postet i en debat på ekstrabladet

EDIT: Ved godt at jeg har brugt ordet hash, fremfor cannabis, men det gik først op for mig, da det var færdigt og gider ikke til at rette det. Håber I kan leve med det =)

En fuld legalisering er nok liige i overkanten, men man kunne jo gøre som mange andre lande; Mexico, Columbia, Portugal osv og legalisere "privat forbrug" - med det mener jeg, at en "dags ration" burde være lovligt (så skal politikkerne selvf finde ud af, hvor meget en dagsration er/skal være) . Så slipper vi for, at junkierne skal begå indbrud, for at skaffe penge til junk, for så, at blive busted af politiet og få taget deres dope (deres dagsration) . Så står de pludselig uden penge og uden dope - hvad sker der så?. Jamen de begår såmænd bare et nyt indbrud, tyveri, prostituerer sig eller whatever - de skal jo have deres fix. Hvad får vi, som samfund, ud af det ? 2 kriminelle handlinger + at pusheren tjener ekstra penge (der bliver jo købt dope igen). Dvs at det ene indbrud/den kriminelle handling, som junkien udfører egentlig er spild, fordi han allerede har købt noget dope, men fik det taget af politiet. Den eneste/de eneste, som får noget ud af det her, er pusheren - han sælger jo 1 ekstra pakke dope, som han ikke ville have solgt, hvis junkien ikke havde fået konfiskeret sin første pakke. Det skal selvfølgelig stadig være ulovligt, at have "salgs pakker"/ at pushe narko, selvom man ikke har mere end det tilladte på sig..
Det var vist alt! :)

_________________
People think its funny, But it is really hot and runny, Diarrhea!
Some people think it's gross, But it's good on toast, Diarrhea! Diarrhea


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2012 02:57 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2012 05:15
Indlæg: 16
[/quote]Cannabis er ikke en stimulans.[/quote]

Tuxen: Hvad skal vi så kalde det? Jeg kalder det altså ikke for et "stof".
Eller et "rekreativ nydelsesmiddel"?


Senest rettet af Tuxen the man 17 jan 2012 03:20, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2012 03:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 08 jan 2007 02:56
Indlæg: 516
Geografisk sted: Inde i pejsen.
Det er en semi psykedelisk depressant

_________________
People think its funny, But it is really hot and runny, Diarrhea!
Some people think it's gross, But it's good on toast, Diarrhea! Diarrhea


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2012 03:19 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2012 05:15
Indlæg: 16
Det er en semi psykedelisk depressant


Ha ha den var god...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2012 03:30 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 08 jan 2007 02:56
Indlæg: 516
Geografisk sted: Inde i pejsen.
Det er en semi psykedelisk depressant


Ha ha den var god...

Ja, lidt sjov har man vel lov til at være ;)

http://www.erowid.org/plants/cannabis/

_________________
People think its funny, But it is really hot and runny, Diarrhea!
Some people think it's gross, But it's good on toast, Diarrhea! Diarrhea


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2012 21:23 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Synes det er godt at selve "the man" er kommet på banen og blander sig i debatten. Kan godt forstå, at han har behov for at reagere på det der er blevet skrevet.

Helt realistisk, så tror jeg ikke der kommer meget ud af, at kæmpe for en mere eller mindre legalisering af alle "nydelsesmidler", stimulanser, eller hvad man skal kalde det. Cannabis er egentlig et meget logisk sted at starte, da det må siges at være det mindst skadelige og mest anvendte. En succes på det område kunne måske føre til en opblødning andre steder.

Jeg kan godt se det fornuftige i, ikke at blive slået i hartkorn med hårdere stoffer. Det gør det netop fuldstændig uoverskueligt og uspiseligt for den gennemsnitlige dansker og alle de partier, som er repræsenteret i folketinget.

Jeg vil da også opfordre dig (Tuxen) til at blive på boardet og netop gå ind i diskussioner som denne.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Senest rettet af Agathos D. 23 jan 2012 19:51, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2012 00:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Cannabis er egentlig et meget logisk sted at starte, da det må siges at være det mindst skadelige og mest anvendte. En succes på det område kunne måske føre til en opblødning andre steder.


Lige netop dette her er jeg helt enig i, hvilket også var årsagen til at jeg støttede det hedengangne Cannabisråd.

Det andet du siger, med at der er noget positivt i ikke at blive sat i gruppe med de andre stoffer, er jeg til gengæld uenig i. Ud fra det synspunkt at man kun ønsker cannabis lovliggjort, er det helt klart en god ide. Men ønsker man på langt sigt andre stoffer legaliseret også, er det imo at skyde sig selv i foden. Man kan jo sagtens argumentere overbevisende for legalisering af cannabis, uden at behøve at drage andre stoffer ind i diskussionen.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2012 19:49 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Jeg har præciseret min holdning i den anden tråd der kører. Jeg tror ikke vi er så uenige.

Edit: Og så har jeg i øvrigt slettet en del af mit indlæg, da jeg efter nærmere gennemlæsning af hele tråden og efterfølgende reflektion synes det var det bedste.

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team